• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Užtikrintais žingsniais pirmyn. Šiemet 20-metį automobilių sporte paminėsiantis Jonas Karklys, po dvejus metus „Renault Clio Cup“ čempionate praleistų metų, keliasi į visuotinį pripažinimą pelniusias pirmenybes – „ADAC TCR Germany“.  
Pastaruosius keletą metų Jono Karklio pavardę dažniau galėjome išvysti ne Lietuvoje, bet užsienyje vykusių varžybų suvestinėse. Vienintele išimtimi galime laikyti tik 1006 kilometrų maratoną Palangoje, kuriame Jonas su Jonu ir Ignu Gelžiniais, vairuodami „Porsche 911 GT3 Cup“ nuolatos būdavo laikomi varžybų favoritais.
Vis dėlto, jeigu 1006 kilometrų lenktynės įvyksta kartą metuose, ištisus metus vykstantys čempionatai, ilgalaikėje perspektyvoje turi žymiai didesnę svarbą ir reikšmę. Viena ar kelios pergalės gali pakloti tvirtus pamatus būsimiems žygiams link automobilių sporto viršūnės.
Pastaruosius porą metų „Renault Clio Cup“ čempionate praleidęs Jonas, praėjusio šeštadienio popietę įvykusiame komandos pristatyme paskelbė dalyvausiąs Vokietijos „TCR“ žiedinių lenktynių čempionate su visiškai nauju bolidu.
Tad kol patys smalsiausieji Vilniuje esančiame „Autofortas Motors“ salone, Lietuvoje prekiaujančiais „Hyundai“ markės automobiliais, atidžiai apžiūrinėjo „Hyundai i30 N TCR“ bolidą, mes nusprendėme pasišnekučiuoti su Jonu apie būsimą lenktynių sezoną ir sprendimus, kurie paskatino tapti Vokietijos „TCR“ čempionato dalyviu.

Užtikrintais žingsniais pirmyn. Šiemet 20-metį automobilių sporte paminėsiantis Jonas Karklys, po dvejus metus „Renault Clio Cup“ čempionate praleistų metų, keliasi į visuotinį pripažinimą pelniusias pirmenybes – „ADAC TCR Germany“.  
Pastaruosius keletą metų Jono Karklio pavardę dažniau galėjome išvysti ne Lietuvoje, bet užsienyje vykusių varžybų suvestinėse. Vienintele išimtimi galime laikyti tik 1006 kilometrų maratoną Palangoje, kuriame Jonas su Jonu ir Ignu Gelžiniais, vairuodami „Porsche 911 GT3 Cup“ nuolatos būdavo laikomi varžybų favoritais.
Vis dėlto, jeigu 1006 kilometrų lenktynės įvyksta kartą metuose, ištisus metus vykstantys čempionatai, ilgalaikėje perspektyvoje turi žymiai didesnę svarbą ir reikšmę. Viena ar kelios pergalės gali pakloti tvirtus pamatus būsimiems žygiams link automobilių sporto viršūnės.
Pastaruosius porą metų „Renault Clio Cup“ čempionate praleidęs Jonas, praėjusio šeštadienio popietę įvykusiame komandos pristatyme paskelbė dalyvausiąs Vokietijos „TCR“ žiedinių lenktynių čempionate su visiškai nauju bolidu.
Tad kol patys smalsiausieji Vilniuje esančiame „Autofortas Motors“ salone, Lietuvoje prekiaujančiais „Hyundai“ markės automobiliais, atidžiai apžiūrinėjo „Hyundai i30 N TCR“ bolidą, mes nusprendėme pasišnekučiuoti su Jonu apie būsimą lenktynių sezoną ir sprendimus, kurie paskatino tapti Vokietijos „TCR“ čempionato dalyviu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

NordPass komandos automobilis


Pastaruosius dvejus metus praleidote „Renault Clio Cup“ pirmenybėse, kuriose netrūko nuožmios konkurencijos. Dabar, pažvelgus atgal, ar nesigailite, jog pasirinkote būtent „Clio Cup“ čempionatą?
Jonas Karklys – Esu labai laimingas, kad pastaruosius du sezonus lenktyniavau būtent Europos „Clio Cup“ čempionate. Tai labai pajėgios pirmenybės, kuriose lenktyniauja vieni perspektyviausių sportininkų ar formą palaikantys profesionalai. Visi lenktyniauja vienodu automobiliu, tad, dažnu atveju, rezultatą lemia vairuotojo meistriškumas. Žinoma, yra dalykų, kuriuos dabar atliktume dar geriau, bet tai puikios lenktynės, vykstančios geriausiose Europos trasose.

REKLAMA

NordPass komandos automobilis


Planuodamas savo ateitį, galėjote toliau tęsti dalyvavimą „Renault Clio Cup“ pirmenybėse, bet galiausiai pasirinkote kitą kelią. Kodėl?
Jonas Karklys – Taip, „Renault“ pirmenybių laukia naujas įdomus etapas. Nuo šio sezono sportininkai privalės vairuoti naująjį „Clio V“ automobilį, tad mūsų komandai būtų tekę pakeisti techniką į naujesnę. Vis dėlto su „NordPass“ komanda nusprendėme žengti dar vieną žingsnį į priekį ir pasirinkti „TCR“ klasės varžybas, kuriose bandysime panaudoti visą iki šiol sukauptą patirtį.
Koks buvo pagrindinis, o galbūt ir lemiamas, veiksnys, paskatinęs pasirinkti Vokietijos „TCR“ čempionatą?
Jonas Karklys – Vokietijos automobilių sportas apskritai pasižymi giliomis tradicijomis, tad lenktyniauti šioje šalyje visada labai malonu. „ADAC TCR Germany“ čempionatas yra stipriausias nacionalinis TCR čempionatas, prieš keletą metų buvęs dar pajėgesnis nei Europos. Čia dažnai apsilanko lenktynininkai net iš „WTCR“ ar „WRC“ pirmenybių. Norisi būti tarp pajėgiausių sportininkų ir toliau eiti į priekį.

REKLAMA
REKLAMA

Jonas Karklys ant nugalėtojų podiumo „Škoda Octavia Cup“


Ar apie šio čempionato užkulisius ir subtilybes šnekučiavotės su Džiugu Tovilavičiumi, kuris praėjusiais metais Vokietijos „TCR“ pirmenybėse sugebėjo sužibėti ne vieną kartą?

Jonas Karklys – Su Džiugu pabendraujame per įvairias automobilių ar kartingų varžybas, o apie Vokietijos čempionatą pasikalbėti dar neteko, bet manau dar pabendrausime. Daugiau apie šias lenktynes teko kalbėtis su buvusiais komandos draugais iš Vokietijos ir Čekijos.
Šiemet keičiate ne tik čempionatą, kuriame lenktyniausite. „Renault Clio“ iškeičiate į gerokai pajėgesnį ir sudėtingesnį tvarinį – „Hyundai i30 N TCR“. Ar šį automobilį pasirinkote dėl plačiajai visuomenės daliai neįvardijamų konkurencinių pranašumų?
Jonas Karklys – Atvirai pasakius, buvo nemažas iššūkis išsirinkti automobilį, nes rinkoje šiuo metu yra didelis pasirinkimas dėvėtų ir naujų TCR automobilių. Vis dėlto nusprendėme rinktis kuo naujesnį (šis yra 2020-11 gamybos), turintį aktyvų gamyklos palaikymą (kad būtų patogu užsisakyti ir gauti atsargines dalis), taip pat pastaraisiais metais pasiekusį aukštų rezultatų. „Hyundai i30N TCR“ ir yra būtent toks automobilis. Jis labai greitas, turintis daug nestandartinių detalių, tačiau ar šiemet bus konkurencingas - pamatysime. TCR klasės lenktynėse automobilių pajėgumai priklauso nuo BOP (Balance of Performance) atsinaujinančių taisyklių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jonas Karklys šalia „Renault Clio Cup“ bolido


Iki pirmojo 2021-ųjų Vokietijos „TCR“ čempionato liko porą mėnesių. Kokių priemonių su komanda imatės, jog debiutinėms varžyboms būtumėte pasiruošę kuo geriau?
Jonas Karklys – Su nekantrumu laukiame pirmųjų testų ir pirmųjų startų. Kol kas, dar nesame išbandę automobilio, tačiau šiuo metu atliekame plačius pasirengimo veiksmus. Pavyzdžiui, išbandome visą reikalingą įrangą, skirtą aptarnauti „Hyundai“ automobilį - specialūs pakelėjai, įrankiai, prisijungimai prie kompiuterio ir t.t. Taip pat užsakinėjame visą paketą atsarginių dalių, reikalingų pirmiems startams. Palaikome fizinį pasirengimą, dalį laiko praleidžiame ir prie lenktynių simuliatoriaus.
Lenktynių simuliatorius pandemijos laikais atrodo kaip idealus įrankis, padedančių ruoštis varžyboms. Ar jau spėjote išbandyti vieną ar kelias Vokietijos „TCR“ čempionato trasas? Galbūt jau turite savo favoritę?
Jonas Karklys – Taip, simuliatorius nebloga priemonė treniruotis ir išbandyti ne tik trasas, bet ir automobilio reguliavimus. Visose Vokietijos čempionato trasose esu važiavęs ir anksčiau, išskyrus Sachsenringe. Kol negalėsime laiko leisti tikrose trasose, treniruosimės virtualioje aplinkoje.

REKLAMA

Akimirka iš „Škoda Octavia Cup“ varžybų


Kai kurie kiekvieno naujo sezono pradžioje išsikelia skambų tikslą. Kokį tikslą išsikėlėte jūs ir jūsų komandos nariai? Ar norite iš pradžių perprasti automobilio ir čempionato subtilybes, ir tik tada šnekėti apie ambicingą sezono tikslą?
Jonas Karklys – Mūsų komanda konkrečių tikslų galutiniam rezultatui nekelia - visada svarbiausia patirti malonumą dalyvaujant varžybose ir padarant viską, ką galima geriausio tuo metu. Mums – tai naujas čempionatas, naujas automobilis, nauji konkurentai, tad turėsime daug ko išmokti ir tik laikas parodys, ką galime pasiekti. Stengsimės kiekviename etape, kiekviename lenktynių rate ir bandysime tobulėti.

GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų