Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
81-ąjį kartą rengtose 24 valandų Le Mano lenktynėse įtikinamą pergalę iškovojo antruoju numeriu pažymėtas „Audi“ ekipažas, kurį sudarė Tomas Kristensenas, Allanas McNishas irLoicas Duvalis.
Šis ekipažas į pirmąją poziciją išsiveržė po to, kai su pavarų dėžės gedimu susidūrė lyderiavęs 1-asis „Audi“ bolidas ir lyderio pozicijos nebeužleido iki pat finišo. Antroje vietoje finišo liniją kirto aštuntuoju numeriu pažymėtas „Toyota“ bolidas, kurį pilotavo Anthony Davidsonas, Sebastianas Buemiir Stephane'as Sarrazinas. Treti liko „Audi“ pilotai Marcas Gene, Oliveris Jarvisas ir Lucas di Grassi.
T.Kristensenui tai buvo jau devintoji pergalė garsiosiose lenktynėse, A.McNishui - trečioji, o L.Duvaliui - pirmoji.
LMP2 klasėje po beveik visų lenktynių metu trukusios kovos su komandos draugais nugalėjo 35-asis „OAK Racing“ komandos ekipažas (Bertrandas Baguette, Martinas Plowmanas ir Ricardo Gonzalezas). 24-asis Oliverio Pla, Alexo Brundle'o ir Devido Heinemeierio-Hansono ekipažas liko antroje klasės vietoje.
GTE-Pro klasėje pirmąsias dvi pozicijas užėmė gamyklinės „Porsche“ komandos ekipažai: pergalę šventė Marcas Liebas, Richardas Lietzas ir Romainas Dumas. GTE-Am klasės nugalėtojų vardai atiteko Raymondui Naracui, Jeanui Karlui Vernay'ui ir Christophe'ui Bourretui, kurie pilotavo „IMSA Performance“ komandos „Porsche“ bolidą.
Pirmoji valanda:
Praėjus pirmajai valandai pirmavo pirmuoju numeriu pažymetas „Audi“ ekipažas (Andre Lottereris, Benoitas Treluyeras, Marcelis Fassleris). Keletą ratų trasoje visi bolidai važiavo paskui saugos automobilį dėl didelės avarijos, kurią patyrė GTE-Am klasėje pole poziciją iškovojęs „Aston Martin“ ekipažas (Allanas Simonsenas, Kristianas Poulsenas, Cristofferis Nygaardas). Antroje ir trečioje klasės vietoje važiavo du „Toyota“ ekipažai, o antrasis ir trečiasis „Audi“ ekipažai užėmė ketvirtą bei penktąją pozicijas.
LMP2 klasėje pirmavo „OAK Racing“ komandos ekipažas su „Morgan-Nissan“ bolidu (Olivieris Pla, Alexas Brundle‘as ir Deividas Heinemeieris-Hanssonas). GTE-Pro klasės lyderiai – „Aston Martin Racing“ komandos ekipažas ( Stefanas Mucke, Darrenas Turneris, Peteris Dumbreckas). GTE-Am klasės lyderiai – „Dempsey Racing“ ekipažas su „Porsche 997 GT3“ bolidu (Patrikas Dempsey, Joe Fosteris, Patrickas Longas).
Antroji valanda:
Prabėgus antrajai valandai ir toliau pirmavo pirmasis „Audi“ ekipažas. Visi lyderių ekipažai jau buvo atlikę du sustojimus. Antroje vietoje važiavo antrasis „Audi“ (Allnas McNishas, Tomas Kristensenas, Loicas Duvalis), o trečioje – trečiasis „Audi“ (Lucas di Grassi, Marcas Gene, Oliveris Jarvisas). „Toyota“ ekipažų tempas smarkiai krito ir jie smuktelėjo į ketvirtąją bei penktąją pozicijas.
LMP2 klasės lyderio poziciją ties antrosios valandos žyma išlaikė „OAK Racing“ komandos ekipažas. Pokyčių neužfiksuota ir GTE-Pro klasėje – čia toliau pirmavo 97-asis „Aston Martin“ ekipažas. GTE-Am klasės lyderiais tapo Pascalis Gibonas, Patrice‘as Milesi ir Wolfas Henzleris su „IMSA Performance“ komandos „Porsche“.
Techninio aptarnavimo juostoje susidūrė Toni Vilanderis ir Jorgas Bergmeisteris. Už nesaugų piloto išleidimą iš sustojimo vietos „AF Corse“ komandos vadovas nedelsiant buvo iškviestas pas lenktynių teisėjus.
Trečioji valanda:
Pasibaigus trečiajai valandai lyderio pozicijoje toliau buvo „Audi“ ekipažas, pilotuojamas Andre Lottererio. Jo persvara prieš komandos draugą Allaną McNishą (antruoju numeriu pažymėtas „Audi“) siekė jau 50 sek.
Nors septintuoju numeriu pažymėtas „Toyota“ bolidas, pilotuotas Nicolo Lapierre, sustojimų boksuose metu buvo aplenkęs „Audi“ ekipažus, vokiečių gamintojui su „Toyota“ rimtų problemų nekilo.
Už A.Lottererio ir A.McNisho trečioje vietoje važiavo paskutinis „Audi“ bolidas, pilotuotas Lucaso di Grassio. Anthony Davidsonas aplenkė komandos draugų „Toyota“, nes N.Lapierre susidūrė su nenustatytu mechaniniu gedimu.
LMP2 klasėje kova buvo labai įtempta: A.Brundle‘as perėmė 24-ąjį OAK bolidą iš Olivierio Pla, tačiau 35-asis Ricardo Gonzalezo bolidas buvo visiškai netoli. Ryano Briscoe „Level 5“ komandos bolidas nuo lyderių atsiliko 90 sek.
Darrenas Turneris toliau pirmavo GTE-Pro klasėje su „Aston Martin“, turėdamas 10 sek. pranašumą prieš varžovus. Antroje klasės vietoje važiavo kitas „Aston Martin“, pilotuotas Robo Bello. Už jo – abu gamyklinės „Porsche“ komandos ekipažai.
GTE-Am klasėje Pascalis Gibonas („IMSA Performance“) dėl pradurtos padangos užleido lyderio poziciją Marco Ciociui su 61-uoju „AF Corse“ „Ferrari“ bolidu. P.Gibonas savo vietą „Porsche“ bolide sustojimo metu užleido komandos draugui Wolfui Henzleriui.
Ketvirtoji valanda:
Pirmasis „Audi“ ekipažas lyderio pozicijos neužleido ir praėjus ketvirtajai lenktynių valandai: iš A.Lottererio bolidą perėmė B.Treluyeras. Antroje ir trečioje klasės vietose taip pat išliko kiti du „Audi“ ekipažai. Loicas Duvalis trumpai pakovojo su N.Lapierre dėl trečiosios vietos sustojimų boksuose periodu, tačiau „Toyota“ pilotas galiausiai liko ketvirtoje vietoje. Antrasis „Toyota“ bolidas, pilotuojamas Alexanderio Wurzo, važiavo penktas.
Lyderiai nesikeitė ir kitose klasėse: LMP2 klasėje ir toliau pirmavo 24-asis „OAK Racing“ ekipažas, GTE-Pro klasėje - 97-asis „Aston Martin“ ekipažas, o GTE-Am klasėje - 61-asis „AF Corse“ ekipažas.
Alexanderio Rossi pilotuojamas 41-asis „Greaves Motorsport“ komandos bolidas dėl problemos su pakaba prarado septynis ratus, tuo tarpu DKR komandos pilotas Romainas Brandela nemažai laiko prarado apsisukęs „Ford“ posūkyje.
Penktoji valanda:
Praėjus penkioms valandoms priekyje vis dar buvo B.Treluyero pilotuojamas pirmuoju numeriu pažymetas „Audi“ bolidas. L.Duvalis su antruoju „Audi“ važiavo antroje vietoje, o Oliveris Jarvisas trečiajame „Audi“ – trečioje vietoje.
Pasikeitimų lyderių tarpe nebuvo ir LMP2 bei GTE-Am klasėse. Tuo tarpu GTE-Pro klasės lyderiais tapo 99-asis „Aston Martin“ bolidas. Fantastišką tempą demonstravęs Fredericas Makowieckis (bolidą besidalinantis su Bruno Senna ir R.Bellu) panaikino dešimties sek. atsilikimą iki komandos draugo S.Mucke'o ir susikrovė 19 sek. pranašumą.
Šeštoji valanda:
B.Treluyeras išlakė pirmuoju numeriu pažymėtą „Audi“ priekyje. L.Duvalis ir O.Jarvisas kituose „Audi“ boliduose važiavo antroje ir trečioje pozicijoje. „Toyota“ pilotai vis labiau atsilikinėjo ir po šešių valandų nuo lyderio atsiliko jau visu ratu, nepaisant to, kad boksuose stojo kartu mažiau.
LMP2 klasės lyderiais tapo 26-asis „G-Drive“ ekipažas, pilotuojamas Johno Martino, kuris bolidą perėmė iš Romano Rusinovo. 35-asis OAK bolidas su Martinu Plowmanu už vairo nuo jo atsiliko 53 sek. Abu klasės lyderiai jau atliko aštuntuosius sustojimus boksuose.
GTE-Pro klasės lyderio poziciją išsaugojo „Aston Martin“ 99-uoju numeriu pažymėtas bolidas: šeštąją valandą iš F.Makowieckio vairą perėmė Bruno Senna. GTE-Am klasėje pirmavo „AF Corse“ ekipažas, tačiau šį kartą ne 61-asis,o 55-asis (Pierggiuseppe Perazzini, Darrylas O'Youngas, Lorenzo Case).
Valandos pradžioje į trasą buvo išvažiavęs saugos automobilis dėl ant trasos po sprogusios padangos Tristano Gommendy bolidui ant trasos pabirusių nuolaužų. Trasa greitai buvo išvalyta, todėl saugos automobilis trasoje neišbuvo nė dešimt minučių.
Septintoji valanda:
Artėjant vakarui netikėtos problemos ištiko lyderių „Audi“. Dėl generatoriaus gedimo bolidas buvo nustumtas į garažą priverstiniam remontui. Nors komanda tikėjosi jį vėliau išleisti į trasą, kova dėl pergalės šiam ekipažui baigėsi. Dėl to į lyderio poziciją pakilo antrasis „Audi“, pilotuojamas L.Duvalio. Trečiasis „Audi“ ties septintosios valandos riba apsilankė boksuose (O.Jarvisas bolidą perleido M.Gene), dėl to į antrąją ir trečiąją poziciją pakilo abu „Toyota“ ekipažai (S.Sarrazino pilotuotas 8-asis bolidas važiavo priekyje 7-ojo K.Nakajimos bolido).
Kitose klasėse pokyčių neužfiksuota: LMP2 klasėje toliau pirmavo 26-asis „G-Drive“ ekipažas, GTE-Pro klasėje - 99-asis „Aston Martin“, o GTE-Am klasėje - 55-asis „AF Corse“ ekipažas.
Aštuntoji valanda:
„Audi“ pilotas To.Kristensenas perėmė bolidą iš L.Duvalio ir išsaugojo lyderio poziciją, tuo tarpu aštuntąją valandą trasoje jau ketvirtą kartą buvo pasirodęs saugos automobilis. Dėl to T.Kristenseno pranašumas prieš antroje vietoje buvusį S.Sarraziną sumažėjo iki 2 min 40 sek.
Nors „Audi“ yra apčiuopiamai greitesni už „Toyota“, japonų komandos ekipažas sugebėjo pasinaudoti saugos automobilių fazėmis ir priartėti. 7-asis „Toyota“ bolidas, pilotuojamas K.Nakajimos, prarado nemažai laiko dėl elektronikos gedimo ir kritusio kuro slėgio, tačiau išliko trečioje vietoje. M.Gene su kitu „Audi“ bolidu dėl techninio gedimo buvo nustumtas į garažą.
1-asis „Audi“ bolidas po 43 minutes trukusio generatoriaus remonto sugrįžo į trasą ir po aštuonių valandų važiavo 21-oje vietoje.
LMP2 klasės lyderiai – 26-asis „G-Drive“ ekipažas, turėjęs 50 sek. pranašumą prie konkurentus – nukrito į penktąją klasės vietą po to, kai J.Matinas prarado du ratus dėl priverstinio sustojimo boksuose, kurio metu buvo keičiamos aplaužytos bolido kėbulo dalys. Tai leido į lyderio poziciją pakilti Bertrandui Baguette su 35-uoju „OAK Racing“ komandos bolidu. „Jota“ komandos pilotas Simonas Dolanas nuo jo atsiliko trijomis minutėmis, o 24-asis „OAK Racing“ ekipažas, O.Pla dėka, pakilo iš šeštosios vietos į trečiąją.
B.Senna toliau pirmavo GTE-Pro kategorijoje su 99-uoju „Aston Martin“, tačiau R.Lietzas su „Porsche“ prieš saugos automobilio fazę nuo jo atsiliko mažiau nei dvejomis sekundėmis. Paolo Ruberti tapo GTE-Am klasės lyderiu su „Proton Competition“ komandos „Porsche“.
Devintoji valanda:
Devintąją valandą T.Kristensenas padidino savo persvarą ir varžovus iš „Toyota“ lenkė jau beveik visu ratu. Prieš antroje ir trečioje vietoje važiavusius „Toyota“ ekipažus jo persvara siekė jau daugiau nei tris minutes.
Valandos pabaigoje dėl Tracy Krohno avarijos į trasą išvažiavo saugos automobilis, tačiau dėl to skirtumas tarp lyderių trejeto nesumažėjo.
„Audi“ suremontavo 3-ąjį bolidą ir sugrąžino jį į trasą. L.di Grassi jį perėmė iš M.Gene. Penktoje vietoje važiavo Andrea Bellicchi pilotuojamas „Rebellion“ komandos bolidas, o 1-asis „Audi“, pilotuojamas M.Fasslerio, iš 21-osios vietos pakilo į 16-ąją.
B.Baguette išsaugojo LMP2 klasės lyderio poziciją, tačiau ekipažas prarado apie 30 sek., kai bolidą perėmė R.Gonzalezas ir jis buvo priverstas laukti techninio aptarnavimo juostos gale dėl degusio raudono šviesaforo signalo.
„Level 5“ komandos viltys klasėje užlipti ant pakylos žlugo, kai antrąj kartą boksuose užsidegė ekipažo bolidas – šį kartą už vairo sėdėjo R.Briscoe. Ekipažas po devynių valandų buvo dvyliktas savo klasėje.
GTE-Pro klasėje 99-asis „Aston Martin“ ekipažas galėjo lengviau atsikvėpti, nes R.Lietzas apsisuko su savo gamyklinės „Porsche“ komandos bolidu „Porsche“ posūkiuose. Dėl to jus nukrito į trečiąją poziciją, už kito „Aston Martin“, pilotuojamo D.Turnerio, o vėliau bolido vairą perleido Marcui Liebui.
Paolo Ruberti GTE-Am klasės lyderio poziciją perleido Patui Longui, tačiau po devintojo amerikiečio sustojimo amerikietis vėl prie vairo leido P.Ruberti. P.Ruberti, pilotuojantis 88-ąjį „Proton Porsche“ bolidą, nuolat didino persvarą prieš „Dempsey Porsche“ komandos ekipažą, pažymėtą 77-uoju numeriu.
Dešimtoji valanda:
T.Kristensenas sustiprino lyderio poziciją, abu „Toyota“ ekipažus aplenkęs visu ratu. T.Sarrazinas vis dar važiavo antroje vietoje, o K.Nakajima su kitu „Toyota“ bolidu – trečioje.
Pastarasis 7-uoju numeriu pažymėtas bolidas po dešimties valandų boksuose buvo stojęs tik 11 kartų,o 8-asis „Toyota“ – jau 12,o lyderių „Audi“ – 13. Dar vienu ratu nuo atsiliko ketvirtoje vietoje važiavęs 3-asis „Audi“, pilotuojamas L.di Grassio.
R.Gonzalezas perėmė bolidą iš B.Baguette ir išlaikė LMP2 klasės lyderio poziciją, nepaisant to, kad prarado šiek tiek laiko techninio aptarnavimo juostoje. Vis dėlto, O.Pla smarkiai priartėjo ir nuo pirmavusio 35-ojo OAK bolido atsiliko tik 33 sek, o vėliau susigrąžino lyderio poziciją.
GTE-Pro klasėje R.Bellas 99-ajame „Aston Martin“ bolide padidino savo persvarą iki 80 sek. M.Liebas 92-ajame „Porsche“ bolide važiavo antras, nes 97-asis D.Turnerio „Aston Martin“ buvo trumpam išlėkęs iš trasos.
GTE-Am klasės lyderis Gianluca Roda buvo išlėkęs iš trasos „Esses“ posūkiuose ir dėl to nukrito į penktąją klasės vietą, o lyderiais tapo 77-asis „Dempsey“ komandos ekipažas su „Porsche“.
Vienuolikta valanda:
A.McNishas perėmė bolidą iš T.Kristenseno ir išsaugojo lyderio poziciją. Abu „Toyota“ vis dar atsilikinėjo visu ratu. A.Davidsonas 8-ąjį „Toyota“ bolidą perėmė iš S.Sarrazino ir vienuoliktą valandą važiavo visa sekunde lėčiau už A.McNishą.
N.Lapierre su kitu „Toyota“ buvo šiek tiek greitesnis ir prie komandos draugų priartėjo per 18 sek. O.Jarvisas išliko ketvirtas ir nuolat artėjo prie „Toyota“.
LMP2 klasėje A.Brundle‘as perėmė bolidą iš O.Pla ir toliau persekiojo 35-ąjį lyderių OAK bolidą: po sustojimų periodo skirtumas tarp šių ekipažų siekė kiek daugiau nei minutę, tačiau A.Brundle‘as važiavo reguliariai trijomis sekundėmis greičiau už R.Gonzalezą.
GTE-Pro klasėje toliau pirmavo R.Bellas ir 99-asis „Aston Martin. 92-asis „Porsche“ ir 97-asis „Aston Martin“ vis dar važiavo antroje ir trečioje vietose.
Jeanas Karlas Vernay‘us pakilo į GTE-Am klasės lyderio poziciją, nes P.Dempsey apsisuko „Dunlop“ posūkiuose. Dėl to jis nukrito į ketvirtąją klasės vietą, už 55-ojo ir 61-ojo „AF Corse“ ekipažų.
Dvylikta valanda:
A.McNishas dvyliktą valandą dar labiau padidino savo persvarą, tuo tarpu O.Jarvisas su kitu „Audi“ aplenkė A.Davidsono „Toyota“ ir pakilo į trečiąją poziciją. Nuo kito, antroje vietoje važiavusio kito „Toyota“ piloto N.Lapierre jis atsiliko šiek tiek mažiau nei dvejomis minutėmis.
1-asis „Audi“ ekipažas su A.Lottereriu už vairo susigrąžino vieną ratą aplenkęs „Toyota“ bolidus, tačiau vistiek lyderiams dar nusileidžia 10 ratų,o abiems „Toyota“ – 9 ratais.
Kova trasoje tarp A.Davidsono, A.Lottererio ir O.Jarviso buvo sustabdyta po to, kai didelę avariją patyrė Tony Burgessas su 30-uoju „Status HVM“ bolidu ir į trasą buvo išleistas saugos automobilis.
T.Burgessas smarkiai į barjerus trenkėsi „Porsche“ posūkiuose. Smūgis buvo toks stiprus, kad iš jo bolido iškrito pavarų dėžė. Pilotas iš karto buvo nugabentas į medicinos centrą apžiūrai.
Pusvalandį trukusi saugos automobilio fazė nepaveikė kovos dėl pergalės LMP2 klasėje Čia ir toliau pirmavo du OAK komandos ekipažai. A.Brundle‘as sustojimų boksuose ciklo metu išlaikė 24-ąjį bolidą priekyje, tačiau M.Plowmanas 35-ajame bolide nuo jo atsiliko mažiau nei minute.
GTE-Pro klasės lyderiai keitėsi tik sustojimų ciklo metu. Iš pradžių lyderiu tapo M.Liebas, o vėliau – D.Turneris, kai 99-ojo „Aston Martin“ pilotas F.Makowieckis pasuko į boksus. M.Liebas sustojimo metu savo bolidą perleido Romainui Dumas, o D.Turneris į boksus pasuko ratu vėliau ir bolidą perleido S.Mucke‘ui.
GTE-Am klasėje toliau pirmavo „IMSA Performance“ 76-asis bolidas, šį kartą su C.Bourretu už vairo. Artimiausi jo persekiotojai – 61-asis ir 56-asis „AF Corse“ ekipažai.
Trylikta valanda:
Beveik visą tryliktąją valandą trukusi saugos automobilio fazė leido abiems „Toyota“ ekipažams susigrąžinti lyderiui prarastą ratą.
Saugos automobilio fazę sukėlė Howardas blankas, trenkęsis į barjerus tarp „Dunlop“ ir „Tertre Rouge“ posūkių bei smarkiai apgadindamas tiek savo 54-ąjį „AF Corse Ferrari“, tiek apsauginius barjerus. Tai buvo jau septintoji saugos automobilio fazė ir trečioji valanda, praleista važiuojant paskui saugos automobilį.
Saugos automobilio fazė buvo pratęsta dėl trasą užklupusio lietaus, o tokios sąlygos puikiai tiko „Toyota“ pilotams. Vis dėlto, 2-asis „Audi“ ekipažas vis dar turėjo 3 min. persvarą. O.Jarvis važiavo iškart už abejų „Toyota“ su 3-uoju „Audi“, o 1-asis „Audi“ pakilo į devintąją poziciją.
LMP2 klasėje OAK komandos ekipažai vietomis nepasikeitė: M.Plowmanas ir toliau pirmavo prieš A.Brundle‘ą.
GTE-Pro klasėje po F.Makowieckio sustojimo boksuose į lyderio poziciją pakilo S.Mucke. Tryliktą valandą jis su 92-uoju „Aston Martin“ pirmavo prieš 99-ąjį „Aston Martin“.
GTE-Am klasėje lyderių trejetas taip pat nesikeitė, nepaisant to, kad P.Perazzini buvo trumpam sustojęs trasoje. Jo 55-asis „AF Corse“ bolidas vis dar pirmavo prieš komandos draugų 61-ąjį bolidą, tačiau jie abu važiavo už 76-ojo „IMSA Performance“ ekipažo.
Keturiolikta valanda:
Kova dėl lyderio pozicijos suintensyvėjo, kai S.Buem sumažino L.Duvalio pranašumą iki dvejų minučių.
Lietus susilpnėjo ir saugos automobilis pasitraukė iš trasos. L.Duvalis iškart lietaus padangas pasikeitė į sausai trasai skirtas padangas ir išlaikė lyderio poziciją. S.Buemi nuo jo atsiliko 2 min. 6 sek., o trečioje vietoje važiavęs A.Wurzas su kitu „Toyota“ bolidu atsiliko dar 1 min. 10 sek.
Dėl pavarų dėžės gedimo Nickas Heidfeldas su 12-uoju „Rebellion“ bolidu iš penktosios vietos nukrito į šeštąją, nes remonto metu prarado apie penkias minutes.
Tuo pačiu metu J.Kane‘as apsisuko trasoje su 21-uoju „Strakka“ bolidu ir nukrito į septintąją vietą.
LMP2 klasėje toliau tarpusavyje pirmavo du OAK ekipažai: M.Plowmano 35-ąjį ir O.Pla 24-ąjį bolidus skyrė vos 18 sek.
R.Dumas tapo GTE-Pro klasės lyderiu su 92-uoju „Porsche“. F.Makowieckis nuo jo atsiliko 1 min. 20 sek. 99-ajame „Aston Martin“. D.Turneris su kitu „Aston Martin“ vžiavo atsilikęs jau visu ratu.
GTE-Am klasėje toliau pirmavo 76-asis „IMSA Performance“ ekipažas.
Penkiolikta valanda:
Penkioliktąją valandą L.Duvalis sustiprino lyderio poziciją, o S.Buemi su „Toyota“ atsiliko jau trijomis minutėmis. 2-asis „Audi“ bolidas buvo neprilygstamas ir dėl to per valandą nuo S.Buemi atitrūko per 50 sek.
Trečioje vietoje važiavęs A.Wurzas taip pat atsiliko nuo komandos draugų „Toyota“: jo atsilikimas siekė pusantros minutės. 3-asis „Audi“ ekipažas nuo A.Wurzo atsiliko 2 min. 30 sek.
B.Treluyeras su 1-uoju „Audi“ vis dar išliko už abejų „Rebellion Racing“ ir „Strakka Racing“ ekipažų.
LMP2 klasėje O.Pla pilotuojamas 24-asis OAK bolidas išsiveržė į priekį ir susikrovė 40 sek. pranašumą prieš komandos draugų 35-ąjį bolidą. O.Pla lyderio poziciją susigrąžino savo sustojimą atlikęs anksčiau nei B.Baguette, kai pastarasis bolido vairą perleidinėjo M.Plowmanui.
92-asis „Porsche“ ekipažas toliau pirmavo GTE-Pro klasėje. Nors F.Makowieckis su 99-uoju „Aston Martin“ buvo sumažinęs deficitą iki minutės, po to, kai į bolidą sėdo B.Senna, deficitas išaugo iki 1 min. 16 sek.
Raymondas Naracas su 76-uoju IMSA bolidu toliau pirmavo GTE-Am klasėje. Nepaisant ekskurso už trasos ribų, D.O‘Youngas su „Ferrari“ išliko antroje vietoje.
Šešiolikta valanda:
Lyderiai nesikeitė ir šešioliktąją valandą: toliau įtikinamai pirmavo 2-asis „Audi“ ekipažas, o L.Duvalis susigrąžino rato persvarą prieš S.Buemi.
L.Duvaliui greičiu galėjo prilygti tik 1-asis „Audi“ bolidas, kurį pilotavo B.Treluyeras, tačiau nuo lyderių jis atsiliko 11 ratų ir užėmė aštuntąją vietą.
3-asis „Audi“, pilotuojamas M.Gene, priartėjo prie trečioje vietoje važiavusio A.Wurzo 7-ojo „Toyota“ bolido, tačiau vėl prarado nemažai laiko dėl papildomo sustojimo.
B.Baguette su 35-uoju OAK bolidu susigrąžino LMP2 klasės lyderio poziciją, panaikinęs 20 sek. O.Pla pranašumą ir susikrovęs 35 sek. persvarą.
33-asis „Level 5“ bolidas vėl užsidegė boksuose. Marino Franchitti, bolidą perleidęs Scottui Tuckeriui, pripažino, kad gaisrai neigiamai veikia bolido variklį.
Dėl keturias minutes trukusio sustojimo, kurio metu buvo keičiami stabdžių diskai, 92-asis „Porsche“ ekipažas lyderio poziciją sugrąžino B.Sennai su 99-uoju „Aston Martin. Jis iš pradžių turėjo 45 sek. pranašumą prieš R.Lietzą, tačiau austras po sustojimo sumažino deficitą iki 39 sek.
76-asis IMSA komandos „Porsche“ toliau pirmavo GTE-Am klasėje. Iš R.Naraco bolidą perėmė J.K.Vernay‘us ir jis išliko priekyje 55-ąjį bei 61-ąjį „AF Corse“ ekipažus.
Septyniolikta valanda:
Praėjus septyniolikai valandų 2-asis „Audi“ ekipažas buvo nesustabdomas ir atrodė, kad T.Kristensenas artėja prie rekordinės, devintosios pergalės Le Mane.
Danas, 24 valandų Le Mano lenktynes laimėjęs daugiau kartų nei bet kas kitas, pergalės nėra iškovojęs nuo 2008 metų, tačiau po septynioliktos 2013 metų lenktynių valandos ratu lenkė likusią rikiuotę.
S.Sarrazinas ir A.Wurzas vis dar buvo antroje ir trečioje vietose pilotuodami „Toyota“ bolidus, o L.di Grassi su 3-uoju „Audi“ prarado laiko, kai pravažiavo pro sustojimo vietą boksuose ir dėl to komanda turėjo jį parstumti atgal.
Itin atkakli kova vyko LMP2 klasėje tarp dvejų OAK komandos ekipažų: 35-asis B.Baguette bolidas išlaikė nedidelį pranašumą prieš D.Heinemeierį-Hanssoną su 24-uoju bolidu.
R.Lietzas su 92-uojų „Porsche“ bolidu sumažino B.Sennos 99-ojo „Aston Martin“ pranašumą iki 39 sek. GTE-Pro klasėje.
GTE-Am klasėje toliau pirmavo 76-asis IMSA ekipažas, tačiau jis važiavo 10 sek. lėčiau nei Lorenzo Case su 55-uoju „AF Corse“ komandos bolidu.
Aštuoniolikta valanda:
Aštuonioliktąją valandą „Audi“ pilotas T.Kristensenas padidino savo persvarą prieš antroje vietoje važiavusį S.Sarraziną su „Toyota“ iki beveik dvejų ratų, nes pastarasis ekipažas nemažai laiko prarado dėl dvejų saugos automobilių fazių.
T.Kristensenas jau buvo vienu ratu priekyje, kai Billas Auberlenas (98-asis GTE-Pro klasės „Aston Martin“) sustojo trasos pakraštyje dėl mechaninio gedimo, prieš tai ant trasos papylęs daug alyvos.
Devyniolikta valanda:
Praėjus devyniolikai valandų vis dar įtikinamai pirmavo 2-asis „Audi“ ekipažas (A.McNishas perėmė bolidą iš T.Kristenseno). 8-asis ir 7-asis „Toyota“ bolidai išsaugojo antrąją ir trečiąją pozicijas. Lyderių „Audi“ po padangų keitimo turėjo šiek tiek mažiau nei dvejų ratų persvarą prieš „Toyota“.
13-ojo „Rebellion“ bolido, kurį sudaužė A.Belicchi, remontas tęsėsi jau daugiau nei valandą ir ekipažas jau buvo nusmukęs į penkioliktąją poziciją.
Trasoje valandos pabaigoje vėl pasirodė saugos automobilis dėl didžiulės avarijos, kurią patyrė GTE-Pro klasės lyderiai – 99-asis „Aston Martin Racing“ komandos ekipažas. Fredericas Makowieckis šlapioje trasoje nesuvaldė bolido ir sudaužė jį „Mulssane“ posūkyje. Prieš pat incidentą F.Makowieckis bolidą buvo perėmęs iš B.Sennos. F.Makowieckio avarija į pirmąją klasės poziciją pakylėjo M.Liebo pilotuojamą 92-ąjį „Porsche“. P.Dumbreckas su 97-uoju „Aston Martin Racing“ paveldėjo antrąją poziciją klasėje.
LMP2 klasėje M.Plowmanas su 35-uoju OAK bolidu vis dar pirmavo prieš komandos draugą A.Brundle‘ą su 24-uoju bolidu. Artimiausia kova trasoje vyko dėl trečiosios LMP2 klasės vietos: L.Ordonezas pasivijo R.Rusinovą.
J.K.Vernay‘us toliau pirmavo GTE-Am klasėje ir jau buvo pakilęs į 28-ąją bendrosios įskaitos poziciją su 76-uoju IMSA komandos „Porsche“. Antroje klasės vietoje važiavo „AF Corse“ komandos 55-asis bolidas. Joe Fosteris, važiavęs trečioje vietoje, prarado laiko apsisukęs su savo „Dempsey“ komandos bolidu paskutiniame trasos posūkyje, kai lietus buvo intensyviausias.
Dvidešimtoji valanda:
Iš A.McNisho 2-ąjį „Audi“ bolidą perėmęs L.Duvalis po dvidešimties valandų mėgavosi beveikdvejų ratų persvarą prieš antroje vietoje važiavusį „Toyota“ ekipažą. Japonų gamintojo atstovai užimė ir trečiąją vietą, tačiau šansai ją išlaikyti smarkiai sumažėjo po K.Nakajimo suktuko „Dunlop“ posūkyje, kuris leido 3-ajam „Audi“ ekipažui priartėti per pusę minutęs.
K.Nakajima apsisuko bandydamas išvengti kontakto su GTE-Am klasės IMSA komados bolidu ir peršokęs per kelkraštį trumpam buvo pakilęs į orą.
M.Fassleris su 1-uoju „Audi“ važiavo penktoje vietoje, o D.Wattsas su 21-uoju „Strakka“ bolidu šeštoje.
LMP2 klasėje nesiliovė kova tarp dvejų OAK komandos ekipažų: priekyje vis dar buvo 35-asis M.Plowmano bolidas, o antroje – 24-asis A.Brundle‘o bolidas. Trečioje klasės vietoje buvo Michaelo Krummo „Greaves“ komandos bolidas, pažymetas 42-uoju numeriu, tačiau į šią vietą jis pakilo tik po 26-ojo „G-Drive“ bolido pasukimo į boksus. „G-Drive“ ekipažas boksuose lankėsi 26 kartus, o M.Krummo ekipažas – tik 22.
Po F.Makowieckio avarijos, GTE-Pro klasėje užvirė kova tarp dvejų gamyklinės „Porsche“ komandos ekipažų ir 97-ojo „Aston Martin“. M.Liebas išlaikė lyderio poziciją, o D.Turneris į priekį praleido J.Bergmeisterį su antruoju 911.
GTE-Am klasėje toliau pirmavo IMSA komandos atstovas J.K.Vernay‘us, turėjęs viso rato persvarą prieš P.Perazzinio 55-ąjį „AF Corse“ bolidą.
Dvidešimt pirmoji valanda:
Likus trims valandoms iki 24 valandų Le Mano finišo pirmoje pozicijoje savo ekipažą išlaikė L.Duvalis, pilotuojantis 2-ąjį „Audi“ bolidą. Prancūzas pirmavo daugiau nei pusę dienos, į priekį išsiveržęs septintąją valandą.
„Toyota“ ekipažai 21-ąją valandą vis dar važiavo antroje ir trečioje vietose, o likę du „Audi“ bolidai – ketvirtoje ir penktoje.
LMP2 klasėje vis dar vyko atkakli kova tarp dvejų OAK komandos ekipažų. Lyderio pozicija keitėsi sustojimų boksuose ciklo metu, tačiau galiausiai priekyje įsitvirtino B.Baguette su 35-uoju bolidu. O.Pla su 24-uoju bolidu nuo jo atsilieka dvejomis minutėmis.
Už jų M.Conway’us su „G-Drive“ 26-uoju bolidu atsikovojo trečiąją poziciją iš „Greaves“ komandos piloto M.Krummo. Šiuos du pilotus likus trijoms valandoms skyrė mažiau nei dvi minutės.
GTE-Pro klasėje vyko dar atkaklesnė kova: „Aston Martin“ pilotas D.Turneris persekiojo 92-ąjį „Porsche“ bolidą ir prie jo priartėjo per 7 sek. M.Liebas sueragavo į D.Turnerio spurtą ir kiekviename rate pradėjo nuo jo tolti vienos sekundės greičiu. Trečioje klasės vietoje, atsilikęs dvejomis minutėmis, važiavo J.Bergmeisteris su antruoju „Porsche“.
GTE-Am klasėje taip pat vyko atkakli kova tarp 76-ojo IMSA ir 55-ojo „AF Corse“ bolidų.
Dvidešimt antroji valanda:
T. Kristensenas, A.McNishas ir L.Duvalis dar labiau priartėjo prie pergalės Le Mane, tuo tarpu 3-asis „Audi“ bolidas aplenkė 7-ąjį „Toyota“ bolidą ir pakilo į trečiąją poziciją. Antroje vietoje išliko 8-asis „Toyota“ ekipažas.
GTE-Pro klasėje tęsėsi arši kova dėl lyderio pozicijos: boksuose sustojęs tik pasipildyti kuro, D.Turneris su 97-uoju „Aston Martin“ išsiveržė į pirmąją poziciją. M.Liebo 92-asis „Porsche“ smuktelėjo į antrąją poziciją, nes savo sustojimo metu keitėsi ir padangas. M.Liebas sustojimo metu bolidą perleido R.Lietzui, kuris nuo D.Turnerio jis atsiliko 8 sek., tačiau iki finišo jau nebeturės stoti boksuose.
Giancarlo Fisichellos pilotuojamas 51-asis „AF Corse“ bolidas trenkėsi į barjerus „Mulssane“ posūkyje, o R.Westbrooko 74-asis „Corvette“ bolidas apsisuko „Ford“ posūkyje.
B.Baguette padidino persvarą LMP2 klasėje iki dvejų minučių. Jo OAK komandos draugas O.Pla išliko antras, o M.Conway‘us su 26-uoju „G-Drive“ bolidu – trečias.
R.Naracas (76-asis IMSA bolidas) ir D.O‘Youngas (55-asis „AF Corse“ bolidas) išlaikė pirmąsias dvi pozicijas GTE-Am klasėje, o M.Cioci su 61-uoju „AF Corse“ bolidu aplenkė 77-ąjį „Dempsey“ bolidą ir pakilo į trečiąją poziciją.
Dvidešimt trečioji valanda:
2-asis „Audi“ ekipažas pirmavo ir prabėgus 23 valandoms, nepaisant to, kad likus pusantros valandos iki finišo trasą pasiekė smarkus lietus. Lyderis T.Kristensenas dėl pradurtos padangos pasuko į boksus prieš pat prasidedant lietui, todėl pradėjus lyti jis dar kartą turėjo lankytis boksuose ir užsidėti lietaus padangas.
N.Lapierre turėjo problemų su bolido valdymu ir dideliu greičiu trenkėsi į sieną „Porsche“ posūkiuose. „Toyota“ pilotas važiavo ketvirtas. Prancuzas grįžo į boksus, tačiau iš jų dar neišvažiavo, todėl iki lenktynių pabaigos jį turėtų aplenkti B.Treluyeras su 1-uoju „Audi“.
Kitas „Toyota“ bolidas važiavo antroje vietoje ir turėjo 30 sek. pranašumą prieš O.Jarviso 3-ąjį „Audi“.
LMP2 klasės lyderis B.Baguette akvaplanavo įvažiuodamas į „Indianapolis“ posūkį, tačiau sugebėjo išlaikyti pranašumą prieš komandos draugą O.Pla.
J.Mardenborougho viltys pakovoti dėl trečiosios vietos su J.Martinu išgaravo dėl pradurtos padangos. Jo 42-asis „Greaves“ bolidas buvo ketvirtas.
R.Lietzas pirmavo GTE-Pro klasėje su 92-uoju „Porsche“, nusprendęs neužsidėti lietaus padangų. S.Mucke perėmė 97-ąjį „Aston Martin“ iš D.Turnerio, o komanda tuo pačiu metu pakeitė sausai trasai skirtas į lietaus, tačiau tą pačią valandą ant jo bolido vėl buvo uždėtos sausai trasai skirtos padangos. Dėl to šis ekipažas nukrito į trečiąją poziciją, į priekį praleidęs Patricko Pileto „Porsche“.
46-asis IMSA bolidas toliau pirmavo GTE-Am klasėje.
Dvidešimt ketvirtoji valanda:
T.Kristensenas, A.McNishas ir L.Duvalis išlaikė pranašumą ir nugalėjo lenktynėse. „Audi“ komandai tai buvo jau dvyliktoji pergalė per pastaruosius keturiolika metų.
Lyderiai nesikeitė ir kitose klasėse: LMP2 klasėje nugalėjo OAK komandos 35-asis ekipažas, o GTE-Pro klasėje netikėtą pergalę pelnė „Porsche“. GTE-Am klasėje nugalėjo taip pat „Porsche“ bolidą naudojęs ekipažas – „IMSA Performance“ ekipa.
Lenktynių rezultatai:
Poz. Klasė Nr. Komanda Lenktynininkai Ratų sk.
1. LMP1 2 Audi Kristensen/McNish/Duval 348
2. LMP1 8 Toyota Davidson/Sarrazin/Buemi 347
3. LMP1 3 Audi Gene/Jarvis/di Grassi 347
4. LMP1 7 Toyota Wurz/Lapierre/Nakajima 341
5. LMP1 1 Audi Lotterer/Treluyer/Fassler 338
6. LMP1 21 Strakka Leventis/Kane/Watts 332
7. LMP2 35 OAK Baguette/Plowman/Gonzalez 329
8. LMP2 24 OAK Pla/Brundle/H Hansson 328
9. LMP2 26 Delta-ADR Rusinov/Martin/Conway 327
10. LMP2 42 Greaves Krumm/Mardenborough/Ordonez 327
11. LMP2 49 Pecom Companc/Kaffer/Minassian 325
12. LMP2 43 Morand Gachnang/Mailleux/Lombard 320
13. LMP2 48 Murphy Hartley/Chandhok/Patterson 319
14. LMP2 38 Jota Dolan/Turvey/Luhr 319
15. LMP2 36 Signatech Ragues/Panciatici/Gommendy 317
16. GTE-Pro 92 Porsche Lieb/Lietz/Dumas 315
17. GTE-Pro 91 Porsche Bergmeister/Pilet/Bernhard 315
18. GTE-Pro 97 Aston Martin Mucke/Turner/Dumbreck 314
19. LMP2 34 Race Perf. Frey/Niederhauser/Bleekemolen 314
20. GTE-Pro 73 Corvette Garcia/Magnussen/Taylor 312
21. GTE-Pro 71 AF-Corse Beretta/Kobayashi/Vilander 311
22. GTE-Pro 51 AF-Corse Bruni/Fisichella/Malucelli 311
23. GTE-Pro 74 Corvette Gavin/Milner/Westbrook 309
24. LMP2 41 Greaves Rossi/K-Smith/Lux 307
25. GTE-Pro 53 SRT Farnbacher/Goossens/Dalziel 306
26. GTE-Am 76 IMSA Narac/Vernay/Bourret 306
27. GTE-Am 55 AF-Corse Perazzini/O'Young/Case 305
28. GTE-Am 61 AF-Corse Gerber/Griffin/Cioci 305
29. GTE-Am 77 Dempsey Dempsey/Foster/Long 305
30. GTE-Am 50 Larbre Bornhauser/Canal/Taylor 302
31. GTE-Am 96 Aston Martin Goethe/Campbell-Walter/Hall 301
32. GTE-Pro 93 SRT Wittmer/Kendall/Bomarito 301
33. LMP2 40 Boutsen Dagoneau/Downs/Younessi 300
34. GTE-Am 67 IMSA Gibon/Milesi/Henzler 300
35. GTE-Pro 66 JMW Bertolini/Faisal/Qubaisi 300
36. GTE-Am 88 Proton Ried/Roda/Ruberti 300
37. GTE-Am 75 Porsche Collard/Perrodo/Crubile 298
38. GTE-Am 81 Prospeed Potolicchio/Aguas/Bright 294
39. LMP2 39 Lola Porta/Brandela/Raffin 280
40. LMP1 12 DKR Prost/Jani/Heidfeld 275
41. LMP1 13 Rebellion Beche/Belicchi/Cheng 275
42. GTE-Am 70 Larbre MacNeil/Rodrigues/Dumas 268
43. LMP2 33 Level 5 Tucker/Franchitti/Briscoe 242
Klasė: Nr. Komanda Pilotai Ratų sk.
LMP2 46 TDS Thiriet/Badey/Martin 310
GTE-Pro 99 Aston Martin Makowiecki/Senna/Bell 248
LMP2 47 KCMG Imperatori/Howson/Tung 241
GTE-Pro 98 Aston Martin Dalla Lana/Lamy/Auberlen 221
LMP2 32 Lotus Holzer/Kraihamer/Charouz 219
LMP2 30 HVM-Status Mowlem/Burgess/Hirschi 153
GTE-Am 54 AF Corse Mallegol/Bachelier/Blank 147
GTE-Am 57 Krohn Krohn/Jonsson/Mediani 111
LMP2 25 Delta-ADR Graves/Hamilton/Nakano 101
LMP2 28 Gulf Racing Giroix/Haezebrouck/Ihara 22
LMP2 31 Lotus Weeda/Rossiter/Bouchut 17
GTE-Am 95 Aston Martin Simonsen/Nygaard/Poulsen 2
Poz. Klasė Nr. Komanda Lenktynininkai Ratų sk.
1. LMP1 2 Audi Kristensen/McNish/Duval 348
2. LMP1 8 Toyota Davidson/Sarrazin/Buemi 347
3. LMP1 3 Audi Gene/Jarvis/di Grassi 347
4. LMP1 7 Toyota Wurz/Lapierre/Nakajima 341
5. LMP1 1 Audi Lotterer/Treluyer/Fassler 338
6. LMP1 21 Strakka Leventis/Kane/Watts 332
7. LMP2 35 OAK Baguette/Plowman/Gonzalez 329
8. LMP2 24 OAK Pla/Brundle/H Hansson 328
9. LMP2 26 Delta-ADR Rusinov/Martin/Conway 327
10. LMP2 42 Greaves Krumm/Mardenborough/Ordonez 327
11. LMP2 49 Pecom Companc/Kaffer/Minassian 325
12. LMP2 43 Morand Gachnang/Mailleux/Lombard 320
13. LMP2 48 Murphy Hartley/Chandhok/Patterson 319
14. LMP2 38 Jota Dolan/Turvey/Luhr 319
15. LMP2 36 Signatech Ragues/Panciatici/Gommendy 317
16. GTE-Pro 92 Porsche Lieb/Lietz/Dumas 315
17. GTE-Pro 91 Porsche Bergmeister/Pilet/Bernhard 315
18. GTE-Pro 97 Aston Martin Mucke/Turner/Dumbreck 314
19. LMP2 34 Race Perf. Frey/Niederhauser/Bleekemolen 314
20. GTE-Pro 73 Corvette Garcia/Magnussen/Taylor 312
21. GTE-Pro 71 AF-Corse Beretta/Kobayashi/Vilander 311
22. GTE-Pro 51 AF-Corse Bruni/Fisichella/Malucelli 311
23. GTE-Pro 74 Corvette Gavin/Milner/Westbrook 309
24. LMP2 41 Greaves Rossi/K-Smith/Lux 307
25. GTE-Pro 53 SRT Farnbacher/Goossens/Dalziel 306
26. GTE-Am 76 IMSA Narac/Vernay/Bourret 306
27. GTE-Am 55 AF-Corse Perazzini/O'Young/Case 305
28. GTE-Am 61 AF-Corse Gerber/Griffin/Cioci 305
29. GTE-Am 77 Dempsey Dempsey/Foster/Long 305
30. GTE-Am 50 Larbre Bornhauser/Canal/Taylor 302
31. GTE-Am 96 Aston Martin Goethe/Campbell-Walter/Hall 301
32. GTE-Pro 93 SRT Wittmer/Kendall/Bomarito 301
33. LMP2 40 Boutsen Dagoneau/Downs/Younessi 300
34. GTE-Am 67 IMSA Gibon/Milesi/Henzler 300
35. GTE-Pro 66 JMW Bertolini/Faisal/Qubaisi 300
36. GTE-Am 88 Proton Ried/Roda/Ruberti 300
37. GTE-Am 75 Porsche Collard/Perrodo/Crubile 298
38. GTE-Am 81 Prospeed Potolicchio/Aguas/Bright 294
39. LMP2 39 Lola Porta/Brandela/Raffin 280
40. LMP1 12 DKR Prost/Jani/Heidfeld 275
41. LMP1 13 Rebellion Beche/Belicchi/Cheng 275
42. GTE-Am 70 Larbre MacNeil/Rodrigues/Dumas 268
43. LMP2 33 Level 5 Tucker/Franchitti/Briscoe 242
Klasė: Nr. Komanda Pilotai Ratų sk.
LMP2 46 TDS Thiriet/Badey/Martin 310
GTE-Pro 99 Aston Martin Makowiecki/Senna/Bell 248
LMP2 47 KCMG Imperatori/Howson/Tung 241
GTE-Pro 98 Aston Martin Dalla Lana/Lamy/Auberlen 221
LMP2 32 Lotus Holzer/Kraihamer/Charouz 219
LMP2 30 HVM-Status Mowlem/Burgess/Hirschi 153
GTE-Am 54 AF Corse Mallegol/Bachelier/Blank 147
GTE-Am 57 Krohn Krohn/Jonsson/Mediani 111
LMP2 25 Delta-ADR Graves/Hamilton/Nakano 101
LMP2 28 Gulf Racing Giroix/Haezebrouck/Ihara 22
LMP2 31 Lotus Weeda/Rossiter/Bouchut 17
GTE-Am 95 Aston Martin Simonsen/Nygaard/Poulsen 2
81-ąjį kartą rengtose 24 valandų Le Mano lenktynėse įtikinamą pergalę iškovojo antruoju numeriu pažymėtas „Audi“ ekipažas, kurį sudarė Tomas Kristensenas, Allanas McNishas irLoicas Duvalis.
Šis ekipažas į pirmąją poziciją išsiveržė po to, kai su pavarų dėžės gedimu susidūrė lyderiavęs 1-asis „Audi“ bolidas ir lyderio pozicijos nebeužleido iki pat finišo. Antroje vietoje finišo liniją kirto aštuntuoju numeriu pažymėtas „Toyota“ bolidas, kurį pilotavo Anthony Davidsonas, Sebastianas Buemiir Stephane'as Sarrazinas. Treti liko „Audi“ pilotai Marcas Gene, Oliveris Jarvisas ir Lucas di Grassi.
T.Kristensenui tai buvo jau devintoji pergalė garsiosiose lenktynėse, A.McNishui - trečioji, o L.Duvaliui - pirmoji.
LMP2 klasėje po beveik visų lenktynių metu trukusios kovos su komandos draugais nugalėjo 35-asis „OAK Racing“ komandos ekipažas (Bertrandas Baguette, Martinas Plowmanas ir Ricardo Gonzalezas). 24-asis Oliverio Pla, Alexo Brundle'o ir Devido Heinemeierio-Hansono ekipažas liko antroje klasės vietoje.
GTE-Pro klasėje pirmąsias dvi pozicijas užėmė gamyklinės „Porsche“ komandos ekipažai: pergalę šventė Marcas Liebas, Richardas Lietzas ir Romainas Dumas. GTE-Am klasės nugalėtojų vardai atiteko Raymondui Naracui, Jeanui Karlui Vernay'ui ir Christophe'ui Bourretui, kurie pilotavo „IMSA Performance“ komandos „Porsche“ bolidą.
Pirmoji valanda:
Praėjus pirmajai valandai pirmavo pirmuoju numeriu pažymetas „Audi“ ekipažas (Andre Lottereris, Benoitas Treluyeras, Marcelis Fassleris). Keletą ratų trasoje visi bolidai važiavo paskui saugos automobilį dėl didelės avarijos, kurią patyrė GTE-Am klasėje pole poziciją iškovojęs „Aston Martin“ ekipažas (Allanas Simonsenas, Kristianas Poulsenas, Cristofferis Nygaardas). Antroje ir trečioje klasės vietoje važiavo du „Toyota“ ekipažai, o antrasis ir trečiasis „Audi“ ekipažai užėmė ketvirtą bei penktąją pozicijas.
LMP2 klasėje pirmavo „OAK Racing“ komandos ekipažas su „Morgan-Nissan“ bolidu (Olivieris Pla, Alexas Brundle‘as ir Deividas Heinemeieris-Hanssonas). GTE-Pro klasės lyderiai – „Aston Martin Racing“ komandos ekipažas ( Stefanas Mucke, Darrenas Turneris, Peteris Dumbreckas). GTE-Am klasės lyderiai – „Dempsey Racing“ ekipažas su „Porsche 997 GT3“ bolidu (Patrikas Dempsey, Joe Fosteris, Patrickas Longas).
Antroji valanda:
Prabėgus antrajai valandai ir toliau pirmavo pirmasis „Audi“ ekipažas. Visi lyderių ekipažai jau buvo atlikę du sustojimus. Antroje vietoje važiavo antrasis „Audi“ (Allnas McNishas, Tomas Kristensenas, Loicas Duvalis), o trečioje – trečiasis „Audi“ (Lucas di Grassi, Marcas Gene, Oliveris Jarvisas). „Toyota“ ekipažų tempas smarkiai krito ir jie smuktelėjo į ketvirtąją bei penktąją pozicijas.
LMP2 klasės lyderio poziciją ties antrosios valandos žyma išlaikė „OAK Racing“ komandos ekipažas. Pokyčių neužfiksuota ir GTE-Pro klasėje – čia toliau pirmavo 97-asis „Aston Martin“ ekipažas. GTE-Am klasės lyderiais tapo Pascalis Gibonas, Patrice‘as Milesi ir Wolfas Henzleris su „IMSA Performance“ komandos „Porsche“.
Techninio aptarnavimo juostoje susidūrė Toni Vilanderis ir Jorgas Bergmeisteris. Už nesaugų piloto išleidimą iš sustojimo vietos „AF Corse“ komandos vadovas nedelsiant buvo iškviestas pas lenktynių teisėjus.
Trečioji valanda:
Pasibaigus trečiajai valandai lyderio pozicijoje toliau buvo „Audi“ ekipažas, pilotuojamas Andre Lottererio. Jo persvara prieš komandos draugą Allaną McNishą (antruoju numeriu pažymėtas „Audi“) siekė jau 50 sek.
Nors septintuoju numeriu pažymėtas „Toyota“ bolidas, pilotuotas Nicolo Lapierre, sustojimų boksuose metu buvo aplenkęs „Audi“ ekipažus, vokiečių gamintojui su „Toyota“ rimtų problemų nekilo.
Už A.Lottererio ir A.McNisho trečioje vietoje važiavo paskutinis „Audi“ bolidas, pilotuotas Lucaso di Grassio. Anthony Davidsonas aplenkė komandos draugų „Toyota“, nes N.Lapierre susidūrė su nenustatytu mechaniniu gedimu.
LMP2 klasėje kova buvo labai įtempta: A.Brundle‘as perėmė 24-ąjį OAK bolidą iš Olivierio Pla, tačiau 35-asis Ricardo Gonzalezo bolidas buvo visiškai netoli. Ryano Briscoe „Level 5“ komandos bolidas nuo lyderių atsiliko 90 sek.
Darrenas Turneris toliau pirmavo GTE-Pro klasėje su „Aston Martin“, turėdamas 10 sek. pranašumą prieš varžovus. Antroje klasės vietoje važiavo kitas „Aston Martin“, pilotuotas Robo Bello. Už jo – abu gamyklinės „Porsche“ komandos ekipažai.
GTE-Am klasėje Pascalis Gibonas („IMSA Performance“) dėl pradurtos padangos užleido lyderio poziciją Marco Ciociui su 61-uoju „AF Corse“ „Ferrari“ bolidu. P.Gibonas savo vietą „Porsche“ bolide sustojimo metu užleido komandos draugui Wolfui Henzleriui.
Ketvirtoji valanda:
Pirmasis „Audi“ ekipažas lyderio pozicijos neužleido ir praėjus ketvirtajai lenktynių valandai: iš A.Lottererio bolidą perėmė B.Treluyeras. Antroje ir trečioje klasės vietose taip pat išliko kiti du „Audi“ ekipažai. Loicas Duvalis trumpai pakovojo su N.Lapierre dėl trečiosios vietos sustojimų boksuose periodu, tačiau „Toyota“ pilotas galiausiai liko ketvirtoje vietoje. Antrasis „Toyota“ bolidas, pilotuojamas Alexanderio Wurzo, važiavo penktas.
Lyderiai nesikeitė ir kitose klasėse: LMP2 klasėje ir toliau pirmavo 24-asis „OAK Racing“ ekipažas, GTE-Pro klasėje - 97-asis „Aston Martin“ ekipažas, o GTE-Am klasėje - 61-asis „AF Corse“ ekipažas.
Alexanderio Rossi pilotuojamas 41-asis „Greaves Motorsport“ komandos bolidas dėl problemos su pakaba prarado septynis ratus, tuo tarpu DKR komandos pilotas Romainas Brandela nemažai laiko prarado apsisukęs „Ford“ posūkyje.
Penktoji valanda:
Praėjus penkioms valandoms priekyje vis dar buvo B.Treluyero pilotuojamas pirmuoju numeriu pažymetas „Audi“ bolidas. L.Duvalis su antruoju „Audi“ važiavo antroje vietoje, o Oliveris Jarvisas trečiajame „Audi“ – trečioje vietoje.
Pasikeitimų lyderių tarpe nebuvo ir LMP2 bei GTE-Am klasėse. Tuo tarpu GTE-Pro klasės lyderiais tapo 99-asis „Aston Martin“ bolidas. Fantastišką tempą demonstravęs Fredericas Makowieckis (bolidą besidalinantis su Bruno Senna ir R.Bellu) panaikino dešimties sek. atsilikimą iki komandos draugo S.Mucke'o ir susikrovė 19 sek. pranašumą.
Šeštoji valanda:
B.Treluyeras išlakė pirmuoju numeriu pažymėtą „Audi“ priekyje. L.Duvalis ir O.Jarvisas kituose „Audi“ boliduose važiavo antroje ir trečioje pozicijoje. „Toyota“ pilotai vis labiau atsilikinėjo ir po šešių valandų nuo lyderio atsiliko jau visu ratu, nepaisant to, kad boksuose stojo kartu mažiau.
LMP2 klasės lyderiais tapo 26-asis „G-Drive“ ekipažas, pilotuojamas Johno Martino, kuris bolidą perėmė iš Romano Rusinovo. 35-asis OAK bolidas su Martinu Plowmanu už vairo nuo jo atsiliko 53 sek. Abu klasės lyderiai jau atliko aštuntuosius sustojimus boksuose.
GTE-Pro klasės lyderio poziciją išsaugojo „Aston Martin“ 99-uoju numeriu pažymėtas bolidas: šeštąją valandą iš F.Makowieckio vairą perėmė Bruno Senna. GTE-Am klasėje pirmavo „AF Corse“ ekipažas, tačiau šį kartą ne 61-asis,o 55-asis (Pierggiuseppe Perazzini, Darrylas O'Youngas, Lorenzo Case).
Valandos pradžioje į trasą buvo išvažiavęs saugos automobilis dėl ant trasos po sprogusios padangos Tristano Gommendy bolidui ant trasos pabirusių nuolaužų. Trasa greitai buvo išvalyta, todėl saugos automobilis trasoje neišbuvo nė dešimt minučių.
Septintoji valanda:
Artėjant vakarui netikėtos problemos ištiko lyderių „Audi“. Dėl generatoriaus gedimo bolidas buvo nustumtas į garažą priverstiniam remontui. Nors komanda tikėjosi jį vėliau išleisti į trasą, kova dėl pergalės šiam ekipažui baigėsi. Dėl to į lyderio poziciją pakilo antrasis „Audi“, pilotuojamas L.Duvalio. Trečiasis „Audi“ ties septintosios valandos riba apsilankė boksuose (O.Jarvisas bolidą perleido M.Gene), dėl to į antrąją ir trečiąją poziciją pakilo abu „Toyota“ ekipažai (S.Sarrazino pilotuotas 8-asis bolidas važiavo priekyje 7-ojo K.Nakajimos bolido).
Kitose klasėse pokyčių neužfiksuota: LMP2 klasėje toliau pirmavo 26-asis „G-Drive“ ekipažas, GTE-Pro klasėje - 99-asis „Aston Martin“, o GTE-Am klasėje - 55-asis „AF Corse“ ekipažas.
Aštuntoji valanda:
„Audi“ pilotas To.Kristensenas perėmė bolidą iš L.Duvalio ir išsaugojo lyderio poziciją, tuo tarpu aštuntąją valandą trasoje jau ketvirtą kartą buvo pasirodęs saugos automobilis. Dėl to T.Kristenseno pranašumas prieš antroje vietoje buvusį S.Sarraziną sumažėjo iki 2 min 40 sek.
Nors „Audi“ yra apčiuopiamai greitesni už „Toyota“, japonų komandos ekipažas sugebėjo pasinaudoti saugos automobilių fazėmis ir priartėti. 7-asis „Toyota“ bolidas, pilotuojamas K.Nakajimos, prarado nemažai laiko dėl elektronikos gedimo ir kritusio kuro slėgio, tačiau išliko trečioje vietoje. M.Gene su kitu „Audi“ bolidu dėl techninio gedimo buvo nustumtas į garažą.
1-asis „Audi“ bolidas po 43 minutes trukusio generatoriaus remonto sugrįžo į trasą ir po aštuonių valandų važiavo 21-oje vietoje.
LMP2 klasės lyderiai – 26-asis „G-Drive“ ekipažas, turėjęs 50 sek. pranašumą prie konkurentus – nukrito į penktąją klasės vietą po to, kai J.Matinas prarado du ratus dėl priverstinio sustojimo boksuose, kurio metu buvo keičiamos aplaužytos bolido kėbulo dalys. Tai leido į lyderio poziciją pakilti Bertrandui Baguette su 35-uoju „OAK Racing“ komandos bolidu. „Jota“ komandos pilotas Simonas Dolanas nuo jo atsiliko trijomis minutėmis, o 24-asis „OAK Racing“ ekipažas, O.Pla dėka, pakilo iš šeštosios vietos į trečiąją.
B.Senna toliau pirmavo GTE-Pro kategorijoje su 99-uoju „Aston Martin“, tačiau R.Lietzas su „Porsche“ prieš saugos automobilio fazę nuo jo atsiliko mažiau nei dvejomis sekundėmis. Paolo Ruberti tapo GTE-Am klasės lyderiu su „Proton Competition“ komandos „Porsche“.
Devintoji valanda:
Devintąją valandą T.Kristensenas padidino savo persvarą ir varžovus iš „Toyota“ lenkė jau beveik visu ratu. Prieš antroje ir trečioje vietoje važiavusius „Toyota“ ekipažus jo persvara siekė jau daugiau nei tris minutes.
Valandos pabaigoje dėl Tracy Krohno avarijos į trasą išvažiavo saugos automobilis, tačiau dėl to skirtumas tarp lyderių trejeto nesumažėjo.
„Audi“ suremontavo 3-ąjį bolidą ir sugrąžino jį į trasą. L.di Grassi jį perėmė iš M.Gene. Penktoje vietoje važiavo Andrea Bellicchi pilotuojamas „Rebellion“ komandos bolidas, o 1-asis „Audi“, pilotuojamas M.Fasslerio, iš 21-osios vietos pakilo į 16-ąją.
B.Baguette išsaugojo LMP2 klasės lyderio poziciją, tačiau ekipažas prarado apie 30 sek., kai bolidą perėmė R.Gonzalezas ir jis buvo priverstas laukti techninio aptarnavimo juostos gale dėl degusio raudono šviesaforo signalo.
„Level 5“ komandos viltys klasėje užlipti ant pakylos žlugo, kai antrąj kartą boksuose užsidegė ekipažo bolidas – šį kartą už vairo sėdėjo R.Briscoe. Ekipažas po devynių valandų buvo dvyliktas savo klasėje.
GTE-Pro klasėje 99-asis „Aston Martin“ ekipažas galėjo lengviau atsikvėpti, nes R.Lietzas apsisuko su savo gamyklinės „Porsche“ komandos bolidu „Porsche“ posūkiuose. Dėl to jus nukrito į trečiąją poziciją, už kito „Aston Martin“, pilotuojamo D.Turnerio, o vėliau bolido vairą perleido Marcui Liebui.
Paolo Ruberti GTE-Am klasės lyderio poziciją perleido Patui Longui, tačiau po devintojo amerikiečio sustojimo amerikietis vėl prie vairo leido P.Ruberti. P.Ruberti, pilotuojantis 88-ąjį „Proton Porsche“ bolidą, nuolat didino persvarą prieš „Dempsey Porsche“ komandos ekipažą, pažymėtą 77-uoju numeriu.
Dešimtoji valanda:
T.Kristensenas sustiprino lyderio poziciją, abu „Toyota“ ekipažus aplenkęs visu ratu. T.Sarrazinas vis dar važiavo antroje vietoje, o K.Nakajima su kitu „Toyota“ bolidu – trečioje.
Pastarasis 7-uoju numeriu pažymėtas bolidas po dešimties valandų boksuose buvo stojęs tik 11 kartų,o 8-asis „Toyota“ – jau 12,o lyderių „Audi“ – 13. Dar vienu ratu nuo atsiliko ketvirtoje vietoje važiavęs 3-asis „Audi“, pilotuojamas L.di Grassio.
R.Gonzalezas perėmė bolidą iš B.Baguette ir išlaikė LMP2 klasės lyderio poziciją, nepaisant to, kad prarado šiek tiek laiko techninio aptarnavimo juostoje. Vis dėlto, O.Pla smarkiai priartėjo ir nuo pirmavusio 35-ojo OAK bolido atsiliko tik 33 sek, o vėliau susigrąžino lyderio poziciją.
GTE-Pro klasėje R.Bellas 99-ajame „Aston Martin“ bolide padidino savo persvarą iki 80 sek. M.Liebas 92-ajame „Porsche“ bolide važiavo antras, nes 97-asis D.Turnerio „Aston Martin“ buvo trumpam išlėkęs iš trasos.
GTE-Am klasės lyderis Gianluca Roda buvo išlėkęs iš trasos „Esses“ posūkiuose ir dėl to nukrito į penktąją klasės vietą, o lyderiais tapo 77-asis „Dempsey“ komandos ekipažas su „Porsche“.
Vienuolikta valanda:
A.McNishas perėmė bolidą iš T.Kristenseno ir išsaugojo lyderio poziciją. Abu „Toyota“ vis dar atsilikinėjo visu ratu. A.Davidsonas 8-ąjį „Toyota“ bolidą perėmė iš S.Sarrazino ir vienuoliktą valandą važiavo visa sekunde lėčiau už A.McNishą.
N.Lapierre su kitu „Toyota“ buvo šiek tiek greitesnis ir prie komandos draugų priartėjo per 18 sek. O.Jarvisas išliko ketvirtas ir nuolat artėjo prie „Toyota“.
LMP2 klasėje A.Brundle‘as perėmė bolidą iš O.Pla ir toliau persekiojo 35-ąjį lyderių OAK bolidą: po sustojimų periodo skirtumas tarp šių ekipažų siekė kiek daugiau nei minutę, tačiau A.Brundle‘as važiavo reguliariai trijomis sekundėmis greičiau už R.Gonzalezą.
GTE-Pro klasėje toliau pirmavo R.Bellas ir 99-asis „Aston Martin. 92-asis „Porsche“ ir 97-asis „Aston Martin“ vis dar važiavo antroje ir trečioje vietose.
Jeanas Karlas Vernay‘us pakilo į GTE-Am klasės lyderio poziciją, nes P.Dempsey apsisuko „Dunlop“ posūkiuose. Dėl to jis nukrito į ketvirtąją klasės vietą, už 55-ojo ir 61-ojo „AF Corse“ ekipažų.
Dvylikta valanda:
A.McNishas dvyliktą valandą dar labiau padidino savo persvarą, tuo tarpu O.Jarvisas su kitu „Audi“ aplenkė A.Davidsono „Toyota“ ir pakilo į trečiąją poziciją. Nuo kito, antroje vietoje važiavusio kito „Toyota“ piloto N.Lapierre jis atsiliko šiek tiek mažiau nei dvejomis minutėmis.
1-asis „Audi“ ekipažas su A.Lottereriu už vairo susigrąžino vieną ratą aplenkęs „Toyota“ bolidus, tačiau vistiek lyderiams dar nusileidžia 10 ratų,o abiems „Toyota“ – 9 ratais.
Kova trasoje tarp A.Davidsono, A.Lottererio ir O.Jarviso buvo sustabdyta po to, kai didelę avariją patyrė Tony Burgessas su 30-uoju „Status HVM“ bolidu ir į trasą buvo išleistas saugos automobilis.
T.Burgessas smarkiai į barjerus trenkėsi „Porsche“ posūkiuose. Smūgis buvo toks stiprus, kad iš jo bolido iškrito pavarų dėžė. Pilotas iš karto buvo nugabentas į medicinos centrą apžiūrai.
Pusvalandį trukusi saugos automobilio fazė nepaveikė kovos dėl pergalės LMP2 klasėje Čia ir toliau pirmavo du OAK komandos ekipažai. A.Brundle‘as sustojimų boksuose ciklo metu išlaikė 24-ąjį bolidą priekyje, tačiau M.Plowmanas 35-ajame bolide nuo jo atsiliko mažiau nei minute.
GTE-Pro klasės lyderiai keitėsi tik sustojimų ciklo metu. Iš pradžių lyderiu tapo M.Liebas, o vėliau – D.Turneris, kai 99-ojo „Aston Martin“ pilotas F.Makowieckis pasuko į boksus. M.Liebas sustojimo metu savo bolidą perleido Romainui Dumas, o D.Turneris į boksus pasuko ratu vėliau ir bolidą perleido S.Mucke‘ui.
GTE-Am klasėje toliau pirmavo „IMSA Performance“ 76-asis bolidas, šį kartą su C.Bourretu už vairo. Artimiausi jo persekiotojai – 61-asis ir 56-asis „AF Corse“ ekipažai.
Trylikta valanda:
Beveik visą tryliktąją valandą trukusi saugos automobilio fazė leido abiems „Toyota“ ekipažams susigrąžinti lyderiui prarastą ratą.
Saugos automobilio fazę sukėlė Howardas blankas, trenkęsis į barjerus tarp „Dunlop“ ir „Tertre Rouge“ posūkių bei smarkiai apgadindamas tiek savo 54-ąjį „AF Corse Ferrari“, tiek apsauginius barjerus. Tai buvo jau septintoji saugos automobilio fazė ir trečioji valanda, praleista važiuojant paskui saugos automobilį.
Saugos automobilio fazė buvo pratęsta dėl trasą užklupusio lietaus, o tokios sąlygos puikiai tiko „Toyota“ pilotams. Vis dėlto, 2-asis „Audi“ ekipažas vis dar turėjo 3 min. persvarą. O.Jarvis važiavo iškart už abejų „Toyota“ su 3-uoju „Audi“, o 1-asis „Audi“ pakilo į devintąją poziciją.
LMP2 klasėje OAK komandos ekipažai vietomis nepasikeitė: M.Plowmanas ir toliau pirmavo prieš A.Brundle‘ą.
GTE-Pro klasėje po F.Makowieckio sustojimo boksuose į lyderio poziciją pakilo S.Mucke. Tryliktą valandą jis su 92-uoju „Aston Martin“ pirmavo prieš 99-ąjį „Aston Martin“.
GTE-Am klasėje lyderių trejetas taip pat nesikeitė, nepaisant to, kad P.Perazzini buvo trumpam sustojęs trasoje. Jo 55-asis „AF Corse“ bolidas vis dar pirmavo prieš komandos draugų 61-ąjį bolidą, tačiau jie abu važiavo už 76-ojo „IMSA Performance“ ekipažo.
Keturiolikta valanda:
Kova dėl lyderio pozicijos suintensyvėjo, kai S.Buem sumažino L.Duvalio pranašumą iki dvejų minučių.
Lietus susilpnėjo ir saugos automobilis pasitraukė iš trasos. L.Duvalis iškart lietaus padangas pasikeitė į sausai trasai skirtas padangas ir išlaikė lyderio poziciją. S.Buemi nuo jo atsiliko 2 min. 6 sek., o trečioje vietoje važiavęs A.Wurzas su kitu „Toyota“ bolidu atsiliko dar 1 min. 10 sek.
Dėl pavarų dėžės gedimo Nickas Heidfeldas su 12-uoju „Rebellion“ bolidu iš penktosios vietos nukrito į šeštąją, nes remonto metu prarado apie penkias minutes.
Tuo pačiu metu J.Kane‘as apsisuko trasoje su 21-uoju „Strakka“ bolidu ir nukrito į septintąją vietą.
LMP2 klasėje toliau tarpusavyje pirmavo du OAK ekipažai: M.Plowmano 35-ąjį ir O.Pla 24-ąjį bolidus skyrė vos 18 sek.
R.Dumas tapo GTE-Pro klasės lyderiu su 92-uoju „Porsche“. F.Makowieckis nuo jo atsiliko 1 min. 20 sek. 99-ajame „Aston Martin“. D.Turneris su kitu „Aston Martin“ vžiavo atsilikęs jau visu ratu.
GTE-Am klasėje toliau pirmavo 76-asis „IMSA Performance“ ekipažas.
Penkiolikta valanda:
Penkioliktąją valandą L.Duvalis sustiprino lyderio poziciją, o S.Buemi su „Toyota“ atsiliko jau trijomis minutėmis. 2-asis „Audi“ bolidas buvo neprilygstamas ir dėl to per valandą nuo S.Buemi atitrūko per 50 sek.
Trečioje vietoje važiavęs A.Wurzas taip pat atsiliko nuo komandos draugų „Toyota“: jo atsilikimas siekė pusantros minutės. 3-asis „Audi“ ekipažas nuo A.Wurzo atsiliko 2 min. 30 sek.
B.Treluyeras su 1-uoju „Audi“ vis dar išliko už abejų „Rebellion Racing“ ir „Strakka Racing“ ekipažų.
LMP2 klasėje O.Pla pilotuojamas 24-asis OAK bolidas išsiveržė į priekį ir susikrovė 40 sek. pranašumą prieš komandos draugų 35-ąjį bolidą. O.Pla lyderio poziciją susigrąžino savo sustojimą atlikęs anksčiau nei B.Baguette, kai pastarasis bolido vairą perleidinėjo M.Plowmanui.
92-asis „Porsche“ ekipažas toliau pirmavo GTE-Pro klasėje. Nors F.Makowieckis su 99-uoju „Aston Martin“ buvo sumažinęs deficitą iki minutės, po to, kai į bolidą sėdo B.Senna, deficitas išaugo iki 1 min. 16 sek.
Raymondas Naracas su 76-uoju IMSA bolidu toliau pirmavo GTE-Am klasėje. Nepaisant ekskurso už trasos ribų, D.O‘Youngas su „Ferrari“ išliko antroje vietoje.
Šešiolikta valanda:
Lyderiai nesikeitė ir šešioliktąją valandą: toliau įtikinamai pirmavo 2-asis „Audi“ ekipažas, o L.Duvalis susigrąžino rato persvarą prieš S.Buemi.
L.Duvaliui greičiu galėjo prilygti tik 1-asis „Audi“ bolidas, kurį pilotavo B.Treluyeras, tačiau nuo lyderių jis atsiliko 11 ratų ir užėmė aštuntąją vietą.
3-asis „Audi“, pilotuojamas M.Gene, priartėjo prie trečioje vietoje važiavusio A.Wurzo 7-ojo „Toyota“ bolido, tačiau vėl prarado nemažai laiko dėl papildomo sustojimo.
B.Baguette su 35-uoju OAK bolidu susigrąžino LMP2 klasės lyderio poziciją, panaikinęs 20 sek. O.Pla pranašumą ir susikrovęs 35 sek. persvarą.
33-asis „Level 5“ bolidas vėl užsidegė boksuose. Marino Franchitti, bolidą perleidęs Scottui Tuckeriui, pripažino, kad gaisrai neigiamai veikia bolido variklį.
Dėl keturias minutes trukusio sustojimo, kurio metu buvo keičiami stabdžių diskai, 92-asis „Porsche“ ekipažas lyderio poziciją sugrąžino B.Sennai su 99-uoju „Aston Martin. Jis iš pradžių turėjo 45 sek. pranašumą prieš R.Lietzą, tačiau austras po sustojimo sumažino deficitą iki 39 sek.
76-asis IMSA komandos „Porsche“ toliau pirmavo GTE-Am klasėje. Iš R.Naraco bolidą perėmė J.K.Vernay‘us ir jis išliko priekyje 55-ąjį bei 61-ąjį „AF Corse“ ekipažus.
Septyniolikta valanda:
Praėjus septyniolikai valandų 2-asis „Audi“ ekipažas buvo nesustabdomas ir atrodė, kad T.Kristensenas artėja prie rekordinės, devintosios pergalės Le Mane.
Danas, 24 valandų Le Mano lenktynes laimėjęs daugiau kartų nei bet kas kitas, pergalės nėra iškovojęs nuo 2008 metų, tačiau po septynioliktos 2013 metų lenktynių valandos ratu lenkė likusią rikiuotę.
S.Sarrazinas ir A.Wurzas vis dar buvo antroje ir trečioje vietose pilotuodami „Toyota“ bolidus, o L.di Grassi su 3-uoju „Audi“ prarado laiko, kai pravažiavo pro sustojimo vietą boksuose ir dėl to komanda turėjo jį parstumti atgal.
Itin atkakli kova vyko LMP2 klasėje tarp dvejų OAK komandos ekipažų: 35-asis B.Baguette bolidas išlaikė nedidelį pranašumą prieš D.Heinemeierį-Hanssoną su 24-uoju bolidu.
R.Lietzas su 92-uojų „Porsche“ bolidu sumažino B.Sennos 99-ojo „Aston Martin“ pranašumą iki 39 sek. GTE-Pro klasėje.
GTE-Am klasėje toliau pirmavo 76-asis IMSA ekipažas, tačiau jis važiavo 10 sek. lėčiau nei Lorenzo Case su 55-uoju „AF Corse“ komandos bolidu.
Aštuoniolikta valanda:
Aštuonioliktąją valandą „Audi“ pilotas T.Kristensenas padidino savo persvarą prieš antroje vietoje važiavusį S.Sarraziną su „Toyota“ iki beveik dvejų ratų, nes pastarasis ekipažas nemažai laiko prarado dėl dvejų saugos automobilių fazių.
T.Kristensenas jau buvo vienu ratu priekyje, kai Billas Auberlenas (98-asis GTE-Pro klasės „Aston Martin“) sustojo trasos pakraštyje dėl mechaninio gedimo, prieš tai ant trasos papylęs daug alyvos.
Devyniolikta valanda:
Praėjus devyniolikai valandų vis dar įtikinamai pirmavo 2-asis „Audi“ ekipažas (A.McNishas perėmė bolidą iš T.Kristenseno). 8-asis ir 7-asis „Toyota“ bolidai išsaugojo antrąją ir trečiąją pozicijas. Lyderių „Audi“ po padangų keitimo turėjo šiek tiek mažiau nei dvejų ratų persvarą prieš „Toyota“.
13-ojo „Rebellion“ bolido, kurį sudaužė A.Belicchi, remontas tęsėsi jau daugiau nei valandą ir ekipažas jau buvo nusmukęs į penkioliktąją poziciją.
Trasoje valandos pabaigoje vėl pasirodė saugos automobilis dėl didžiulės avarijos, kurią patyrė GTE-Pro klasės lyderiai – 99-asis „Aston Martin Racing“ komandos ekipažas. Fredericas Makowieckis šlapioje trasoje nesuvaldė bolido ir sudaužė jį „Mulssane“ posūkyje. Prieš pat incidentą F.Makowieckis bolidą buvo perėmęs iš B.Sennos. F.Makowieckio avarija į pirmąją klasės poziciją pakylėjo M.Liebo pilotuojamą 92-ąjį „Porsche“. P.Dumbreckas su 97-uoju „Aston Martin Racing“ paveldėjo antrąją poziciją klasėje.
LMP2 klasėje M.Plowmanas su 35-uoju OAK bolidu vis dar pirmavo prieš komandos draugą A.Brundle‘ą su 24-uoju bolidu. Artimiausia kova trasoje vyko dėl trečiosios LMP2 klasės vietos: L.Ordonezas pasivijo R.Rusinovą.
J.K.Vernay‘us toliau pirmavo GTE-Am klasėje ir jau buvo pakilęs į 28-ąją bendrosios įskaitos poziciją su 76-uoju IMSA komandos „Porsche“. Antroje klasės vietoje važiavo „AF Corse“ komandos 55-asis bolidas. Joe Fosteris, važiavęs trečioje vietoje, prarado laiko apsisukęs su savo „Dempsey“ komandos bolidu paskutiniame trasos posūkyje, kai lietus buvo intensyviausias.
Dvidešimtoji valanda:
Iš A.McNisho 2-ąjį „Audi“ bolidą perėmęs L.Duvalis po dvidešimties valandų mėgavosi beveikdvejų ratų persvarą prieš antroje vietoje važiavusį „Toyota“ ekipažą. Japonų gamintojo atstovai užimė ir trečiąją vietą, tačiau šansai ją išlaikyti smarkiai sumažėjo po K.Nakajimo suktuko „Dunlop“ posūkyje, kuris leido 3-ajam „Audi“ ekipažui priartėti per pusę minutęs.
K.Nakajima apsisuko bandydamas išvengti kontakto su GTE-Am klasės IMSA komados bolidu ir peršokęs per kelkraštį trumpam buvo pakilęs į orą.
M.Fassleris su 1-uoju „Audi“ važiavo penktoje vietoje, o D.Wattsas su 21-uoju „Strakka“ bolidu šeštoje.
LMP2 klasėje nesiliovė kova tarp dvejų OAK komandos ekipažų: priekyje vis dar buvo 35-asis M.Plowmano bolidas, o antroje – 24-asis A.Brundle‘o bolidas. Trečioje klasės vietoje buvo Michaelo Krummo „Greaves“ komandos bolidas, pažymetas 42-uoju numeriu, tačiau į šią vietą jis pakilo tik po 26-ojo „G-Drive“ bolido pasukimo į boksus. „G-Drive“ ekipažas boksuose lankėsi 26 kartus, o M.Krummo ekipažas – tik 22.
Po F.Makowieckio avarijos, GTE-Pro klasėje užvirė kova tarp dvejų gamyklinės „Porsche“ komandos ekipažų ir 97-ojo „Aston Martin“. M.Liebas išlaikė lyderio poziciją, o D.Turneris į priekį praleido J.Bergmeisterį su antruoju 911.
GTE-Am klasėje toliau pirmavo IMSA komandos atstovas J.K.Vernay‘us, turėjęs viso rato persvarą prieš P.Perazzinio 55-ąjį „AF Corse“ bolidą.
Dvidešimt pirmoji valanda:
Likus trims valandoms iki 24 valandų Le Mano finišo pirmoje pozicijoje savo ekipažą išlaikė L.Duvalis, pilotuojantis 2-ąjį „Audi“ bolidą. Prancūzas pirmavo daugiau nei pusę dienos, į priekį išsiveržęs septintąją valandą.
„Toyota“ ekipažai 21-ąją valandą vis dar važiavo antroje ir trečioje vietose, o likę du „Audi“ bolidai – ketvirtoje ir penktoje.
LMP2 klasėje vis dar vyko atkakli kova tarp dvejų OAK komandos ekipažų. Lyderio pozicija keitėsi sustojimų boksuose ciklo metu, tačiau galiausiai priekyje įsitvirtino B.Baguette su 35-uoju bolidu. O.Pla su 24-uoju bolidu nuo jo atsilieka dvejomis minutėmis.
Už jų M.Conway’us su „G-Drive“ 26-uoju bolidu atsikovojo trečiąją poziciją iš „Greaves“ komandos piloto M.Krummo. Šiuos du pilotus likus trijoms valandoms skyrė mažiau nei dvi minutės.
GTE-Pro klasėje vyko dar atkaklesnė kova: „Aston Martin“ pilotas D.Turneris persekiojo 92-ąjį „Porsche“ bolidą ir prie jo priartėjo per 7 sek. M.Liebas sueragavo į D.Turnerio spurtą ir kiekviename rate pradėjo nuo jo tolti vienos sekundės greičiu. Trečioje klasės vietoje, atsilikęs dvejomis minutėmis, važiavo J.Bergmeisteris su antruoju „Porsche“.
GTE-Am klasėje taip pat vyko atkakli kova tarp 76-ojo IMSA ir 55-ojo „AF Corse“ bolidų.
Dvidešimt antroji valanda:
T. Kristensenas, A.McNishas ir L.Duvalis dar labiau priartėjo prie pergalės Le Mane, tuo tarpu 3-asis „Audi“ bolidas aplenkė 7-ąjį „Toyota“ bolidą ir pakilo į trečiąją poziciją. Antroje vietoje išliko 8-asis „Toyota“ ekipažas.
GTE-Pro klasėje tęsėsi arši kova dėl lyderio pozicijos: boksuose sustojęs tik pasipildyti kuro, D.Turneris su 97-uoju „Aston Martin“ išsiveržė į pirmąją poziciją. M.Liebo 92-asis „Porsche“ smuktelėjo į antrąją poziciją, nes savo sustojimo metu keitėsi ir padangas. M.Liebas sustojimo metu bolidą perleido R.Lietzui, kuris nuo D.Turnerio jis atsiliko 8 sek., tačiau iki finišo jau nebeturės stoti boksuose.
Giancarlo Fisichellos pilotuojamas 51-asis „AF Corse“ bolidas trenkėsi į barjerus „Mulssane“ posūkyje, o R.Westbrooko 74-asis „Corvette“ bolidas apsisuko „Ford“ posūkyje.
B.Baguette padidino persvarą LMP2 klasėje iki dvejų minučių. Jo OAK komandos draugas O.Pla išliko antras, o M.Conway‘us su 26-uoju „G-Drive“ bolidu – trečias.
R.Naracas (76-asis IMSA bolidas) ir D.O‘Youngas (55-asis „AF Corse“ bolidas) išlaikė pirmąsias dvi pozicijas GTE-Am klasėje, o M.Cioci su 61-uoju „AF Corse“ bolidu aplenkė 77-ąjį „Dempsey“ bolidą ir pakilo į trečiąją poziciją.
Dvidešimt trečioji valanda:
2-asis „Audi“ ekipažas pirmavo ir prabėgus 23 valandoms, nepaisant to, kad likus pusantros valandos iki finišo trasą pasiekė smarkus lietus. Lyderis T.Kristensenas dėl pradurtos padangos pasuko į boksus prieš pat prasidedant lietui, todėl pradėjus lyti jis dar kartą turėjo lankytis boksuose ir užsidėti lietaus padangas.
N.Lapierre turėjo problemų su bolido valdymu ir dideliu greičiu trenkėsi į sieną „Porsche“ posūkiuose. „Toyota“ pilotas važiavo ketvirtas. Prancuzas grįžo į boksus, tačiau iš jų dar neišvažiavo, todėl iki lenktynių pabaigos jį turėtų aplenkti B.Treluyeras su 1-uoju „Audi“.
Kitas „Toyota“ bolidas važiavo antroje vietoje ir turėjo 30 sek. pranašumą prieš O.Jarviso 3-ąjį „Audi“.
LMP2 klasės lyderis B.Baguette akvaplanavo įvažiuodamas į „Indianapolis“ posūkį, tačiau sugebėjo išlaikyti pranašumą prieš komandos draugą O.Pla.
J.Mardenborougho viltys pakovoti dėl trečiosios vietos su J.Martinu išgaravo dėl pradurtos padangos. Jo 42-asis „Greaves“ bolidas buvo ketvirtas.
R.Lietzas pirmavo GTE-Pro klasėje su 92-uoju „Porsche“, nusprendęs neužsidėti lietaus padangų. S.Mucke perėmė 97-ąjį „Aston Martin“ iš D.Turnerio, o komanda tuo pačiu metu pakeitė sausai trasai skirtas į lietaus, tačiau tą pačią valandą ant jo bolido vėl buvo uždėtos sausai trasai skirtos padangos. Dėl to šis ekipažas nukrito į trečiąją poziciją, į priekį praleidęs Patricko Pileto „Porsche“.
46-asis IMSA bolidas toliau pirmavo GTE-Am klasėje.
Dvidešimt ketvirtoji valanda:
T.Kristensenas, A.McNishas ir L.Duvalis išlaikė pranašumą ir nugalėjo lenktynėse. „Audi“ komandai tai buvo jau dvyliktoji pergalė per pastaruosius keturiolika metų.
Lyderiai nesikeitė ir kitose klasėse: LMP2 klasėje nugalėjo OAK komandos 35-asis ekipažas, o GTE-Pro klasėje netikėtą pergalę pelnė „Porsche“. GTE-Am klasėje nugalėjo taip pat „Porsche“ bolidą naudojęs ekipažas – „IMSA Performance“ ekipa.
Lenktynių rezultatai:
Poz. Klasė Nr. Komanda Lenktynininkai Ratų sk.
1. LMP1 2 Audi Kristensen/McNish/Duval 348
2. LMP1 8 Toyota Davidson/Sarrazin/Buemi 347
3. LMP1 3 Audi Gene/Jarvis/di Grassi 347
4. LMP1 7 Toyota Wurz/Lapierre/Nakajima 341
5. LMP1 1 Audi Lotterer/Treluyer/Fassler 338
6. LMP1 21 Strakka Leventis/Kane/Watts 332
7. LMP2 35 OAK Baguette/Plowman/Gonzalez 329
8. LMP2 24 OAK Pla/Brundle/H Hansson 328
9. LMP2 26 Delta-ADR Rusinov/Martin/Conway 327
10. LMP2 42 Greaves Krumm/Mardenborough/Ordonez 327
11. LMP2 49 Pecom Companc/Kaffer/Minassian 325
12. LMP2 43 Morand Gachnang/Mailleux/Lombard 320
13. LMP2 48 Murphy Hartley/Chandhok/Patterson 319
14. LMP2 38 Jota Dolan/Turvey/Luhr 319
15. LMP2 36 Signatech Ragues/Panciatici/Gommendy 317
16. GTE-Pro 92 Porsche Lieb/Lietz/Dumas 315
17. GTE-Pro 91 Porsche Bergmeister/Pilet/Bernhard 315
18. GTE-Pro 97 Aston Martin Mucke/Turner/Dumbreck 314
19. LMP2 34 Race Perf. Frey/Niederhauser/Bleekemolen 314
20. GTE-Pro 73 Corvette Garcia/Magnussen/Taylor 312
21. GTE-Pro 71 AF-Corse Beretta/Kobayashi/Vilander 311
22. GTE-Pro 51 AF-Corse Bruni/Fisichella/Malucelli 311
23. GTE-Pro 74 Corvette Gavin/Milner/Westbrook 309
24. LMP2 41 Greaves Rossi/K-Smith/Lux 307
25. GTE-Pro 53 SRT Farnbacher/Goossens/Dalziel 306
26. GTE-Am 76 IMSA Narac/Vernay/Bourret 306
27. GTE-Am 55 AF-Corse Perazzini/O'Young/Case 305
28. GTE-Am 61 AF-Corse Gerber/Griffin/Cioci 305
29. GTE-Am 77 Dempsey Dempsey/Foster/Long 305
30. GTE-Am 50 Larbre Bornhauser/Canal/Taylor 302
31. GTE-Am 96 Aston Martin Goethe/Campbell-Walter/Hall 301
32. GTE-Pro 93 SRT Wittmer/Kendall/Bomarito 301
33. LMP2 40 Boutsen Dagoneau/Downs/Younessi 300
34. GTE-Am 67 IMSA Gibon/Milesi/Henzler 300
35. GTE-Pro 66 JMW Bertolini/Faisal/Qubaisi 300
36. GTE-Am 88 Proton Ried/Roda/Ruberti 300
37. GTE-Am 75 Porsche Collard/Perrodo/Crubile 298
38. GTE-Am 81 Prospeed Potolicchio/Aguas/Bright 294
39. LMP2 39 Lola Porta/Brandela/Raffin 280
40. LMP1 12 DKR Prost/Jani/Heidfeld 275
41. LMP1 13 Rebellion Beche/Belicchi/Cheng 275
42. GTE-Am 70 Larbre MacNeil/Rodrigues/Dumas 268
43. LMP2 33 Level 5 Tucker/Franchitti/Briscoe 242
Klasė: Nr. Komanda Pilotai Ratų sk.
LMP2 46 TDS Thiriet/Badey/Martin 310
GTE-Pro 99 Aston Martin Makowiecki/Senna/Bell 248
LMP2 47 KCMG Imperatori/Howson/Tung 241
GTE-Pro 98 Aston Martin Dalla Lana/Lamy/Auberlen 221
LMP2 32 Lotus Holzer/Kraihamer/Charouz 219
LMP2 30 HVM-Status Mowlem/Burgess/Hirschi 153
GTE-Am 54 AF Corse Mallegol/Bachelier/Blank 147
GTE-Am 57 Krohn Krohn/Jonsson/Mediani 111
LMP2 25 Delta-ADR Graves/Hamilton/Nakano 101
LMP2 28 Gulf Racing Giroix/Haezebrouck/Ihara 22
LMP2 31 Lotus Weeda/Rossiter/Bouchut 17
GTE-Am 95 Aston Martin Simonsen/Nygaard/Poulsen 2
Poz. Klasė Nr. Komanda Lenktynininkai Ratų sk.
1. LMP1 2 Audi Kristensen/McNish/Duval 348
2. LMP1 8 Toyota Davidson/Sarrazin/Buemi 347
3. LMP1 3 Audi Gene/Jarvis/di Grassi 347
4. LMP1 7 Toyota Wurz/Lapierre/Nakajima 341
5. LMP1 1 Audi Lotterer/Treluyer/Fassler 338
6. LMP1 21 Strakka Leventis/Kane/Watts 332
7. LMP2 35 OAK Baguette/Plowman/Gonzalez 329
8. LMP2 24 OAK Pla/Brundle/H Hansson 328
9. LMP2 26 Delta-ADR Rusinov/Martin/Conway 327
10. LMP2 42 Greaves Krumm/Mardenborough/Ordonez 327
11. LMP2 49 Pecom Companc/Kaffer/Minassian 325
12. LMP2 43 Morand Gachnang/Mailleux/Lombard 320
13. LMP2 48 Murphy Hartley/Chandhok/Patterson 319
14. LMP2 38 Jota Dolan/Turvey/Luhr 319
15. LMP2 36 Signatech Ragues/Panciatici/Gommendy 317
16. GTE-Pro 92 Porsche Lieb/Lietz/Dumas 315
17. GTE-Pro 91 Porsche Bergmeister/Pilet/Bernhard 315
18. GTE-Pro 97 Aston Martin Mucke/Turner/Dumbreck 314
19. LMP2 34 Race Perf. Frey/Niederhauser/Bleekemolen 314
20. GTE-Pro 73 Corvette Garcia/Magnussen/Taylor 312
21. GTE-Pro 71 AF-Corse Beretta/Kobayashi/Vilander 311
22. GTE-Pro 51 AF-Corse Bruni/Fisichella/Malucelli 311
23. GTE-Pro 74 Corvette Gavin/Milner/Westbrook 309
24. LMP2 41 Greaves Rossi/K-Smith/Lux 307
25. GTE-Pro 53 SRT Farnbacher/Goossens/Dalziel 306
26. GTE-Am 76 IMSA Narac/Vernay/Bourret 306
27. GTE-Am 55 AF-Corse Perazzini/O'Young/Case 305
28. GTE-Am 61 AF-Corse Gerber/Griffin/Cioci 305
29. GTE-Am 77 Dempsey Dempsey/Foster/Long 305
30. GTE-Am 50 Larbre Bornhauser/Canal/Taylor 302
31. GTE-Am 96 Aston Martin Goethe/Campbell-Walter/Hall 301
32. GTE-Pro 93 SRT Wittmer/Kendall/Bomarito 301
33. LMP2 40 Boutsen Dagoneau/Downs/Younessi 300
34. GTE-Am 67 IMSA Gibon/Milesi/Henzler 300
35. GTE-Pro 66 JMW Bertolini/Faisal/Qubaisi 300
36. GTE-Am 88 Proton Ried/Roda/Ruberti 300
37. GTE-Am 75 Porsche Collard/Perrodo/Crubile 298
38. GTE-Am 81 Prospeed Potolicchio/Aguas/Bright 294
39. LMP2 39 Lola Porta/Brandela/Raffin 280
40. LMP1 12 DKR Prost/Jani/Heidfeld 275
41. LMP1 13 Rebellion Beche/Belicchi/Cheng 275
42. GTE-Am 70 Larbre MacNeil/Rodrigues/Dumas 268
43. LMP2 33 Level 5 Tucker/Franchitti/Briscoe 242
Klasė: Nr. Komanda Pilotai Ratų sk.
LMP2 46 TDS Thiriet/Badey/Martin 310
GTE-Pro 99 Aston Martin Makowiecki/Senna/Bell 248
LMP2 47 KCMG Imperatori/Howson/Tung 241
GTE-Pro 98 Aston Martin Dalla Lana/Lamy/Auberlen 221
LMP2 32 Lotus Holzer/Kraihamer/Charouz 219
LMP2 30 HVM-Status Mowlem/Burgess/Hirschi 153
GTE-Am 54 AF Corse Mallegol/Bachelier/Blank 147
GTE-Am 57 Krohn Krohn/Jonsson/Mediani 111
LMP2 25 Delta-ADR Graves/Hamilton/Nakano 101
LMP2 28 Gulf Racing Giroix/Haezebrouck/Ihara 22
LMP2 31 Lotus Weeda/Rossiter/Bouchut 17
GTE-Am 95 Aston Martin Simonsen/Nygaard/Poulsen 2