Nauja dizaino kalba
Naujos kartos 3 serijos „BMW“ tapo 76 milimetrais ilgesnė, 16 milimetrų platesnė, ratų bazė išaugo 41 milimetrų, priekinių ir galinių ratų tarpvėžė išaugo 43 ir 21 milimetrais. Nepaisant išaugusių kėbulo išmatavimų, naujos kartos modelis sugebėjo išlaikyti nepriekaištingą svorio paskirstymą tarp ašių, o tai yra labai svarbu, jeigu „BMW“ siekia išlaikyti geriausiai valdomo sedano titulą.
Vizualiai – ryškių pasikeitimų neišvysime. Kaip ir anksčiau, Vokietijos automobilių gamintojas vadovaujasi – „evoliucija, o ne revoliucija“ principu, ir tai puikiai matyti žvelgiant į naujos kartos 3 serijos „BMW“.
Priekinėje dalyje vyrauja modernių „BMW“ automobilių veidas, kuriame pagrindinį vaidmenį atlieka „LED“ priekiniai žibintai. Tuo tarpu galinė dalis – gerokai agresyvesnė. Griežtesnes kėbulo linijas labiausiai pabrėžia „M-Sport“ modelis, kuris nuo kitų įrangos lygių išsiskiria specialiai šiai versijai būdingomis kėbulo dalimis, lengvo lydinio ratlankiais.
Dizaino, oro srautų paskirstymo sprendimai ir beveik visiškai lygus automobilio dugnas leido jo aerodinaminį koeficientą sumažinti net iki Cx 0,23.
Didesni parametrai ir 41 mm iki 2851 mm išaugęs atstumas tarp ašių lėmė padidintą erdvę ir automobilio salone. Sėdintiems naujojo 3 serijos BMW priekyje, palyginus su pirmtaku, užtikrinta daugiau erdvės pečių ir alkūnių aukštyje, taip pat pagerintas įsėdimas ant galinės sėdynės bei suteikta didesnė erdvė gale sėdinčių keleivių kojoms. Galinės sėdynės atlošas gali būti nulenkiamas santykiu 40:20:40 ir suteikti daugiau universalumo išnaudojant 480 litrų tūrio bagažinę bei vežant ilgus daiktus.
Skyrė daugiau dėmesio valdymo savybėms
Inžinieriai ypatingą dėmesį skyrė automobilio valdymo tobulinimui – tai liudija ir faktas, kad naujasis „trečiukas“ nemažą dalį testų atliko legendinėje Niurburgringo trasoje Vokietijoje. Pagerintas valdymo savybes nulėmė daugybė sprendimų: projektuotojams pavyko tolygiai paskirstyti automobilio svorį tarp ašių – santykiu 50:50, o svorio centrą nuleisti 10 mm, be to, automobilis, priklausomai nuo įrangos, vidutiniškai tapo apie 55 kilogramais lengvesnis už pirmtaką, o kėbulo tvirtumas išaugo iki 50 proc.
Tikslesnio ir dinamiškesnio vairavimo galimybes plėsdami gamintojai padidino tarpvėžę (priekyje +43 mm ir gale +21 mm), ratų pasvirimo kampus, sumontavo naujos technologijos, itin didele jėga kėbulo svyravimus slopinančius amortizatorius, kurie montuojami jau standartinėje įrangoje.
Siekiantiems dar sportiškesnių savybių siūlomas platus papildomų pasirinkimų „M Sport“ paketas: 10 mm žemesnis automobilis, adaptyvi pakaba, sportiškas kintamos galios vairo stiprintuvas, didesnę jėgą generuojantys stabdžiai, elektronikos valdomas išmanus galinės ašies diferencialas, per stabilumo sistemą „Dynamic Stability Control“ (DSC) posūkiuose užtikrinantis didesnio sukimo momento perdavimą daugiau sukibimo turinčiam išorinės pusės ratui, ir iki 19 colių skersmens lengvo lydinio ratlankiai.
Tarp galios ir ekologijos
Nuo gamybos pradžios siūlomi šeši varikliai: keturių cilindrų benzininiai ir dyzeliniai bei šešių cilindrų dyzelinė jėgainė. Motorų galia svyruoja nuo 150 AG iki 265 AG. Pavyzdžiui, „BMW 330i“ modelyje sumontuotas atnaujintas 4 cilindrų variklis, kurio galia siekia 258 AG, o maksimalus pasiekiamas sukimo momentas – 400 Nm.
Naujuosius 3 serijos BMW galima rinktis tiek varomus galine ašimi, tiek su išmania visų varomų ratų sistema „xDrive“ (pasirinkus „BMW 320d“), visi automobiliai siūlomi su patobulinta 8 laipsnių automatine „Steptronic“ pavarų dėže, o dyzelinius „BMW 318d“ ir „BMW 320d“ bus galima užsakyti ir su mechanine transmisija. Vėliau šiemet BMW pristatys labai sportišką automobilio „M Performance“ ir itin efektyvią iš tinklo įkraunamo hibrido versijas.
Variklių specifikacijos:
BMW 330i:
- Variklio tūris – 1998 cm3, keturių cilindrų
- Galia – 258 AG esant 5000 – 6500 aps/min.
- Sukimo momentas – 400 Nm esant 1550 – 4400 aps/min.
- Akceleracija iki 100 km/val. – 5,8 sekundės
- Maks. greitis – 250 km/val.
BMW 320d:
- Variklio tūris – 1995 cm3, keturių cilindrų
- Galia – 190 AG esant 4000 aps/min.
- Sukimo momentas – 400 Nm esant 1750 – 2500 aps/min.
- Akceleracija – 7,1 sekundės (6,9 sekundės su „xDrive“)
- Maks. greitis – 240 km/val. (233 km/val. su „xDrive“)
BMW 320i:
- Variklio tūris – 1998 cm3, keturių cilindrų
- Galia – 184 AG esant 5000 – 6500 aps/min.
- Sukimo momentas – 300 Nm esant 1350 – 4000 aps/min.
- Akceleracija iki 100 km/val. – 7,2 sekundės
- Maks. greitis – 238 km/val.
BMW 318d:
- Variklio tūris – 1995 cm3, keturių cilindrų
- Galia – 150 AG esant 4000 aps/min.
- Sukimo momentas – 320 Nm esant 1500 – 3000 aps/min.
- Akceleracija iki 100 km/val. – 8,5 sekundės
- Maks. greitis – 222 km/val.
BMW 330d:
- Variklio tūris – 2993 cm3, šešių cilindrų
- Galia – 265 AG esant 4000 aps/min.
- Sukimo momentas – 580 Nm esant 1600 – 3000 aps/min.
- Akceleracija iki 100 km/val. – 5,5 sekundės
- Maks. greitis – 250 km/val.
2019 metų vasarą pasirodys „330e“ versija su pakraunamo hibrido technologija. Vasarą taip pat pasirodys sportiška – „BMW 340i xDrive“ versija su 374 arklio galias išvystančiu 6 cilindrų benzininiu motoru.
Lietuvoje – pirmą kartą aktyvuojama paslauga
Naujajame automobilyje ženkliai išplėsta skaitmeninių paslaugų pasiūla per „BMW Connected“ bei „BMW ConnectedDrive“ sistemas. Pastaroji pirmą kartą aktyvuojama ir pristatys daugybę inovatyvių paslaugų naujųjų BMW savininkams Lietuvoje: nuotoliniu būdu vykdomus atnaujinimus, skaitmeninio rakto funkciją, suteikiančią galimybę automobilį atrakinti ir užvesti išmaniuoju telefonu bei kitas paslaugas.
Į naująjį 3 serijos BMW įdiegtas išmanusis skaitmeninis pagalbininkas „Intelligent Personal Assistant“ ne tik visapusiškai išmano automobilį ir gali kvalifikuotai patarti, bet ir atsako į komandas balsu, padėdamas vairuotojui susitvarkyti su įvairiausiomis užduotimis. Jutiklių ir pagalbinių funkcijų visuma, integruota į „Parking Assistant“ sistemą, leidžia automobilį pasistatyti sudėtingiausiose situacijose be ypatingų pastangų: 3 serijos BMW geba rasti stovėjimo vietą ir be vairuotojo įsikišimo įvažiuoti į ją arba išvažiuoti iš jos tiek manevruojant išilgai, tiek šonu.
Vairuotojui kelyje padės dar daugiau išmanių asistentų. Dabar jau standartinėje įrangoje įdiegta perspėjimo apie gresiantį susidūrimą su pėsčiaisiais ar transporto priemonėmis sistema su stabdymo funkcija bei nukrypimo nuo eismo juostos perspėjimo sistema. Papildomai galima pasirinkti „Driving Assistant Professional“ paketą, kuris apima aktyviąją greičio palaikymo sistemą, veikiančią kartu su „Stop&Go“ funkcija ir galinčia visiškai sustabdyti automobilį, taip pat vairavimo ir eismo juostos laikymosi pagalbą, eismo juostos keitimo perspėjimo, apsaugos nuo šoninio susidūrimo ir skersinio eismo pavojaus perspėjimo funkcijas bei kitus vairuotojo asistentus.
Naujasis 3 serijos BMW Lietuvoje kainuoja nuo 38.190 Eur.