• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS



Norėčiau papasakoti apie sena ir mažai kam žinoma mikroautobusą START kuris buvo pirmas tarybinis serijinis plastmasinis automobilis. Jis buvo gaminamas Ukrainoje 1964 – 1965 metais. Kaip žinia, tuo metu praktiškai vieninteliu TSRS gaminamų mikroautobusų modeliu buvo RAF-977D "Latvija". Tai buvo labai paklausi mašina, o RAF'o gamybiniai pajėgumai pernelyg maži, kad patenkinti tokios šalies kaip TSRS poreikius. Tad naujo mikroautobuso pasirodymas buvo svarbus visais atžvilgiais.


Ukrainietiškas "START", kaip ir latviškasis "RAF" naudojo vienintelius tuo metu prieinamus masinės gamybos lengvojo automobilio "GAZ -21" agregatus. Vis dėlto skirtingai nei populiarusis "rafikas", ukrainiečių "START" išėjo didesnis ir erdvesnis - ilgis 5,5 metrai vietoje 4,9 metrų, plotis 1,9 metrai vietoje 1,81 metro.0 Svarbiausia, kad jo salone su vairuotoju susėsdavo ne 10 kaip "Latvijoje", o net 12 žmonių. Tuo metu "START" svėrė tik 1320 kg, arba 400 kg mažiau nei "LATVIJA".


Kuriant kėbulą „START‘ui“ aktyviai dalyvavo Charkovo automobilių ir kelių instituto specialistai. Dirbtuvėse "START‘o" kėbulas buvo klijuojamas iš stiklo audinio ant medinių modelių, po to šlifuojamas ir glaistomas. Dideliu taip pagaminto kėbulo privalumu buvo mažas svoris ir tai, kad jis nerūdijo. Be to, jis buvo atsparesnis susidūrimo atveju.


Automobilis yra įdomaus dizaino. Kopijuodami amerikiečius, "SART" dizaineriai parinko gana dailų dviejų spalvų nudažymą: pagrindinė spalva - "dramblio kaulo", apačioje kėbulą juosė vyšninė arba mėlyna juosta. bet ne tik spalvos buvo įdomios ir jo išskirtine formos atrodė gana įdomiai ir keistai. Buvo modeliai, kuriuose buvo įrengiamos minkštos sėdynės, staliukas, baras, net televizorius. Šiandien tokį automobilį pavadintume verslininko "ofisu" ant ratų.
O Maskvoje keletas "START'ų" dirbo maršrutiniais taksi. Galime pasigirti ir mes. 1 Start automobilis buvo ir Lietuvoje. Teko skaityti kad jis ilgai važinėjo, visada patraukdamas kitų eismo dalyvių dėmesį savo neeiline išvaizda.  Jų buvo pagaminta vos keliasdešimt automobilių.


Atsiuntė Edgaras



Norėčiau papasakoti apie sena ir mažai kam žinoma mikroautobusą START kuris buvo pirmas tarybinis serijinis plastmasinis automobilis. Jis buvo gaminamas Ukrainoje 1964 – 1965 metais. Kaip žinia, tuo metu praktiškai vieninteliu TSRS gaminamų mikroautobusų modeliu buvo RAF-977D "Latvija". Tai buvo labai paklausi mašina, o RAF'o gamybiniai pajėgumai pernelyg maži, kad patenkinti tokios šalies kaip TSRS poreikius. Tad naujo mikroautobuso pasirodymas buvo svarbus visais atžvilgiais.


Ukrainietiškas "START", kaip ir latviškasis "RAF" naudojo vienintelius tuo metu prieinamus masinės gamybos lengvojo automobilio "GAZ -21" agregatus. Vis dėlto skirtingai nei populiarusis "rafikas", ukrainiečių "START" išėjo didesnis ir erdvesnis - ilgis 5,5 metrai vietoje 4,9 metrų, plotis 1,9 metrai vietoje 1,81 metro.0 Svarbiausia, kad jo salone su vairuotoju susėsdavo ne 10 kaip "Latvijoje", o net 12 žmonių. Tuo metu "START" svėrė tik 1320 kg, arba 400 kg mažiau nei "LATVIJA".


Kuriant kėbulą „START‘ui“ aktyviai dalyvavo Charkovo automobilių ir kelių instituto specialistai. Dirbtuvėse "START‘o" kėbulas buvo klijuojamas iš stiklo audinio ant medinių modelių, po to šlifuojamas ir glaistomas. Dideliu taip pagaminto kėbulo privalumu buvo mažas svoris ir tai, kad jis nerūdijo. Be to, jis buvo atsparesnis susidūrimo atveju.


Automobilis yra įdomaus dizaino. Kopijuodami amerikiečius, "SART" dizaineriai parinko gana dailų dviejų spalvų nudažymą: pagrindinė spalva - "dramblio kaulo", apačioje kėbulą juosė vyšninė arba mėlyna juosta. bet ne tik spalvos buvo įdomios ir jo išskirtine formos atrodė gana įdomiai ir keistai. Buvo modeliai, kuriuose buvo įrengiamos minkštos sėdynės, staliukas, baras, net televizorius. Šiandien tokį automobilį pavadintume verslininko "ofisu" ant ratų.
O Maskvoje keletas "START'ų" dirbo maršrutiniais taksi. Galime pasigirti ir mes. 1 Start automobilis buvo ir Lietuvoje. Teko skaityti kad jis ilgai važinėjo, visada patraukdamas kitų eismo dalyvių dėmesį savo neeiline išvaizda.  Jų buvo pagaminta vos keliasdešimt automobilių.


Atsiuntė Edgaras

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų