(nuotr. Žilvinas Kuprėnas)
Atvers dirbtuves smalsuoliams
VTDK ne tik atvers savo dirbtuvių duris norintiems pasimatuoti galią, bet leis apsižvalgyti net penkiose Automobilių transporto inžinerijos katedrai priklausančiose laboratorijose. Būtent čia darbuojasi Automobilių techninio eksploatavimo ir Automobilių elektronikos sistemų studijų programos studentai.
Laboratorijose gausu ne tik įvairios įrangos. Čia yra „Lexus LS460“, „Toyota Yaris“ ir hibridinio „Toyota RAV4“ simuliatoriai. Be to, čia galima išvysti ir studentų projektus: kolegijoje gimusį „Formula Student“ bolidą, aerodinaminį vamzdį, šonaslydžio triratį bei elektrinį gokartą.
Ne ką mažiau įspūdingai atrodys ir automobilių galios matavimai, truksiantys tris valandas: nuo 17 valandos iki pat 20 valandos. VTDK lektorius ir Automobilių transporto inžinerijos katedros vedėjas Petras Kaikaris pasakojo, kad pirmiausia mašina, kurios galia matuojama, pastatoma ant specialaus ritininio stendo priekiniais arba galiniais ratais. Kuriuo galu automobilis užvaromas ant stendo, priklauso nuo to, kuria ašimi jis yra varomas.
„Automobilio priekis ir galas yra pritvirtinamas sertifikuotais diržais, prijungiama išmetamųjų dujų ištraukimo sistema. Galios matavimą atliekantis asmuo sėda prie automobilio vairo ir maksimaliu režimu važiuoja stende iki gamintojo numatyto alkūninio veleno sūkių ribojimo“, – aiškino P. Kaikaris.
Kol vyksta matavimas, kompiuterio ekrane yra grafiškai atvaizduojama automobilio variklio galios ir sukimo momento kaitos dinamika, taip pat nurodoma maksimali išvystyta variklio galia ir sukimo momentas.
(nuotr. Žilvinas Kuprėnas)
Vis dažniau praveria kapotus
„Mintis, kad reikia kiek kitokio nei visada „JapMeet“, šovė tada, kai supratome, kad vis dažniau atkeliavę į automobilių kultūros renginius, patys juos organizuodami, matome, kad automobilininkai rodo ne tik savo mašinų išorę, kalba apie plika akimi matomas modifikacijas, bet praveria ir kapotus“, – aiškino Ž. Dubovikas.
Anot jo, tie laikai, kai norintiems modifikuoti automobilius įdomiausia tai, kaip jie atrodo, tačiau ne tiek svarbu, kaip jie važiuoja – baigėsi. Kaip tikino JDM LT komandos narys, šiandien visi nori, kad automobilis važiuotų bent jau taip, kaip priklausė tais laikais, kai jis išriedėjo iš gamyklos, o neretai – ir geriau.
„Esu tikras, kad atėjusiems pažiūrėti, kas vyksta prie galios matavimo stendo, bus įdomu pamatyti iš pažiūros „nekaltus“ modelius, po kurių kapotais – netikėtai daug kilovatų“, – tikino jis.
Penktadienį, rugsėjo 27-ąją, 17-20 valandomis vyksiantis „JapMeet Special: Dyno Friday“ tiek žiūrovams, tiek dalyviams visiškai nemokamas.