• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Renaldas Gabartas / Nuotr. Sauliaus Žukausko
Pirmasis garsiojo „Arctic Lapland Rally“, vykstančio anapus Poliarinio rato, šturmas „N40-Egzotika“ komandos – Ignui Taletavičiui ir Dariui Augūnui – baigėsi lenktynių pusiaukelėje: šeštojo (iš dešimties) greičio ruože pradėjus strigti degalų siurbliui, mūsiškių „Renault Clio KitCar“ buvo priverstas trauktis į šalikelę.
Pasakodamas įspūdžius Ignas stebėjosi dėl tokios praktiškai naujo agregato iškrėstos kiaulystės: siurblys  buvosumontuotas į automobilį rudenį, padirbėjęs viso labo dvejose lenktynėse ir gavęs tik simbolinį krūvį. Juo labiau, kad kitos sąlygos buvo beveik idealios – oro temperatūra vietoj tradicinių minus 25-30 laipsnių šalčio atseikėta vos -5.
„Susipažinimo su trasomis metu nuvažiavom maždaug 2500 km, o per lenktynes suspėjome įveikti penkis GR ir 125 „kovinius“ km iš 250, numatytų visoje ralio programoje. Tiesa, ne visi jie buvo tokie „greiti“, kaip norėjosi, nes ilgesniuose nei 20 km (ilgiausi greičio ruožai 45 ir 51 km) etapuose pasivydavome prieš mus startavusį vokietį su „Ford Fiesta“ ir turėdavome važiuoti jo tempu. Prieš startą tas vyrukas pats sakė, kad tokiomis sąlygomis važiuos pirmą kartą, todėl pasitrauks, kai tik prisivysime. Deja, arba per sniego debesį jis nematė kaip mirksim šviesomis, arba tiesiog persigalvojo, nes naktį nematyti kaip įjungiami ir išjungiami „Lazer“ prožektoriai vargu ar įmanoma. Dėl šios priežasties praradom šiek tiek laiko, bet iš esmės esam visiškai patenkinti tuo, kiek ir kaip čia pavyko pajudėti. Gavom neįkainojamos patirties suomiškuose greičio ruožuose, didžioji dalis kurių ypatingai „susukti“ ir techniški, reikalaujantys maksimalios ekipažo koncentracijos ir susikalbėjimo“, – pasakojo I. Taletavičius.

Renaldas Gabartas / Nuotr. Sauliaus Žukausko
Pirmasis garsiojo „Arctic Lapland Rally“, vykstančio anapus Poliarinio rato, šturmas „N40-Egzotika“ komandos – Ignui Taletavičiui ir Dariui Augūnui – baigėsi lenktynių pusiaukelėje: šeštojo (iš dešimties) greičio ruože pradėjus strigti degalų siurbliui, mūsiškių „Renault Clio KitCar“ buvo priverstas trauktis į šalikelę.
Pasakodamas įspūdžius Ignas stebėjosi dėl tokios praktiškai naujo agregato iškrėstos kiaulystės: siurblys  buvosumontuotas į automobilį rudenį, padirbėjęs viso labo dvejose lenktynėse ir gavęs tik simbolinį krūvį. Juo labiau, kad kitos sąlygos buvo beveik idealios – oro temperatūra vietoj tradicinių minus 25-30 laipsnių šalčio atseikėta vos -5.
„Susipažinimo su trasomis metu nuvažiavom maždaug 2500 km, o per lenktynes suspėjome įveikti penkis GR ir 125 „kovinius“ km iš 250, numatytų visoje ralio programoje. Tiesa, ne visi jie buvo tokie „greiti“, kaip norėjosi, nes ilgesniuose nei 20 km (ilgiausi greičio ruožai 45 ir 51 km) etapuose pasivydavome prieš mus startavusį vokietį su „Ford Fiesta“ ir turėdavome važiuoti jo tempu. Prieš startą tas vyrukas pats sakė, kad tokiomis sąlygomis važiuos pirmą kartą, todėl pasitrauks, kai tik prisivysime. Deja, arba per sniego debesį jis nematė kaip mirksim šviesomis, arba tiesiog persigalvojo, nes naktį nematyti kaip įjungiami ir išjungiami „Lazer“ prožektoriai vargu ar įmanoma. Dėl šios priežasties praradom šiek tiek laiko, bet iš esmės esam visiškai patenkinti tuo, kiek ir kaip čia pavyko pajudėti. Gavom neįkainojamos patirties suomiškuose greičio ruožuose, didžioji dalis kurių ypatingai „susukti“ ir techniški, reikalaujantys maksimalios ekipažo koncentracijos ir susikalbėjimo“, – pasakojo I. Taletavičius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

DSC_0280


„Arctic Lapland Rally“ organizatoriai nedarė jokių kvalifikacinių važiavimų, o starto numerius išdalino atsižvelgdami į praėjusių metų lenktynių rezultatus bei automobilių galingumą: pirmiausia į trasą pajudėjo WRC ir R5 klasių mašinos, vėliau vieną varančiąją ašį turinti technika, o pačioje rikiuotės pabaigoje – jaunimas. „N40-Egzotika“ ekipažas, gavęs 76 startinį numerį po pirmosios varžybų dienos buvo šoktelėjęs į 58 poziciją bendroje įskaitoje ir 7 klasėje.
„Nors prieš mus trasa buvo pralėkę tikrai labai daug „piktų“ automobilių, kelio paviršiaus būklė buvo beveik ideali – trajektorijoje matėsi įpjautos vėžės, bet jos tikrai netrukdė, o sąlygos visiems buvo identiškos. Šia prasme žygis į „Arctic Lapland Rally“ pasiteisino visu 100 proc. Apskritai, nors starto mokestis (1000 eurų) čia dvigubai didesnis nei bet kuriame Lietuvos čempionato etape, suskaičiavus kiek ir kokiomis trasomis gauni važiuoti, simpatijos krypsta į Suomijos pusę. Esame labai dėkingi savo draugams ir rėmėjams iš bendrovių „Eccua“, „Tes“, „Geovizija“, „West Express“ už palaikymą bei pagalbą, leidusią būti tokio aukšto lygio varžybų dalyviais“, – atviravo I. Taletavičius.

REKLAMA

DSC_0286


Pasakodamas apie šio ralio organizacinius ypatumus Ignas teigė, kad kai kurie dalykai genealiai paprasti (per susipažinimui su trasa skirtą laiką dalyviai SMS žinutėmis informuojami kur kokia padėtis, todėl pavyksta išvengti nereikalingos gaišaties) bei paperkantys dėmesingumu (antai naktinis uždaras parkas buvo įrengtas šildomose patalpose.
„Arctic Lapland Rally“ nugalėtojais tradiciškai tapo vietiniai sportininkai. Greičiausiai visus 10 GR įveikė Juha Salo. Antras, atsilikęs  2:29 min., finišo liniją kirto Jussi Vainionpää,  o dar po 20 sekundžių finišavo trečias prizininkas bendroje įskaitoje Mikko Eskelinen.

GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų