Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Aplinkosaugos aktyvistai apkaltino Jungtinės Karalystės reklamos priežiūros instituciją šališkumu, nes ji panaikino nutarimo projektą, kuriuo buvo uždrausta purvu aptaškyto visureigio „Land Rover Defender“ reklama, prieš tai pareiškusi, kad ji skatina „socialiai neatsakingą“ vairavimą.
Spausdintinėje reklamoje buvo pavaizduotas miške stovintis „
Defender“ su antrašte „Gyvenimas daug geresnis be apribojimų“. Reklamoje pridėtame tekste teigiama, kad visureigis „gali nuvažiuoti beveik bet kur ir padaryti bet ką. Jei automobilį išbandysite ilgesnį laiką... jūsų laukia visiškai naujas pasaulis“.
Reklamos standartų tarnyba gavo 96 skundus, tarp jų ir iš kelių aplinkosaugos kampanijų grupių, kad reklama buvo socialiai neatsakinga, nes skatino ir pritarė elgesiui, kuri gali padaryti žalą aplinkai.
„
Land Rover“ kompanijos atstovai teigė, kad automobilis buvo pavaizduotas važiuojantis miške įrengta trasa ir buvo orientuotas į didesnę laisvę po Covid-19 apribojimų sušvelninimo, o ne į neatsakingą vairavimą.
ASA, kuri rugsėjo mėn. pareiškė, kad ketina griežčiau kovoti su rinkodara, skatinančia neatsakingą elgesį su aplinka, skundų pateikėjams pateiktame rekomendacijos projekte nusprendė, kad reklama turėtų būti uždrausta.
„Bendras reklamos įspūdis rodė, kad transporto priemonę galima vairuoti be jokių apribojimų, pavyzdžiui, miškuose, kur tai darant galima padaryti žalos augmenijai", – teigė ASA.
„Manome, kad reklama skatino ir pritarė transporto priemonės naudojimui tokiu būdu, kuris kenkia ekologiškai jautriai aplinkai, todėl buvo socialiai neatsakinga“.
Tačiau galutinį sprendimą priima 12 ASA tarybos narių, iš kurių aštuoni laikomi nepriklausomais nuo žiniasklaidos pramonės. Taryba sprendžia, ar reklama pažeidė reklamos taisykles, ar ne.
Paskelbtame galutiniame sprendime ji pripažino, kad reklama nepažeidžia jokių JK reklamos taisyklių, teigdama, kad reklamos užsakovai turėtų būti atsargūs vaizduodami transporto priemones ekologiškai jautrioje aplinkoje, pavyzdžiui, miškuose.
Komisija pridūrė, kad neasfaltuoti keliai, tokie kaip reklamoje vaizduojami, yra įprasti daugelyje kaimo vietovių, o 4x4 transporto priemonės gali būti gyvybiškai svarbios šiose bendruomenėse. „Manėme, kad reklamoje vaizduojama transporto priemonė nebuvo naudojama neatsakingai... ir kad reklama nebuvo socialiai neatsakinga“, – galutinėje išvadoje pabrėžė ASA tarybos nariai.
Skundą dėl reklamos pateikęs kampanijos „Adfree Cities“ atstovas Robbie Gillettas sakė: „ASA taryba pernelyg siaurai įvertino šią „Land Rover“ reklamą ir nepastebėjo jos platesniame kontekste - gilėjančios klimato krizės, didėjančio visureigių skaičiaus miestuose ir mirtinai didėjančios oro taršos“.
Aplinkosaugos aktyvistai apkaltino Jungtinės Karalystės reklamos priežiūros instituciją šališkumu, nes ji panaikino nutarimo projektą, kuriuo buvo uždrausta purvu aptaškyto visureigio „Land Rover Defender“ reklama, prieš tai pareiškusi, kad ji skatina „socialiai neatsakingą“ vairavimą.
Spausdintinėje reklamoje buvo pavaizduotas miške stovintis „
Defender“ su antrašte „Gyvenimas daug geresnis be apribojimų“. Reklamoje pridėtame tekste teigiama, kad visureigis „gali nuvažiuoti beveik bet kur ir padaryti bet ką. Jei automobilį išbandysite ilgesnį laiką... jūsų laukia visiškai naujas pasaulis“.
Reklamos standartų tarnyba gavo 96 skundus, tarp jų ir iš kelių aplinkosaugos kampanijų grupių, kad reklama buvo socialiai neatsakinga, nes skatino ir pritarė elgesiui, kuri gali padaryti žalą aplinkai.
„
Land Rover“ kompanijos atstovai teigė, kad automobilis buvo pavaizduotas važiuojantis miške įrengta trasa ir buvo orientuotas į didesnę laisvę po Covid-19 apribojimų sušvelninimo, o ne į neatsakingą vairavimą.
ASA, kuri rugsėjo mėn. pareiškė, kad ketina griežčiau kovoti su rinkodara, skatinančia neatsakingą elgesį su aplinka, skundų pateikėjams pateiktame rekomendacijos projekte nusprendė, kad reklama turėtų būti uždrausta.
„Bendras reklamos įspūdis rodė, kad transporto priemonę galima vairuoti be jokių apribojimų, pavyzdžiui, miškuose, kur tai darant galima padaryti žalos augmenijai", – teigė ASA.
„Manome, kad reklama skatino ir pritarė transporto priemonės naudojimui tokiu būdu, kuris kenkia ekologiškai jautriai aplinkai, todėl buvo socialiai neatsakinga“.
Tačiau galutinį sprendimą priima 12 ASA tarybos narių, iš kurių aštuoni laikomi nepriklausomais nuo žiniasklaidos pramonės. Taryba sprendžia, ar reklama pažeidė reklamos taisykles, ar ne.
Paskelbtame galutiniame sprendime ji pripažino, kad reklama nepažeidžia jokių JK reklamos taisyklių, teigdama, kad reklamos užsakovai turėtų būti atsargūs vaizduodami transporto priemones ekologiškai jautrioje aplinkoje, pavyzdžiui, miškuose.
Komisija pridūrė, kad neasfaltuoti keliai, tokie kaip reklamoje vaizduojami, yra įprasti daugelyje kaimo vietovių, o 4x4 transporto priemonės gali būti gyvybiškai svarbios šiose bendruomenėse. „Manėme, kad reklamoje vaizduojama transporto priemonė nebuvo naudojama neatsakingai... ir kad reklama nebuvo socialiai neatsakinga“, – galutinėje išvadoje pabrėžė ASA tarybos nariai.
Skundą dėl reklamos pateikęs kampanijos „Adfree Cities“ atstovas Robbie Gillettas sakė: „ASA taryba pernelyg siaurai įvertino šią „Land Rover“ reklamą ir nepastebėjo jos platesniame kontekste - gilėjančios klimato krizės, didėjančio visureigių skaičiaus miestuose ir mirtinai didėjančios oro taršos“.