(nuotr. Egidijus Babelis)
Esi su „GSR Motorsport“ komanda startavęs „24H TCE“ pirmenybėse su TCR klasės automobiliu. Ar nebuvo minčių Europoje vykstančiose lenktynėse dalyvauti būtent su TCR klasės mašina?
Julius – Buvo, ir teko dalyvauti vienose jų. 2019 metais vykusiose „FIA Motorsport Games“. Taip pat buvo pamąstymų 2021-ųjų sezone dalyvauti kažkurioje „TCR“ žiedinių lenktynių serijoje Europoje, tačiau dėl esamos pandemijos situacijos nusprendžiau, kad dar reikia palaukti, kol viskas nurims arba galbūt siekti karjeros kitose serijose, su kito tipo automobiliais. Viskas priklausys nuo galimybių.
Esi išbandęs ne vieną lenktynėms paruoštą mašiną. Pradedant nuo TCR klasės bolidų iki „Porsche 911 GT3“, kuris padėjo jūsų komandai laimėti 1000 kilometrų lenktynes. Kokį įspūdį paliko lenktynėse vairuotas „LMP3“ klasės bolidas?
Julius – Tai yra automobilis – prototipas, kuris skiriasi kaip diena ir naktis nuo kėbulinių automobilių. Pagrindinis skirtumas yra aerodinamika, kas leidžia būti žymiai greitesniam posūkiuose. Tiesiojoje jis yra identiškas su „Porsche“. Variklis turi netgi mažiau arklių, nei „Porsche“, tačiau dėl mažesnės masės ir aerodinaminių pranašumų šis automobilis yra greitesnis 6-8 sekundžių į ratą, priklausomai nuo trasos. Taigi, persėdus iš kėbulinių automobilių į prototipą reikėjo šiek tiek laiko, kol supratau kaip tai veikia.
Panašų klausimą norisi užduoti ir apie pačias lenktynes. Kokius didžiausius skirtumus išskirtum tarp, pavyzdžiui, Baltijos šalių pirmenybių ir Europos Le Mano serijos lenktynių? Sudėtingesnė trasos konfigūracija? Nuožmesnė kova su kitais lenktynininkais? Poreikis didesnį dėmesį skirti automobilio sureguliavimui?
Julius – Didžiausi skirtumai, mano nuomone, buvo etiketas aptarnavimo zonoje ir jo laikymasis: unikali, saugi ir įdomi trasa, sėdint už vairo viskas buvo žymiai greičiau negu kitose lenktynėse, bei žinoma lenktynininkų lygis. Automobilio sureguliavimas tokio lygio varžybose, sakyčiau, atlieka svarbesnį vaidmenį nei vairuotojo gabumai, nes visi automobiliai yra vienodi, todėl didelę dalį greičio trasoje prideda teisingas sureguliavimas, o tai užima daug nuobodaus laiko.
Prieš lenktynes sakei, jog tavo lūkesčiai – žemiški. Ar dabar, jau paragavęs šios lenktynių serijos virtuvės, antrose lenktynėse norėtum pasiekti daugiau?
Julius – Pradžioje labai tikėjausi, kad turėsiu tas „antras“ tokias lenktynes. Galiausiai, įvardinkite bent vieną sportininką, kuris nenorėtų pasiekti daugiau su kiekvienu nauju žingsniu karjeroje? Manau, kad atsakymas aiškus, todėl kitą kart bus jau kitokie tikslai.
Ar dar per anksti klausti tavęs dėl dalyvavimo 2021-ųjų metų Europos Le Mano lenktynių serijos sezone? Galbūt šiuo metu dairaisi ir į kitus tarptautinius čempionatus?
Julius – Deja, bet taip. Dar per anksti klausti apie mano sekantį sezoną, nes dėl esamos pandemijos planuotis yra labai sudėtinga. Vis dėlto, mano tikslas – dalyvauti kažkur užsienyje vykstančiose varžybose, tad tikiuosi dar teks pamatyti mane dalyvaujant lenktynėse, kur nors kitur pasaulyje ar Europoje.