Pastaruoju metu jis vis dažniau žengia ant prizininkų podiumo ir vieną po kito skina aukščiausios prabos trofėjus. Dabar, kai visi moksleiviai jau ruošiasi naujiesiems mokslo metams, Darvido Šarkūno galvoje sukasi mintys apie paskutinį Lietuvos ir Latvijos ralio kroso čempionato etapą, kuriame vaikinas varžosi „Yaris 1000“ klasėje.
Į autosportą – tėčio pėdomis
Telšiškį Darvidą Šarkūną į automobilių sportą pastūmėjo jo tėtis Žydrūnas. Pastarasis autokroso varžybose lenktyniavo daugelį metų, ne sykį tapo Lietuvos čempionu. Galiausiai jis nusprendė aktyvią karjerą sporte baigti ir koncentruotis į sūnaus Darvido kaip lenktynininko ugdymą.
Pirmoji Darvido pažintis su automobilio vairavimu trasoje įvyko prieš trejetą metų. Tėtis jam pasiūlė pasivažinėti Getautės autokroso trasoje su BMW automobiliu. Po pirmosios treniruotės jaunuolis jau kitą dieną pareiškė, kad jis ir vėl nori važiuoti.
„Kadangi tėtis buvo lenktynininkas, tai aš kartais paprašydavau prie namų ant jo kelių pavažiuoti, pavairuoti. Paskui kai tėtis pasiūlė pavažiuoti Getautėje pačiam, bandžiau jau pats. Pradžioje sekėsi sudėtingai - sunkiai pajudėdavau, bet paskui pradėjau važiuoti ir kuo toliau, tuo labiau man patiko vairavimas“, - sakė Darvidas Šarkūnas.
Antroje treniruotėje jaunuolis prie automobilio vairo jautėsi dar užtikrinčiau. Po dar kelių treniruočių tėtis, pabrėždamas, kad lenktynininko kelias yra grįstas ilgu ir sunkiu darbu, sūnaus paklausė, ar šis norėtų pradėti sportininko karjerą. Darvidas sutiko nedvejodamas ir taip prasidėjo pasiruošimas kitų metų lenktynių sezonui.
Pirmas sportinis automobilis – „litrinis“ „Toyota Yaris“
Taip šeimos garaže atsirado „Toyota Yaris“, skirtas jaunimo klasei, o kol šis automobilis buvo ruošiamas būsimoms varžyboms, Darvidas ir toliau su BMW suko ratus Getautės trasoje bei treniravosi.
Praėjusiais metais, debiutiniame savo sezone Darvidas Šarkūnas tapo Lietuvos automobilių kroso čempionato „Junior 1000“ klasės vicečempionu. Kaip sakė Darvido tėtis Žydrūnas, tokio greito savo sūnaus progreso jis net ir pats nesitikėjo. Jau pirmose sezono varžybose jaunasis lenktynininkas iškart įsitvirtino lyderių trejetuko gretose.
„Po pirmųjų varžybų aš sūnaus paklausiau – ar važiuojame rimtai, ar tik pasivažinėti. Nes jei važiuojame rimtai, tai bus didelis, ilgas ir juodas darbas. Jis pasakė, kad važiuojame rimtai ir tuomet pradėjome važiuoti visur. Per metus startavome penkiolikoje varžybų. Važiavome visur, kur tik galėjome – autokrosas, Žemaitijos taurė, čempionatas, ralis krosas, važiuodavome ir prie 1,6 klasės. Kur tik buvo galimybė, ten ir važiavome“, - sakė Žydrūnas Šarkūnas.
Po sėkmingo praėjusio sezono ir pastebimai progresuojančių sūnaus rezultatų šeima nusprendė, kad reikia sukti ralio kroso keliu ir startuoti bendrame Lietuvos ir Latvijos ralio kroso čempionate, „Yaris 1000“ klasėje. Greta ralio kroso sezono, treniruotėms bei dalyvavimui kitose varžybose, įvairiuose autokroso renginiuose, taip pat buvo įsigytas ir „Honda Civic“.
„Iš ketverių pastarųjų ralio kroso varžybų šiemet tris kartus Darvidas iškovojo pirmąją vietą, o vieną kartą, su sugedusia pavarų dėže, laimėjo antrą vietą. Tikrai džiugu, kad Darvidas taip greitai pasiekė tokius rezultatus.
Aišku, į tai abu su Darvidu įdedame labai daug darbo. Po kiekvienų varžybų analizuojame vaizdo medžiagas, ieškome klaidų, prieš varžybas aptariame ir dėliojame strategijas, „Joker“ ratą, apskritai visą lenktynių psichologiją. Taip pat laviname reakciją, treniruojamės su simuliatoriais. Tam skiriame labai daug laiko. Kartais net žmona pyksta, kad mes su Darvidu taip pasinėrę į automobilių sportą“, - sakė vienuolikmečio lenktynininko tėtis Žydrūnas Šarkūnas.
Kitų metų tikslas – aukštesnio kalibro technika
Nors „Yaris 1000“ klasėje jaunieji lenktynininkai gali važiuoti iki 14 metų amžiaus, bet vienuolikmetis Darvidas Šarkūnas kitų metų sezone jau žengs į kitą klasę. Po sezono bus parduodamas sportininko „Toyota Yaris“ automobilis ir jaunuolis sės į pajėgesnę techniką. Kol kas šeima dairosi į „Cross Car“ bagį arba galingesnį kėbulinį automobilį.
Kaip tvirtina Žydrūnas Šarkūnas, kaip pagrindinę pasirinkti ralio kroso, o ne autokroso discipliną pastūmėjo tai, jog ralio kroso čempionate yra kiek didesnė konkurencija. Be to, čia varžosi ir nemažai greitų lenktynininkų iš kaimyninių šalių. O būtent kova su pajėgiais varžovais gausioje rikiuotėje ir kuria didžiausią pridėtinę vertę sportininko tobulėjime.
Lenktynių rezultatą lemia psichologija
Kaip teigia Žydrūnas Šarkūnas, ralio krosas, priešingai nei autokrosas, yra kiek švaresnė sporto šaka, kur po lenktynių nereikia tiek daug laiko leisti prie automobilio estetikos atstatymo į nepriekaištingą būklę. Dėl to daugiau dėmesio galima skirti kitai pasiruošimo lenktynėms daliai – taktikai ir psichologijai.
„Visą automobilio techninę priežiūrą atlieku aš pats. Darvido užduotis būna tik nusiplauti ir išsivalyti automobilį. Techniniai dalykai apie remontus jam nėra artimi. Tai mano užduotis.
Jo pagrindinė užduotis yra vairuoti, analizuoti situacijas, tobulėti ir ieškoti greičio. Daug su Darvidu kalbame, dirbame su psichologija. Vienas sportininkas, kuris yra tapęs Europos čempionu, yra pasakęs, kad 90 procentų lemia psichologija, o likę 10 procentų – įgūdžiai.
Prieš varžybas, per varžybas, po jų apie visa tai kalbame. Prieš varžybas viską darome labai disciplinuotai – daug dėmesio skiriame maistui, poilsio režimui. Į šį sportą žiūrime labai rimtai. Darvidas atsikelia su šiuo sportu ir su juo nueina miegoti“, - kalbėjo Žydrūnas Šarkūnas, pridūręs, kad kol kas visi finansai lenktynėms skiriami iš šeimos biudžeto - jokių partnerių ar rėmėjų iš išorės jaunasis lenktynininkas kol kas neturi.
Greitas progresas nustebino ir patį lenktynininką
Pats Darvidas Šarkūnas sako, kad toks greitas progresas pradėjus lenktyniauti nustebino ir jį patį. Vaikinas tvirtina, kad stovėti ant prizininkų pakylos ne tik su bendraamžiais, bet ir su gerokai vyresniais ir labiau patyrusiais sportininkais jam yra didelis pasiekimas bei garbė.
„Pirmosiose varžybose, kai jau važiavau ne vienas, o stovėjau starte su kitais dalyviais, buvo tikrai daug streso. Bet varžybos po varžybų ir kažkaip įpratau ir pradėjau važiuoti greičiau. Gal net nustebino, kad taip gerai iškart viskas sekėsi, nors patirties turėjau nedaug.
Aišku, čia tėčio nuopelnas, nes iš jo gaunu svarbiausius patarimus. Pagrindinė užduotis – nusiraminti, susikaupti, pasidaryti gerą startą. Prieš lenktynes, tarp lenktynių irgi treniruojuosi, važiuoju su simuliatoriumi, tarp ralio kroso varžybų dar važiuoju lenktyniauti į autokroso varžybas su kitu automobiliu. Labiau, aišku, man patinka ralio krosas. Daugiau varžovų, viskas kur kas sunkiau, reikia galvoti, kaip aplenkti. Ten gerokai įdomiau nei autokrose“, - sakė Darvidas Šarkūnas.
Kai visi moksleiviai ruošiasi rugsėjo 1-ajai, Darvidas Šarkūnas jau žvalgosi į paskutinį Latvijos ir Lietuvos ralio kroso čempionato etapą, kuris įvyks Bikerniekų trasoje. Sportininko ten laukia naktinės lenktynės.
Paskutinis sezono startas gali būti lemiamas – Darvidas Šarkūnas po nesėkmingos sezono pradžios pastaruoju metu skynė vieną pergalę po kitos ir dar turi šansų įsitvirtinti tarp trijų greičiausių klasės dalyvių bendrame Latvijos ir Lietuvos čempionate, „Yaris 1000“ klasėje. Visgi tėtis ir sūnus kol kas didelių strategijų nekuria ir matematinių šansų neskaičiuoja. Pasak jų – svarbiausia visų varžybų metu išlaikyti stabilumą, susitvarkyti su psichologija ir siekti maksimalaus rezultato.