2001 metų Frankfurto automobilių parodoje, „Saab“ kompanijos stende buvo pristatytas „9x“ konceptas, kurį sukūrė vos 10 inžinierių komanda.
„Saab“ specialistai ieškodami naujų automobilių segmentų ir nišų, per rekordiškai trumpą laiko tarpą sukūrė mašiną, kuri turėjo kupė, roadsterio, universalo ir pikapo savybių.
Įprastai, kai gamintojas pristato naują modelį, kuris, neva, turi ne vieno, bet keletos skirtingų kėbulo tipo savybių, daugelis tiesiog numoja ranka, pasijuokia ir pasako - „Puikus marketingo skyriaus triukas.“ Tačiau „Saab“ inžinieriai yra tie, kurie mėgsta įgyvendinti pačias beprotiškiausias fantazijas.
„Pats universaliausias automobilis pasaulyje“, - taip būtų galima apibūdinti šį „Saab“ konceptą, kuris galėjo patenkinti įvairiausius vairuotojų poreikius.
Atvykę į „Saab“ atstovybę ir nusprendę apžiūrėti „9-x“ hečbeką, priešais jus stovės stilingas trijų durų hečbekas, kuriame pavyks sutalpinti keturis suaugusius žmones.
Jeigu visą gyvenimą svajojote apie keturvietį roadsterį - ne problema. Tiesiog paspauskite vieną mygtuką ir „9-x“ taps automobiliu su atviru stogu. Įdomu yra tai, jog du elektra valdomus stoglangius galima nuimti ir įdėti į specialias talpyklas esančias automobilio interjere.
Automobiliai su atviru stogu ne jūsų skoniui? Norėtumėte tiesiog talpaus ir kompaktiško hečbeko? „Saab“ inžinieriai taip pat apie tai pagalvojo.
Įprastai, automobilio bagažinė yra 230 litrų, bet nulenkus galines sėdynes, bagažinės tūris išauga iki 600 litrų. Jeigu nulenktumėte galines sėdynes ir pašalintumėte stoglangius, į automobilį galėtumėte sutalpinti ne vieną, bet keletą nesulankstytų dviračių ar dar didesnį krovinį, kuris įprastame hečbeke netilptų.
„Saab 9-X“ buvo įdomus ir išskirtinis ir dėl techninių charakteristikų. Tai nebuvo tik dar vienas žaisliukas, kurį „Saab“ darbuotojai turėjo stumdyti iš vienų parodų rūmų į kitus. Tai buvo pilnai funkcionuojantis automobilis.
Priekyje buvo sumontuotas 3,0 litrų, 6 cilindrų benzininis variklis, sugebantis išvystyti 300 arklio galių ir 410 Nm sukimo momentą. Jis buvo suporuotas su automatine pavarų dėže ir keturių varančiųjų ratų pavara.
Nepaisant komplikuotos kėbulo struktūros, automobilis svėrė vos 1330 kilogramų. Tai leido „Saab 9-X“ iki 100 km/val. įsibėgėti per 5,9 sekundės ir pasiekti 250 km/val. greitį.
Kai Frankfurto automobilių parodos durys buvo uždarytos, o „Saab 9-X“ sugrįžo į Švediją, įvairiuose leidiniuose vėliau pasirodė informacija, jog „Saab“ ruošiasi pradėti kompaktiškojo „9-X“ gamybą su tam tikrais pakeitimais, tačiau šiam švedų norui nepritarė „General Motors“, kuris anuomet nenorėjo skirti pinigų projektui, kuris neatneštų milžiniško pelno.