„Šiemet dairėmės į keletą skirtingų čempionatų, kuriuose galėtume startuoti. Vis dėlto, apsvarstę visus už ir prieš, pasirinkome ilgųjų nuotolių „Creventic 24H Series“ čempionatą“, – dalyvavimo šiose lenktynėse priežastis įvardija „RD Signs Racing Team“ komandos vadovas Audrius Butkevičius.
Ilgųjų nuotolių pirmenybės daugeliui žinomos „Creventic 24H“ vardu debiutavo prieš penkiolika metų. Jose kasmet dėl čempiono titulo grumiasi 50 – 60 aukščiausio lygio komandų, tad tik galite įsivaizduoti kaip visos komandos kovoja dėl kiekvienos sekundės ar šimtųjų sekundės dalių. Tačiau konkurencinga aplinka nėra vienintelis šios lenktynių serijos išskirtinumas. Na, bent jau šį kartą, „Creventic 24H“ dalyviai turėjo vykti į Italiją, kur jų laukė „Mugello“ lenktynių trasa.
Florencijos apylinkėse įsikūrusi trasa – neeilinė. Ši, beveik 5,5 kilometro trasa – techniška ir reikalaujanti ypatingo susikaupimo. Norint ją perprasti, joje reikia įveikti tikrai ne keliasdešimt ratų. Šios trasos išskirtinumus pabrėžė ir „RD Signs Racing Team„ komandos vadovas, Audrius Butkevičius, kuri jam paliko neišdildomą įspūdį.
„Sunku surasti tinkamus žodžius, kurie leistų apibūdinti šią trasą. Trasos ilgos, automobilių pasiekiamas greitis įvairiose atkarpose, ilgi posūkiai, kuriuose patiriamos didžiulės apkrovos. Tiesiog – unikali trasa“, – įspūdžiais apie „Mugello“ dalinasi „RD Signs Racing Team“ vadovas.
Kadangi „Mugello“ trasa ir komandos „Lamborghini Huracan Super Trofeo“ automobilis reikalauja susikaupimo, praėjusį savaitgalį „RD Signs Racing Team“ komandos vardą tarptautinėje arenoje gynė puikiai „Lamborghini“ automobilius pažįstantys lenktynininkai. Pabaltijo čempionatuose aršiai tarpusavyje konkuruojantys sportininkai ir inžinieriai susijungė bendram tikslui – išbandyti jėgas pasaulinėje ilgų distancijų lenktynių „Creventic 24H“ serijoje.
„Lenktynininkų pasirinkimai buvo gana logiški. Štai, Egidijus Gutaravičius ir Martynas Griška su „Lamborghini“ bolidu ne vienerius metus dalyvauja 1000 kilometrų lenktynėse, o iš Latvijos kilęs Artūrs Batraks, su Huracan Super Trofeo pešasi dėl pergalių Baltijos šalyse vykstančiose lenktynėse“, – pasakoja komandos vadovas.
„Nenusakomai didelį darbą nuveikė komandos inžinieriai ir mechanikai. Mariaus Batūros vedama jungtinė Lietuvos, Latvijos technikų komanda, galinti „Lamborghini“ išrinkti ir surinkti užrištomis akimis, tobulai paruošė automobilį varžyboms. Geras pasiruošimas leido be didelio vargo finišuoti kartu su aukščiausio lygio komandomis“, – priduria „RD Signs Racing Team“ vadovaujantis Audrius.
Debiutą apkartino avarija
Daugelis automobilių sportu gyvenančių lenktynininkų žino, jog lengvų debiutinių varžybų nebūna. Net ir praleidus daugybę valandų treniruojantis, iki mažiausių smulkmenų apgalvojus lenktynių strategiją, debiutas tokio lygio varžybose visuomet primena, jog pasaulyje dar yra dalykų, iš kurių gali pasimokyti.
Visos komandos naudoja naujausią, šviežiausią techniką, o kiekvienas komandos narys dirba kaip laikrodukas“, – pasakoja Audrius Butkevičius.
(nuotr.
Petr Frýba)
Natūralu, jog toks pavyzdys įkvepia pasitempti, sekti pavyzdinių komandų pėdomis. Ir panašu, jog pirmoji lenktynių savaitgalio pusė džiugino ne tik pačius lenktynininkus, bet ir likusius komandos narius. Treniruočių metu inžinieriams pavyko atrasti džiuginančius „Lamborghini Huracan Super Trofeo“ nustatymus, kurie leido „RD Signs Racing Team“ vairuotojams demonstruoti konkurencingus trasos įveikimo laikus.
„Dėl koronaviruso pandemijos nesusirinko mūsų automobilio greičiui artimų, (TCX) klasę atitinkančių dalyvių, tad mus priskyrė prie pačių stipriausių „GT3“ klasės automobilių. Nepaisant to, pirmąją lenktynių dieną, oro sąlygoms šiek tiek apribojus labai greitus „GT3“ automobilius, treniruotėse pavyko parodyti ketvirtą rezultatą, o kvalifikacijoje, tik paskutiniame rate „GT3“ klasės „Mercedes“ automobilis mus išstūmė iš ketvirtos į penktą starto poziciją“, – priduria Audrius Butkevičius.
(nuotr.
Petr Frýba)
Vis dėlto, sekančią dieną sėkmė nuo komandos nusisuko. Galbūt tai buvo jaudulys, galbūt tai buvo spaudimas, bet „RD Signs Racing Team“ komandos debiutą lenktynėse apkartino skaudi avarija. Darbinės temperatūros nepasiekusios padangos, permainingos oro sąlygos ir galutiniame rezultate turime automobilį, kuris į aptarnavimo zoną turėjo sugrįžti ne savo jėgomis. Būtent ne vieną riebų keiksmažodį priverčianti ištarti avarija lėmė, jog komandos nariai daugiau laiko praleido taisydami automobilį, o ne galvodami ar ieškodami tinkamų automobilio nustatymų, kurie tokioje trasoje ir tokiose varžybose turi milžinišką svarbą.
Natūralu, jog šių įvykių įtaka buvo matoma pirmųjų ir antrųjų lenktynių rezultatuose. Tiek vienose, tiek kitose lenktynėse „RD Signs Racing Team“ komanda liko už pirmojo dešimtuko ribų.
(nuotr.
Petr Frýba)
Nors šios varžybos komandai labiau priminė žvalgybą priešiškoje teritorijoje negu siekį kovoti dėl aukščiausiųjų pozicijų, tačiau, Audrius teigimu, komanda pasirodė konkurencingai.
„Šią lenktynių trasą palikome pasiėmę neįkainojamos patirties, ir su viltimi pakartoti varžybas be klaidų, ir iš naujo“, – pasibaigus lenktynėms sakė komandos vadovas.
„2021 metais „RD Signs Racing Team“ komanda turi tikslą sudalyvauti dvejose, o galbūt ir trijuose „Creventic 24H“ varžybų etapuose“, – priduria Audrius Butkevičius.