Išmanus automobilis
Technologijų gausa japoniškuose automobiliuose - įprastas dalykas. Pasaulyje suformuotas stereotipas apie Japoniją verčia tikėti, jog daugybę technologijų sukūrusios šalies inžinieriai jų negailės ir naujiems automobiliams. Net ir pačios kukliausios „Lexus RX“ komplektacijos pirkėjai neturėtų skųsti technologijų ar „žaisliukų“ trūkumu.
Bent jau mano bandytas modelis turėjo išmaniuosius priekinius žibintus, kurie automatiškai įjungia tolimąsias šviesas ir automatiškai jas išjungia, jeigu pastebi tolumoje atvažiuojantį kitą eismo dalyvį. Be to, automobilis turi milžinišką kiekį įvairiausių daviklių, kurie vairuotoją gali įspėti apie aplink automobilį esančius pavojus. Esu įsitikinęs, jeigu būsimi vairuotojai mokytųsi vairuoti su šiuo „Lexus RX“, vėliau persėdus į žemesnės klasės automobilį juos ištiktų šokas, nes pagalbinių sistemų kiekis retkarčiais baugina.
Automobilio kūrėjai taip pat pabrėžia bevielę išmanaus telefono pakrovimo sistemą. „RX“ automobilyje yra speciali vieta, į kurią padėjus išmanųjį telefoną galima įkrauti bateriją nenaudojant specialaus įkroviklio ar USB jungtį turinčio laido. Ar ši funkcija svarbi? Man asmeniškai - ne.
Apskritai, technologijų ir pagalbinių sistemų kiekiu „Lexus RX“ nenusileidžia europietiškiems analogams, tačiau pažvelgus į „RX“ automobilio interjerą ir palyginus jį su „Audi“, „BMW“ ar „Mercedes Benz“ modeliais - pamatysite vieną didžiulį skirtumą. Daugelis gamintojų stengiasi daugumą funkcijų perkelti į informacijos ir pramogų sistemas, kurias valdyti galima su lietimui jautriu ekranu. „Lexus“ į šią tendenciją numojo ranka, nes informacijos ir pramogų sistema yra skirta tik pačioms svarbiausioms funkcijoms - garso sistemai, navigacijai, automobilio parametrų keitimui. Kitas automobilyje įdiegtas funkcijas reikės valdyti centrinėje konsolėje esančiais mygtukais. Nepatogu? Aš nesutikčiau.
Didžiulis planšetinis kompiuteris atrodo kietai, tačiau tokių sistemų valdymas dažniausiai būna sudėtingas, komplikuotas ir neintuityvus. Puikus pavyzdys galėtų būti „PSA“ koncerno sprendimas perkelti visas funkcijas į informacijos ir pramogų sistemą, kurią valdyti galima tik su lietimui jautriu ekranu. Atrodo moderniai, tačiau pabandykite įsivaizduoti elementarią situaciją - važiuojate Vilnius - Kaunas ir užsimanote, jog automobilio viduje būtų šiek tiek šilčiau. Norint tai padaryti, neužteks paspausti vieną mygtuką ar pasukti apvalią rankenėlę. Turėsite sugrįžti į pagrindinį meniu, pasirinkti klimato kontrolės kategoriją ir tada galėsite padidinti arba sumažinti oro temperatūrą. Tad „Lexus“ inžinierių sprendimu palikti tam tikrus mygtukus, norėčiau labai pasidžiaugti.
Hibridinė jėgainė : teorinė dalis
Kaip ir bet kuris „Lexus“ automobilis, taip ir „RX“ siūlomas su hibridine jėgaine. Šį didžiulį visureigį į priekį varo 3.5 litro darbinio tūrio, šešių cilindrų benzininis ir dviejų elektros motorų jėgainė. Vienas elektros motoras yra sumontuotas ant priekinės ašies, o kitas - ant galinės ašies.
Didžiausias hibridinės jėgainės privalumas - galimybė kamščiuose, prekybos centro aikštelėje, daugiabučių kiemuose riedant naudojant elektros energiją. Labai švelniai spaudžiant akceleratoriaus pedalą ir iš anksto planuojant kelionės maršrutą, kelionėje į darbą arba į centrinę miesto dalį gali pavykti sunaudoti minimalų benzino kiekį.
Elektros motorai į „Lexus RX“ sumontuoti ir dėl to, jog padėtų sunkiam automobiliui greičiau pajudėti ir įsibėgėti iki tam tikro greičio. Tokiu būdu padidinamas šešių cilindrų benzininio variklio efektyvumas, sumažinamos apkrovos benzininiam varikliui, tad teoriškai - pagrindinė „RX“ širdis turėtų tarnauti ilgiau.
Hibridinė jėgainė : praktinė dalis
Nepaisant gausybės sudėtingų sistemų, „Lexus RX“ iš visų jėgų stengiasi sudaryti normalaus automobilio įspūdį. Nesvarbu, ar kada nors vairavote automobilį su hibridine jėgaine ar ne - sistemos darbas sklandus, nesukeliantis nepatogumų. Nors pagrindiniu smuiku nuolatos diriguoja šešių cilindrų motoras, tačiau duslus benzininio variklio garsas užslopintas taip, jog mašinos viduje sėdintys žmonės girdėtų tik malonų murkimą.
Vienas maloniausių hibridinės jėgainės privalumų - galimybė su automobiliu labai, labai greitai pajudėti iš vietos. Iki dugno paspaudus akceleratoriaus pedalą, du elektros motorai ir benzininis variklis kimba į darbą ir priverčia sunkų visureigį galvoti, jog jis staiga tapo sprinteriu.
„Lexus“ kompanijos atstovų teigimu, 100 kilometrų „RX“ turėtų suvartoti tik 5.5 litro benzino. Neįsivaizduoju, kokiomis sąlygomis pavyktų pasiekti šį rodiklį, tačiau važiuojant labai lėtai, nuolatos planuojant kelionę į priekį, vidutinių kuro sąnaudų vidurkį pavyko sumažinti iki 6.5 litro, tačiau toks vairavimo būdas labai vargina ir vargu ar kas nors turėdamas tokią mašiną taip su ja elgsis.
Labai stipriai nekreipiant dėmesio į ekonomiją, vidutinės kuro sąnaudos siekė 8,8 - 9,5 litro 100 kilometrų.
Komfortiškiausias klasėje
Idealiame pasaulyje „SUV“ tipo automobiliai turėtų puikiai susitvarkyti su duobėtomis miestų gatvėmis, vingiuotais užmiesčio keliais ir smėlėta bekele. Nors naujos kartos „RX“ turi neprastą kėbulo prošvaisą (20 centimetrų), tačiau tai nėra tas automobilis su kuriuo norėtųsi išvažiuoti į sudėtingesnį kelio ruožą. Taip - jis pravažiuos per vieną ar kitą sniego pusnį, taip - jis nuveš Jus iki sodybos, tačiau daugiau iš jo reikalauti nereikėtų. Tai - tiesiog ne jo stichija.
„Lexus RX“ yra didžiulis, prabangus, erdvus visureigis, kuris nuostabiai jaučiasi važiuodamas asfaltuotais keliais. Net ir dėvėdamas 20 colių ratlankius, automobilio pakaba puikiai sugeba sugerti kelio nelygumus. Nenoriu pavartoti žodžio - plaukia, nes taip tikrai nėra, tačiau komforto lygis šiame „Lexus“ modelyje yra žymiai aukštesnis nei konkurentų.
Automobilį galima kritikuoti dėl didesnio kėbulo pasvyrimo posūkiuose, vangokai veikiančios pavarų dėžes ar per mažai informacijos vairuotojui perduodantį vairo mechanizmą, tačiau atsižvelgiant į „RX“ charakterį - šias kritikos strėles atsiimčiau. Kodėl? Nes „RX“ nuo pat pirmos dienos buvo kuriamas galvojant apie komfortą, keleivių patogumą. Vietoj bandymų aplenkti lėčiau važiuojantį eismo dalyvį, „RX'as“ skatina atsipalaiduoti, įsijungti mėgstamo atlikėjo dainą ir - tiesiog mėgautis, nepriklausomai ar važiuotumėte 100 ar 200 km/val. greičiu.
Inovacijų skaičiumi - naujos kartos „Lexus RX“ vargu ar galėtų patekti tarp vidutiniokų. „Lexus“ inžinieriai kardinaliai nepakeitė „RX“ modelio recepto. Vietoj to - jį tik truputėlį patobulino pasinaudodami šiuolaikinėmis technologijomis.
Hibridinė jėgainė nebėra stiprioji „RX“ modelio pusė, tačiau dabar - naujos kartos modelis turi viską, ko tik gali norėti prabangaus ir ištaigingo visureigio vairuotojas. Be to, „Lexus RX“ dabar tikrai galima pavadinti išskirtiniu automobiliu.
PRIVALUMAI
- Patogi vairuotojo pozicija
- Geras matomumas
- Pagirtina garso izoliacija
- Efektyviai veikianti hibridinė jėgainė
- Komforto lygis
- Eksterjero dizainas
TRŪKUMAI
- Automobilio kaina
- Paini navigacijos sistema
- Neintuityvus informacijos ir pramogų sistemos valdymas su „pelyte“
- Nemalonus variklio gausmas paspaudus akceleratoriaus pedalą iki dugno