DIZAINAS
Patrauklus, bet neiššaukiantis. Stilingas, bet ne per daug, santūrus, bet su žiupsniu agresyvumo. Ką tik apibūdinome praktiškai kiekvieno sportiško hečbeko išvaizdą. Žinoma, labai norėdami galėtume įvardinti ne vieną, bet keletą pavyzdžių, besistengiančių eiti prieš srovę ir bandančių užimti taisyklėms nepaklusnaus chuligano vaidmenį, tačiau kaip matote patys, europiečiai simpatizuoja santūriau atrodančioms mašinoms, kurios apie automobilius absoliučiai nieko nenusimanančiam piliečiui nesiųstų signalų, leidžiančių suprasti, jog tai greitas, galingas, triukšmingas modelis.
„Hyundai“, panašu, nusprendė eiti tuo pačiu keliu kaip ir „Volkswagen“. Šios markės inžinieriai į savo dirbtuves atsivarė standartinį „i30 Fastback“ modelį ir tiesiog pridėjo keletą šaunių aksesuarų, kurie pagyvina bendrą automobilio stilistiką. Į gerąją pusę.
„Volkswagen“ ir kitų gamintojų naudojama formulė puikiai pademonstruoja, kaip smulkūs akcentai gali labai lengvai pakeisti tam tikrų praeivių požiūrį į „Hyundai“ automobilius. Jeigu standartinis „i30 Fastback“ bendroje automobilių masėje sugeba pranykti, tai sportiškoji „i30 Fastback N“ versija traukia žymiai daugiau žvilgsnių. Visgi, už papildomą dėmesį reikėtų dėkoti ne tik platesnio skersmens ratlankiams ir sužemintai pakabai, bet ir iš ganėtinai toli girdimai išmetimo sistemai, kuri baubia kaip lokys poravimosi sezonu.
Vertinimo kriterijus | Hyundai i30 Fastback N |
Išskirtinumo faktorius | 8 balai |
Interjero dizainas | 7 balai |
Eksterjero dizainas | 7 balai |
Varantieji ratai | Priekiniai |
Tuščio automobilio svoris | 1494 kilogramai |
Ilgis (mm) | 4455 mm |
Plotis (mm) | 1795 mm |
Aukštis (mm) | 1417 mm |
Ratų bazės ilgis (mm) | 2650 mm |
INTERJERAS
Kompaktinės klasės automobilis. Ir viskas tuo pasakyta, tad būkite realistai ir nesitikėkite „Audi A6“ ar 5 serijos BMW lygio apipavidalinimo ir išpildymo, tačiau. Didžiulis ir riebus TAČIAU.
Žvelgiant į bendrą automobilio interjero visumą, apima jausmas, jog „i30 Fastback“ vidų kūrė itin santūrūs vokiečiai, kurie nėra linkę eksperimentuoti ir ieškoti naujų būdų kaip nustebinti vairuotoją ir keleivius. Tai turėtų nuvilti „Teslos“ hype train važiuojančius elektromobilių fanus, tuo tarpu likusieji vairuotojai bus maloniai nustebinti logiškai išdėstytais ir lengvai pasiekiamais prietaisais. Iš tiesų, viskas labai elementaru ir nepretenzinga – lyg kokiame nors „Volkswagen“ markės modelyje.
Jeigu interjero apipavidalinimas nėra „i30 Fastback“ išskirtinė savybė, ja tikrai taps vairuotojo pozicija. Kadangi automobilis yra truputėlį ilgesnis ir žemesnis, vairuotojo sėdynė taip pat buvo sumontuota truputėlį žemiau. Šis menkas sprendimas leidžia puikiai prisitaikyti prie dinamiškai atrodančio kėbulo. Pavyzdžiui, „Ford Focus“ ar „Renault Megane“ sedanuose vairuotojo pozicija yra identiška hečbekams. Nors vairuoji truputėlį žemesnį automobilį, tačiau sėdi pakankamai aukštai ir ne visada patogiai. Šios problemos „Hyundai“ modelyje nėra.
Atsižvelgiant į „i30 Fastback N“ kėbulo tipą – sedaną su nuožulnia stogo linija – daugelis manys, jog interjero erdvė nėra pati geriausia. Kadangi tai yra kompaktinės klasės automobilis, jis nėra skirtas keturiems 2 metrų ūgio žmonėms. Priekyje be didelių problemų įsitaisys įvairaus sudėjimo ir ūgio žmonės. Visgi, jeigu esate 2 metrų ūgio, turėsite atstumti sėdynę iki pat galo, o tai reiškia, jog už jūsų galės sėdėti tik šuo arba mažametis vaikas, kurio kojos dar nesiekia sėdynės krašto.
Nesiveliant į kraštutiniškumus, ant galinių sėdynių patogiai galės įsitaisyti žmonės, kurių ūgis neviršija 185 cm ribos. Pečiams ir kojoms erdvės užteks visiems, tačiau nuožulni stogo linija labai apriboja erdvę keleivių smegeninėms.
Ironiška, bet „i30 Fastback“ turi vieną ryškų pranašumą prieš hečbeką – bagažinės tūrį. Kadangi „i30 Fastback N“ yra truputėlį ilgesnis, jis galės pasiūlyti 450 litrų dydžio bagažinę. Analogiškas hečbekas gali pasigirti tik 395 litrų talpos bagažine. Be to, tai yra 31 litru daugiau už „Mazda 3“ sedaną, nors ir 53 litrais mažiau už „Renault Megane Grand Coupe“.
Ir visgi, pati silpniausioji „Hyundai i30 Fastback N“ vieta yra būtent interjeras. Teoriškai, su juo viskas tvarkoje, bet iš tokio lygio žaidėjo kaip „Hyundai“ tikimės iki galo išdirbtų detalių, kurios suteikia jaukumo jausmą: įvairūs akcentai pabrėžiantys modelio išskirtinumą, tvirčiau suręstas interjeras, o ir akių lygyje esančios apdailos medžiagos akivaizdžiai atspindi automobilio kainą.
Vertinimo kriterijus | Hyundai i30 Fastback N |
Interjero erdvė | 7 |
Interjero apdailos medžiagos | 7 |
Surinkimo kokybė | 7 |
Ergonomika | 7 |
Matomumas | 8 |
Prietaisų skydelio informatyvumas | 9 |
Daiktams skirtų dėtuvių kiekis ir jų funkcionalumas | 7 |
Multimedijos sistema | 8 |
Technologijų ir pagalbinių sistemų veikimas | 7 |
Bagažinės tūris (l) | 450 |
DINAMIKA
Perdėtai galingų automobilių šiais laikais netrūksta. Tiesiog pasižiūrėkite kas darosi pakankamai civilizuotoje hečbekų klasėje. „Audi RS3“ jau seniai sugebėjo perkopti 350 arklio galių ribą, „Mercedes-Benz A45 AMG“ lipa ant kulnų superautomobiliams. Tad mes labai nenustebtume, jeigu žiūrėdami į „Hyundai i30 Fastback N“ parametrus norėtumėte nusijuokti. Ypač, jeigu užtikrinta ir prie sėdynės spaudžianti dinamika yra vienas svarbiausių prioritetų perkant sportišką ratuotį. To šis „Hyundai“ tikrai nepasiūlys. Kita vertus, net ir būnant pačios blogiausios nuotaikos nesinori šio „i30 Fastback N“ vadinti lėtu automobiliu.
Standartinėje konfigūracijoje į „i30 Fastback N“ montuojamas motoras išvysto 250 arklio galių. Tuo tarpu „Performance“ versijoje ristūnų kaimenė išauga iki 275 arklio galių. Tuo tarpu sukimo momentas, nepriklausomai nuo pasirinktos versijos išlieka toks pats – 353 Nm. Vis dėlto, verta paminėti, jog vairuotojui ypatingai įsijautus, įsijungs padidintos galios režimas, kuris keletą akimirkų variklio išvystomą momentą padidins iki 378 Nm.
Absoliuti dinamika, šiuolaikinių galingų hečbekų standartais, kaip ir minėjome anksčiau, nėra kažkuo ypatinga. Šio variklio privalumai išryškėja, kai greitis ir važiavimui pasirinkta pavara keičiasi greičiau negu sugebate ištarti prisikiškiakopūsteliaudamas. 2 litrų variklis galią perteikia tolygiai, be jokių nesklandumų ar nejaukių tampymųsi. Jeigu standartiniai parametrai jums pasirodys pernelyg skysti, „Hyundai“ siūlo vieno mygtuko paspaudimu įjungti „Velniai rautų“ režimą. Būtent tada variklio reakcijos į akceleratoriaus pedalo paspaudimus tampa žaibiškai aštrios, o tachometro rodyklė link 6000 sūkių ribos lipa energingiau negu šuo skuodžia atnešti jam numesto pagalio.
Itin plačiame sūkių diapazone išvystomas didžiausias sukimo momentas leidžia didžiausią „trauką“ išnaudoti visose įmanomose situacijose. Siekiant staigiai pagreitėti, siekiant ką nors aplenkti ar norint vikriau išvažiuoti iš posūkio. Iš tiesų, jis mums kelia nemažai asociacijų su „Golf GTI“ automobilyje esančiu motoru, kuris, kaip žinote patys, taip pat nėra vienas iš tų agregatų, kuris siūlytų įspūdingiausius parametrus savo klasėje, bet kasdieninėse, gyvenimiškose situacijose jo veržlumo užtenka, nes sugebėsite išnaudoti ne 5 ar 20, o visus 100 procentų variklio išvystomo pajėgumo. Ko, pavyzdžiui, nepasakysi apie tris turbinas turinčius dyzelius.
Vertinimo kriterijus | Hyundai i30 Fastback N |
0 - 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas) | 6,1 sekundės / 6,6 sekundės |
60 - 100 km/val. (važiuojant 4 pavara) | 4,5 sekundės |
80 - 120 km/val. (važiuojant 4 pavara) | 5,9 sekundės |
Variklio išvystoma galia | 275 AG esant 6000 aps/min. |
Didžiausias sukimo momentas | 353 Nm esant 1750-4200 aps/min. |
Maksimalus greitis | 250 km/val. |
Degalų sąnaudos testo metu (mieste/užmiestyje/greitkelyje) | 12,2 litro / 7,1 litro / 8,5 litro |
Degalų bako talpa | 50 litrų |
Taršos emisijos klasė | Euro 6d |
Su pilnu baku nuvažiuosite | ~ 500 kilometrų |
VALDYMAS
Suteikiamų gerų pojūčių dozė yra vienas svarbiausių kriterijų vairuojant bet kurį automobilį, kurio stebėtinai elementarus receptas buvo pagardintas aštresniais prieskoniais. Kad ir kaip banaliai tai skamba, bet elementari šypsena veide labai daug ką pasako apie emocijas, kurias suteikia vairuojama mašina.
Pradėjus judėti link norimo tikslo, „Hyundai“ iškart pradeda diktuoti pakankamai agresyvų toną: sankaba – sunki ir jautri, vairas – tikrai nėra skirtas tiems, kas mėgsta jį sukinėti viena ranka, o variklis – grubesnis ir mėgstantis dainuoti tik baritono balsu, bet tai nesuteikia didžiulio diskomforto automobiliu naudotis kiekvieną dieną. Žinoma, išsileidę į ilgesnę kelionę su savo užpakaliu pajusite, jog vairuojate ne pilką dyzelį. Apatinė sėdynių dalis stokoja geresnio prilaikymo ir bent šiek tiek minkštumo, nes vienu ypu įveikus kelis šimtus kilometrų ir nusprendus padaryti 5 minučių pertrauką, jūs tikrai labai stipriai nesiveršite atgal į „i30 Fastback N“ krėslus.
Tai, kad automobilis nėra užgimęs ilgų nuotolių kelionėms, pasireiškia ir perlipus 130 km/val. ribą. Į vidų pradeda brautis vėjo ir padangų keliamas triukšmas, o tai dar nebūtų didžiulė problema, jeigu automobilyje būtų montuojama kokybiškiau garso įrašus atkurianti garso sistema. Ir be abejonės – kuro sąnaudų rodiklis tikrai nėra tas, kuriuo norėtųsi girtis priešais „Peugeot 308 GTi“ ar „Volkswagen Golf GTI“ vairuotojus, bet tai mažytės smulkmenos.
„Hyundai i30 Fastback N“ pradeda džiuginti, kai ištrūkstate iš didmiesčio ir nusigaunate į atokesnį kampelį, kuriame galėtumėte girdėti tik savo kvėpimą ar paukščių čiulbėjimą. Atradę tokią vietą, o tokių Lietuvoje tikrai netrūksta, labai greitai suprasite kokį stebuklą gali sukurti inžinieriai (šiuo atveju buvęs „BMW M“ padalinio vadovas Albertas Biermannas), kai jiems suteikiama absoliuti laisvė.
Priekinė automobilio dalis ryžtingai kimbasi į kelio dangą ir niekada nenori jos paleisti iš savo pančių. Visai kaip šuo, įsikandęs į savo mėgstamiausią žaislą. Norėdami jį atimti, turėsite kaip reikia paprakaituoti arba blogiausiu atveju – įsivelti į konfliktą, o šiuo atveju – patirti avariją. Tai, kaip automobilis sugeba bėgioti tarp skirtingų posūkių kelia susižavėjimą ir norint tai pajusti nereikia važiuoti ypatingai didžiuliu greičiu. Tiesiog užtenka jam parodyti aštrų posūkį, į kurį reikia įvažiuoti naudojant antrą pavarą ir netrukus pradedi stebėti kaip agresyviai ir užtikrintai „i30 Fastback N“ sugeba važiuoti ten, kur to pageidauja vairuotojas.
Didžiausią džiaugsmą teikia faktas, jog „Hyundai i30 Fastback N“ turi kitokius pakabos nustatymus negu hečbekas, kuris „Sport“ režimu kratosi taip, lyg dardėtumėte nuo laiptų, sėdėdami ant pianino. Tuo tarpu „i30 Fastback N“, įjungus tą patį režimą išlieka standus, tačiau toli gražu ne toks kietas kaip jo brolis. Vietoj kratymosi gaunate santūrų krėstelėjimą, kuris praneš kas dedasi po jūsų užpakaliu. Jeigu nuolatiniam kratymuisi turite silpnybę – ne problema. Užteks įjungti „Hyundai N“ režimą, kuris privers suprasti ką reiškia kalenti dantimis.
Vertinimo kriterijus | Hyundai i30 Fastback N |
Pakabos suteikiamas komfortas | 7 balai |
Stabilumas posūkiuose ir važiuojant didesniu greičiu | 9 balai |
Manevringumas | 8 balai |
Stabdžių sistemos efektyvumas | 9 balai |
Triukšmo lygis | 7 balai |
Padangų išmatavimai | 235/45 R19 |
EKSPLOATACIJA
Vienas didžiausių sportiškų hečbekų privalumų – stebėtinai racionali kaina ir visiems įkandami priežiūros kaštai. Ir šioje kategorijoje „Hyundai i30 Fastback N“ pasirodo ne gerai, o tiesiog nuostabiai.
Lietuvoje „i30 Fastback N“ siūlomas su dviem įrangos lygiais: „N“ ir „Performance Pack“.
Standartinė „N“ modelio versija mūsų šalyje kainuoja 26 990 eurų. Už šią sumą gaunate 250 arklio galių išvystantį automobilį ir pakankamai daug komforto įrangos. Bet šią versiją ignoruokite. Į ją net nekreipkite dėmesio, nes Jūs norėsite „Performance Pack“ versijos, kuri kainuoja 3000 eurų daugiau – 29 990 eurų. Už šią sumą gaunate modelį, kuris išvysto ne 250, o 275 arklio galias. Jūs taip pat gausite 19 colių skersmens ratlankius, kurie bus apauti „Pirelli P Zero N“ padangomis, išmetimo sistemą su papildomais vožtuvais ir riboto praslydimo diferencialą. Ir visa tai – už dyzelinės „Opel Insignia“ kainą.
Vertinant automobilį tik pagal kainą, nei vienas konkurentas negalės pasiūlyti to paties. Vienintelis „Renault“ už 29 234 eurus pasiūlys įsigyti standartinę „Megane R.S.“ versiją su 280 arklio galių išvystančiu motoru. Į „Megane R.S.“ sumontavus tuos pačius žaislius, kuriuos gauname „Hyundai i30 Fastback N“, galutinė kaina netikėtai išaugs iki maždaug 33 tūkst. eurų.
O kaip gi „Volkswagen Golf GTI“? Matote, Vokietijos milžinas jau nebegamina 7-osios kartos „Golf“, nes jo vietą užėmė 8-oji modelio karta, o kartu su ja netrukus pasirodys ir „GTI“ versija, kuri, ko gero, bus brangesnė ir kainuos nuo maždaug 35 tūkst. eurų.
Vertinimo kriterijus | Hyundai i30 Fastback N |
Pigiausio modelio kaina | 26 990 eurai |
Bandytų modelių kaina | 29 990 eurai |
Papildomos įrangos pasirinkimas ir kaina | 9 balai |
Standartinė garantija | 7 metų / be ridos apribojimo |
Numatoma išliekamoji vertė po 5 metų | 30 procentų |
Išlaidos planiniams aptarnavimams 100 000 kilometrų | 2022 eurai |
Atstovybių tinklas | Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje |
Pirmasis pilnavertis „Hyundai“ bandymas prasibrauti į entuziastams skirtą areną vertas visų įmanomų liaupsių.
Automobilių entuziastai nėra ta pirkėjų grupė, kuri pasitenkins vidutinišku, „ai, bus gerai“ tipo produktu. Jeigu gamintojas nusprendžia sukurti sportišką automobilį, jis naujam projektui atsiduoti 110% ir įsitikinti, jog naujasis modelis patenkintų ne tetulės Irenos poreikius. Jis turi priversti kiekvieną vairuotoją džiūgauti ir kikenti kaip penkiametį vaiką, ir tai šiam „Hyundai“ puikiai sekasi tai daryti.
Tai nėra alternatyva sportiškų hečbekų sunkiasvoriams, kaip, pavyzdžiui, „Renault Megane R.S.“ ar „Seat Leon Cupra“. Į „Hyundai i30 Fastback N“ reikėtų žiūrėti kaip į universaliausio karštakošio hečbeko – „Volkswagen Golf GTI“ alternatyvą. Tik tuomet jis atrodys kaip prasmingas potencialus pirkinys, ir jeigu jau jį lyginame su „Golf GTI“, šį kartą „Hyundai“ siūlo gerokai linksmesnį vakarėlį negu santūrusis „Volkswagen“.
MUMS PATIKO
- Dieviškai tiksliai persijungiančios pavaros
- Pokštelėjimai ir kiti smagūs garsai, sklindantys išmetimo sistemos skamba natūraliai ir nedirbtinai
- Universalumas ir galimybė susikurti savo važiavimo režimą. Komfortiška pakaba su sportiškais pokštelėjimais iš išmetimo vamzdžio? Žinoma!
- Stulbinanti kaina ir 7 metų garantija be ridos apribojimo (be jokių papildomų sąlygų)
- Efektyvūs stabdžiai
MUMS NEPATIKO
- Interjero stilistika galėtų būti įdomesnė
- Garso sistema – vidutiniška
- Įjungus „Sport+“ režimą pakaba tampa pernelyg standi
- Nepatogios, plokščios sėdynės