Minčiai, kad lietuviškasis iššūkis yra sudėtingas navigavimo prasme Aisvydui antrino ir pirmą kartą Lietuvą Dakare su keturračiu atstovausiantis Laisvydas Kancius, kuriam „Perimetro“ varžybos buvo vienas pirmųjų rimtų iššūkių pradėjus rimtai ruoštis Dakaro raliui: „Perimetro“ varžybos tai gan stiprios varžybos navigavimo prasme. Gal greičiai nėra labai dideli, turiu galvoje daug lygumų ir tiesiųjų nėra, bet tai varžybos labiau orientuotos į gerą navigavimą, o tai yra labai gerai ir be galo svarbu, dažnu atveju tai net nulemia bendrą rezultatą. Padaręs navigacinę klaidą tu prarandi kelias minutes ir to, sąlyginai trumpoje trasoje, pavyzdžiui 50 kilometrų, atlošti greičiu yra beveik neįmanoma. Tad perimetras tikrai didelis iššūkis kiekvienam“.
Šarūnas Paliokas, patyręs dar Afrikoje vykusį Dakarą, užtikrintai sakė, jog Lietuvos Baja „Perimetras“, ypatingai automobiliams, yra vienintelės varžybos Lietuvoje, kurios padeda pasiruošti Dakaro raliui: „Kas liečia automobilius tai turbūt vienintelės varžybos Lietuvoje, o kalbant apie motociklus – jie gal ir turi daugiau pasirinkimo, bet „Perimetras“ yra arčiausiai Dakaro. „Perimetras“ yra puikus renginys norint susipažinti ir išmokti naudotis kelio knyga. Kažkas panašaus vyksta tik kitose valstybėse, kuriose man pačiam nėra tekę dalvyauti. Pats važiavimas, lyginant su Dakaru, nėra itin sudėtingas, nes Lietuvoje mes turime pakankamai daug apribojimų, o ir kilometražas nėra toks didelis. Į „Perimetrą“ reikėtų žiūrėti kaip į mokyklą, kurioje galima ruoštis ne tik Dakarui – pasaulyje yra krūva varžybų, kurių pasiruošimui važiavimas Lietuvos Baja yra labai svarbus“.
Ruošėsi paslapčia
Laisvydas Kancius, toliau kalbėdamas apie dalyvavimą Lietuvos Baja „Perimetre“ papasakojo ir apie tai, kad tiek šios, tiek kitos, užsienyje vykusios ralio reido varžybos, buvo kruopščiai suplanuoto kelio į Dakarą dalis. Tiesa, kad treniruotės būtų tikslingesnės, Laisvydui teko rinktis silpnesnį keturratį, nei važiuodavo prieš tai, o šio sprendimo priežastis turėjo slėpti, mat nenorėjo anksčiau laiko paviešinti savo plano važiuoti į Dakarą.
„Visi 2020 metai buvo tikslingai skirti pasiruošimui Dakaro raliui. Prieš sezona net specialiai pakeitėm motociklą į silpnesnės galios, standartinį, kuris yra sąlyginai panašus į tą, su kuriuo važiuosime Dakare. Tai buvo daroma tikslingai ir daugeliui konkurentų, draugų, su kuriais važiuoju „Perimetre“, kilo klausimas kam aš gerą techniką („Can-am renegade“) keičiu į prastesnę, turinčią mažiau galios, neturinčią gero pravažumo ir t.t. Tad tekdavo truputį „nesakyti tiesos“, pameluoti, kad norim save išbandyti, nors iš tikrųjų tai buvo tikslingas pasiruošimas Dakarui tiek fiziškai, tiek morališkai“, – apie kelią link Dakaro pasakojo L. Kancius.
Skirtumai ir panašumai
2020 metais jau matęs Dakaro virtuvę iš arti A. Paliukėnas įvertino pagrindinius skirtumus ir panašumus tarp didžiojo Dakaro ir Lietuviškos Baja „Perimetro“: „Nors tiek Lietuvos Baja, tiek Dakaras yra ralio reido varžybos, jos turi daugiau skirtumų, nei panašumų. Be skirtingų gamtos sąlygų greičio ruožuose, išskirčiau patį varžybų ilgį. Dakaras – dvi savaites trunkantis ultramaratonas, kuriame dalyviai turi įveikti po 300-400, kartais ir 500 sportinių kilometrų per dieną. Reikia suprasti, kad tai labai ilgos varžybos, kuriose rezultatą lemia dvi savaitės stabilumo, protingo greičio ir sunkaus darbo ekipaže. Baja formatas, tarp jų ir Lietuvos Baja, yra sprinto tipo varžybos, jos gerokai trumpesnes, dalyviai gali ir labiau rizikuoja greičio ruožuose siekiant aukščiausio pakylos laiptelio. Nepaisant šių varžybų skirtumo, kiekvienas kilometras Lietuvos Baja ar kitose ralio reido varžybose yra labai vertingas ruošiantis Dakarui, tačiau prieš startą jame yra būtina susipažinti su kopomis ir smėliu“.
Paklaustas, ar pabuvus Dakaro ralyje Lietuvos „Perimetrą“ galėtų pavadinti sunkiomis varžybomis, vienareikšmiškai atsakyti į klausimą Aisvydas taip pat negalėjo, bet užtikrintai įvardino skirtumus: „Taip ir ne. Ištvermės prasme – tai nėra sunkus iššūkis po Dakaro. Tačiau, jei kalbame apie „Perimetrą“ kaip apie lenktynes, jos yra sunkios. „Perimetre“ važiuoja daug greitų sportininkų, todėl patekti tarp greičiausių nėra paprasta“.
Dalyvių daugėja
„Perimetro“ organizatoriai džiaugėsi, kad Lietuvoje ralio reido varžybos tampa vis populiaresnės ir atsiranda daugiau dalyvių, kurių ambicijos nebūtinai apsiriboja tik varžybomis Lietuvoje. Labiausiai 2020 metais išaugo bagių SSV klasė, kuri susilaukė net 17 ekipažų, o čempionatą laimėjęs Daliaus Olechnavičiaus ir Aido Bubino ekipažas pasiskelbė, kad po metų ruošiasi šturmuoti ir Saudo Arabijos dykumas Dakaro ralyje.
„Kol kas matome teigiamą dalyvių skaičiaus augimą tiek Lietuvos Baja čempionate, tiek Dakaro lietuvių gretose. Ateinančiame Dakaro ralyje prie kolektyvo jungiasi Laisvydas Kancius, o apie dalyvavimą Dakaro ralyje 2022 metais jau yra paskelbę Lietuvos Baja SSV įskaitos nugalėtojai, tad panašu, kad gretos didės“, – šiuo augimu džiaugėsi ir A. Paliukėnas.
Lietuvos Baja „Perimetro“ organizatoriai intensyviai dirba ruošdami 2021 metų sezono varžybas ir jau paskelbė renginių datas. Pirmasis etapas turėtų įvykti jau kovo 6-7 dienomis, tad belieka tikėtis sėkmingo pasaulinės Covid-19 pandemijos suvaldymo.