Praktiškumas bekelėje – pirmoje vietoje
Naujasis ketvirtos kartos „Jeep Wrangler“ yra išskirtinis ne tik miesto gatvėse, bet ir bekelės džipų bendruomenėje. Jis ištikimas tradicijoms ir išorėje išlieka nesupainiojamas su niekuo kitu – ovalo formos priekiniai žibintai bei trapecijos formos ratų arkos yra išskirtiniai „Wrangler“ bruožai.
„Wrangler“ yra rėminės konstrukcijos visureigiai. Jie siūlomi su trimis įrangos lygiais: „Sport“, „Sahara“ ir „Rubicon“. Visi jie komponuojami su dviejų bei ketverių durų kėbulu, o „Sahara“ versija gali būti patobulinta išskirtiniu „Overland“ paketu su 18 colių skersmens aliuminio ratlankiais, kėbulo spalva nudažytomis radiatoriaus grotelėmis bei kitais aksesuarais.
Priekinis stiklas yra kiek palenktas vairuotojo link – taip pagerinama aerodinamika važiuojant užmiestyje. Bekelėje tas pats priekinis stiklas praktiškas ne ką mažiau – dėl specialių tvirtinimų jį nuleisti galima labai greitai ir lengvai. Jo rėmas dabar sujungia abu priekinius statramsčius ir išlieka vietoje net ir nulenkus stiklą.
Patogumas bekelėje tuo nesibaigia. Naujajame „Wrangler“ sumontuotos itin lengvos bei tvirtos aliuminio durys, kurias galima greitai išimti ir važiuoti be jų.
„Wrangler“ yra ne tik džipas, bet dar ir kabrioletas. Klientai gali rinktis net tris stogo konfigūracijas: visiškai naujas „Sky One-Touch“ gali būti atidengiamas vienu mygtuku paspaudimu, „Zipperless Premium Sunrider“ – rankomis atidengiamas minkšto audinio stogas bei „Freedom Top“, nuimamas trijų dalių kietas stogas.
Tobulesnė „4x4“ sistema
Naujasis „Jeep Wrangler“ yra pavyzdys to, ką pavyko pasiekti 75 metus tobulinant keturių varančių ratų sistemą. Į ketvirtosios kartos legendinį džipą montuojamos dviejų tipų „4x4“ sistemos: „Command-Trac“ yra standartinėje „Sport“ ir „Sahara“ įrangoje, o „Rock-Trac“ – „Rubicon“. Abi sistemos turi naują „Selec-Trac“ sistemą, skirtą pastoviam į priekinius ir galinius ratus perduodamo sukimo momento stebėjimui bei reguliavimui.
„Command-Trac“ sistemoje yra standartinė ir palėtinta pavara, kurios perdavimo santykis – 2,72:1. Priekinė ir galinė ašys – itin tvirtos ir patikimos, gamintos specialistų vertinamoje įmonėje „Dana“. Galinės ašies perdavimas – 3,73 su dyzeliniu varikliu ir 3,45 – su benzininiu.
Pati sistema veikia keturiais režimais: „2H“ (du varomi ratai), „4H AUTO“ (automatinis sukimo momento paskirstymas tarp galinių ir priekinių ratų), „4H Part-Time“ (sukimo momentas skirstomas vienodai priekiniams ir galiniams ratams) bei „4L“ (keturi nuolat varomi ratai su palėtinta pavara). Perjungti sistemas iš „2H“ į „4H“ ir atvirkščiai galima važiuojant iki 72 km/val. greičiu. Palėtintos pavaros režimą „4L“ įjungti galima tik automobiliui stovint.
Naujajame „Wrangler“ yra ir „Trac-Lok“ galinio diferencialo blokavimo galimybė, suteikianti daugiau sukibimo važiuojant smėliu, žvyru, sniegu ar ledu.
Kiekvienas „Wrangler“ taip pat turi „Trail Rated“ ženklą. Jis reiškia, kad kiekvienas modelis buvo išbandytas itin sudėtingomis sąlygomis ir gali įveikti 76 cm gylio brastą, jo prošvaisa yra bent 25 cm, tempimo galia (2 durų modelio) – 1 500 kg, o 4 durų – 2 500 kg.
„Rubicon“ – kita žaidimo bekelėje lyga
„Jeep Wrangler Rubicon“ modeliai yra visiški bekelės ekstremalai. Palėtintos pavaros perdavimo santykis užtikrina lėtą važiavimą net labai sudėtingomis sąlygomis – čia jis net 4,0:1. Priekinės ir galinės ašys – itin tvirtos „Dana 44“, o „Tru-Lok“ sistema leidžia blokuoti ir galinį, ir priekinį diferencialus bei įveikti pačias sudėtingiausias bekeles. Standartinis priekinės ir galinės ašies santykis – 3,73 modeliams su dyzeliniais varikliais ir 4,1 – su benzininiais.
Priekiniai „Wrangler“ ratai sujungti stabilizatoriumi – jis užtikrina didesnį automobilio stabilumą įvairiose situacijose ir apriboja rato eigą. Todėl patekę į situacijas, kuomet reikalinga didesnė nei standartinė rato eiga, vairuotojai elektroniniu būdu gali atjungti priekinį stabilizatorių.
Bet kurio visureigio sugebėjimus bekelėje geriausiai atspindi vienas skaičius – visų automobilio reduktorių ir pavarų dėžės perdavimo santykių sandauga, angliškai vadinama „crawl ratio“. „Jeep Wrangler Rubicon“ šis santykis su benzininiu varikliu yra net 77,2:1, o su dyzeliniu – 70,3:1. „Jeep“ čia nubrėžia naują ribą, kurią pasiekti kitiems bus labai nelengva.
Montuojamos naujausios technologijos
Nors „Wrangler“ yra nuotykiams bekelėje sukurtas džipas, jame sumontuotos naujausios gamintojo technologijos: visiškai nauji turbokompresoriniai dyzelinis 2,2 litro „MultiJet II“ bei benzininis 2,0 l varikliai bus poruojami kartu su 8 laipsnių automatine pavarų dėže. Ši užtikrina ne tik puikias savybes bekelėje, bet ir aukštą komforto lygį važiuojant didesniu greičiu.
Dyzelinis variklis pasiekia 200 AG ir 450 Nm – tokį efektyvumą padėjo išgauti 2 000 bar. slėgį pasiekianti degalų įpurškimo „Common Rail“ sistema bei kintamos geometrijos turbokompresorius. Jis atitinka aukščiausius ekologijos „Euro 6d“ standartus. Benzininis 2,0 l variklis pasiekia 265 AG ir 400 Nm.
Interjere naujovių taip pat gausu. Centrinėje konsolėje standartinėje visų „Wrangler“ įrangoje montuojamas 7 colių skersmens lietimui jautrus ekranas. Daugelį funkcijų jame galima valdyti su naujausia „UconnectTM“ sistema, o išmaniuosius telefonus prijungti naudojant „Apple CarPlay“ bei „Android Auto“ programas.
Po didelės raiškos ekranu sumontuoti klimato bei garso kontrolės reguliavimo mygtukai, 12V ir USB jungtys. Papildomai galima užsakyti ir 230V jungtį bei įvairias kitas komforto sistemas.
Saugumo sritis – viena svarbiausių naujajame „Wrangler“. Jame daugybė aktyvaus ir pasyvaus saugumo sistemų kaip aklos zonos stebėjimo sistema, parkavimo asistentai, galinio vaizdo kamera ar keturios jau standartinėje įrangoje esančios oro pagalvės.