Paskelbus šią naujieną, iškart buvo iškeltos dvi priežastys kodėl taip įvyko. Pirmoji – „Jeep“ padalinio bankrotas Kinijoje. Antroji – politinės priežastys.
„Jeep“ sprendimas sustabdyti automobilių gamybą Kinijoje yra labai gera požymis, jog situacija Kinijoje sparčiai keičiasi.
1984 metais Kinijoje gamyklą atidariusi „Jeep“ keletą dešimtmečių iš eilės džiaugėsi stabilia bei pelninga rinka, tačiau pastaruosius keletą mėnesių „Jeep“ padėtis didžiausioje naujų automobilių rinkoje buvo nepavydėtina.
Dar 2020 metais „Stellantis“ koncerno vadovas sakė, jog Kinijoje savo veiklą turėtų vykdyti visi automobilių gamintojai. Jis šių metų pradžioje skelbė, kad „Stellantis“ padidins savo dalį bendroje Kinijos įmonėje su „GAC“ (Guangzhou Automobile Group) nuo 50 iki 75%. Tačiau staiga kažkas pasikeitė.
Praėjusiais metais „Jeep“ Kinijoje pardavė 20 396 automobilius, arba 50% mažiau nei 2019 metais. Vis dėlto, šiemet automobilių paklausa nukrito dar labiau. Per devynis šių metų mėnesius „Jeep“ pardavė mažiau nei 2000 vienetų.
Atsižvelgiant į tokią kuklią automobilių paklausą, nereikia stebėtis, jog padalinio įsiskolinimai išaugo iki 1 mln. dolerių.
Liepos mėnesį, pristatydamas „Stellantis“ veiklos rezultatus, koncerno vadovas teigė, jog per pastaruosius penkerius metus verslas Kinijoje tapo vis labiau politizuotas. Jis teigė, jog vakarietiškų automobilių gamintojai verčiami dalintis savo technologijomis su Kinijos partneriais mainais už leidimą vykdyti savo veiklą Kinijos rinkoje. Be to, Europos automobilių gamintojams, importuojantiems automobilius į Kiniją, taikomi didesni tarifai nei Kinijos gamintojams, eksportuojantiems automobilius į Europą.
„Jeep“ žlugimo Kinijoje priežastis gali būti ne tik politika. Šanchajuje įsikūrusios konsultacinės bendrovės „Automobility“ vadovas Billas Russo, buvęs „Chrysler“ vadovas, teigė, kad „Jeep“ atsiliko nuo Kinijos rinkos pokyčių ir nesugebėjo prisitaikyti prie klientų poreikių.
„Jeep“ turėjo visas sąlygas sėkmingai veikti rinkoje. Tačiau negalima taikyti aštuntojo dešimtmečio verslo modelio, kai atėjo XXI amžius.“, – sakė jis.
Po „Jeep“ automobilių gamybos sustabdymo Kinijoje, dabar kyla klausimas, ar tai nėra vakarietiškų automobilių gamintojų, nebegalinčių konkuruoti su vietos gamintojais, išvykimo iš Kinijos pradžia. Vakarietiškų automobilių pardavimų dalis sumažėjo 5,5%, arba iki 45,6%. Tai reiškia, jog pirmą kartą vietiniai gamintojai užėmė dominuojančią poziciją Kinijos rinkoje.
„Dabar, kai Kinijos automobilių gamintojai yra stipresni ar net geresni už savo užsienio kolegas, kyla grėsmė bendros įmonės modeliui. Artimiausiais metais galime tikėtis, kad iš bendrų įmonių pasitrauks daugiau geros reputacijos gamintojų“, – sakė Kinijos konsultacinės bendrovės „Urban Science“ Detroite vadovas Chee-Kiang Lim.