Baimė būti sutryptam kone paskutiniam sovietų sąjungos galybės, o ypač brutalumo simboliui. Rusijos vyriausybei priklausanti “Kamaz” gamykla jau pelnė 13 pergalių Dakare ir tai reiškia dykumų dominavimą, “Dakaro caru” vadinamo, rekordinius septynis kartus žengusio ant ultramaratono podiumo ir šiuo metu komandos vadovo pareigas užimančio Vladimiro Čegino pripažinimas 2016-ųjų Rusijos autosporto žmogumi demonstruoja šio projekto svarbą mūsų rytų kaimynei ir reiktų nepamiršti, jog šį apdovanojimą “Caras” gavo nepaisant fakto, jog pernai “Kamaz” nelaimėjo. “Iveco” ir Gerard De Rooy pastūmė dykumų siaubu laikomą ekipą ir išplėšė pergalę, kas, savaime suprantama, negalėjo likti neįvertinta.
Įvertinimas – visiškai naujas, 12,5 litro darbinio tūrio, 16 pavarų, 950 arklio galių monstras. 1000 litrų kuro bakas, visiškai nauja platforma niekados nematyta Rusijos giganto fabrike yra atsakas tiek į pernai metų pralaimėjimą, tiek ir itin pasikeitusį ir pagreitėjusį Dakarą. Vladimiras Čeginas komentavo, jog šis automobilis yra tarsi kiek didesnis visureigis ir tai turbūt yra kukliausias įmanomas šio dominanto apibūdinimas. Po neseniai įsigaliojusio 160km/h greičio limito sunkvežimiams, kuris buvo įvestas būtent dėl šių monstrų keliamo siaubo lenkiant motociklus, bei automobilius, juodasis “Kamaz” ginklas yra subalansuotas nurodytu greičiu važiuoti bet kokiu pagrindu, visus 9000 kilometrų, o už vairo sėdintis, du kartus Dakaro čempionas Eduardas Nikolajevas yra šio, “Kapotnik” praminto sunkvežimio finišo garantas.
Vienintelė bėda, jog finišo šis šedevras nepasieks ir tai įvyks dėl paprasto fakto – šių metų Dakare jam startuoti uždrausta. Varžybų taisyklės sunkvežimių klasėje leidžia dalyvauti tik iš masiniu būdu gamintų transporto priemonių perdarytais bolidais, o šis, naujas ir agresyvus gamyklos kūdikis nė iš tolo neprimena, švelniai tariant, “klasikiniu” dizainu iki dabar pasižyinčių “Kamaz”.
Politika? Galbūt. Ar šiek tiek liūdna, jog negalėsime išvysti šio monstro? Tikrai taip.
Po ilgų spekuliacijų ar “Kamaz” iš vis pavyks startuoti varžybose dėl galimai iš rėmėjų sąrašo pasitraukusio vieno iš didžiausių Rusijos bankų nutilo ir tai leido komandai atsitiesti. Euforija po sėkmingų naujojo sunkvežimio bandymų leido susigrąžinti ilgametę lyderių laikyseną, tačiau smūgis dėl teisėjų sprendimo turėjo vėl grąžinti įtampą. Ar tai gali sutrukdyti sėkmingam finišui? Vargu. “Kamaz” vyrai yra ištroškę pergalės – ji yra jų kraujyje ir nors ir senesne technika, jie darys viską, kad atgautų šlovę. Tai ne tik gamyklos garbė – tai nacionalinės garbės reikalas.