Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Vandenilio kuro elementų jėgainė automobilių pasaulyje nėra naujiena, tačiau iki šiol nė vienas gamintojas nesiryžo pradėti serijinės tokių mašinų gamybos. Sparčiausiai augantis automobilių koncernas pasaulyje „Hyundai“ tai padarė pirmasis.
Koncernas ketina iki 2015 metų pagaminti 1000 vandeniliu varomų visureigių, kurių didžioji dalis bus parduota Europoje instituciniams vartotojams. Beje, pirmieji 17 nuo konvejerio nuriedėjusių automobilių atiteks Danijos sostinės Kopenhagos ir Švedijos miesto Skonės reikmėms. Nuo 2015 metų vandeniliu varomus visureigius planuojama parduoti ir fiziniams asmenims.
Ženevoje pristatomas „ix35 Fuel Cell“ šiek tiek skiriasi nuo įprasto šio modelio visureigio – kiek kitokios priekinės radiatoriaus grotelės, bamperis, žibintų blokas. Tačiau esminis skirtumas nelabai pastebimas – važiuodamas automobilis į atmosferą išmeta tik vandens garus ir nieko daugiau.
Nepaisant neįprastos jėgainės, visureigis važiuoja įprastai. Nuo 0 iki 100 km/h jis įsibėgėja per 12,5 sekundės, gali važiuoti 160 km/h greičiu ir be energijos papildymo gali nuvažiuoti net 594 kilometrus. Jo kuro elementų jėgainės galia siekia 100 kW. 100 kilometrų nuvažiuoti automobilis sunaudoja 0,95 litro vandenilio. Beje, kuro elementų užpildymas specialioje stotelėje užtrunka vos kelias minutes. Europos Sąjunga jau yra perengusi reikiamos infrastruktūros kūrimo planą.
Vandenilio kuro elementų jėgainė automobilių pasaulyje nėra naujiena, tačiau iki šiol nė vienas gamintojas nesiryžo pradėti serijinės tokių mašinų gamybos. Sparčiausiai augantis automobilių koncernas pasaulyje „Hyundai“ tai padarė pirmasis.
Koncernas ketina iki 2015 metų pagaminti 1000 vandeniliu varomų visureigių, kurių didžioji dalis bus parduota Europoje instituciniams vartotojams. Beje, pirmieji 17 nuo konvejerio nuriedėjusių automobilių atiteks Danijos sostinės Kopenhagos ir Švedijos miesto Skonės reikmėms. Nuo 2015 metų vandeniliu varomus visureigius planuojama parduoti ir fiziniams asmenims.
Ženevoje pristatomas „ix35 Fuel Cell“ šiek tiek skiriasi nuo įprasto šio modelio visureigio – kiek kitokios priekinės radiatoriaus grotelės, bamperis, žibintų blokas. Tačiau esminis skirtumas nelabai pastebimas – važiuodamas automobilis į atmosferą išmeta tik vandens garus ir nieko daugiau.
Nepaisant neįprastos jėgainės, visureigis važiuoja įprastai. Nuo 0 iki 100 km/h jis įsibėgėja per 12,5 sekundės, gali važiuoti 160 km/h greičiu ir be energijos papildymo gali nuvažiuoti net 594 kilometrus. Jo kuro elementų jėgainės galia siekia 100 kW. 100 kilometrų nuvažiuoti automobilis sunaudoja 0,95 litro vandenilio. Beje, kuro elementų užpildymas specialioje stotelėje užtrunka vos kelias minutes. Europos Sąjunga jau yra perengusi reikiamos infrastruktūros kūrimo planą.