Antrąjį kartą čia dalyvausiantis lietuvių ekipažas į ralį žvelgia ne tik kaip į treniruotę prieš legendinį „Rallye Monte-Carlo Historique“, bet ir mėgins kovoti dėl geresnio rezultato.
Spalio 2-7 dienomis Portugalijos kalvose jau 17-ą kartą triukšmaus senoviniai, atmosferiniai, dar karbiuratorių degalais maitinami klasikinių automobilių varikliai. Čia prasidės vienas sudėtingiausių klasikinių automobilių ralių Europoje „Rally de Portugal Historico“. Jame dalyvaus lietuviškas Karolio Raišio ir Ovidijaus Meilūno ekipažas su „Jaguar MKII“. Tiesa, Karoliui tai jau ne pirmasis startas Portugalijoje, jis čia savo jėgas išbandė 2021-aisiais, tačiau prestižinio „Rallye Monte-Carlo Historique“ prizininkas prieš du metus namo grįžo be jokių taurių.
„Tąkart ralis Portugalijoje labai nustebino. Teko važiuoti pačiais sudėtingiausiais Pasaulio ralio čempionato greičio ruožais, dalyviams užduodami tikrai dideli greičiai, labai arti sportinio ralio tempo, su sedanu čia lenktyniauti nėra lengva. Dabar pamokos išmoktos, automobilis geriau paruoštas, negalėjau atsispirti nepabandyti sudalyvauti dar kartą“, - nekantriai laukdamas starto kalbėjo K. Raišys.
Portugalai stebina tempu
Lenktynininkams per keturias ralio dienas ir vieną naktį teks įveikti iš viso 2667 kilometrus, iš kurių 548 km bus greičio ruožai. Pastarieji drieksis kalnų keliukuose, legendiniuose ralio greičio ruožuose ir žiedinių lenktynių trasose.
Klasikinių automobilių raliai vyksta važiavimo vidutiniu greičiu principu: organizatoriai dalyviams pateikia vidutinį greitį, kokį jie turi laikyti tam tikrame greičio ruože, o sportininkų darbas – tą greitį išlaikyti. Varžybų teisėjai pagal žino, kurią minutę ir kurią sekundę dalyvis turi būti tam tikrame taške ir juos matuoja neskelbiamose vietose.
Vidutinio greičio išlaikymas neatrodo itin sudėtingai, jeigu važiuojama lygiais keliais, pavyzdžiui, Lietuvoje, tačiau siauruose kalnų keliukuose išlaikyti 40-60 km/val siekiantį vidutinį greitį muziejiniu klasikiniu automobiliu – tikras darbas, reikalaujantis gerų vairuotojo įgūdžių, kad kuo mažiau greičio būtų prarandamą serpantinų 180 laipsnių apsisukimuose, ir gero šturmano darbo diktuojant tempą.
Šiemet automobilis paruoštas geriau
Karolis Raišys ir Ovidijus Meilūnas važiuoja 1961-ųjų metų gamybos „Jaguar MK II“ automobiliu, turinčiu 3,8 litro darbo tūrio variklį, pasiekiantį 220 AG. Prieš šešiasdešimt metų šis, per 8 sekundes 100 km/val greitį pasiekiantis „Jaguar“ buvo greičiausiu sedanu pasaulyje. Tiesa, sedanas – ne pats tinkamiausias kėbulo tipas raliui, kuriame dominuoja seni „Porsche“ ir kiti sportiniai kupė.
„Pirmą kartą dalyvaudamas nežinojau, į ką veliuosi, automobilis nebuvo paruoštas tokiems iššūkiams. Dabar jis šiek tiek patobulintas, tad turėtų viskas būti gerai“, - sakė K. Raišys.
Ekipažas neslėpė, kad norėtų užlipti ant podiumo, bet čia vien dėl itin didelio užduodamo tempo tą padaryti bus sudėtingiau nei „Monte Karle“, kur daugiau lemia ekipažo tikslumas, nei greitis. Nepaisant to, į „Rally de Portugal Historico“ vienintelis tarptautiniuose klasikinių automobilių raliuose lenktyniaujantis lietuvių ekipažas žiūri ir kaip į gerą treniruotę prieš prestižinį „Monte Carlo Historique“ ralį, vyksiantį kitų metų pradžioje.