Kol svarstote kaip norėtumėte įvertinti BMW dizainerių sprendimus, ženkime kitą žingsnį ir pakalbėkime apie techninę automobilio pusę.
Kaip ir anksčiau, 4-ą seriją sieja giminingas ryšis su 3 serijos modelių šeima, tačiau išraiškingos išvaizdos kupė, palyginus su prieš tai gamintu modeliu, naujos kartos 4-os serijos kupė tapo 127 milimetrais ilgesnis, 28 milimetrais platesnis ir 6 milimetrais aukštesnis.
Nepaisant šių pokyčių, 4 serijos kupė turės tokią pačią pakabos konfigūraciją kaip ir 3 serijos sedanas. Pakabos sistemoje – dvigubos skersinės svirtys priekyje ir penkių svirčių konfigūracija gale. Šią konfigūraciją gaunate kiekviename modelyje. Tuo tarpu „M-Sport“ modeliai turės 10 milimetrų žemesnę pakabą, gerokai stipresnes spyruokles, stabilizatorius ir tik „M-Sport“ būdingus rato guolius. Ir žinoma, nereikėtų pamiršti naujų amortizatorių. Matote, tai nėra adaptyvūs amortizatoriai (nors tokius vis dar galima užsisakyti), kurių veikimo charakteristikos ne visuomet patenkina aukštus inžinierių lūkesčius. Priekinėje ir galinėje pakaboje atrastume pagrindines ir pagalbines spyruokles bei hidraulinius amortizatorius, kurie palaipsniui gali padidinti slėgį smūgio metu važiuojant nelygia kelio danga.
Kaip ir daugelis kitų BMW modelių, taip ir naujasis 4-ukas bus gaminamas tik su elektrifikuotomis jėgainėmis. Nuo šiol visi keturių ir šešių cilindrų varikliai turės 48 voltų įtampos elektrinį starterį-generatorių, kuris gali suteikti papildomos galios ir, priklausomai nuo poreikio, pagreitinti visureigio įsibėgėjimą, ar sumažinti degalų sąnaudas, arba užtikrinti elektros energijos tiekimą ją naudojančioms automobilio sistemoms.
Iki „M4“ pasirodymo, pati sultingiausia versija turės „M440i“ žymėjimą. Pasirinkę ją gausite 6 cilindrų benzininį variklį, gebantį išvystyti 374 arklio galias. Tuo tarpu „430i“ ir „420i“ versijos turės keturių cilindrų agregatus, išvystančius 258 ir 184 arklio galias.
Trokštate taupiųjų dyzelių? Ne problema. Dyzelinu maitinamų variklių gamoje taip pat bus trys pasirinkimai: „420d“, „430d“ ir „M440d“. Du iš jų turės keturis cilindrus, o „M440d“ turės šešis cilindrus. Ir galiausiai – „430d“ ir „M440d“ versijos standartinėje įrangoje turės keturių varančiųjų ratų sistemą.
Visi „M Performance“ modeliai turės naują „Sprint“ važiavimo režimą. Pasirinkus jį, paaštrės akceleratoriaus reakcija, išmetimo sistema garsiau riaumos ir apskritai – automobilis taps dinamiškesnis. Iš esmės, jis atliks tokią pačią funkciją kaip „Sport Response“ mygtukas „Porsche“ automobiliuose. Paspaudus jį, automobilis dirba visu pajėgumu 20 sekundžių. Vis dėlto, net jeigu norimas 4-ukas neturės šio režimo, visų 4 serijos kupė dinaminės savybės privers kikenti. Pati pajėgiausia „M440i“ versija iki 100 km/val. spurtuos per 4,5 sekundės ir pasieks 250 km/val. greitį.
4 serijos modelių gamos atnaujinimas, prasidėjęs nuo kupė, netrukus įgaus pagreitį. Po keletos mėnesių 4 serijos modelių gamą papildys kabrioletas, kuris atsikratys metalinio sulankstomo stogo ir vietoje jo naudos medžiaginį, sulankstomą stogą. Panašiu metu pasirodys ir 4 serijos „Gran Coupe“, o elektrinis „i4“ modelis pasirodys kitąmet, kuris turės nemažai bendrų bruožų su „Gran Coupe“. Vis dėlto, mes labiausiai laukiame rugsėjo mėnesio. Tuomet BMW pristatys naujos kartos „BMW M4“ versiją, kuri turės atnaujintą ir gerokai galingesnį „S58“ šešių cilindrų motorą, galinių varančiųjų ratų pavarą bei galimybę pasirinkti iš dviejų transmisijos tipų.
BMW atstovybėse naująjį 4-uką bus galima įsigyti šių metų spalį. Neoficialių šaltinių duomenimis, „420i“ versija bus 1500 eurų brangesnė už analogišką „320i“. Tuo tarpu „M440i“ versija bus 5000 eurų brangesnė už „M340i“.
4 serijos BMW specifikacijos:
BMW 420i | BMW 430i | BMW M440i xDrive | BMW 420d | BMW 420d xDrive |
1,998 cc | 1,998 cc | 2,998 cc | 1,995 cc | 1,995 cc |
184 AG | 258 AG | 374 AG | 190 AG | 190 AG |
5,000 - 6,500 aps/min. | 5,000 - 6,500 aps/min. | 5,500 - 6,500 aps/min. | 4,000 aps/min. | 4,000 aps/min. |
300 Nm | 400 Nm | 500 Nm | 400 Nm | 400 Nm |
1,350 - 4,000 aps/min. | 1,550 - 4,400 aps/min. | 1,900 - 5,000 aps/min. | 1,750 - 2,500 aps/min. | 1,750 - 2,500 aps/min. |
0-100 km/val. - 7.5 s | 5.8 s | 4.5 s | 7.1 s | 7.4 s |
240 km/val. | 250 km/val. | 250 km/val. | 240 km/val. | 238 km/val. |