Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Kaip manote, ką bendro turi „Porsche“ ir „Subaru“ – juk vienas daugelį metų valdo žieninių lenktynių trasas, o kitas – garsėja itin pravažiais ir kadaise ralyje skynusiais pergales automobiliais. Tačiau panašumas, ir labai didelis, yra - tai tokio paties, opozicinio, išdėstymo varikliai.
Susipažinkite su Britanu (angliškai vardas rašosi Britain – visai kaip mūsų tautiečių pamėgtos šalies), kuris yra užkietėjęs auto kroso dalyvis. Tiems kas nežinote, auto krosas yra kiek panašus į „Time Attack“ ar kitas žiedines lenktynes. Tiesiog veiksmas dažniausiai vyksta lenktynių trasoje, o ne uždaroje didžiulėje aikštelėje Taigi, Britanas šio tipo varžybose dalyvauja jau ne pirmi metai, vairuodamas senutėlį „Porsche 914“ automobilį. Šis žvitrus ir judrus modelis savo metu buvo vienas geriausių tikro vairuotojo pasirinkimų, tačiau norint su juo konkurencingai kovoti auto kroso varžybose, Britanui teko rimtai padirbėti prie savo plieninio žirgo.
Iš pradžių, automobilis buvo tiesiog paruoštas pagal visas varžybų saugos taisykles – saugos lankai, sportinis kuro bakas ir panašiai. Tačiau Britanui su kiekvienomis varžybomis vis labiau perprantant automobilį pasidarė aišku, jog senutėliui „Poršui“ šešių cilindrų 2,7 litro darbinį turį turinčio opozicinio variklio yra per mažai, nors mašina sveria 770 kilogramų ir turi apie 200 arklio galių. Reiškia, atėjo laikas ieškoti modernaus pakaitalo, kuris nesugadintų pačio automobilio DNR.
Nors kalbame apie amerikietį, turintį nemažą biudžetą, tačiau net ir Britanui mokėti daugiau nei dvidešimt tūkstančių litų už šiuolaikišką „Porsche“ variklį yra prabanga. Kokios alternatyvos? Itin žemam automobiliui reikia žemo variklio, kuris ne tik sutilptų į labai kompaktišką agregatų skyrių, bet ir išlaikytų svorio centrą kuo žemiau. Britanas kreipėsi į subaristus, kurie padėjo išspręsti problemą ir parinko 2005 metų „Subaru Impreza WRX STI“ širdį su kiek modifikuotu valdymo bloku.
Iš pradžių, projekto iniciatorius tikėjosi tik pasikeisti variklį, prie jo priderinti standartinę „Porsche“ greičių dėžę ir po poros savaičių išvažiuoti į trasas. Na žinote ir jūs, ir mes, kad darbai niekada nesibaigia taip paprastai... Pradėjus variklio montavimo darbus, buvo nuspręsta, jog reikės perdaryti visą aušinimo ir elektroninę sistemą – viskas tam, kad naujoji širdis dirbtų be trukdžių. Kaip matote iš nuotraukų, tai Britanui sekėsi neblogai, visus darbus vyras atliko kokybiškai ir sąžiningai, tačiau užvarius „Porsche“ ant galios matavimo stendo, paaiškėjo, jog 330 arklio galių tiek nedaug sveriančiam automobiliui gali būti kiek per daug...
Tiksliau, ne pačiam automobiliui, o jo keturis dešimtmečius nugyvenusiai važiuoklei. Galbūt, anais laikais primityvi plieninė pakaba leido šiam „914“ būti vienu geriausiai besivaldančiu automobiliu, tačiau išaugus galiai bei greičiui, atėjo laikas atlikti būtinus patobulinimus. Britanas nuėjo įdomiu keliu – sumontavo šiuolaikinio „Lotus Elise“ komponentus, įskaitant stabdžių sistemą, o amortizatorius pagal užsakymą pagamino specialistai iš „Ohlins“. Kaip ir būdinga šiam projekto herojui, visi darbai atlikti nepriekaištingai, o mus labiausiai žavi dalimi važiuoklės tapę variklis ir greičių dėžė – visai kaip tikrame lenktyniniame bolide ar monokoko struktūrą turinčiame super automobilyje!
Blerbiantis turbininis variklis ir geriausių važiuoklių specialistų sukurta pakaba nepadės važiuoti greitai, jei guma nesugebės atlaikyti jai teikiamos galios. Kadangi Britaną remia visiems drageriams gerai žinomas „Hoosier“ padangų gamintojas, vyrukas nusprendė pasinaudoti proga ir sumontuoti gerokai platesnius slikus. Nedidelio automobilio galinių padangų skersmuo siekia net 300 milimetrų, kurios yra užmautos ant naujai pagamintų „Bogart“ ratlankių. Beliko tik uždėti naujas arkas, kuriose sutilptų milžiniški ratlankiai ir galima išvažiuoti į trasą.
Ir štai, per du su puse metų, Britano „Porsche 914“ iš nekaltučio, mažulyčio auto kroso dalyvio palaipsniui virto į steroidų pririjusį, galingą ir agresyvų monstrą su išpūstomis arkomis, didžiuliu galiniu spoileriu, storais ratais bei galingu japonišku varikliu, tačiau svarbiausia – visa tai buvo pasiekta kokybišku ir principingu darbu, kryptingai einant ties norimo pasiekti tikslo.
Kaip manote, ką bendro turi „Porsche“ ir „Subaru“ – juk vienas daugelį metų valdo žieninių lenktynių trasas, o kitas – garsėja itin pravažiais ir kadaise ralyje skynusiais pergales automobiliais. Tačiau panašumas, ir labai didelis, yra - tai tokio paties, opozicinio, išdėstymo varikliai.
Susipažinkite su Britanu (angliškai vardas rašosi Britain – visai kaip mūsų tautiečių pamėgtos šalies), kuris yra užkietėjęs auto kroso dalyvis. Tiems kas nežinote, auto krosas yra kiek panašus į „Time Attack“ ar kitas žiedines lenktynes. Tiesiog veiksmas dažniausiai vyksta lenktynių trasoje, o ne uždaroje didžiulėje aikštelėje Taigi, Britanas šio tipo varžybose dalyvauja jau ne pirmi metai, vairuodamas senutėlį „Porsche 914“ automobilį. Šis žvitrus ir judrus modelis savo metu buvo vienas geriausių tikro vairuotojo pasirinkimų, tačiau norint su juo konkurencingai kovoti auto kroso varžybose, Britanui teko rimtai padirbėti prie savo plieninio žirgo.
Iš pradžių, automobilis buvo tiesiog paruoštas pagal visas varžybų saugos taisykles – saugos lankai, sportinis kuro bakas ir panašiai. Tačiau Britanui su kiekvienomis varžybomis vis labiau perprantant automobilį pasidarė aišku, jog senutėliui „Poršui“ šešių cilindrų 2,7 litro darbinį turį turinčio opozicinio variklio yra per mažai, nors mašina sveria 770 kilogramų ir turi apie 200 arklio galių. Reiškia, atėjo laikas ieškoti modernaus pakaitalo, kuris nesugadintų pačio automobilio DNR.
Nors kalbame apie amerikietį, turintį nemažą biudžetą, tačiau net ir Britanui mokėti daugiau nei dvidešimt tūkstančių litų už šiuolaikišką „Porsche“ variklį yra prabanga. Kokios alternatyvos? Itin žemam automobiliui reikia žemo variklio, kuris ne tik sutilptų į labai kompaktišką agregatų skyrių, bet ir išlaikytų svorio centrą kuo žemiau. Britanas kreipėsi į subaristus, kurie padėjo išspręsti problemą ir parinko 2005 metų „Subaru Impreza WRX STI“ širdį su kiek modifikuotu valdymo bloku.
Iš pradžių, projekto iniciatorius tikėjosi tik pasikeisti variklį, prie jo priderinti standartinę „Porsche“ greičių dėžę ir po poros savaičių išvažiuoti į trasas. Na žinote ir jūs, ir mes, kad darbai niekada nesibaigia taip paprastai... Pradėjus variklio montavimo darbus, buvo nuspręsta, jog reikės perdaryti visą aušinimo ir elektroninę sistemą – viskas tam, kad naujoji širdis dirbtų be trukdžių. Kaip matote iš nuotraukų, tai Britanui sekėsi neblogai, visus darbus vyras atliko kokybiškai ir sąžiningai, tačiau užvarius „Porsche“ ant galios matavimo stendo, paaiškėjo, jog 330 arklio galių tiek nedaug sveriančiam automobiliui gali būti kiek per daug...
Tiksliau, ne pačiam automobiliui, o jo keturis dešimtmečius nugyvenusiai važiuoklei. Galbūt, anais laikais primityvi plieninė pakaba leido šiam „914“ būti vienu geriausiai besivaldančiu automobiliu, tačiau išaugus galiai bei greičiui, atėjo laikas atlikti būtinus patobulinimus. Britanas nuėjo įdomiu keliu – sumontavo šiuolaikinio „Lotus Elise“ komponentus, įskaitant stabdžių sistemą, o amortizatorius pagal užsakymą pagamino specialistai iš „Ohlins“. Kaip ir būdinga šiam projekto herojui, visi darbai atlikti nepriekaištingai, o mus labiausiai žavi dalimi važiuoklės tapę variklis ir greičių dėžė – visai kaip tikrame lenktyniniame bolide ar monokoko struktūrą turinčiame super automobilyje!
Blerbiantis turbininis variklis ir geriausių važiuoklių specialistų sukurta pakaba nepadės važiuoti greitai, jei guma nesugebės atlaikyti jai teikiamos galios. Kadangi Britaną remia visiems drageriams gerai žinomas „Hoosier“ padangų gamintojas, vyrukas nusprendė pasinaudoti proga ir sumontuoti gerokai platesnius slikus. Nedidelio automobilio galinių padangų skersmuo siekia net 300 milimetrų, kurios yra užmautos ant naujai pagamintų „Bogart“ ratlankių. Beliko tik uždėti naujas arkas, kuriose sutilptų milžiniški ratlankiai ir galima išvažiuoti į trasą.
Ir štai, per du su puse metų, Britano „Porsche 914“ iš nekaltučio, mažulyčio auto kroso dalyvio palaipsniui virto į steroidų pririjusį, galingą ir agresyvų monstrą su išpūstomis arkomis, didžiuliu galiniu spoileriu, storais ratais bei galingu japonišku varikliu, tačiau svarbiausia – visa tai buvo pasiekta kokybišku ir principingu darbu, kryptingai einant ties norimo pasiekti tikslo.