Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Nesvarbu ką vairuojate - seną golfą ar naują mersą - turbūt retai arba niekad nepagalvojate, kad jūsų turimas automobilis jums yra per greitas. Dažniausiai viskas būna atvirkščiai. Ne veltui pasaulyje, kartu ir Lietuvoje, klesti automobilių tobulinimas.
Šioje straipsnių serijoje pakalbėsime, apie galimus būdus, kaip paprastai ir nebrangiai pagerinti turimo automobilio duomenis. Iškart perspėsime, kad tobulinimas nėra pigus dalykas, todėl nesistebėkite, kad orientacinės kainos bus keturženklės. Mūsų tikslas - nesuklaidinti jūsų, o jums apšviesti, todėl iškart patariame nesiorientuoti į pigiausią rinkoje prekę.
Patarimas #1: Prižiūrėkite savo automobilį!
Viso ko pradžia, projekto branduolys, yra tvarkingas automobilis. Kaip sakoma, iš šūdo vaško neišspausi. Čia galioja ta pati taisyklė - kam tobulinti netvarkingus agregatus? Tai tik greičiau prives juos prie grabo lentos. Taigi, jei nusprendėte investuoti savo pinigėlius į tobulinimą, įsitikinkite, ar jie tvarkingi. Kaip tai padaryti neišsiplėsime, tuo labiau, kad kiekvienas automobilis turi savo specifinius silpnus ir stiprius taškus. Paprasčiausias patarimas - apsilankykite jūsų mašinos markės entuziastų forumuose, ten tikrai rasite reikalingos informacijos.
Nors geriausias sprendimas - savo keturratį draugą mylėti ir prižiūrėti nuo pirmos įsigijimo dienos. Pradėkite nuo elementarių dalykų - laiku keičiami tepalai, filtrai, stebimas kitų skysčių lygis. Geriausiai vadovautis gamintojo rekomendacijomis ir naudoti jo standartus atitinkančias priemones. Atrodytų, viskas taip elementaru, tačiau realybėje tam mažai kas skiria dėmesio.
Tęsiant šia tema, norime patarti, kokių priemonių nenaudoti. Kaip ir minėjome, patariame nepirkti pačių pigiausių produktų. Pigiausi lubrikantai, nors ir ne visada, yra proporcingai prasčiausios kokybės - tai gali stipriai nulemti variklio gyvavimo trukmę. Nors nenorime užsiimti reklama, tačiau įprastai važinėjant, gerai variklį apsaugo ir ne taip skaudžiai per kišenę kerta "Total" tepalai. Kalbant apie filtrus, gink dieve, nesusigundykite pigiais filtrais, nes galite pralošti dvigubai - automobilis praras galios ir išaugs kuro sąnaudos. Vieni geriausių filtrų gamintojų - "Mann".
Taigi, jei mylėsite automobilį, jis jums atsakys tuo pačiu - patikimai tarnaus ir nepaves. O tada galima ryžtis suteikti jam papildomos galios...
Patarimas #2: "Pačipuokite" savo automobilį!
Pats paprasčiausias būdas pridėti mašinos varikliui galios - perprogramuoti jo kompiuterį. Taip jau yra, kad įspūdingiausi ilgamečiai projektai prasideda nuo nekaltai atrodančio perprogravimo. Tai ypač aktualus tobulinimo būdas tiems, kas turi automobilį su turbininiu varikliu, nes išgaunama papildoma galia svyruoja nuo 10 iki 80 arklių. Aišku, viskas priklauso nuo variklio.
Pavadinimų neskelbsime, bet didžiuosiuose miestuose yra bent po vieną šios srities specialistą, kuris garantuos kokybiškus darbus. Siūlome nesigundyti pigesnėmis "garažinių" paslaugomis, nes jos dažniausiai neduoda norimo rezultato ir dažnai poto tenka kreiptis į patyrusį meistrą. Pas šiuos žmones kelias valandas trunkantis darbas kainuoja, priklausomai nuo variklio ir gamybos metų, nuo 400 iki 2000 litų.
Kaip ir minėjome, agregatai turi būti tvarkingi, norint padidinti galią net ir mažais kiekiais. Mums antrintų ir patys specialistai. Neretai, jei pakeliama galia netvarkingam automobiliui, nuo to kenčia būtent neprižiūrėtos, susidėvėjusios dalys - sankabos, greičių dėžės, reduktoriai, granatos.
Pabaigai
Gerbiamieji skaitytojai, kurie esate techniškai toliau pažengę, prašome mūsų nesmerkti, jei jums šie patarimai pasirodė per daug elementarūs. Supraskite, mūsų auditorija yra plati, todėl ne visi gali žinoti šiuos patarimus. Mums svarbiausia, kad ją domina automobiliai. Todėl "Automano" kūrybinė grupė tobulėja kartu su skaitytoju ir stengiasi pateikti visiems suprantamą ir įdomią informaciją Jei turite pastabų, idėjų, kaip būtų galima patobulinti, išplėtoti šią straipsnių seriją, maloniai kviečiame parašyti mums asmeniškai
ČIA. Savo ruoštu prižadame, kad kitose dalyse palaipsniui kalbėsime apie sudėtingesnius tobulinimo būdus.
Nesvarbu ką vairuojate - seną golfą ar naują mersą - turbūt retai arba niekad nepagalvojate, kad jūsų turimas automobilis jums yra per greitas. Dažniausiai viskas būna atvirkščiai. Ne veltui pasaulyje, kartu ir Lietuvoje, klesti automobilių tobulinimas.
Šioje straipsnių serijoje pakalbėsime, apie galimus būdus, kaip paprastai ir nebrangiai pagerinti turimo automobilio duomenis. Iškart perspėsime, kad tobulinimas nėra pigus dalykas, todėl nesistebėkite, kad orientacinės kainos bus keturženklės. Mūsų tikslas - nesuklaidinti jūsų, o jums apšviesti, todėl iškart patariame nesiorientuoti į pigiausią rinkoje prekę.
Patarimas #1: Prižiūrėkite savo automobilį!
Viso ko pradžia, projekto branduolys, yra tvarkingas automobilis. Kaip sakoma, iš šūdo vaško neišspausi. Čia galioja ta pati taisyklė - kam tobulinti netvarkingus agregatus? Tai tik greičiau prives juos prie grabo lentos. Taigi, jei nusprendėte investuoti savo pinigėlius į tobulinimą, įsitikinkite, ar jie tvarkingi. Kaip tai padaryti neišsiplėsime, tuo labiau, kad kiekvienas automobilis turi savo specifinius silpnus ir stiprius taškus. Paprasčiausias patarimas - apsilankykite jūsų mašinos markės entuziastų forumuose, ten tikrai rasite reikalingos informacijos.
Nors geriausias sprendimas - savo keturratį draugą mylėti ir prižiūrėti nuo pirmos įsigijimo dienos. Pradėkite nuo elementarių dalykų - laiku keičiami tepalai, filtrai, stebimas kitų skysčių lygis. Geriausiai vadovautis gamintojo rekomendacijomis ir naudoti jo standartus atitinkančias priemones. Atrodytų, viskas taip elementaru, tačiau realybėje tam mažai kas skiria dėmesio.
Tęsiant šia tema, norime patarti, kokių priemonių nenaudoti. Kaip ir minėjome, patariame nepirkti pačių pigiausių produktų. Pigiausi lubrikantai, nors ir ne visada, yra proporcingai prasčiausios kokybės - tai gali stipriai nulemti variklio gyvavimo trukmę. Nors nenorime užsiimti reklama, tačiau įprastai važinėjant, gerai variklį apsaugo ir ne taip skaudžiai per kišenę kerta "Total" tepalai. Kalbant apie filtrus, gink dieve, nesusigundykite pigiais filtrais, nes galite pralošti dvigubai - automobilis praras galios ir išaugs kuro sąnaudos. Vieni geriausių filtrų gamintojų - "Mann".
Taigi, jei mylėsite automobilį, jis jums atsakys tuo pačiu - patikimai tarnaus ir nepaves. O tada galima ryžtis suteikti jam papildomos galios...
Patarimas #2: "Pačipuokite" savo automobilį!
Pats paprasčiausias būdas pridėti mašinos varikliui galios - perprogramuoti jo kompiuterį. Taip jau yra, kad įspūdingiausi ilgamečiai projektai prasideda nuo nekaltai atrodančio perprogravimo. Tai ypač aktualus tobulinimo būdas tiems, kas turi automobilį su turbininiu varikliu, nes išgaunama papildoma galia svyruoja nuo 10 iki 80 arklių. Aišku, viskas priklauso nuo variklio.
Pavadinimų neskelbsime, bet didžiuosiuose miestuose yra bent po vieną šios srities specialistą, kuris garantuos kokybiškus darbus. Siūlome nesigundyti pigesnėmis "garažinių" paslaugomis, nes jos dažniausiai neduoda norimo rezultato ir dažnai poto tenka kreiptis į patyrusį meistrą. Pas šiuos žmones kelias valandas trunkantis darbas kainuoja, priklausomai nuo variklio ir gamybos metų, nuo 400 iki 2000 litų.
Kaip ir minėjome, agregatai turi būti tvarkingi, norint padidinti galią net ir mažais kiekiais. Mums antrintų ir patys specialistai. Neretai, jei pakeliama galia netvarkingam automobiliui, nuo to kenčia būtent neprižiūrėtos, susidėvėjusios dalys - sankabos, greičių dėžės, reduktoriai, granatos.
Pabaigai
Gerbiamieji skaitytojai, kurie esate techniškai toliau pažengę, prašome mūsų nesmerkti, jei jums šie patarimai pasirodė per daug elementarūs. Supraskite, mūsų auditorija yra plati, todėl ne visi gali žinoti šiuos patarimus. Mums svarbiausia, kad ją domina automobiliai. Todėl "Automano" kūrybinė grupė tobulėja kartu su skaitytoju ir stengiasi pateikti visiems suprantamą ir įdomią informaciją Jei turite pastabų, idėjų, kaip būtų galima patobulinti, išplėtoti šią straipsnių seriją, maloniai kviečiame parašyti mums asmeniškai
ČIA. Savo ruoštu prižadame, kad kitose dalyse palaipsniui kalbėsime apie sudėtingesnius tobulinimo būdus.