BMW didžiuojasi, kad naujasis elektromobilis ne tik važiuoja be emisijų, bet ir yra pagamintas itin tvariai: Dingolfingo gamykloje, baterijų ir aliuminio gamybos procesuose naudojama energija tik iš atsinaujinančių šaltinių, elektros variklyje išvengta retųjų žemės išteklių naudojimo, o kobaltas ir litis perkamas koncerno tiesiogiai, užtikrinant tvarią gavybą. Be to, net 99,96 proc. panaudotų medžiagų yra perdirbamos (neperdirbamų medžiagų yra vos 1 kilogramas). BMW skaičiuoja, kad per visą automobilio gamybos ir eksploatacijos ciklą „iX“ sugeneruojama net 45% mažiau CO2 emisijų nei atitinkamas vidutinis dyzelinis automobilis.
„Mažai kas abejoja, kad elektromobiliai yra netolima automobilių pramonės ateitis. BMW skaičiuoja, kad jau už poros metų pirkėjams siūlys net 12-ka elektromobilių, o iki 2030-iųjų keliuose važinės apie 10 mln. BMW elektromobilių. Debiutuojantis „BMW iX“ žymi šios naujos eros pradžią, nes jame įdiegta penktos kartos „eDrive“ važiuoklės sistema ir kiti sprendimai bus naudojami ir ateities BMW elektromobiliuose. Visi, norintys iš arčiau susipažinti ir išbandyti naująjį „BMW iX“, nuo šiandien gali apsilankyti BMW salone Vilniuje“, – teigia BMW prekės ženklo vadovas Lietuvoje Martynas Daujotas.
Anot jo, dar pernai rudenį, kai buvo pristatytas serijinei gamybai artimas koncepcinis „BMW iX“ modelis, jis iškart pritraukė elektromobilių entuziastų dėmesį. Išankstinių užsakymų sulaukta ir Lietuvoje.
Daug technologinių naujovių
Be itin pažangios ir efektyvios elektrinės važiuoklės, kuri leidžia važiuoti neišskiriant į aplinką jokių emisijų, „BMW iX“ išsiskiria ir kitais technologiniais sprendimais. Pavyzdžiui, jame integruoti galingi kompiuteriai, sugebantys apdoroti iki 20 kartų daugiau duomenų, automobilyje panaudotos 5G ryšio technologijos.
Elektriniame visureigyje sumontuota net penkios kameros, penki radaro jutikliai ir 12 ultragarso jutiklių. Jie visi atlieka svarbią funkciją – padeda vairuotojui valdyti automobilį, įgalina svarbių autonominio vairavimo ir asistavimo funkcijų. Pavyzdžiui, „BMW iX“ įspės jeigu grės susidūrimas su priešpriešiais atvažiuojančiu automobiliu sukant į kairę, taip pat informuos apie dviratininkus ir pėsčiuosius sukant į dešinę ar atidarant dureles.
BMW taip pat išplėtė ir vairavimo bei eismo juostos palaikymo funkcijas, patobulino aktyviąją greičio palaikymo sistemą su „Stop&Go" funkcija. Dar viena įdomi naujovė -
adaptyvi energijos regeneracijos sistema, kuri leidžia gaminti energiją automobiliui riedant ar stabdant, geba pati, autonomiškai, remdamasi navigacijos sistemos duomenimis, parinkti energijos regeneracijos lygį (mieste regeneruoti stipriau nei važiuojant užmiesčio keliuose).
Tarp įdomių „BMW iX“ pritaikytų inovacijų – 4D garso atgaminimas. Automobilyje yra daugiau nei 40 garsiakalbių. Pavyzdžiui, jie integruoti prekinių sėdynių atlošuose, į kurias taip pat įmontuoti ir vibracijos efektai. Prie novatoriškų sprendimų – ir panoraminis stogas su skystais elektrodais, kurie leidžia užtamsinti panoraminį stiklą.
Viena įkrova – iki 630 km
Naujojo elektromobilio pirkėjai gali pasirinkti vieną iš dviejų visureigio versijų – „xDrive50“ arba xDrive40“. Pirmoji pasižymi itin talpia baterija – net 105,2 kWh. Su pilnai įkrauta baterija viena įkrova galima nuvažiuoti net 630 km (skaičiuojant pagal WLTP standartą). Greitojo įkrovimo vietose per 10 minučių bateriją galima įkrauti 150 km kelionei, o nuo 10 iki 80 proc. baterija pasikrauna per 35 minutes.
„xDrive50“ pasižymi ne tik dideliu nuvažiuojamu atstumu, bet ir dinamišku įsibėgėjimu. Šio modelio variklis išvysto 385 kW/523 AG galią, kuri leidžia nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėti 4,6 sekundės.
Antroji debiutinė versija – „xDrive40“ – turi 240 kW/326 AG galios variklį ir 100 km/val. greitį išvysto per 6,1 sekundės. Šiame automobilyje diegiama 76,6 kWh talpos baterija, kurią pilnai įkrovus galima įveikti 425 km nuotolį (pagal WLTP), o per 10 minučių įsikraus energijos 95 km kelionei.
Kaip skelbia „Krasta Auto“, „iX xDrive40“ kaina prasidės nuo 81 890 eurų, o „xDrive50“ – nuo 97 890 eurų.
Iš pagrindų atnaujintas interjeras
Naujovių BMW įdiegė ir elektromobilio viduje. Prieš vairuotoją inžinieriai įrengė išlenktą monitorių, kurį sudaro 12,3 colio įstrižainės prietaisų skydelis ir 14,9 colio įstrižainės valdymo ekranas. Valdyti funkcijas galima ir balsu.
Automobilio programinė įranga „iDrive“ suteikia daug galimybių valdyti automobilį per programėlę ir kitų patogumų. Pavyzdžiui, savo išmanųjį telefoną galima naudoti kaip automobilio raktelį, o priėjus prie automobilio jo net nereikės ištraukti – prie langų įrengtos šviesos juostos, atpažinus prisiartinusį automobilio savininką, mirktels žalia šviesa ir atrakins automobilį.
Automobilyje bus galima įdiegti ir eSIM kortelę bei taip susikurti savo mobiliąją aplinką.
„Krasta Auto“ planuoja, kad „BMW iX“ bus eksponuojamas ne tik Vilniuje – salonuose Kaune ir Klaipėdoje elektrinis visureigis svečiuosis atitinkamai lapkričio 15-19 bei 22-26 dienomis.