• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Net ir didžiausias rusiškos technikos gerbėjas turėtų pripažinti, jog beveik visa Rusijos automobilių industrija yra paremta kopijavimu. Nors rusai nėra prasti inžinieriai, tačiau kompanijų vadovai dažniausiai klausydavo tyliai šnibždančio balso, kuris atkeliaudavo iš Kremliaus.
Tačiau net ir tokioje šalyje kaip Rusija, buvo galima išvysti keletą labai įdomių projektų, kurie būtų padėję šios šalies automobilių industrijai atsispirti nuo dugno ir leisti rusams pasakyti - „Tai sukūrėme mes!“
Brolių tandemas
Sovietų Sąjunga buvo gera tiems, kurie buvo ištikimi sistemai. Jeigu žmogus buvo truputėlį apsukresnis, jis galėjo išnaudoti Sovietų Sąjungą savo tikslams. Būtent tą padarė ir dviejų brolių tandemas, kurie sukūrė vakarietiškai atrodantį automobilį „Juta“.
Kaip bebūtų keista, tačiau „Juta“ automobilį sukūrę žmonės didžiąją dalį savo gyvenimo praleido sėdėdami už lėktuvų vairo.

Net ir didžiausias rusiškos technikos gerbėjas turėtų pripažinti, jog beveik visa Rusijos automobilių industrija yra paremta kopijavimu. Nors rusai nėra prasti inžinieriai, tačiau kompanijų vadovai dažniausiai klausydavo tyliai šnibždančio balso, kuris atkeliaudavo iš Kremliaus.
Tačiau net ir tokioje šalyje kaip Rusija, buvo galima išvysti keletą labai įdomių projektų, kurie būtų padėję šios šalies automobilių industrijai atsispirti nuo dugno ir leisti rusams pasakyti - „Tai sukūrėme mes!“
Brolių tandemas
Sovietų Sąjunga buvo gera tiems, kurie buvo ištikimi sistemai. Jeigu žmogus buvo truputėlį apsukresnis, jis galėjo išnaudoti Sovietų Sąjungą savo tikslams. Būtent tą padarė ir dviejų brolių tandemas, kurie sukūrė vakarietiškai atrodantį automobilį „Juta“.
Kaip bebūtų keista, tačiau „Juta“ automobilį sukūrę žmonės didžiąją dalį savo gyvenimo praleido sėdėdami už lėktuvų vairo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

GTH1970_2


Stanislavas ir Jurijus Algebraistovai daugelį metų sukosi aviacijos industrijoje. Jurijus nuolatos skraidydavo su lėktuvais, kai tuo tarpu Stanislavas vienu metu buvo netgi Sovietų Sąjungos aviacijos departamento ministras.
Nors abudu broliai šokinėjo aplink lėktuvus ir jais nuolatos skraidė, tačiau abiejų svajonė buvo visiškai kita. Broliai Algebraistovai norėjo sukurti išskirtinį, sportišką automobilį, kuriuo galėtų didžiuotis ne tik jie, bet ir visa Sovietų Sąjunga.
Kadangi vienas iš brolių užėmė pakankamai aukštas pareigas, gauti reikiamų įrankių ar medžiagų nebuvo sunku. Ar kas nors septintame dešimtmetyje norėtų prieštarauti ministrui? Žinoma, kad ne.
Pasiruošiamieji darbai prasidėjo 1969 metų žiemą. Kol Stanislovas ieškojo būdų gauti reikiamų medžiagų, jaunesnysis brolis ieškojo žmonių galėjusių nupiešti būsimo automobilio dizainą.
Vienos vakaronės metu Jurijus netikėtai sutiko jauną ir talentingą dizainerį Vladimirą, kuris nenustodamas šnekėjo apie įvairiausius bandymus sutalpinti žmones į tam tikrus rėmus ir juos apriboti. Jurijus nieko nelaukęs pasiūlė jam sukurti sportiško automobilio dizainą, kuris neturėtų nieko bendro su vakarietiškomis kopijomis.
Gavęs tokį iššūkį Vladimiras vos per du mėnesius pateikė ne tik pirmąjį automobilio eskizą, bet ir tikslius brėžinius, kurių reikia norint sukurti automobilį.

REKLAMA

205_1


Vaikinai nusprendė, kad pats tinkamiausias donoras šiam projektui bus „GAZ-21“. Mažytė komanda ilgai nesuko galvos ir pasirinko patį lengviausią kelią. „GAZ-21“ kėbulas iškeliavo į metalo laužą, o ant garaže likusios važiuoklės bus sumontuotas naujas kėbulas.
Pirmasis prototipas į gatves išriedėjo 1970 metų žiemą. „Gran Turismo“ tipo automobilis turėjo 4 cilindr7 benzininį, oru aušinamą variklį, kuris išvystė 70 arklio galių. Daugiau nei 4 metrų ilgio kupė galėjo pasiekti 150 km/val. maksimalų greitį.
Trys evoliucijos
Kaip ir daugelis tokio tipo kūrinių, taip ir „JUNA“ buvo nuolatos tobulinama. „GAZ-21- platformą iškeitė į „GAZ-24“, o vėliau į vieno britiško automobilio rėminę konstrukciją. Tačiau projekto tobulinimui koją pakišo Sovietų Sąjungos valdžia, kuri į tokius užsiėmimus žiūrėjo pakankamai įtariai. Dėl didžiulio aplinkos spaudimo iš projekto pasitraukė Jurijaus brolis ir likusi komanda, kuri dirbo prie pirmojo „JUNA“ prototipo. Likęs visiškai vienas, be kitų žmonių pagalbos, Jurijus sukūrė net dvi „JUNA“ modelio evoliucijas.

REKLAMA
REKLAMA

4


Antroji buvo pristatyta 1982 metais. Jurijus šiek tiek pakeitė automobilio išvaizdą, sumontavo galingesnį variklį, atnaujino interjerą. Tačiau didžiausi pakeitimai buvo atlikti dirbant ties trečia modelio evoliucija, kuri buvo pristatyta dešimto dešimtmečio viduryje.
Jurijus radikaliai pakeitė mašinos išvaizdą, sumontavo modernų interjerą ir 2,8 litro „BMW“ benzininį variklį.

Yuna-10_750

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų