„Dakaro idėja galvoje gyva buvo jau turbūt dešimtmetį, bet vis nustumdavau ją tolyn. Maždaug prieš tris metus pradėjau giliau domėtis kas tas Dakaras, kas yra kelio knyga ir kaip reikia su ja važiuoti – tai vis labiau įtraukė. Tuomet internete ieškojau, kas ir kur Lietuvoje galėtų man patarti ir pagelbėti. Radau lietuviškų bekelės varžybų „Perimetro“ organizatoriaus kontaktą, kuris nukreipė į Aidą Bubiną. Susitikimas su juo įvyko jau po poros dienų, o kitą savaitgalį aš jau startavau 2019 metų „Perimetre“, – apie kelionės Dakaro link startą kalbėjo L. Kancius.
Didelę patirtį ralio reido varžybose sukaupęs A. Bubinas savo patirtimi dalinasi su L. Kancium ir gyrė, kad jau pirmose varžybose jis rodė puikius rezultatus. Kai kurie didelę patirtį sukaupę lenktynininkai net nefinišavo, o debiutantas ne tik pasiekė finišą, bet ir užėmė antrąją vietą savo klasėje. Toks rezultatas tik dar labiau sustiprino norą išbandyti Dakarą ir keturratininkas kryptingai veikė ta linkme.
Technikos paieškos
Pasiruošimas Dakaro raliui užtrunka ne tik dėl įgūdžių tobulinimo, bet ir dėl techninių klausimų. Nusprendęs dalyvauti šiame iššūkyje, L. Kancius susidūrė su sunkumais norint įsigyti tinkamą keturratį – ieškoti reikėjo visame pasaulyje.
„2019 metų liepą, pats netikėdamas tuo, ką sakau, paklausiau A. Bubino, ar būtų labai kvaila turėti ambiciją 2021 metais startuoti Dakaro ralyje. Savo pačio nuostabai sulaukiau palaikymo. Nuo tada rimtai pradėjau domėtis galimybėmis įsigyti keturratį, skirtą Dakarui. Tai ne taip paprasta – motociklą, skirtą raliui, galima nusipirkti tiesiai iš gamyklos, o keturračius būtina specialiai ruošti. Radau gamintojus Olandijoje, bet kaina buvo gerokai per didelė. Paieškoms tęsiantis toliau, teko bendrauti ir su prancūzais, ir su argentiniečiais. Galų gale, nusprendžiau parašyti laiškus keliems Dakaro dalyviams: papasakojau, kad noriu startuoti ir paprašiau patarimų dėl to, kur galėčiau įsigyti keturratį. Atrašė net keli, bet pradėjome artimiau bendrauti su Tomu Kubiena – čekų lenktynininku, kuris ne tik užsiima keturračių ruošimu ralio reido lenktynėms, bet ir pats jose dalyvauja“, – apie nelengvą kelią pasakojo L. Kancius.
Galų gale, sutarus dėl keturračio gamybos Čekijoje, teko nuspręsti, koks jis turi būti: kiekvienas elementas gali būti labai skirtingas – pradedant jo patvarumu, kokybe ir įtaka važiavimui, baigiant skirtinga kaina.
„Įsigijau naują „Yamaha Raptor 700“ ir su čeku aptarėme, kokius darbus jam reikės atlikti. Perdaryti ar pakeisti reikėjo labai daug ką: originalaus motociklo liko tik didžioji dalis rėmo ir dalis variklio. Po visų darbų atlikimo jau turėjau progą išbandyti savo keturratį Andalūzijos ralyje. Viskas sekėsi gerai, o profesionaliai lenktynėms ruoštą ir pramogai skirtą keturračius būtų sunku palyginti – važiavimo skirtumai neįtikėtini. Tiesa, ralyje išaiškėjo šiokių tokių nesklandumų: paskutinę dieną nulūžo kelio knygos tvirtinimo elementas. Finišavus ten grįžau į Lietuvą, o keturratis – atgal į dirbtuves Čekijoje, kuriose buvo ne tik ištaisyta sulūžusi konstrukcija, bet ir atlikti visi reikalingi mazgų patikrinimai prieš Dakaro ralį“, – savo istoriją tęsė L. Kancius.
Vienas iš dviejų naujokų
Ateinančiame Dakaro ralyje čekų komanda, kuri paruošė techniką raliui, rūpinsis ir keturračio techniniu palaikymu. L. Kanciaus ir T. Kubienos keturračiais rūpinsis du mechanikai. Pasak lietuvio, nuo pažinties su Čekijos komanda, jie jau spėjo tapti gerais bičiuliais, tad jis 100 proc. pasitiki jais, kaip savo srities profesionalais. Tai, kad techniką prižiūrės tie žmonės, kurie ją ir ruošė, yra didžiulis privalumas. Tiesa, dabar savo keturratį lietuvis pamatys jau tik nuvykęs į Saudo Arabiją.
Sausio 3 dieną prasidėsiančiame Dakaro ralyje L. Kancius startuos 176 startiniu numeriu. Iš viso keturračių klasėje startuos 28 dalyviai, o L. Kancius yra pirmasis atstovas iš Lietuvos, startuosiantis joje, ir vienas iš dviejų keturratininkų, šiemet važiuosiančių pirmąjį kartą Dakare.