• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Nuožmi konkurencija Kinijos automobilių rinkoje skatina vakarietiškų gamintojų vadovus imtis radikalių veiksmų. „Stellantis“ koncernui priklausančios „Jeep“ markės vadovas paskelbė, jog ši visureigių gamintoja nutraukia automobilių gamybą Kinijoje.


Nuožmi konkurencija Kinijos automobilių rinkoje skatina vakarietiškų gamintojų vadovus imtis radikalių veiksmų. „Stellantis“ koncernui priklausančios „Jeep“ markės vadovas paskelbė, jog ši visureigių gamintoja nutraukia automobilių gamybą Kinijoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Paskelbus šią naujieną, iškart buvo iškeltos dvi priežastys kodėl taip įvyko. Pirmoji – „Jeep“ padalinio bankrotas Kinijoje. Antroji – politinės priežastys.

REKLAMA

Jeep Renegade Limited
Kinijos rinkai skirtas Jeep Renegade Limited

„Jeep“ sprendimas sustabdyti automobilių gamybą Kinijoje yra labai gera požymis, jog situacija Kinijoje sparčiai keičiasi.


1984 metais Kinijoje gamyklą atidariusi „Jeep“ keletą dešimtmečių iš eilės džiaugėsi stabilia bei pelninga rinka, tačiau pastaruosius keletą mėnesių „Jeep“ padėtis didžiausioje naujų automobilių rinkoje buvo nepavydėtina.

REKLAMA
REKLAMA

Dar 2020 metais „Stellantis“ koncerno vadovas sakė, jog Kinijoje savo veiklą turėtų vykdyti visi automobilių gamintojai. Jis šių metų pradžioje skelbė, kad „Stellantis“ padidins savo dalį bendroje Kinijos įmonėje su „GAC“ (Guangzhou Automobile Group) nuo 50 iki 75%. Tačiau staiga kažkas pasikeitė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Praėjusiais metais „Jeep“ Kinijoje pardavė 20 396 automobilius, arba 50% mažiau nei 2019 metais. Vis dėlto, šiemet automobilių paklausa nukrito dar labiau. Per devynis šių metų mėnesius „Jeep“ pardavė mažiau nei 2000 vienetų.


Jeep Cherokee Overland
Kinijos rinkai skirtas Jeep Cherokee Overland

Atsižvelgiant į tokią kuklią automobilių paklausą, nereikia stebėtis, jog padalinio įsiskolinimai išaugo iki 1 mln. dolerių.

REKLAMA

Liepos mėnesį, pristatydamas „Stellantis“ veiklos rezultatus, koncerno vadovas teigė, jog per pastaruosius penkerius metus verslas Kinijoje tapo vis labiau politizuotas. Jis teigė, jog vakarietiškų automobilių gamintojai verčiami dalintis savo technologijomis su Kinijos partneriais mainais už leidimą vykdyti savo veiklą Kinijos rinkoje. Be to, Europos automobilių gamintojams, importuojantiems automobilius į Kiniją, taikomi didesni tarifai nei Kinijos gamintojams, eksportuojantiems automobilius į Europą.

REKLAMA

„Jeep“ žlugimo Kinijoje priežastis gali būti ne tik politika. Šanchajuje įsikūrusios konsultacinės bendrovės „Automobility“ vadovas Billas Russo, buvęs „Chrysler“ vadovas, teigė, kad „Jeep“ atsiliko nuo Kinijos rinkos pokyčių ir nesugebėjo prisitaikyti prie klientų poreikių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jeep Commander Limited
Kinijos rinkai skirtas Jeep Commander Limited

„Jeep“ turėjo visas sąlygas sėkmingai veikti rinkoje. Tačiau negalima taikyti aštuntojo dešimtmečio verslo modelio, kai atėjo XXI amžius.“, – sakė jis.


Po „Jeep“ automobilių gamybos sustabdymo Kinijoje, dabar kyla klausimas, ar tai nėra vakarietiškų automobilių gamintojų, nebegalinčių konkuruoti su vietos gamintojais, išvykimo iš Kinijos pradžia. Vakarietiškų automobilių pardavimų dalis sumažėjo 5,5%, arba iki 45,6%. Tai reiškia, jog pirmą kartą vietiniai gamintojai užėmė dominuojančią poziciją Kinijos rinkoje.

REKLAMA

„Dabar, kai Kinijos automobilių gamintojai yra stipresni ar net geresni už savo užsienio kolegas, kyla grėsmė bendros įmonės modeliui. Artimiausiais metais galime tikėtis, kad iš bendrų įmonių pasitrauks daugiau geros reputacijos gamintojų“, – sakė Kinijos konsultacinės bendrovės „Urban Science“ Detroite vadovas Chee-Kiang Lim.


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų