• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvos automobilių sporto federacijai (LASF) patvirtinus 2022 metų drifto čempionato kalendorių, o iki sezono pradžios likus mėnesiui, apžvelkime kaip šiemet atrodys ir keisis itin didelius dalyvių ir žiūrovų srautus sutraukiantis sportas Lietuvoje.
„Pasaulis trečius metus iš eilės gyvena įtampoje – užtrukusią pandemiją keičia karas visai netoli mūsų sienų. Nežinomybė, šiurpūs vaizdai ir nerimas tapo nuolatiniais gyvenimo palydovais, tad mintis apie sportą daugelis nustūmė šalin. Galbūt veltui?“, – klausimą kelia Lietuvos drifto čempionato organizatorius
Linas Ramoška.
Anot jo, juk būtent normalaus gyvenimo ritmo sutrikimas ir yra vienas iš pralaimėjimų agresoriui.
L. Ramoška pasakojo, kad besitariant dėl čempionato buvo svarstoma, kaip sportas turėtų reaguoti į esamą situaciją, nes vienaip ar kitaip nuošalyje stovėti autosporto meistrai nemoka.
„Išvada paprasta: geriausia, ką mes mokame, tai sutelkti didelius žiūrovų srautus ir leisti jiems iš arti pamatyti žmones, kurie dėl savo tikslų yra pasiryžę atiduoti viską. Tokių pavyzdžių demonstravimas yra itin svarbus šiuo metu, kaip ir psichologinės įtampos bei streso visuomenėje mažinimas, tad, iš esmės, mes ruošiamės labai stipriam sezonui. Kartu, savo stiprybes pasistengsime panaudoti ir tam, kad bent jau į Lietuvą atvykę pabėgėliai galėtų jaustis saugiai ir nors trumpam pamiršti siaubą, kurį teko patirti.“
Kaip atrodys 2022 metų Lietuvos šonaslydžio sezonas?
Nauja koncepcija
Po ilgą laiką trukusio skatinimo periodo,
Lietuvos drifto čempionatas 2022-uosius pasitiks pasikeitęs. Vienas iš esminių pokyčių yra nauja PRO lygos koncepcija.
„PRO lyga yra mūsų flagmanas ir būtent ji dažnu atveju atveda žmones į varžybas, – pasakoja L. Ramoška. – Paskutinius penkerius metus mes iš esmės į ją žiūrėjome kaip į laukinius vakarus, kur techniškai leidžiama viskas, ribojamas tik padangos plotis. Paskutiniai metai privertė suprasti, jog šis požiūris gal ir buvo sveikas sporto augimui, nes tūkstančius arklio galių išvystantys bolidai nuoširdžiai traukė visų akį, bet tuo pačiu vertė dalyvius daugiau laiko praleisti po automobiliais nei juose, keičiant pavarų dėžes ar kitus komponentus. Atlikę apklausą, pasitarę su dalyviais ir užsienio partneriais, nusprendėme imtis kelių veiksmų, kurie PRO lygą padarys stabilesnę.“
Pirmiausia, aiškino L. Ramoška, leidžiamos naudoti padangos siaurinamos – iš 285 į 265. Tokio pokyčio tikslas yra sumažinti dalyvių automobilių sukibimą su trasa, taip mažinant lūžtančių transmisijos detalių kiekį bei savotiškai apribojant dalyvių biudžetą.
Kaip atrodys 2022 metų Lietuvos šonaslydžio sezonas?
„Nei dalyviai, nei žiūrovai nemėgsta laukti, kol kažkas susišluos savo pavarų dėžę nuo asfalto – siauresnė padanga sumažins stresą šiems agregatams. Tuo pačiu sumažės ir galia, reikalinga norint dalyvauti PRO lygos kovose. Čia nors ir matomas dalyvių skaičiaus augimas, bet papildoma paskata sukuriant galimybę varžytis tikrai nepakenks“, – sakė L. Ramoška.
Antra šiame sezone atsirasianti priemonė – trasų parinkimas. Iki šiol buvo žengiama „Formula Drift“ diktuojama kryptimi, kai labai galingi automobiliai labai efektingai važiuoja vidutinio sudėtingumo trasas. Tai reiškė, kad jei turi pinigų galiai ir padangoms, galimai būsi favoritas.
„Po pernai metų bandymų su Šiaulių darbo rinkos mokymo centro (ŠDRMC) trasa Kuršėnuose pripažinta, jog lėtesnė, bet žymiai sudėtingesnė, trasa irgi gali būti įdomi ir dalyviams, ir  žiūrovams. Pastariesiems galima leisti būti arčiau trasos, iš esmės, taip arti, kad galėtų stebėti dalyvių veido išraiškas, kol jie vienu metu privalo slysti šonu, keisti pavarą, stabdyti koja, palaikyti variklio sūkius spaudinėdami akseleratorių ir dar išmynę sankabą, rankiniu stabdžiu bandytų pataikyti į posūkį, kuris yra nematomas per trasos kalvą. Iš esmės prioritetu virsta meistriškumas“, – akcentavo čempionato organizatorius.
Kaip atrodys 2022 metų Lietuvos šonaslydžio sezonas?
Žinoma, pabrėžė jis, sezono metu žiūrovai matys dalyvius ir Kačerginėje, kur važiuojama labai greitai, tad PRO lygos šarmas išliks, bet užsienio trasų pasirinkimai atrodys kitaip. Pavyzdžiui, itin greitą Rygos Bikernieki trasą pakeis Estijos „Kulbilohu“, kuri labiau panašesnė į ŠDRMC su dideliais aukščio pokyčiais ir mažesniu reiklumu arklio galioms.
Kartu su šiuo pokyčiu, greičio kartelės kėlimą išgyvens „Semi PRO“ lyga. Šios lygos varžyboms parenkamos trasos primins PRO lygą, mat taip siekiama čempionate sukurti tikrai skirtingas tris lygas.
„Street“ – naujokams, „Semi PRO“ – pažengusiems ir PRO – sporto meistrams. Natūralu, jog tokie pokyčiai yra rizikingi, bet bendruomenės palaikymas yra, o esama situacija reikalauja pokyčių“, – tikino L. Ramoška.
Kaip atrodys 2022 metų Lietuvos šonaslydžio sezonas?
Kalendorius – pagal dalyvių norus
Žvelgdami į šių metų kalendorių, dalyviai turėtų pamatyti keletą džiuginančių pokyčių. Esminis iš jų – daugiau atskirų varžybų. Nors organizatoriams gerokai patogiau per vieną savaitgalį, vienoje trasoje surengti, pavyzdžiui, dvejų ar trejų lygų varžybas, toks sprendimas apriboja laiką, kurį dalyvis gali praleisti trasoje.





2022 m. LIETUVOS DRIFTO ČEMPIONATAS

Lietuvos automobilių sporto federacijai (LASF) patvirtinus 2022 metų drifto čempionato kalendorių, o iki sezono pradžios likus mėnesiui, apžvelkime kaip šiemet atrodys ir keisis itin didelius dalyvių ir žiūrovų srautus sutraukiantis sportas Lietuvoje.
„Pasaulis trečius metus iš eilės gyvena įtampoje – užtrukusią pandemiją keičia karas visai netoli mūsų sienų. Nežinomybė, šiurpūs vaizdai ir nerimas tapo nuolatiniais gyvenimo palydovais, tad mintis apie sportą daugelis nustūmė šalin. Galbūt veltui?“, – klausimą kelia Lietuvos drifto čempionato organizatorius
Linas Ramoška.
Anot jo, juk būtent normalaus gyvenimo ritmo sutrikimas ir yra vienas iš pralaimėjimų agresoriui.
L. Ramoška pasakojo, kad besitariant dėl čempionato buvo svarstoma, kaip sportas turėtų reaguoti į esamą situaciją, nes vienaip ar kitaip nuošalyje stovėti autosporto meistrai nemoka.
„Išvada paprasta: geriausia, ką mes mokame, tai sutelkti didelius žiūrovų srautus ir leisti jiems iš arti pamatyti žmones, kurie dėl savo tikslų yra pasiryžę atiduoti viską. Tokių pavyzdžių demonstravimas yra itin svarbus šiuo metu, kaip ir psichologinės įtampos bei streso visuomenėje mažinimas, tad, iš esmės, mes ruošiamės labai stipriam sezonui. Kartu, savo stiprybes pasistengsime panaudoti ir tam, kad bent jau į Lietuvą atvykę pabėgėliai galėtų jaustis saugiai ir nors trumpam pamiršti siaubą, kurį teko patirti.“
Kaip atrodys 2022 metų Lietuvos šonaslydžio sezonas?
Nauja koncepcija
Po ilgą laiką trukusio skatinimo periodo,
Lietuvos drifto čempionatas 2022-uosius pasitiks pasikeitęs. Vienas iš esminių pokyčių yra nauja PRO lygos koncepcija.
„PRO lyga yra mūsų flagmanas ir būtent ji dažnu atveju atveda žmones į varžybas, – pasakoja L. Ramoška. – Paskutinius penkerius metus mes iš esmės į ją žiūrėjome kaip į laukinius vakarus, kur techniškai leidžiama viskas, ribojamas tik padangos plotis. Paskutiniai metai privertė suprasti, jog šis požiūris gal ir buvo sveikas sporto augimui, nes tūkstančius arklio galių išvystantys bolidai nuoširdžiai traukė visų akį, bet tuo pačiu vertė dalyvius daugiau laiko praleisti po automobiliais nei juose, keičiant pavarų dėžes ar kitus komponentus. Atlikę apklausą, pasitarę su dalyviais ir užsienio partneriais, nusprendėme imtis kelių veiksmų, kurie PRO lygą padarys stabilesnę.“
Pirmiausia, aiškino L. Ramoška, leidžiamos naudoti padangos siaurinamos – iš 285 į 265. Tokio pokyčio tikslas yra sumažinti dalyvių automobilių sukibimą su trasa, taip mažinant lūžtančių transmisijos detalių kiekį bei savotiškai apribojant dalyvių biudžetą.
Kaip atrodys 2022 metų Lietuvos šonaslydžio sezonas?
„Nei dalyviai, nei žiūrovai nemėgsta laukti, kol kažkas susišluos savo pavarų dėžę nuo asfalto – siauresnė padanga sumažins stresą šiems agregatams. Tuo pačiu sumažės ir galia, reikalinga norint dalyvauti PRO lygos kovose. Čia nors ir matomas dalyvių skaičiaus augimas, bet papildoma paskata sukuriant galimybę varžytis tikrai nepakenks“, – sakė L. Ramoška.
Antra šiame sezone atsirasianti priemonė – trasų parinkimas. Iki šiol buvo žengiama „Formula Drift“ diktuojama kryptimi, kai labai galingi automobiliai labai efektingai važiuoja vidutinio sudėtingumo trasas. Tai reiškė, kad jei turi pinigų galiai ir padangoms, galimai būsi favoritas.
„Po pernai metų bandymų su Šiaulių darbo rinkos mokymo centro (ŠDRMC) trasa Kuršėnuose pripažinta, jog lėtesnė, bet žymiai sudėtingesnė, trasa irgi gali būti įdomi ir dalyviams, ir  žiūrovams. Pastariesiems galima leisti būti arčiau trasos, iš esmės, taip arti, kad galėtų stebėti dalyvių veido išraiškas, kol jie vienu metu privalo slysti šonu, keisti pavarą, stabdyti koja, palaikyti variklio sūkius spaudinėdami akseleratorių ir dar išmynę sankabą, rankiniu stabdžiu bandytų pataikyti į posūkį, kuris yra nematomas per trasos kalvą. Iš esmės prioritetu virsta meistriškumas“, – akcentavo čempionato organizatorius.
Kaip atrodys 2022 metų Lietuvos šonaslydžio sezonas?
Žinoma, pabrėžė jis, sezono metu žiūrovai matys dalyvius ir Kačerginėje, kur važiuojama labai greitai, tad PRO lygos šarmas išliks, bet užsienio trasų pasirinkimai atrodys kitaip. Pavyzdžiui, itin greitą Rygos Bikernieki trasą pakeis Estijos „Kulbilohu“, kuri labiau panašesnė į ŠDRMC su dideliais aukščio pokyčiais ir mažesniu reiklumu arklio galioms.
Kartu su šiuo pokyčiu, greičio kartelės kėlimą išgyvens „Semi PRO“ lyga. Šios lygos varžyboms parenkamos trasos primins PRO lygą, mat taip siekiama čempionate sukurti tikrai skirtingas tris lygas.
„Street“ – naujokams, „Semi PRO“ – pažengusiems ir PRO – sporto meistrams. Natūralu, jog tokie pokyčiai yra rizikingi, bet bendruomenės palaikymas yra, o esama situacija reikalauja pokyčių“, – tikino L. Ramoška.
Kaip atrodys 2022 metų Lietuvos šonaslydžio sezonas?
Kalendorius – pagal dalyvių norus
Žvelgdami į šių metų kalendorių, dalyviai turėtų pamatyti keletą džiuginančių pokyčių. Esminis iš jų – daugiau atskirų varžybų. Nors organizatoriams gerokai patogiau per vieną savaitgalį, vienoje trasoje surengti, pavyzdžiui, dvejų ar trejų lygų varžybas, toks sprendimas apriboja laiką, kurį dalyvis gali praleisti trasoje.

























































2022 m. LIETUVOS DRIFTO ČEMPIONATAS

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Et. Data Organizatorius Vieta Papildomos varžybos
1 2022-05-20/21 MB Cinkas Kuršėnai
2 2022-06-17/18 MB Cinkas Kačerginė Semi Pro
3 2022-07-22/23 MB Cinkas Kuršėnai Street
4 2022-08-12/13 EAL Kulbilohu, Estija
5 2022-09-09/11 LAF Ryga  

REKLAMA

 













































































































2022 m. LIETUVOS DRIFTO SEMI-PRO LYGOS PIRMENYBĖS


Et. Data Organizatorius Vieta Papildomos varžybos
1 2022-05-13/15 VšĮ Autosportas Druskininkai Street
2 2022-06-17/18 MB Cinkas Kačerginė PRO
3 2022-07-02/03 VšĮ Autosportas Alytus Street
4 2022-08-12/13 MB Cinkas Kuršėnai
5 2022-09-09 MB Cinkas Byalistok  
 

2022 m. LIETUVOS DRIFTO STREET LYGOS TAURĖ

REKLAMA
REKLAMA

Et. Data Organizatorius Vieta Papildomos varžybos
1 2022-05-13/15 VšĮ Autosportas Druskininkai Semi Pro
2 2022-06-11/12 VšĮ Autosportas Marijampolė
3 2022-07-02/03 VšĮ Autosportas Alytus Semi Pro
4 2022-07-22/23 MB Cinkas Kuršėnai PRO
5 2022-08-27/28 MB Cinkas Klaipėda
6 2022-09-17/18 Molėtų ASK Molėtai  


„Dėl išaugusio dalyvių skaičiaus, organizatoriai nutarė maksimaliai atskirti varžybas, tad jungtinių renginių liko kiek mažiau. Taip pat plečiasi ir geografija: smulkią trasą Druskininkuose pakeis nauja didelė trasa, PRO lyga keliaus į Estiją, ko jau kelerius metus nebuvo, o „Semi PRO“ lyga išbandys trasą Balstogėje ir taip padės užmegzti ryšius su ten besikuriančia lenkų bendruomene. Nors iki varžybų teks važiuoti toliau, bet naujos trasos šį laiką kelyje turėtų atpirkti“, – akcentavo čempionato organizatorius.
Sezono atidarymas po mėnesio
Saulei vis šilčiau glamonėjant Lietuvos klonius ir pievas, mintys apie pirmus startus taip pasiekia pilotų širdis. Jų maldos bus išklausytos jau balandžio 23-ą dieną, kai Šiaulių darbo rinkos mokymo centro (ŠDRMC) autodrome Kuršėnuose įvyks „Betsafe Drift Matsuri“.
Tai jau tradicija virtęs renginys, kuris leidžia valandų valandas važinėtis itin smagia trasa, prisiminti kaip valdoma technika, atlikti rimtesnius testus ir gerai praleisti laiką su visa drifto bendruomene.
Šiemet renginio organizatoriai ruošia staigmenas ir dalyviams, ir žiūrovams, ir Šiauliuose įsikūrusiems Ukrainos karo pabėgėliams. Vienas iš šio renginio tikslų yra leisti regione prisiglaudusiems žmonėms patirti teigiamų emocijų, bei pasijusti priimtais į tautiečių tarpą.
Platesnė informacija apie šį renginį laukia ateityje, bet data ir vieta jau aiški – balandžio 23-oji, ŠDRMC autodromas Kuršėnuose. Dalyvių registracija startuoja kitą savaitę, kartu dienos šviesą išvys ir išankstiniai renginio bilietai. Plačiau - www.drifting.lt

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų