Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Pirmojoje dalyje aptarėme pačius paprasčiausius būdus (tiksliau vieną), kaip padaryti automobilį greitesniu. Taigi, dabar palaipsniui kilsime į viršų, kalbėdami apie vis įmantresnes technologijas ir būdus, kuriuos galite pritaikyti savo ratuotam draugužiui.
Šiandien dar nekalbėsime apie egzotiškus patobulinimus, kainuojančius begalę pinigų. Norime aptarti būdus, kuriais automobilis pagreitės, tačiau jie jums nekainuos didelių sumų, o šie metodai taip pat yra išmėginti liaudyje, todėl patarimo nereiks ieškoti toli. Taigi, pradėsime nuo metodo, kuris yra retai kada pritaikomas praktikoje.
Patarimas #3: Atsikratykite nereikalingo svorio!
Kodėl sakome, kad tai retai pritaikomas dalykas? Todėl, kad jam dažniausiai ryžtasi tie, kurie automobilį naudos sportui. Eiliniam važinėjimui gatvėmis vairuotojai nenori aukoti tokių privalumų kaip audio sistema, kondicionierius ar kita komfortinė įrangą, vien tam, kad automobilis būtų greitesnis. Faktas tas, kad svoris stipriai lemia mašinos greitį, stabdymą, valdymą. Paprastas pavyzdys - jei su kompanija susėdate į vieną ekipažą, pastebite, kad automobilis "netraukia", ypač jei jame stovi mažalitražis variklis.
Taigi, jei nuspresite savo transporto priemonę pasodinti ant dietos, ne tik pajusite traukos ir greičio skirtumą, bet pagerės ir stabdymo bei valdymo savybės. Žodžiu, išlošite nemažai. Tai pat dar vienas tokio patobulinimo privalumas - tai jums nieko nekainuos bei nereikalaus gilių techninių žinių. Šiek tiek įgudžių reikės, jei norėsite atjungti kondicionerių. Patarimas - atsargiai atsukinėkite šios sistemos vamzdelius - juose didžiulis slėgis, o freonas, patekęs ant odos, dirgina ją.
Galimas daiktas, kad nuspręsite eiti dar toliau - pakeisti metalines kėbulo dalis į pagamintas iš lengvesnės madžiagos. Anglies pluošto dalys tebėra egzotika, todėl į jas net neverta žiūrėti, plius jų kainos yra kosminės. Tačiau kita istorija yra su stiklo pluoštu - lengva, pakankamai tvirta medžiaga jau senai yra naudojama lenktynėms skirtų mašinų kėbulams gaminti. Taip pat jo privalumas yra tas, kad net ir Lietuvoje galima rasti jau pagamintų kėbulo komponentų dažnam modeliui, taip pat yra nemažai meistrų, kurie yra "įvaldę" darbo su stiklo pluoštu technologiją.
Patarimas #4: Patobulinkite transmisiją!
Tai dar vienas būdas, kuris gali kainuoti palyginus nedidelę sumą pinigų, o iš to išpešta nauda bus didelė. Esmė ta, kad variklis gali suktis nors ir milijoną apsukų per minutę, ratai gaus tokius sūkius, kokius perduoda greičių dėžė ir reduktorius. Kuo perdavimo koeficientas didesnis, tuo mažiau sūkių gaus ratai. Tačiau iš to išplaukia mums reikalingas privalumas - trumpesniais bėgiais mašina įsibegėja daug greičiau. Paprastas pavyzdys - ralio automobiliai - 300ag turintys bolidai iki 100km/h įsibegėja per 3 su trupučiu sekundės.
Jei nusprestite imtis tokio tiuningo, pirmiausia siūlome apsilankyti norimo patobulinti automobilio markės entuziastų forumuose. Ten dažniausiai pateikiama informacija apie tai, koks to gamintojo variklis dera su kokia greičių dėže, kiek ji gali kainuoti ir panašius dalykus. O tada belieka pasikuisti "šrotuose". Lygiai tokia pati istorija yra ir su reduktoriais - šie komponentai turi savo specifinį perdavimo koficientą ir jį pakeitus tuo, kuris turi didesnį perdavimo skaičių, automobilis begėsis smagiau. Tačiau yra viena bėda - atlikus tokius patobulinimus išlošiama tik akseleracijos naudai, o maksimalus greitis dažniausiai ženkliai krenta.
O ką daryti, jei nepavyksta pritaikyti jokios originalios transmisijos arba baiminatės, kad šie komponentai neatlaikys apkrovų? Tada galima rinktis du variantus. Pirmasis yra pigesnis, tačiau reikalaujantis gilių techninių žinių ir įgūdžių - tai pamėginti pačiam "susiklijuoti" norimą agregatą. Tai yra reali galimybė, tačiau reikės nemažai laiko ir pastangų suderinti skirtingas detales vienam tikslui. Taip pat į pagalbą galite pasikviesti kokį greičių dėžių specialistą, kurių bent po vieną tikrai yra didžiuosiuose Lietuvos miestuose. Antrasis kelias yra paprastesnis, tačiau velniškai brangus. Galite susisiekti su tokia įmone, kaip "Samsonas Motorsport", kurie specializuojasi sportinių dėžių gamyboje. Pagal užsakymą jie pagamins praktiškai bet kokį norimą agregatą, kuris galės atlaikyti kad ir 1000 arklių. Bėda tik viena - kaina gali siekti 10-15 tūkstančių litų...
Pabaigai
Džiaugiamės, kad ši straipsnių serija atranda savo skaitytoją. Taip pat dėkojame tiems, kurie atsiuntė patarimų, kaip padaryti automobilį greitesnį. Tuo pačiu norime paraginti siūsti jų daugiau, nes serijos pabaigoje juos sudėsime į vieną bendrą straipsnį, kad jus skaitytų visi Lietuvos automanai. Patarimus galite siųsti
ČIA.
Pirmojoje dalyje aptarėme pačius paprasčiausius būdus (tiksliau vieną), kaip padaryti automobilį greitesniu. Taigi, dabar palaipsniui kilsime į viršų, kalbėdami apie vis įmantresnes technologijas ir būdus, kuriuos galite pritaikyti savo ratuotam draugužiui.
Šiandien dar nekalbėsime apie egzotiškus patobulinimus, kainuojančius begalę pinigų. Norime aptarti būdus, kuriais automobilis pagreitės, tačiau jie jums nekainuos didelių sumų, o šie metodai taip pat yra išmėginti liaudyje, todėl patarimo nereiks ieškoti toli. Taigi, pradėsime nuo metodo, kuris yra retai kada pritaikomas praktikoje.
Patarimas #3: Atsikratykite nereikalingo svorio!
Kodėl sakome, kad tai retai pritaikomas dalykas? Todėl, kad jam dažniausiai ryžtasi tie, kurie automobilį naudos sportui. Eiliniam važinėjimui gatvėmis vairuotojai nenori aukoti tokių privalumų kaip audio sistema, kondicionierius ar kita komfortinė įrangą, vien tam, kad automobilis būtų greitesnis. Faktas tas, kad svoris stipriai lemia mašinos greitį, stabdymą, valdymą. Paprastas pavyzdys - jei su kompanija susėdate į vieną ekipažą, pastebite, kad automobilis "netraukia", ypač jei jame stovi mažalitražis variklis.
Taigi, jei nuspresite savo transporto priemonę pasodinti ant dietos, ne tik pajusite traukos ir greičio skirtumą, bet pagerės ir stabdymo bei valdymo savybės. Žodžiu, išlošite nemažai. Tai pat dar vienas tokio patobulinimo privalumas - tai jums nieko nekainuos bei nereikalaus gilių techninių žinių. Šiek tiek įgudžių reikės, jei norėsite atjungti kondicionerių. Patarimas - atsargiai atsukinėkite šios sistemos vamzdelius - juose didžiulis slėgis, o freonas, patekęs ant odos, dirgina ją.
Galimas daiktas, kad nuspręsite eiti dar toliau - pakeisti metalines kėbulo dalis į pagamintas iš lengvesnės madžiagos. Anglies pluošto dalys tebėra egzotika, todėl į jas net neverta žiūrėti, plius jų kainos yra kosminės. Tačiau kita istorija yra su stiklo pluoštu - lengva, pakankamai tvirta medžiaga jau senai yra naudojama lenktynėms skirtų mašinų kėbulams gaminti. Taip pat jo privalumas yra tas, kad net ir Lietuvoje galima rasti jau pagamintų kėbulo komponentų dažnam modeliui, taip pat yra nemažai meistrų, kurie yra "įvaldę" darbo su stiklo pluoštu technologiją.
Patarimas #4: Patobulinkite transmisiją!
Tai dar vienas būdas, kuris gali kainuoti palyginus nedidelę sumą pinigų, o iš to išpešta nauda bus didelė. Esmė ta, kad variklis gali suktis nors ir milijoną apsukų per minutę, ratai gaus tokius sūkius, kokius perduoda greičių dėžė ir reduktorius. Kuo perdavimo koeficientas didesnis, tuo mažiau sūkių gaus ratai. Tačiau iš to išplaukia mums reikalingas privalumas - trumpesniais bėgiais mašina įsibegėja daug greičiau. Paprastas pavyzdys - ralio automobiliai - 300ag turintys bolidai iki 100km/h įsibegėja per 3 su trupučiu sekundės.
Jei nusprestite imtis tokio tiuningo, pirmiausia siūlome apsilankyti norimo patobulinti automobilio markės entuziastų forumuose. Ten dažniausiai pateikiama informacija apie tai, koks to gamintojo variklis dera su kokia greičių dėže, kiek ji gali kainuoti ir panašius dalykus. O tada belieka pasikuisti "šrotuose". Lygiai tokia pati istorija yra ir su reduktoriais - šie komponentai turi savo specifinį perdavimo koficientą ir jį pakeitus tuo, kuris turi didesnį perdavimo skaičių, automobilis begėsis smagiau. Tačiau yra viena bėda - atlikus tokius patobulinimus išlošiama tik akseleracijos naudai, o maksimalus greitis dažniausiai ženkliai krenta.
O ką daryti, jei nepavyksta pritaikyti jokios originalios transmisijos arba baiminatės, kad šie komponentai neatlaikys apkrovų? Tada galima rinktis du variantus. Pirmasis yra pigesnis, tačiau reikalaujantis gilių techninių žinių ir įgūdžių - tai pamėginti pačiam "susiklijuoti" norimą agregatą. Tai yra reali galimybė, tačiau reikės nemažai laiko ir pastangų suderinti skirtingas detales vienam tikslui. Taip pat į pagalbą galite pasikviesti kokį greičių dėžių specialistą, kurių bent po vieną tikrai yra didžiuosiuose Lietuvos miestuose. Antrasis kelias yra paprastesnis, tačiau velniškai brangus. Galite susisiekti su tokia įmone, kaip "Samsonas Motorsport", kurie specializuojasi sportinių dėžių gamyboje. Pagal užsakymą jie pagamins praktiškai bet kokį norimą agregatą, kuris galės atlaikyti kad ir 1000 arklių. Bėda tik viena - kaina gali siekti 10-15 tūkstančių litų...
Pabaigai
Džiaugiamės, kad ši straipsnių serija atranda savo skaitytoją. Taip pat dėkojame tiems, kurie atsiuntė patarimų, kaip padaryti automobilį greitesnį. Tuo pačiu norime paraginti siūsti jų daugiau, nes serijos pabaigoje juos sudėsime į vieną bendrą straipsnį, kad jus skaitytų visi Lietuvos automanai. Patarimus galite siųsti
ČIA.