Ekipažo jau kitą savaitę laukia įsimintina kelionė. Tai yra lyg ankstesnių ralio legendų pakartojimas. Tuo metu, kai ralyje varžėsi identiško modelio MGB automobiliai, gimė tai, ką šio sporto gerbėjai dabar supranta kaip ralį. Viena įspūdingiausių pasaulyje kelio atkarpų – Col Turini – pagimdė greitį, staigius posūkius, sporto spektaklį ir, be abejo, legendinius lenktynininkus bei automobilius.
„Šiuo automobiliu važiuosime laukiniai dideliu vidutiniu 50 km/h greičiu siaurais apledėjusiais kalnų keliais, serpantinais vinguriuojančiais per Alpes. Kol dar Lietuvoje yra sniego, manau, puikiai suprantate, kad tai – rimta užduotis“, – teigia K. Raišys.
Ekipažo šturmanas Vytautas Černiauskas renginio metu pasakojo, kiek darbo ekipažas įdėjo į pasirengimą. Ne tik automobilio restauraciją, bet ir į trasų analizę, treniruotes, projekto logistiką, įvairiausius kitus namų darbus.
„Automobilyje sumontuota speciali tiksli laiko ir greičio matavimo įranga, kuri bus mano pagrindinis įrankis. Treniruočių metu bandėme imituoti tikslaus laiko ralio sąlygas, mokėmės laikytis numatyto vidutinio greičio ir kitais būdais tobulinome komandinį darbą, kad prie starto linijos stotumėm užtikrinti ir pasitikintys savo jėgomis. Šiandien jau skaičiuojame dienas iki starto ir laukiame tos akimirkos, kai treniruotės pradės duoti dividendus“, – sako Vytautas Černiauskas.
Klasikinio automobilio žanras
Pagrindinio projekto partnerio bendrovės „ORLEN Lietuva“ atstovo teigimu, šis projektas labai svarbus Lietuvos klasikinių automobilių ir džentelmeniško vairavimo entuziastams.
„Mums labai smagu prisidėti prie šios komandos starto „Monte-Carlo“ ralyje. Stebėsime lenktynininkų nuotykius, sirgsime už jų rezultatą“, – sako bendrovės „ORLEN Lietuva“ atstovas spaudai Tomas Digaitis.
Beje, pirmuosiuose „ORLEN Lietuva Classic Rally“ varžėsi ir Karolis Raišys bei Vytautas Černiauskas. K. Raišys pirmus metus dalyvavo vairuodamas klasikinį „Mini“, antrus – panašų į dabartinį, tik kupė kėbulo MGB automobilį. Tuo tarpu šturmanas V. Černiauskas šiame renginyje varžėsi drauge su lenktynininku Feliks Pavlov, kuris į šį kartą į istorinį „Monte-Carlo“ ralį vyksta kaip komandos technikos specialistas.
„Šiuose renginiuose supratau, jog klasikinis automobilis man yra labai brangus žanras. Pradėjau giliau domėtis automobilių istorija, dalyvauti renginiuose. Žingsnis po žingsnio tai atvedė mane iki „Monte-Carlo“ ralio“, – pasakoja lenktynininkas Karolis Raišys.
Sudėtingas formatas
„Rallye Monte-Carlo Historique“ vyksta įdomiu formatu, šiek tiek skirtingai nei įprastinės ralio lenktynės. Mat dalyviai startuos ne Monte Karlo mieste, o įvairiuose Europos miestuose, iš kurių pajudės Monte Karlo link. Ir startų turės, galima sakyti, ne vieną, o du.
Visi 350 dalyvių startuos keliuose Europos miestuose – Kopenhagoje, Stokholme, Glazge, Barselonoje, Porto ir Bad Homburg kurorte Vokietijoje. Nuo šių miestų iki oficialaus lenktynių starto Monake jie vyks griežtai nustatytais keliais, vykdydami tikslų organizatorių numatytą grafiką.
„Vadinamuosiuose įžangos važiavimuose nustatytos laiko normos, kurių privalome laikytis. Važiuosime daug kilometrų, 1242 km jei tiksliai, ir dieną, ir naktį. Privalome nepavėluoti, laikytis grafiko“, – pasakoja Karolis Raišys.
Jau susitikę Monte Karle, dalyviai startuos antrą kartą - jau įskaitiniuose greičio ruožuose, kur bus varžomasi dėl rezultato – kuo tiksliau įveikti visus greičio ruožus. Iš viso jų bus keturiolika. Komanda stebi oro sąlygas ir jau žino, jog šiuose ruožuose bus visko – ir sauso asfalto, ir ledo, ir suplukto sniego.
GALERIJA
Nuotraukų autorius – Rytis Petrauskas/sunpic.lt