Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Nors Lenkija ir Lietuva turi gana nemažai kultūrinių panašumų ir bendrą istoriją, tačiau automobilių sporto vystymo ir administravimo modeliai šalyse yra visiškai skirtingi. Lenkija turi bene vienintelę Europoje automobilių sporto federaciją, kuri veikia kaip komercinis vienetas.
Lenkija – unikali federacija Europoje
Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) atstovų vizitas į Lenkijos automobilių ir motociklų sporto federaciją (PZM) parodė, kad kaimyninės šalys autosportą administruoja pagal skirtingus veiklos modelius, tačiau yra nemažai strateginių sąlyčio vietų, kur veiklos metodai ir vizijos sutampa.
„Vizitas į Lenkiją ir susitikimas su PZM prezidentu Andrzej Witkowski, viceprezidentais, jų rinkodaros specialistais, mums leido atnaujinti ir pagerinti santykius, iš arti pamatyti kaimynų federacijos veiklą, susipažinti su jos struktūra ir valdymo modeliu.
PZM turbūt yra vienintelė pasaulyje federacija, kuri vienija ne tik automobilių sportą, bet ir visą motorinį sportą ir veiklą vysto bei finansuoja ne tik iš narių surinktų mokesčių ir valstybės paramos, bet ir iš savo pačios organizuojamos ir kartais tiesiogiai su automobilių sportu nesusijusios veiklos. PZM dirba virš 60 žmonių, 30 jų – centriniame biure Varšuvoje, ir dar po 2-3 kiekviename iš 16 regionų. Federacija valdo automobilių techninės apžiūros centrų tinklą, nedidelį degalinių tinklą, turi vairavimo mokyklų, administruoja keletą viešbučių, valdo turistinių autobusų įmonę, taip pat užsiima draudimo tarpininkavimu ir veikia kaip keleto automobilių gamintojų atstovė. Jų kredo – „nuo pirmadienio iki penktadienio mes pinigus uždirbame, kad savaitgalį galėtume pinigus išleisti remdami autosportą“. PZM valdymo modelis – puikus ir sektinas pavyzdys, kuris leidžia ne tik administruoti automobilių sportą, bet ir jį finansuoti“, - PZM valdymo modelį pristato LASF prezidentas Romas Austinskas.
Pasak LASF prezidento, Lietuvoje Lenkijos modelis taip pat galėtų veikti, tačiau pradėti reikia nuo požiūrio keitimo.
„Lietuva – maža šalis su ribota valstybės parama, todėl Lenkijos finansinių lėšų generavimo modelis atrodo tikrai patraukliai. Tačiau, kad būtų galima užsiimti komercine veikla, reikėtų pakeisti federacijos strategiją ir pagrindinius veiklos vykdymo dokumentus. Fedaracija ir autosporto specialistai Lietuvoje neabejotinai turi tam tikras patirtis, kompetencijas ir pranašumus rinkoje, kurie leistų vykdyti panašią veiklą ir finansiškai prisidėti prie sporto vystymo“, - sako jis.
Tik viena licencijuota žiedinė trasa
Ralis Lenkijoje, kaip ir Lietuvoje, yra populiariausia autosporto šaka. Tačiau ne mažiau dėmesio ten sulaukia ir ralio reidas. Šio tipo pravažumo varžybos yra rengiamos kariniuose poligonuose. Jų populiarumui daug svorio suteikė „Dakaras“ ir ten dalyvaujantys Lenkijos sportininkai. Ralio reidų etapai Lenkijoje tampa jų pirmąja mokykla pakeliui į „Dakarą“.
Lenkijoje labai populiarios ir motociklų „Speedway“ varžybos, kuriose vienu metu ovalioje grunto trasoje važiuoja keli lenktynininkai. Lenkijoje yra labai daug „speedway“ stadionų, varžybų stebėti susirenka dešimtys tūkstančių žiūrovų, o šiai sporto šakai net yra atskiras televizijos kanalas.
Skirtingai nei Lietuvoje, žiedinių lenktynių kalendorius Lenkijoje gana įtemptas – organizuojamas ne tik Lenkijos žiedinių lenktynių čempionatas, bet vyksta ir keletas mono klasės varžybų (Porsche GT3 Cup, KIA Cup), populiarios ir kalnų lenktynės.
LASF žiedo komiteto pirmininko teigimu, kol kas vystyti bendrus etapus galimybių nėra daug.
„Lenkai, kaip ir mes, turi tik vieną licencijuotą trasą Poznanėje, kurioje gali vykti FIA patvirtintos varžybos. Visgi, trasa turi problemų – gyventojai skundžiasi dėl per didelio triukšmo, tad jos likimas nėra aiškus. Gaila, kad kol kas nieko negalime kaimynams pasiūlyti, nes turime tik „Nemuno žiedą“, kur trasa nėra geros būklės, o pati institucija išgyvena dideles permainas, - sako R. Agurkis. -Tačiau lenkams pasisekė daug labiau, nei mums – kaimynystėje jie turi tikrai puikias Slovakijos, Vengrijos, Austrijos trasas, kuriose ir vyksta Lenkijos bei kaimyninių šalių bendri renginiai.“
Galimybė rengti bendrus etapus
Į Lenkiją vykusio LASF ralio komiteto pirmininko Mario Simson teigimu, daug vilčių bendradarbiavimui teikia ralis.
„Lenkijos ir Lietuvos raliai turi savo ypatumus. Lenkijoje beveik visi etapai yra ant asfaltinės dangos, o Lietuvoje – žvyriniai, todėl, norint lenkams atvykti pas mus, reikia investuoti į automobilio žvyrinę pakabą, kad jis būtų konkurencingas ant žvyro dangos. Tai yra nemaži pinigai ir mažai Lenkijos sportininkų tam ryždavosi.
Visgi, situacija gali keistis, nes tiek PZM, tiek ir pagrindinis nacionalinis Lenkijos ralio čempionato rėmėjas, kuris sprendžia, kur bus rengiami etapai, kiek jų bus ir kitas detales, ilgalaikėje strategijoje numatė didinti Lenkijos pilotų konkurencingumą Europos ralio čempionate (ERC). Todėl nuo 2017 metų planuojama Lenkijos ralio čempionato kalendorių papildyti keliais žvyriniais etapais.
Šioje vietoje Lietuva tampa labai patraukli ir artima valstybė, palanki bendriems etapams. Tačiau, jei norime bendro etapo, iš savo pusės mes turėsime Lenkijos čempionato rėmėjui parengti patrauklų rinkodarinį paketą, kuris įtikintų ir garantuotų, kad atvežti tokį etapą į Lietuvą yra verta. Derinamės su PZM atstovais dėl jų atvykimo į Lietuvą, varžybų organizavimo kokybės ir rinkodarinių galimybių įvertinimo. Tikimės, kad artimiausiu metu galėtume kalbėtis ir dėl bendro etapo“, - galima bendradarbiavimo kryptį pristato M. Simson.
LASF ralio komiteto pirmininko teigimu, susitikimo metu buvo aptartas ir Pasaulio ralio čempionato (WRC) etapo organizavimo perspektyvos.
„Kol kas apie bendrą WRC etapą kalbėtis anksti. Praėjusiais metais kartu su Portugalija Lenkija gavo po geltoną kortelę dėl žiūrovų saugumo. Tai reiškia, kad jei šiemet jie neištaisys klaidų, iš jų gali būti atimta teisė rengti WRC etapą. Natūralu, kad šiemet visas PMZ dėmesys ir organizacinės pastangos bus nukreiptos į žiūrovų saugumo užtikrinimą, o ne plėtrą į kaimynines šalis. Tačiau ir šiais metais lietuviai gali daug kuo prisidėti prie šio renginio. Norėčiau paprašyti ir Lietuvos autosporto fanų, šiais metais vykstančių į Lenkijos WRC etapą, elgtis saugiai, apdairiai ir kultūringai, gal net sudrausminti nesaugiai besielgiančius žiūrovus, jei norime neprarasti aukščiausio lygio renginio kaimynystėje“, - ragina M. Simson.
Vizito į PZM metu federacijų atstovai apsikeitė dovanomis, o LASF prezidentas R. Austinskas įteikė Jurgos Anusauskienės paveikslą „Pauzė“.
„Paveikslo pavadinimas „Pauzė“ turėtų simboliškai nutraukti po bendro WRC etapo susidariusią pauzę tarp dviejų valstybių. Vizito metu pradėjome naujus šiltus santykius, kurie leis mūsų specialistams, teisėjams, organizatoriams bendradarbiauti su viena didžiausių Europos motosporto federacijų ir sparčiai augti“, - džiaugiasi LASF prezidentas.
Nors Lenkija ir Lietuva turi gana nemažai kultūrinių panašumų ir bendrą istoriją, tačiau automobilių sporto vystymo ir administravimo modeliai šalyse yra visiškai skirtingi. Lenkija turi bene vienintelę Europoje automobilių sporto federaciją, kuri veikia kaip komercinis vienetas.
Lenkija – unikali federacija Europoje
Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) atstovų vizitas į Lenkijos automobilių ir motociklų sporto federaciją (PZM) parodė, kad kaimyninės šalys autosportą administruoja pagal skirtingus veiklos modelius, tačiau yra nemažai strateginių sąlyčio vietų, kur veiklos metodai ir vizijos sutampa.
„Vizitas į Lenkiją ir susitikimas su PZM prezidentu Andrzej Witkowski, viceprezidentais, jų rinkodaros specialistais, mums leido atnaujinti ir pagerinti santykius, iš arti pamatyti kaimynų federacijos veiklą, susipažinti su jos struktūra ir valdymo modeliu.
PZM turbūt yra vienintelė pasaulyje federacija, kuri vienija ne tik automobilių sportą, bet ir visą motorinį sportą ir veiklą vysto bei finansuoja ne tik iš narių surinktų mokesčių ir valstybės paramos, bet ir iš savo pačios organizuojamos ir kartais tiesiogiai su automobilių sportu nesusijusios veiklos. PZM dirba virš 60 žmonių, 30 jų – centriniame biure Varšuvoje, ir dar po 2-3 kiekviename iš 16 regionų. Federacija valdo automobilių techninės apžiūros centrų tinklą, nedidelį degalinių tinklą, turi vairavimo mokyklų, administruoja keletą viešbučių, valdo turistinių autobusų įmonę, taip pat užsiima draudimo tarpininkavimu ir veikia kaip keleto automobilių gamintojų atstovė. Jų kredo – „nuo pirmadienio iki penktadienio mes pinigus uždirbame, kad savaitgalį galėtume pinigus išleisti remdami autosportą“. PZM valdymo modelis – puikus ir sektinas pavyzdys, kuris leidžia ne tik administruoti automobilių sportą, bet ir jį finansuoti“, - PZM valdymo modelį pristato LASF prezidentas Romas Austinskas.
Pasak LASF prezidento, Lietuvoje Lenkijos modelis taip pat galėtų veikti, tačiau pradėti reikia nuo požiūrio keitimo.
„Lietuva – maža šalis su ribota valstybės parama, todėl Lenkijos finansinių lėšų generavimo modelis atrodo tikrai patraukliai. Tačiau, kad būtų galima užsiimti komercine veikla, reikėtų pakeisti federacijos strategiją ir pagrindinius veiklos vykdymo dokumentus. Fedaracija ir autosporto specialistai Lietuvoje neabejotinai turi tam tikras patirtis, kompetencijas ir pranašumus rinkoje, kurie leistų vykdyti panašią veiklą ir finansiškai prisidėti prie sporto vystymo“, - sako jis.
Tik viena licencijuota žiedinė trasa
Ralis Lenkijoje, kaip ir Lietuvoje, yra populiariausia autosporto šaka. Tačiau ne mažiau dėmesio ten sulaukia ir ralio reidas. Šio tipo pravažumo varžybos yra rengiamos kariniuose poligonuose. Jų populiarumui daug svorio suteikė „Dakaras“ ir ten dalyvaujantys Lenkijos sportininkai. Ralio reidų etapai Lenkijoje tampa jų pirmąja mokykla pakeliui į „Dakarą“.
Lenkijoje labai populiarios ir motociklų „Speedway“ varžybos, kuriose vienu metu ovalioje grunto trasoje važiuoja keli lenktynininkai. Lenkijoje yra labai daug „speedway“ stadionų, varžybų stebėti susirenka dešimtys tūkstančių žiūrovų, o šiai sporto šakai net yra atskiras televizijos kanalas.
Skirtingai nei Lietuvoje, žiedinių lenktynių kalendorius Lenkijoje gana įtemptas – organizuojamas ne tik Lenkijos žiedinių lenktynių čempionatas, bet vyksta ir keletas mono klasės varžybų (Porsche GT3 Cup, KIA Cup), populiarios ir kalnų lenktynės.
LASF žiedo komiteto pirmininko teigimu, kol kas vystyti bendrus etapus galimybių nėra daug.
„Lenkai, kaip ir mes, turi tik vieną licencijuotą trasą Poznanėje, kurioje gali vykti FIA patvirtintos varžybos. Visgi, trasa turi problemų – gyventojai skundžiasi dėl per didelio triukšmo, tad jos likimas nėra aiškus. Gaila, kad kol kas nieko negalime kaimynams pasiūlyti, nes turime tik „Nemuno žiedą“, kur trasa nėra geros būklės, o pati institucija išgyvena dideles permainas, - sako R. Agurkis. -Tačiau lenkams pasisekė daug labiau, nei mums – kaimynystėje jie turi tikrai puikias Slovakijos, Vengrijos, Austrijos trasas, kuriose ir vyksta Lenkijos bei kaimyninių šalių bendri renginiai.“
Galimybė rengti bendrus etapus
Į Lenkiją vykusio LASF ralio komiteto pirmininko Mario Simson teigimu, daug vilčių bendradarbiavimui teikia ralis.
„Lenkijos ir Lietuvos raliai turi savo ypatumus. Lenkijoje beveik visi etapai yra ant asfaltinės dangos, o Lietuvoje – žvyriniai, todėl, norint lenkams atvykti pas mus, reikia investuoti į automobilio žvyrinę pakabą, kad jis būtų konkurencingas ant žvyro dangos. Tai yra nemaži pinigai ir mažai Lenkijos sportininkų tam ryždavosi.
Visgi, situacija gali keistis, nes tiek PZM, tiek ir pagrindinis nacionalinis Lenkijos ralio čempionato rėmėjas, kuris sprendžia, kur bus rengiami etapai, kiek jų bus ir kitas detales, ilgalaikėje strategijoje numatė didinti Lenkijos pilotų konkurencingumą Europos ralio čempionate (ERC). Todėl nuo 2017 metų planuojama Lenkijos ralio čempionato kalendorių papildyti keliais žvyriniais etapais.
Šioje vietoje Lietuva tampa labai patraukli ir artima valstybė, palanki bendriems etapams. Tačiau, jei norime bendro etapo, iš savo pusės mes turėsime Lenkijos čempionato rėmėjui parengti patrauklų rinkodarinį paketą, kuris įtikintų ir garantuotų, kad atvežti tokį etapą į Lietuvą yra verta. Derinamės su PZM atstovais dėl jų atvykimo į Lietuvą, varžybų organizavimo kokybės ir rinkodarinių galimybių įvertinimo. Tikimės, kad artimiausiu metu galėtume kalbėtis ir dėl bendro etapo“, - galima bendradarbiavimo kryptį pristato M. Simson.
LASF ralio komiteto pirmininko teigimu, susitikimo metu buvo aptartas ir Pasaulio ralio čempionato (WRC) etapo organizavimo perspektyvos.
„Kol kas apie bendrą WRC etapą kalbėtis anksti. Praėjusiais metais kartu su Portugalija Lenkija gavo po geltoną kortelę dėl žiūrovų saugumo. Tai reiškia, kad jei šiemet jie neištaisys klaidų, iš jų gali būti atimta teisė rengti WRC etapą. Natūralu, kad šiemet visas PMZ dėmesys ir organizacinės pastangos bus nukreiptos į žiūrovų saugumo užtikrinimą, o ne plėtrą į kaimynines šalis. Tačiau ir šiais metais lietuviai gali daug kuo prisidėti prie šio renginio. Norėčiau paprašyti ir Lietuvos autosporto fanų, šiais metais vykstančių į Lenkijos WRC etapą, elgtis saugiai, apdairiai ir kultūringai, gal net sudrausminti nesaugiai besielgiančius žiūrovus, jei norime neprarasti aukščiausio lygio renginio kaimynystėje“, - ragina M. Simson.
Vizito į PZM metu federacijų atstovai apsikeitė dovanomis, o LASF prezidentas R. Austinskas įteikė Jurgos Anusauskienės paveikslą „Pauzė“.
„Paveikslo pavadinimas „Pauzė“ turėtų simboliškai nutraukti po bendro WRC etapo susidariusią pauzę tarp dviejų valstybių. Vizito metu pradėjome naujus šiltus santykius, kurie leis mūsų specialistams, teisėjams, organizatoriams bendradarbiauti su viena didžiausių Europos motosporto federacijų ir sparčiai augti“, - džiaugiasi LASF prezidentas.