• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Automagistralėje vasarą leidžiama važiuoti 130 km/h greičiu, tačiau kokį atstumą reikia laikyti iki priekyje važiuojančio automobilio? Dabar saugus atstumas  tik rekomenduojamas, tačiau, priėmus siūlomus Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimus, jis bus privalomas.

Automagistralėje vasarą leidžiama važiuoti 130 km/h greičiu, tačiau kokį atstumą reikia laikyti iki priekyje važiuojančio automobilio? Dabar saugus atstumas  tik rekomenduojamas, tačiau, priėmus siūlomus Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimus, jis bus privalomas.

REKLAMA

Be to, naujausiose KET pataisose siūloma numatyti, kad tam tikrais atvejais būtų leidžiama kirsti ištisinę juostą.

Priėmus Susisiekimo ministerijos siūlomus pakeitimus taip pat atsiras ir naujų kelio ženklų. Pavyzdžiui, „Mažos taršos zona“, kuris kiekvienoje savivaldybėje reikš skirtingus dalykus.

KET tvirtina Vyriausybė, o jos pakeitimų projektą paprastai rengia Susisiekimo ministerija. Naujausias pataisų projektas oficialiai registruotas pirmadienį. Jose numatoma daugiau kaip 10 taisyklių pakeitimų.

Laikytis didesnio atstumo bus privaloma

Bene daugiausia vairuotojų turėtų pajusti siūlomą pakeitimą, susijusį su reikalavimu dėl atstumo tarp transporto priemonių laikymosi.

REKLAMA
REKLAMA

Primename, kad šiuo metu KET numato: 

„Vairuotojas, atsižvelgdamas į greitį, privalo laikytis tokio atstumo, kad neatsitrenktų į priekyje važiuojančią transporto priemonę, jeigu ji būtų stabdoma, taip pat palikti tokį tarpą iš šono, kad eismas būtų saugus. 

REKLAMA

Rekomenduojama, kad atstumas iki priekyje važiuojančios transporto priemonės būtų ne mažesnis kaip per dvi sekundes nuvažiuojamas atstumas arba ne mažesnis kaip pusė spidometro rodmens, paversto metrais, pavyzdžiui, kai greitis – 70 km/h, atstumas turi būti ne mažesnis kaip 35 m.“

Policijos departamento siūlymu, šią nuostatą numatoma gerokai sugriežtinti ir numatyti, kad „važiuojant 100 km/h ar didesniu greičiu, atstumas iki priekyje važiuojančios transporto priemonės privalo būti ne mažesnis kaip pusė spidometro rodmens, paversto metrais“.

REKLAMA
REKLAMA

Taigi, autostradoje važiuojant leidžiamu 130 km/h greičiu, iki priekyje važiuojančio automobilio bus privaloma laikyti 65 metrų atstumą.

Vyriausybės nutarimo lydraštyje pažymima, kad pernai įvyko 176 įskaitiniai eismo įvykiai, kurių metu susidūrė ta pačia kryptimi važiavusios transporto priemonės, kai iš paskos važiuojančios transporto priemonės vairuotojas nesilaikė saugaus atstumo iki priekyje važiuojančios transporto priemonės ir į ją atsitrenkė. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šių eismo įvykių metu 8 žmonės žuvo (magistraliniuose ir krašto keliuose – po 3 žmones) ir 209 buvo sužeisti.

Naujas ženklas ir ištisinės juostos kirtimas

Kaip jau ne kartą skelbta, iki šių metų pabaigos kiekviename mieste turėtų atsirasti vadinamosios mažos taršos zonos.

Kiekviena savivaldybė turės teisę pasirinkti, kokius ribojimus jose įvesti. Pavyzdžiui, Kauno senamiestyje buvo apmokestintas įvažiavimas į tokią zoną.

Vilnius iki šiol delsia nustatyti reikalavimus tokiai zonai. Tačiau kituose Europos miestuose įgyvendinant panašų reikalavimą yra ir griežtesnių ribojimų. Pavyzdžiui, į jas neleidžia įvažiuoti dyzelinu varomiems automobiliams.

REKLAMA

Kaip ten bebūtų, siekiant apie šias zonas tinkamai informuoti eismo dalyvius, yra siūlomi nauji draudžiamieji kelio ženklai „Mažos taršos zona“ ir „Mažos taršos zonos pabaiga“.

„Konkrečias dalyvavimo šios zonos eisme sąlygas (bus ribojamas ar visai draudžiamas taršių transporto priemonių eismas, kokių Euro klasių ir kt.) nustatys kiekviena savivaldybė atskirai ir informuos apie tai eismo dalyvius pasirinktu būdu“, – nurodoma Vyriausybės nutarimo lydraštyje.

REKLAMA

Be kita ko, KET pakeitimuose numatoma patikslinti, kokiais atvejais vairuotojams galima kirsti ištisinę juostą. Taigi siūloma numatyti, kad tai bus galima daryti:

„Išskirtinėje situacijoje, kai tęsti važiavimo nekeičiant eismo juostos neįmanoma dėl stacionarios kliūties važiuojamojoje dalyje (nuvirtęs medis, įvykęs eismo įvykis, priverstinai sustojusi ar neleistinoje vietoje stovinti transporto priemonė ar kiti stacionarūs objektai, dėl kurių eismas neįmanomas), kai tai daryti saugu ir nekliudoma kitiems eismo dalyviams.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Taip pat KET numatoma papildyti nuostata, kad priverstinio sustojimo atveju, ten, kur sustoti arba stovėti draudžiama, transporto priemonės vairuotojas privalo pašalinti transporto priemonę nuo kelio kuo skubiau, bet ne vėliau kaip per 3 valandas nuo priverstinio sustojimo pradžios.

Galiausiai, atsižvelgiant į užsienio šalių praktiką ir dviratininkų organizacijų siūlymus, numatoma KET įtvirtinti reikalavimą, kad:

„Motorinių transporto priemonių, traktorių, savaeigių mašinų vairuotojai, apvažiuodami pėsčiuosius arba apvažiuodami ar lenkdami dviratininkus, elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojus, tarp vairuojamos transporto priemonės ir nurodytų eismo dalyvių privalo palikti ne mažesnį kaip 1,0 m šoninį atstumą, kai motorinių transporto priemonių, traktorių, savaeigių mašinų važiavimo greitis – ne didesnis kaip 50 km/h, ir ne mažesnį kaip 1,5 m šoninį atstumą, kai motorinių transporto priemonių greitis – didesnis kaip 50 km/h.“

Visi šie pakeitimai dabar bus derinami su suinteresuotomis institucijomis ir tada turėtų būti svarstomi viename iš Vyriausybės posėdžių.

REKLAMAAutobilis.lt
Paaiškykit man durnam
Paaiškykit man durnam
Apie tuos privalomus atstumus. Kas ir kaip sukontroliuos ir kaip man pačiam durnam įvertinti laikausi aš to atsumo ar ne?

p.s. nėra durnesnių reikalavimų, kaip tik reikalavimai dėl reikalavimų ir paukščiuko.
Kaip bus įrodyta, sr laikysasi tų atstumų? Niekaip. Taisykles priima biurokratai, kurie net nevairuoja.
dar mazai zenklu pristatyta,jau per vienus nesimato kitu.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų