Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Ketvirtojo Lietuvos automobilių ralio čempionato etapo išvakarėse lyderių ADW rikiuotėje ankšta taip, kad nėra kur obuoliui nukristi. Keletą pastarųjų sezonų vykę Vaidoto Žalos rečitaliai, kai persvara prieš artimiausius persekiotojus būdavo matuojama minutėmis, baigėsi. Šiais metais tiek Kelmėje, tiek Viekšniuose, tiek Rokiškyje ralio nugalėtojai net finišo tiesiojoje pliekiasi dėl dešimtųjų sekundės dalių ir griebiasi strateginių gudrybių.
Prieš „Kuusamet group Rally Elektrėnai“ akylesni ralio fanai atkreipė dėmesį į pasikeitusį Vaidoto Žalos pilotuojamo „Škoda Fabia R5“ statusą: lig šiol priskirtas LARČ 2 grupei, peršoko į LARČ 1 „Proto LT“. Kitaip tariant – automobilis buvo ekskomunikuotas ir atskirtas nuo R5 bažnyčios, nes liovėsi atitikti FIA reglamentus, griežtai apibrėžiančius svarbiausius ralio mašinų techninius parametrus.
Prieš atskleidžiant kas tiksliai nutiko „Širše“ pravardžiuojamai Vaidoto „Škoda Fabia R5“, trumpa LARČ rezultatų po III etapų apžvalga. Automobilių su visais varančiais ratais (AWD) įskaitoje pirmauja Martynas Samsonas su Ervinu Snitku. Uteniškiai su „Ford Fiesta N5+“ prototipu visose lenktynėse finišavo antri ir turi 83 taškus. Valerijus Gorbanas ir Sergejus Larensas lekiantys WRC bolidu tik „Rally Žemaitija 2021“ sunkiai prasibrovė į greičiausiųjų dešimtuką ir atrodė nekeliantys mūsiškiams didelės grėsmės. Tačiau Viekšniuose ukrainiečiai buvo treti, nugalėtojams pralošę tik 10 sekundžių, o „Samsonas Rallly Rokiškis“ įsigudrino lenktynes laimėti ir su 79 taškais pakilti į antrąją turnyrinės lentelės poziciją.
Kaip žinia V. Žalai paskutiniajame LARČ etape Fortūna atsuko nugarą ir nutrūktgalvis ralio vunderkindas iš Rokiškio grįžo su visiškai tuščiu taškų kraičiu. Nepaisant pergalių pirmose dvejose šio sezono lenktynėse jo sąskaitoje tik 69 taškai bei ant kulnų minantis Vladas Jurkevičius su identiška „Škoda Fabia R5“ dukart finišavęs trečioje pozicijoje ir sykį penktoje, turi 65 taškus.
„Mano darbas – atvažiuoti pirmam ir laimėti ralio čempionatą. Dabar šį tikslą pasiekčiau tik tuomet, jei išloščiau abu likusius etapus ir susirinkčiau visus įmanomus taškus. Su komanda pasitarėm, kad pats laikas išnaudoti visus legalius instrumentus. Vienintelis nepanaudotas mūsų koziris – pasikeisti į variklio turbiną patenkantį oro srauto ribotuvą, vadinamą restriktoriumi. R5 klasės automobiliuose jo diametras 32 mm, o N5 ar WRC, kokius vairuoja pagrindiniai varžovai – 34 mm. Pasididinę šią skylę, mes turėtume gauti apie 10 proc. daugiau galios ir šiek tiek pagreitėti“, – atvirauja V. Žala.
Laikinai LASF ralio komitetui vadovaujantis Tadas Vasiliauskas patvirtino, kad galimybė migruoti tarp LARČ grupių ir pakeisti kai kuriuos techninius automobilio parametrus iš tiesų numatyta lenktynes reglamentuojančiuose dokumentuose – tereikia atsiųsti į federaciją atitinkamą paraišką.
„Galimybę modifikuoti automobilį turi visi. Šalutinis poveikis keičiant R5 parametrus tik tas, kad apribojamos galimybės startuoti tarptautinėse lenktynėse šioje klasėje, nes automobilio nebeatitinka homologacijos reikalavimų. Vaido atveju, jo formaliais varžovais tampa M. Samsonas ir V. Gorbanas, o ne V. Jurkevičius, D. Butvilas ir G. Notkus. Kita vertus, visi jie yra toje pat AWD įskaitoje ir kaunasi dėl pergalės neoficialaus ralio karaliaus titulo“, – pastebi T. Vasiliauskas.
Beje, iš gamyklos atkeliaujanti „Škoda Fabia R5“ su 32 mm restriktoriumi generuoja 280 AG galingumą. Technikos žinovai teigia, kad padidinus oro paėmimo angą 2 mm galima sukurti papildomų 30-50 AG rezervą. Vaido atveju tai leistų priartėti prie M. Samsono pilotuojamos „Ford Fiesta N5+“ parametrų ir V. Gorbano „Mini John Cooper Works WRC“. Kokios pastarojo automobilio charakteristikos tiksliai nėra žinoma, tačiau sėjama, kad variklis generuoja maždaug 340-380 AG pajėgumą ir 420-450 Nm maksimalų sukimo momentą. Pranašumą trasoje jam taip pat suteikia didesnė amortizatorių eiga ir aktyvūs diferencialai, lemiantys geresnį rato kontaktą su kelio paviršiumi.
Šiuos dalykus komentuodami V. Žalos varžovai prasitarė šiek tiek nusivylę dėl prasidėjusių strateginių žaidimų bei lietuviškų ralio taisyklių.
„FIA kuria tam tikras klases ir skatina lenktyniauti kuo panašesniais automobiliais, o Lietuvoje priimami reglamentai siūlo judėti priešinga kryptimi“, – pastebi Dominykas Butvilas.
V. Jurkevičius taip pat prisipažino, jog sužinojus apie pokyčius po Vaido bolido kapotu, iš pradžių buvo šiek tiek liūdna, tačiau teigė puikiai suprantąs kas lemia tokius sprendimus ir kodėl jam toks svarbus galutinis čempionato rezultatas.
Beje, toks galios padidinimas, kokiam ryžosi V. Žalos komanda, nereikalauja jokių papildomų darbų, stiprinant kitus automobilio agregatus – važiuoklė, transmisija ir kt. mechanizmai turi pakankamai didelį rezervą.
Ketvirtojo Lietuvos automobilių ralio čempionato etapo išvakarėse lyderių ADW rikiuotėje ankšta taip, kad nėra kur obuoliui nukristi. Keletą pastarųjų sezonų vykę Vaidoto Žalos rečitaliai, kai persvara prieš artimiausius persekiotojus būdavo matuojama minutėmis, baigėsi. Šiais metais tiek Kelmėje, tiek Viekšniuose, tiek Rokiškyje ralio nugalėtojai net finišo tiesiojoje pliekiasi dėl dešimtųjų sekundės dalių ir griebiasi strateginių gudrybių.
Prieš „Kuusamet group Rally Elektrėnai“ akylesni ralio fanai atkreipė dėmesį į pasikeitusį Vaidoto Žalos pilotuojamo „Škoda Fabia R5“ statusą: lig šiol priskirtas LARČ 2 grupei, peršoko į LARČ 1 „Proto LT“. Kitaip tariant – automobilis buvo ekskomunikuotas ir atskirtas nuo R5 bažnyčios, nes liovėsi atitikti FIA reglamentus, griežtai apibrėžiančius svarbiausius ralio mašinų techninius parametrus.
Prieš atskleidžiant kas tiksliai nutiko „Širše“ pravardžiuojamai Vaidoto „Škoda Fabia R5“, trumpa LARČ rezultatų po III etapų apžvalga. Automobilių su visais varančiais ratais (AWD) įskaitoje pirmauja Martynas Samsonas su Ervinu Snitku. Uteniškiai su „Ford Fiesta N5+“ prototipu visose lenktynėse finišavo antri ir turi 83 taškus. Valerijus Gorbanas ir Sergejus Larensas lekiantys WRC bolidu tik „Rally Žemaitija 2021“ sunkiai prasibrovė į greičiausiųjų dešimtuką ir atrodė nekeliantys mūsiškiams didelės grėsmės. Tačiau Viekšniuose ukrainiečiai buvo treti, nugalėtojams pralošę tik 10 sekundžių, o „Samsonas Rallly Rokiškis“ įsigudrino lenktynes laimėti ir su 79 taškais pakilti į antrąją turnyrinės lentelės poziciją.
Kaip žinia V. Žalai paskutiniajame LARČ etape Fortūna atsuko nugarą ir nutrūktgalvis ralio vunderkindas iš Rokiškio grįžo su visiškai tuščiu taškų kraičiu. Nepaisant pergalių pirmose dvejose šio sezono lenktynėse jo sąskaitoje tik 69 taškai bei ant kulnų minantis Vladas Jurkevičius su identiška „Škoda Fabia R5“ dukart finišavęs trečioje pozicijoje ir sykį penktoje, turi 65 taškus.
„Mano darbas – atvažiuoti pirmam ir laimėti ralio čempionatą. Dabar šį tikslą pasiekčiau tik tuomet, jei išloščiau abu likusius etapus ir susirinkčiau visus įmanomus taškus. Su komanda pasitarėm, kad pats laikas išnaudoti visus legalius instrumentus. Vienintelis nepanaudotas mūsų koziris – pasikeisti į variklio turbiną patenkantį oro srauto ribotuvą, vadinamą restriktoriumi. R5 klasės automobiliuose jo diametras 32 mm, o N5 ar WRC, kokius vairuoja pagrindiniai varžovai – 34 mm. Pasididinę šią skylę, mes turėtume gauti apie 10 proc. daugiau galios ir šiek tiek pagreitėti“, – atvirauja V. Žala.
Laikinai LASF ralio komitetui vadovaujantis Tadas Vasiliauskas patvirtino, kad galimybė migruoti tarp LARČ grupių ir pakeisti kai kuriuos techninius automobilio parametrus iš tiesų numatyta lenktynes reglamentuojančiuose dokumentuose – tereikia atsiųsti į federaciją atitinkamą paraišką.
„Galimybę modifikuoti automobilį turi visi. Šalutinis poveikis keičiant R5 parametrus tik tas, kad apribojamos galimybės startuoti tarptautinėse lenktynėse šioje klasėje, nes automobilio nebeatitinka homologacijos reikalavimų. Vaido atveju, jo formaliais varžovais tampa M. Samsonas ir V. Gorbanas, o ne V. Jurkevičius, D. Butvilas ir G. Notkus. Kita vertus, visi jie yra toje pat AWD įskaitoje ir kaunasi dėl pergalės neoficialaus ralio karaliaus titulo“, – pastebi T. Vasiliauskas.
Beje, iš gamyklos atkeliaujanti „Škoda Fabia R5“ su 32 mm restriktoriumi generuoja 280 AG galingumą. Technikos žinovai teigia, kad padidinus oro paėmimo angą 2 mm galima sukurti papildomų 30-50 AG rezervą. Vaido atveju tai leistų priartėti prie M. Samsono pilotuojamos „Ford Fiesta N5+“ parametrų ir V. Gorbano „Mini John Cooper Works WRC“. Kokios pastarojo automobilio charakteristikos tiksliai nėra žinoma, tačiau sėjama, kad variklis generuoja maždaug 340-380 AG pajėgumą ir 420-450 Nm maksimalų sukimo momentą. Pranašumą trasoje jam taip pat suteikia didesnė amortizatorių eiga ir aktyvūs diferencialai, lemiantys geresnį rato kontaktą su kelio paviršiumi.
Šiuos dalykus komentuodami V. Žalos varžovai prasitarė šiek tiek nusivylę dėl prasidėjusių strateginių žaidimų bei lietuviškų ralio taisyklių.
„FIA kuria tam tikras klases ir skatina lenktyniauti kuo panašesniais automobiliais, o Lietuvoje priimami reglamentai siūlo judėti priešinga kryptimi“, – pastebi Dominykas Butvilas.
V. Jurkevičius taip pat prisipažino, jog sužinojus apie pokyčius po Vaido bolido kapotu, iš pradžių buvo šiek tiek liūdna, tačiau teigė puikiai suprantąs kas lemia tokius sprendimus ir kodėl jam toks svarbus galutinis čempionato rezultatas.
Beje, toks galios padidinimas, kokiam ryžosi V. Žalos komanda, nereikalauja jokių papildomų darbų, stiprinant kitus automobilio agregatus – važiuoklė, transmisija ir kt. mechanizmai turi pakankamai didelį rezervą.