Šie trys modeliai suformuos atnaujintą „Toyota“ sportinių automobilių gamą ir užpildys spragas, atsiradusias po „GR86“ modelio pasitraukimo iš Europos rinkos dėl griežtėjančių saugumo reikalavimų.
Sprendimas atgaivinti „Celica“ ir „MR2“ atitinka „Toyota“ valdybos pirmininko Akio Toyodos viziją sugrąžinti vadinamąją „trijų brolių“ koncepciją.
Kartu su jau gaminamu „GR Yaris“ ir ateityje pasirodysiančia naujos kartos „GR Supra“, šie modeliai sustiprins „Toyota“ markės įvaizdį ir užpildys nišą, kurią daugelis gamintojų yra apleidę.
Naujos kartos variklis
Skelbiama, kad „Celica“ ir „MR2“ turėtų būti varomi nauju, itin galingu keturių cilindrų benzininiu varikliu „G20E“, kurio premjera įvyko Tokijo automobilių salone.
Manoma, kad šis agregatas išvystys daugiau nei 400 AG serijinei gamybai paruoštame modelyje, o lenktynėms paruošta modifikacija generuos daugiau nei 600 AG.
Įdomu tai, kad „G20E“ pirmą kartą buvo pademonstruotas „GR Yaris M Concept“ automobilyje, kuriame variklis buvo sumontuotas ne priekyje, o per vidurį – už galinių sėdynių.
Nepaisant šios netradicinės konfigūracijos, automobilis išlaikė visų varančiųjų ratų sistemą, ir, iš dalies, pagal savo konstrukciją yra labai artimas legendiniams ralio automobiliams.
Unikalus „MR2“
„Toyota“ vengė tiesiai atsakyti, kodėl „M Concept“ modelyje buvo pasirinktas būtent viduryje montuotas variklis ir AWD sistema, tačiau patvirtino, kad šis modelis buvo naudojamas kaip bandymų platforma naujajam varikliui. Vis dėlto, atsižvelgiant į tokios architektūros kūrimo kaštus, labai tikėtina, kad šis sprendimas pasieks ir serijinę gamybą.
Tokijo automobilių salone „Gazoo Racing“ padalinio prezidentas Tomoya Takahashi patvirtino, kad ši konfigūracija ras savo vietą „Toyota“ gamoje: „Mes rasime jai tinkamą vietą.“
Manoma, kad šis projektas virs naujos kartos „MR2“, kuris visada buvo siejamas su viduryje montuojamu varikliu. Taip pat neatmetama galimybė, kad naujojo „MR2“ dizainui įtaką darys 2023 m. Tokijo automobilių parodoje pristatyta „FT-Se“ koncepcija. Nors šis modelis buvo elektrinis, jo proporcijos aiškiai priminė klasikinį sportinį automobilį, su viduryje sumontuotu varikliu.
Kada laukti naujų modelių?
Įprastai naujo sportinio automobilio kūrimas trunka apie ketverius metus, tad naujos kartos „MR2“ gamybos pradžia gali būti pradėta 2028 m.
Vis dėlto „Toyota“ gali paspartinti šį procesą, siekdama kuo ilgiau išlaikyti modelį rinkoje iki griežtų vidaus degimo variklių ribojimų įsigaliojimo pagrindinėse rinkose, tokiose kaip Jungtinė Karalystė (2030 m.) ir Europos Sąjunga (2035 m.).
Japonijos leidinys „Best Car“ praneša, kad naujos kartos „Supra“ debiutuos metais anksčiau – 2027 m.
Labiausiai tikėtina, kad ji bus varoma hibridine „G20E“ variklio versija ir suks tik galinius automobilio ratus. Tai padės išskirti „Supra“ iš kitų modelių ir pagerins bendrą sportiško kupė efektyvumą.
Tuo tarpu „Celica“ – tikėtina, pirmasis iš naujųjų sportinių modelių – turės priekyje montuojamą variklį ir visų varančiųjų ratų sistemą. Pasak „Best Car“, šis modelis gali susigrąžinti legendinį „GT-Four“ vardą, kuris buvo naudojamas riboto leidimo versijose.
Neatmetama galimybė, kad „Celica“ sugrįš ir į Pasaulio ralio čempionatą (WRC). Manoma, kad tokį sprendimą „Toyota“ priėmė po to, kai FIA paskelbė atnaujintą WRC pirmenybių reglamentą, kuriame aiškiai nurodoma, kad gamintojai gali sportinius ralio bolidus kurti ne tik hečbekų ar sedanų, bet ir SUV ar išskirtinių modelių pagrindu.
„Lexus LFA“ įpėdinis – grynakraujis superautomobilis
Automobilių sporte įgauta patirtis atlieka svarbų vaidmenį formuojant „Lexus LFA“ įpėdinį, kurio koncepcija „GR GT3“ buvo pristatyta prieš trejus metus.
Naujasis superautomobilis jau buvo pastebėtas skirtinguose Europos kampeliuose, įskaitant įžymiąsias lenktynių trasas, tokias kaip „Spa-Francorchamps“ ar Niurburgringo „Nordschleife“.
Skirtingai nei „Celica“ ir „MR2“, naujasis „Lexus“ bus varomas galingu V8 varikliu, kuris – priešingai nei dabartiniuose „Lexus LC“ ir „RC F“ modeliuose naudojamas atmosferinis agregatas – bus aprūpintas dviem turbokompresoriais.
Manoma, kad lenktyninė versija išvystys apie 500–600 AG, o automobilio svoris neviršys 1300 kg.