• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Daugelis yra susidaręs įspūdį, jog patys inovatyviausi automobilių gamintojai yra kilę iš Vokietijos ar Japonijos, tačiau tai bus netiesa. Daugiausiai naujovių yra pristatę prancūziškų, itališkų ir britiškų automobilių gamintojai. Šiandien pakalbėsime apie vieną inovatyviausių prieškarinių automobilių - Lancia Lambda. 
Jeigu pažvelgtume į automobilių industrijos istoriją ir reikėtų išrinkti pažangiausią prieškarinį automobilį, daugelis greičiausiai paminėtų Citroen Traction Avant ir jūs būsite iš dalies teisūs. Tačiau 1922 metais pristatyta Lancia Lambda ( dvylika metų anksčiau negu Citroen Tracion Avant ) galėjo pasigirti monokoko važiuokle, nepriklausoma priekine pakaba, pirmuoju V4 formos varikliu, kuris taip pat turėjo iš aliuminio pagamintą bloką. Daugelį šių sprendimų vėliau pritaikė 1934 metais pristatytam Citroen Traction Avant.

Daugelis yra susidaręs įspūdį, jog patys inovatyviausi automobilių gamintojai yra kilę iš Vokietijos ar Japonijos, tačiau tai bus netiesa. Daugiausiai naujovių yra pristatę prancūziškų, itališkų ir britiškų automobilių gamintojai. Šiandien pakalbėsime apie vieną inovatyviausių prieškarinių automobilių - Lancia Lambda. 
Jeigu pažvelgtume į automobilių industrijos istoriją ir reikėtų išrinkti pažangiausią prieškarinį automobilį, daugelis greičiausiai paminėtų Citroen Traction Avant ir jūs būsite iš dalies teisūs. Tačiau 1922 metais pristatyta Lancia Lambda ( dvylika metų anksčiau negu Citroen Tracion Avant ) galėjo pasigirti monokoko važiuokle, nepriklausoma priekine pakaba, pirmuoju V4 formos varikliu, kuris taip pat turėjo iš aliuminio pagamintą bloką. Daugelį šių sprendimų vėliau pritaikė 1934 metais pristatytam Citroen Traction Avant.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

LNC (2)


Naujoji, dar niekur nematyta, monokoko konstrukcija leido sumažinti bendrą automobilio svorį, gravitacijos centrą ir akivaizdžiai pagerinti valdymo savybes. Lancia kompanijos įkūrėjas norėdamas pademonstruoti Lambda privalumus, 1928 metais sudalyvavo Mille Miglia maratone, kuriame sugebėjo neatsilikti nuo žymiai galingesnių Alfa Romeo lenktyninių bolidų.
Nepriklausoma priekinė važiuoklė - dar viena Vincenzo Lancia inovacija, kurią sudarė stumdomas ramstis, spyruoklė ir hidraulinis amortizatorius. Tiesa, už šią naujovę reikėtų dėkoti ne tik Vincenzo Lancia, bet ir jo vyriausiam inžinieriui Battista Falchetto.

REKLAMA

LNC (3)


V4  variklis - daugelis to meto automobilių turėjo linijinius keturių ir šešių cilindrų agregatus, tuo tarpu Lancia nusprendė sukurti V4 formos keturių cilindrų agregatą, kuris buvo labai kompaktiškas, lengvas ir pakankamai galingas. Lambda turėjo 2.2 litro, 49 arklio galias išvystantį motorą, vėliau variklio tūris padidėjo iki 2.4 ir 2.6 litro. Galia išaugo atitinkamai iki 59 ir 69 arklio galių. Lancia kompanijos įkūrėjo kūrinį po 70 metų atgaivino ne kas kitas, o Volkswagen.
Įprastai tokie inovatyvūs automobiliai kainuoja labai daug ir yra prieinami tik siauram žmonių ratui. Lancia Lambda buvo kitoks - jis nebuvo brangus ir jį galėjo įsigyti kiekvienas vidurinės klasės atstovas. Nenuostabu, kad Lancia visame pasaulyje per devynis metus pardavė daugiau kaip 13.000 šio modelio vienetų.
 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų