Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Iš pradžių buvo planuojama, kad tai bus "911" pakaitalas, o "928" modelio gamyba tęsėsi aštuonioliką metų, taip pat automobilio dizainas įkvėpė kuriant "Panamera".
"Porsche 928" buvo atsakymas į klausimą, kurio iš tikrųjų niekas net ir neuždavė. Jis nebuvo blogas automobilis, bet tai pavyzdys, kaip "Porsche" mažai žinojo apie savo rinką tuo metu. Tai kompanijos pirmas automobilis su sumontuotų priekyje "V" formos aštuonių cilindrų varikliu, kupė kėbule, o jo idėja buvo, pakeisti "911" modelį, kaip didesniu ir švelnesniu "GT" automobiliu. Žiūrint į trūkumus pro pirštus, galima teigti, kad "928" gana geras automobilis, jo pardavimai taip pat džiugino kompaniją ir modelis mėgavosi aštuoniolikos metų trukmės gamyba.
Šešiasdešimtųjų pabaigoje, "911" modelio pardavimai pradėjo smukti. Kai kurie žmonės kompanijoje manė, kad greitai bus judama link darbų gerinant modelio dizainą, su tikslu tam, kad pakelti pardavimus. Taigi, 1971 metais, prasidėjo pastangos kuriant naują "GT" automobilį, kuris pakeis "911". Taip pat buvo manoma, kad oru aušinami varikliai neatitiks oro taršos keliamus reikalavimus, saugumo ir triukšmingumo, tais laikais. "Porsche" tuo metu įsivaizdavo, kad ateityje jie gamins tik skysčiu aušinamais ir priekyje montuojamais varikliais automobilius.
Naujam automobiliui buvo pasiūlytas dešimties cilindrų, 5,0 litrų variklis, kuris būtų sujungtas iš "Audi" ir "VW" penkių cilindrų variklių į vieną "V". Tokie planai galiausiai buvo atmesti, kadangi "Porsche" ir taip jau buvo per daug siejamas su "VW". O tokia variklio architektūra tik dar labiau sustiprintų šį ryšį. Įdomu tai, kad pasiūlytas "V10" variantas galiausiai būtų siejamas su "Lamborghini Gallardo" galia. Septyniasdešimtųjų kuro krizė taip pat padarė savo, kuriant "928" modelį. Galiausiai, 1977 metais, "928" išriedėjo po kapotu turint "V" formos, aštuonių cilindrų, 4,5 litro variklį, kuris išvystydavo 219 arklio galių.
Tai nėra įspūdingi skaičiai, bet tuo metu, tai buvo padorus tūris pagal efektyvumą. "928" modelis buvo technologiškai pažangus tuo metu. Dėka didelio technologijų pažangumo, "928" buvo vienintelis sportinis automobilis, kuris yra laimėjęs Europos metų automobilio apdovanojimą, 1978 metais. Šis apdovanojimas dažniausiai skiriamas labiau paprastiems automobiliams, daug kas galvojo, kad šis titulas atiteks septintos kartos "BMW", tačiau "928" buvo geresnis. Dėka gero automobilio balanso, kuris buvo 50/50.
Nors jis ir yra sunkesnis už "911" tačiau lengviau vairuojamas. 1979 metais Europa išvydo "S" versiją. Amerikoje šis modelis debiutavo 1982 metais. Automobilyje sumontuotas 4,7 litro motoras, gebantis išspausti 297 arklio galias. Skaičiai dar labiau pakilo pasirodžius 1987 metų modeliui, 5,0 litro variklis su 316 arklio galių. Paskutinė "928" versija buvo "GTS". Ji pasirodė 1991 metais ir buvo su 345 arklio galiomis. "Porsche" nutraukė "928" gamybą 1995 metais, kartu su "968" modeliu.
Pasirodžius "928" modeliui aštuntajame dešimtmetyje, buvo tikimasi, kad jis pakeis "911". "928" buvo greitesnis už "911", maloniau vairuojamas ir patogesnis. Tačiau viduryje aštunto dešimtmečio, "959" sugrąžino susidomėjimą "911" modeliu. Pasirodžius "Type 964 911" 1988 metais, buvo pripažinta, kad "911" ikona yra nepakeičiama. Pristačius "Type 964 Turbo" 1990 metais, "911" tapo greitesniu už "928". Didesnio automobilio pardavimai pradėjo smukti.
1988 metais, "Porsche" sukūrė 4 durų tipo "928" modelio dizainą, pavadinimu "H50". Deja, jis nesusilaukė didelio susidomėjimo tuo laikotarpiu. Tačiau 2009 metais pasirodžius "Panamera" modeliui, neabejotini panašumai buvo pastebėti. Stilius buvo kažkiek atnaujintas, bet matoma, kad "H50" tikrai įkvėpė kūryboje. Įdomu tai, kad dar prieš pasirodant "Panamera" modeliui, buvo spekuliuojama, kad "Porsche" gamins "Panamera" kupė, ir naudos "928" vardą. Tačiau net ir dabar nėra jokių įrodymų, kad tai nutiks.
"Porsche" pardavė per 61 000 "928" vienetų. Tai nėra mažas skaičius atsižvelgiant į tai, kad modelis buvo brangesnis negu "911". "911" modelis yra laikomas "Porsche" įvaizdžio dalimi, taigi buvo nuspręsta, kad jam pakaitalo nereikia ir neverta toliau kišti pinigų "928" modelio vystymui. Automobilis padarytas pakankamai geras, tačiau "911" gavosi geresnis. "928" modelis tapo tiesiog neaktualiu.
Iš pradžių buvo planuojama, kad tai bus "911" pakaitalas, o "928" modelio gamyba tęsėsi aštuonioliką metų, taip pat automobilio dizainas įkvėpė kuriant "Panamera".
"Porsche 928" buvo atsakymas į klausimą, kurio iš tikrųjų niekas net ir neuždavė. Jis nebuvo blogas automobilis, bet tai pavyzdys, kaip "Porsche" mažai žinojo apie savo rinką tuo metu. Tai kompanijos pirmas automobilis su sumontuotų priekyje "V" formos aštuonių cilindrų varikliu, kupė kėbule, o jo idėja buvo, pakeisti "911" modelį, kaip didesniu ir švelnesniu "GT" automobiliu. Žiūrint į trūkumus pro pirštus, galima teigti, kad "928" gana geras automobilis, jo pardavimai taip pat džiugino kompaniją ir modelis mėgavosi aštuoniolikos metų trukmės gamyba.
Šešiasdešimtųjų pabaigoje, "911" modelio pardavimai pradėjo smukti. Kai kurie žmonės kompanijoje manė, kad greitai bus judama link darbų gerinant modelio dizainą, su tikslu tam, kad pakelti pardavimus. Taigi, 1971 metais, prasidėjo pastangos kuriant naują "GT" automobilį, kuris pakeis "911". Taip pat buvo manoma, kad oru aušinami varikliai neatitiks oro taršos keliamus reikalavimus, saugumo ir triukšmingumo, tais laikais. "Porsche" tuo metu įsivaizdavo, kad ateityje jie gamins tik skysčiu aušinamais ir priekyje montuojamais varikliais automobilius.
Naujam automobiliui buvo pasiūlytas dešimties cilindrų, 5,0 litrų variklis, kuris būtų sujungtas iš "Audi" ir "VW" penkių cilindrų variklių į vieną "V". Tokie planai galiausiai buvo atmesti, kadangi "Porsche" ir taip jau buvo per daug siejamas su "VW". O tokia variklio architektūra tik dar labiau sustiprintų šį ryšį. Įdomu tai, kad pasiūlytas "V10" variantas galiausiai būtų siejamas su "Lamborghini Gallardo" galia. Septyniasdešimtųjų kuro krizė taip pat padarė savo, kuriant "928" modelį. Galiausiai, 1977 metais, "928" išriedėjo po kapotu turint "V" formos, aštuonių cilindrų, 4,5 litro variklį, kuris išvystydavo 219 arklio galių.
Tai nėra įspūdingi skaičiai, bet tuo metu, tai buvo padorus tūris pagal efektyvumą. "928" modelis buvo technologiškai pažangus tuo metu. Dėka didelio technologijų pažangumo, "928" buvo vienintelis sportinis automobilis, kuris yra laimėjęs Europos metų automobilio apdovanojimą, 1978 metais. Šis apdovanojimas dažniausiai skiriamas labiau paprastiems automobiliams, daug kas galvojo, kad šis titulas atiteks septintos kartos "BMW", tačiau "928" buvo geresnis. Dėka gero automobilio balanso, kuris buvo 50/50.
Nors jis ir yra sunkesnis už "911" tačiau lengviau vairuojamas. 1979 metais Europa išvydo "S" versiją. Amerikoje šis modelis debiutavo 1982 metais. Automobilyje sumontuotas 4,7 litro motoras, gebantis išspausti 297 arklio galias. Skaičiai dar labiau pakilo pasirodžius 1987 metų modeliui, 5,0 litro variklis su 316 arklio galių. Paskutinė "928" versija buvo "GTS". Ji pasirodė 1991 metais ir buvo su 345 arklio galiomis. "Porsche" nutraukė "928" gamybą 1995 metais, kartu su "968" modeliu.
Pasirodžius "928" modeliui aštuntajame dešimtmetyje, buvo tikimasi, kad jis pakeis "911". "928" buvo greitesnis už "911", maloniau vairuojamas ir patogesnis. Tačiau viduryje aštunto dešimtmečio, "959" sugrąžino susidomėjimą "911" modeliu. Pasirodžius "Type 964 911" 1988 metais, buvo pripažinta, kad "911" ikona yra nepakeičiama. Pristačius "Type 964 Turbo" 1990 metais, "911" tapo greitesniu už "928". Didesnio automobilio pardavimai pradėjo smukti.
1988 metais, "Porsche" sukūrė 4 durų tipo "928" modelio dizainą, pavadinimu "H50". Deja, jis nesusilaukė didelio susidomėjimo tuo laikotarpiu. Tačiau 2009 metais pasirodžius "Panamera" modeliui, neabejotini panašumai buvo pastebėti. Stilius buvo kažkiek atnaujintas, bet matoma, kad "H50" tikrai įkvėpė kūryboje. Įdomu tai, kad dar prieš pasirodant "Panamera" modeliui, buvo spekuliuojama, kad "Porsche" gamins "Panamera" kupė, ir naudos "928" vardą. Tačiau net ir dabar nėra jokių įrodymų, kad tai nutiks.
"Porsche" pardavė per 61 000 "928" vienetų. Tai nėra mažas skaičius atsižvelgiant į tai, kad modelis buvo brangesnis negu "911". "911" modelis yra laikomas "Porsche" įvaizdžio dalimi, taigi buvo nuspręsta, kad jam pakaitalo nereikia ir neverta toliau kišti pinigų "928" modelio vystymui. Automobilis padarytas pakankamai geras, tačiau "911" gavosi geresnis. "928" modelis tapo tiesiog neaktualiu.