Savo atžaloms meilę automobilių sportui ir pirmuosius įgūdžius „Baby“ važiavimuose skiepijo ir žinomi žmonės: lenktynininkai Robertas Kupčikas, Jonas Gelžinis, Ramūnas Čapkauskas, dainininkas Donatas Montvydas ir daug kitų su automobilių sportu tiesiogiai nesusijusių žmonių. Dar praėjusiais metais svarstyta, kad „Baby“ klasės dalyviai galėtų ne tik važiuoti pamojuodami artimiesiems, bet ir lenktyniauti.
Tačiau logiška, kad tokio amžiaus lenktynininkų patirtis – labai skirtinga. Vienam 30 km/val. greitis gali būti per didelis, kitas net ir dvigubai greičiau važiuodamas norės dar „paspausti“. Objektyviai žiūrinti – net ir kairę pusę atskirti nuo dešinės 3-4 metų vaikams nėra lengva. Todėl pernai „Baby“ klasės dalyviai kiekviename čempionato etape važiuodavo po 2-3 kartus – vien tam, kad pajustų lenktynių dvasią.
Nauja klasė – nauji siekiai
Tačiau ką daryti vaikui, kuris tarp „Baby“ dalyvių jau per daug patyręs, o dalyvauti „Micro“ klasėje dar negali? Kad anksčiau pradėję savo lenktyninę karjerą arba šiek tiek vyresni už varžovus vaikai galėtų toliau tobulėti, šių metų Lietuvos kartingo čempionato ir kartingo taurės etapuose atsiras dar viena klasė – „Cadet“. Ji bus skirta vaikams nuo 6 iki 8 metų.
„Tai bus savotiškas tarpinis etapas – galimybė varžytis tiems, kurie tarp „Baby“ jau jaučiasi greitesni ir per dideli, o su labiau patyrusiais „Micro“ ar „Mini“ klasių varžovais jiems konkuruoti dar per anksti“, - sako „Baltic Karting Academy“ vadovas Edvardas Grabliauskas.
Tai ilgalaikis, penkerių metų projektas, skirtas užpildyti savotišką vakuumą: vis mažesni sportininkai atranda kartingo sportą ir greitai tobulėdami nespėja „priaugti“ iki tarptautinių kategorijų, kur vaikams rekomenduojama startuoti nuo 7-8 metų. Be to, projekto tikslas - auginti sportininką jo gabumų, o ne technikos sąskaita.
Kad jaunųjų sportininkų galimybės būtų vienodos, „Baltic Karting Academy“ pasirengę užtikrinti lygias sąlygas – „Briggs & Stratton“ varikliai būtų identiški, jų galia būtų apribota, kad sportininkai trasose išvystytų iki 60 km/val. greitį. Tokio greičio jauniesiems tikrai pakaks, kad pajustų lenktynių dvasią.
Taip būtų užtikrinamas ir saugumas, ir variklio ilgaamžiškumas, ir sąžininga konkurencija, ir sąlyginai nedidelis biudžetas. „Cadet“ klasėje bus galima naudoti įvairių gamintojų važiuokles, o variklis atitiks sportininko poreikius: ta pati važiuoklė, pakeitus variklį į galingesnį, galės būti naudojama dar kelerius metus, kol sportininkas varžysis „Micro“ arba „Mini“ klasėse.
„Turėdami važiuoklę, galinčią „augti“ su vaiku, tėvai ar treneriai galės optimaliai planuoti investicijas – variklis sezonui arba jo nuoma (vos 50 EUR dienai!), naujas arba naudotas agregatas, kurį ateityje galima parduoti. Išeičių ir galimybių tikrai yra pakankamai daug. Mes pasirengę patenkinti bendruomenės lūkesčius. Galime užtikrinti variklio priežiūrą visą sezoną, galime išnuomoti... Tie, kas su „Baltic Karting Academy“ draugauja ne vienerius metus, žino, jog esame atviri pasiūlymams ir klientų lūkesčiams. Todėl manome, kad tėvai galės rūpintis jaunųjų lenktynininkų treniruotėmis ir pasirengimu varžyboms, o techninio pranašumo pusė jiems neturėtų rūpėti – šios klasės lenktynėse visų dalyvių technikos galimybės bus vienodos“, - užtikrino E. Grabliauskas.
Pavyzdžiai iš užsienio
„Baltic Karting Academy“ ne vienerius metus bendradarbiauja su kolegomis Italijoje. Šioje šalyje „Cadet“ vadinama klasė irgi yra – ji pakankamai populiari. Šį vardą naudoja ir estai – tiesa, šioje šalyje „kadetų“ techninis reglamentas šiek tiek skirsis nuo lietuviško.
Lietuvos kartingo federacijos prezidentas Karolis Šikšnelis pripažįsta, kad vadinamosios „monoklasės“ turėtų pritraukti į šią sporto šaką ir naujų žmonių.
„Yra tokių tėvų, kurie leidžia vaikams pabandyti „Baby“ klasės techniką, tačiau laukti, kol vaikai ūgtelės ir galės varžytis su 6-8 metų bendraamžiais, nesinori, o net ir nedidelis amžiaus skirtumas šioje klasėje labai juntamas trasoje. Todėl tikime, kad „Cadet“ bus savotiška išeitis– gal šiek tiek lėtesnė, bet suteikianti galimybę augti ir progresuoti. Jeigu tėvai su treneriais matys, kad berniukas ar mergaitė važiuoja ir greitai, ir drąsiai, ir tiksliai, tokiems sportininkams tereikės pakeisti variklį – ir atsiveria naujos konkurencijos galimybės“, - sako federacijos vadovas.
Šis projektas – bendras: federacija nori dalyvių skaičiaus augimo, tėvams patiks galimybė savo atžalas palaipsniui pratinti prie galingesnės bei greitesnės technikos, optimaliai investuojant į ją. O „Baltic Karting Academy“ pasirengę visapusį „Cadet“ klasės augimą. Projektą globojanti federacija į jį įtraukia ir komandų vadovus, trenerius, teisėjus, sporto psichologus, kurie jauniesiems lenktynininkams rengs paskaitas, padedančias jiems tobulėti. Patiems sportininkams tai bus bene pirmosios kovos dėl taškų ir varžybų prizininkams skirtų taurių – jeigu „Baby“ klasėje kiekviename etape visi be išimties lenktynininkai gaudavo po simbolinę taurę, tai dėl apdovanojimų „Cadet“ klasėje jau reikės pakovoti.
Kiek „Cadet“ klasės dalyvių startuos šių metų varžybose, kol kas anksti spėlioti. Žinant, kad „Baby“ ir įskaitinių pačių jauniausių klasių lenktynininkų būrys kasmet auga, galima neabejoti, kad šis ilgalaikis projektas atvers naujas galimybes.
Jau šį sekmadienį, kovo 26 dieną, atnaujintame Šiaulių Bačiūnų kartodrome vyks sezono atidarymo lenktynės. O pirmasis iš šešių numatytų šalies čempionato etapų vyks Anykščiuose balandžio 22-23 dienomis.