• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Elektromobiliai neabejotinai leidžia užtikrinti mažesnę taršą didmiesčiuose ar vietovėse, kuriose automobilių koncentracija yra pakankamai didelė. Vis dėlto, kitoje planetos dalyje elektromobiliai gali prisidėti prie ekologinės katastrofos.


Elektromobiliai neabejotinai leidžia užtikrinti mažesnę taršą didmiesčiuose ar vietovėse, kuriose automobilių koncentracija yra pakankamai didelė. Vis dėlto, kitoje planetos dalyje elektromobiliai gali prisidėti prie ekologinės katastrofos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Modernių elektromobilių gamyba šiandien negali apsieiti be ličio. Šis, minkštasis metalas, dar vadinamas „Baltuoju auksu“, yra vienas pagrindinių ingredientų, kurio poreikis sulig kiekvienu mėnesiu auga. Vis dėlto, šio vertingo metalo gavyba daro didžiulę žalą aplinkai ir visuomenei. Nors ličio telkinių galima rasti visame pasaulyje, tačiau didžioji dalis ličio gavybos vyksta Australijoje, Čilėje, Kinijoje ir Argentinoje. Be to, daugiau nei pusė gamybos vyksta regionuose, kuriuose trūksta vandens, o šiam metalui išgauti reikia labai daug vandens.

REKLAMA

Savo ruožtu, tokios šalys kaip Čilė ir Argentina, vykdydamos kasybą, nesilaiko požeminio vandens apsaugos principų ir šiose teritorijose gyvenančių bendruomenių teisių, todėl kyla nuolatinių konfliktų tarp vietos gyventojų ir įmonių vykdančių ličio gavybą.


Galiausiai, nuolatos augantis ličio poreikis pareikalaus atidaryti dar daugiau ličio gavybos vietų. Pavyzdžiui, dideli nauji telkiniai neseniai buvo aptikti Meksikoje, Jungtinėse Valstijose, Portugalijoje, Vokietijoje, Kazachstane, Konge ir Malyje, tad jeigu ličio gavybos metu gamta bus teršiama tokiais pačiais tempais, yra didžiulė tikimybė, jog prieisime prie ekologinės katastrofos.

REKLAMA
REKLAMA


Kalifornijos universiteto atliktame tyrime teigiama, kad jei Jungtinės Valstijos iki 2050 m. atsisakytų visų transporto priemonių su vidaus degimo varikliais, bet išlaikytų dabartinius amerikiečių automobiliais naudojimosi poreikius, transporto priemonėms pagaminti kasmet reikėtų tris kartus daugiau ličio nei šiuo metu pasaulyje pagaminama per vienerius metus. Papildomai atsižvelkite į vis augantį elektromobilių poreikį Europoje ir Kinijoje ir netrukus suprasite, jog ličio gavyba turės išaugti keliasdešimt kartų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tyrime teigiama, kad nepakeitus požiūrio į mobilumą, JAV tiesiog neturi galimybių gauti reikiamo šios žaliavos kiekio. Vien tik naujojo „Hummer“ visureigio baterijoms reikia 24 kg ličio, t. y. 4,8 kg vienam keleiviui. Įprastam elektromobiliui reikia maždaug 8 kilogramų ličio, t. y. 1,6 kg vienam keleiviui. O štai elektrinis autobusas sunaudoja 44 kg ličio, arba tik 0,5 kg vienam keleiviui. O elektrinių dviračių - tik 0,02 kg.

REKLAMA

Tyrime vyriausybės raginamos investuoti į alternatyvias transporto rūšis ir baterijų perdirbimą. Tokiu būdu, teoriškai, ličio poreikis galėtų sumažėti iki 92 proc.


Tyrimo autoriai taip pat rekomenduoja sumažinti elektromobilių baterijų talpą. Tokiu būdu, ličio poreikis galėtų sumažėti apie 42 proc. Vis dėlto, tyrimo autoriai pripažįsta, jog labiausiai išmetamųjų teršalų kiekį pavyktų sumažinti pakeitus mūsų judėjimo mieste būdą – mažinti priklausomybę nuo automobilių, trumpesnius atstumus įveikti pėsčiomis, dažniau naudojantis dviračiu ar viešuoju transportu.


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų