• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nustatant naujo automobilio likutinę vertę, lizingo bendrovės atsižvelgia į tokius aspektus kaip nuvažiuotą ridą, automobilio būklę, amžių bei situaciją rinkoje. Įprastai nauji automobiliai per pirmuosius metus nuo įsigijimo praranda apie 20 % savo pradinės vertės, o po penkerių metų jų vertė siekia vidutiniškai 40 % pradinės kainos. Vis dėlto tam tikros automobilių markės vertę išlaiko geriau – „Citadele Leasing“ Lietuvos filialo duomenys atskleidžia, kurie modeliai nuvertėja mažiausiai.

Nustatant naujo automobilio likutinę vertę, lizingo bendrovės atsižvelgia į tokius aspektus kaip nuvažiuotą ridą, automobilio būklę, amžių bei situaciją rinkoje. Įprastai nauji automobiliai per pirmuosius metus nuo įsigijimo praranda apie 20 % savo pradinės vertės, o po penkerių metų jų vertė siekia vidutiniškai 40 % pradinės kainos. Vis dėlto tam tikros automobilių markės vertę išlaiko geriau – „Citadele Leasing“ Lietuvos filialo duomenys atskleidžia, kurie modeliai nuvertėja mažiausiai.

REKLAMA

Naudojantis istorinėmis naudotų automobilių kainomis, buvo sukurtas algoritmais grįstas likutinės automobilių vertės prognozavimo modelis. Šis modelis analizuoja rinkoje esančių automobilių technines charakteristikas, nusidėvėjimo lygį ir pateikia prognozę, kaip laikui bėgant keisis automobilio vertė.

„Duomenų bazėje duomenys atnaujinami kas mėnesį, šiuo metu modelis turi daugiau nei 11 mln. duomenų taškų. Tai – solidus duomenų kiekis, leidžiantis daryti pagrįstas prognozes“, – sako „Citadele Leasing“ Lietuvos filialo vadovas Vaidotas Gurskas.

REKLAMA
REKLAMA

Pagal šiuos duomenis geriausiai savo vertę išlaiko padidinto pravažumo automobiliai (SUV) su hibridiniais varikliais, pavyzdžiui, „Toyota RAV4“, „Ford Kuga Hybrid“, „Toyota CH-R“, „Toyota Corolla Cross“ ir „Nissan Qashqai e-POWER“. Anot V. Gursko, šie automobiliai, važiuojantys vidutiniškai 20 tūkst. kilometrų per metus, po penkerių metų gali išlaikyti 55–60 % savo pradinės vertės.

REKLAMA

„Jei renkantis nekilnojamąjį turtą dažnai svarstoma apie investicinę grąžą, perkant automobilį gyventojai dažniau dėmesį skiria eksploatacinėms sąnaudoms. Tačiau verta įvertinti ir kitus parametrus, tokius kaip finansavimo kaštai, preliminari draudimo kaina, amortizacija bei automobilio vertės išlaikymas. Išsamesnė analizė leidžia priimti racionalesnį sprendimą, o prireikus automobilį parduoti – reikšmingai kompensuoti eksploatavimo išlaidas“, – teigia V. Gurskas.

REKLAMA
REKLAMA

Jis priduria, kad ieškant mažiau anglies dvideginio išmetančios transporto priemonės, SUV tipo automobiliai su hibridiniais varikliais yra pigesnė alternatyva nei įkraunami hibridai (plug-in hybrids) ar elektromobiliai. Be to, su tokio tipo varikliu nereikia jaudintis dėl įkrovimo stotelių, nes automobilio baterija įkraunama automatiškai.

Kita vertus, atsižvelgiant į Lietuvos naujų automobilių pardavimų statistiką, joje aiškiai pirmauja skirtingų tipų „Toyota“ ir „Škoda“ automobiliai. Štai, Lapkričio mėnesį populiariausia automobilių markė buvo „Toyota“ su 564 įregistruotais automobiliais. Antroje vietoje – „Škoda“ (441), o trečiąją vietą užėmė „Audi“ (267), kuri taip pat buvo ryški prestižinių automobilių segmente.

Tarp asmeninių automobilių populiariausi modeliai buvo „Škoda Octavia“ (188 vnt.), „Audi Q5“ (163 vnt.) ir „Škoda Kodiaq“ (139 vnt.). Lengvųjų komercinių transporto priemonių segmente dominavo „Renault Master“ (26 vnt.) ir „Toyota Hilux“ (25 vnt.).

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų