Skiriasi temperatūrų ribos
Pasak KTU mokslininko, kuro filtro šildymas duotų rezultatų tik tuomet, jei dyzelinas bake tebebūtų skystas, bet pradėjus jam drumstis, šiek tiek pavažiavus degalų filtras vėl užsikimštų ir dyzelino tiekimas į variklį tiesiog sustotų.
Mokslininkų teigimu, dyzelinas – skirtingos stingimo temperatūros angliavandenilių mišinys, todėl neturi aiškiai išreikštos kristalizacijos temperatūros, kaip vanduo. Šąlant degaluose esantys parafinai kristalizuojasi – dyzelinas drumsčiasi, klampa didėja, o dar labiau sumažėjus temperatūrai kuras visiškai praranda takumą.
„Vasarinį nuo žieminio dyzelino iš esmės skiria tik žematemperatūrinių parametrų vertės: ribinė filtruojamumo temperatūra bei žieminiam dyzelinui papildomai normuojama drumstimosi temperatūra. Jų vertės gali būti 5-25 laipsnių didesnės už kuro stingimo temperatūrą“, – pastebėjo L. Miknius.
Lietuvos degalinėse parduodamas pirmos ir antros klasės žieminis (arktinis) dyzelinas. Jo drumstimosi ir ribinė filtruojamumo temperatūra yra ne didesnė, kaip -16 ir -26 °C bei, atitinkamai, -22 ir -32 °C. Vasarą tiekiamas C klasės vasarinis dyzelinas, kurio ribinė filtruojamumo temperatūra yra ne didesnė kaip -5 °C.
Su benzinu mažiau bėdų
Atskirti žieminį dyzeliną nuo vasarinio nesunku. Ekspertai pataria supilti skysčius į skirtingas bespalves nedidelio tūrio talpas ir palikti porai valandų šaldymo kameroje. Po kiek laiko vasarinis dyzelinas bus praradęs takumą, o žieminis išliks skystas, skaidrus arba tik šiek tiek susidrumstęs.
KTU mokslininkų teigimu, vasaros metu naudoti žieminį dyzelinį kurą galima, bet nepatariama, nes žieminio dyzelino klampa yra mažesnė, o vasara ji dar sumažėja, todėl kuro siurblio tepimas nebus toks geras, kaip eksploatuojant vasarinį dyzeliną.
Tuo metu benzininių automobilių savininkams, anot L. Mikniaus, degalų sustingimo grėsmės nebaisios: „Benziną sudarantys angliavandeniliai – mažesnės molekulinės masės, o jų stingimo temperatūra yra gerokai mažesnė už dyzelino. Žemėje nebūna tokios temperatūros, kuriai esant benzinas prarastų takumą.“
Vis dėlto Kauno technologijos universiteto docentas ragina vairuotojus prieš kiekvieną sezoną tinkamai rūpintis savo transporto priemonėmis, nepaisant degalų rūšies.