Pirmieji svarbūs projektai
Pirmasis, itin svarbus projektas, prie kurio ženkliai prisidėjo šios istorijos herojus – Harmas Lagaay. Po pakankamai ilgos praktikos „Simca“ bendrovėje, 1971 metais jis persikėlė į „Porsche“ – į sportiškų automobilių specialistės būstinę, kurioje jis buvo apsuptas užkietėjusių entuziastų.
Kartu, bendromis jėgomis jie sukūrė iki šiol visų mylimą „Series II“ modelių kartą, kuri buvo gaminama nuo 1973 metų, bet tai buvo tik pradžia.
Vis daugiau žinių ir patirties įgaunantis specialistas vėliau dėjo visas pastangas plušdamas prie pigiausio „Porsche“ modelio – „924“. Nors prie šio automobilio ženkliai prisiėjo ir kolegos iš „Volkswagen“, bet pigiausias ir kompaktiškiausias to laikmečio „Porsche“ turėjo žymiai daugiau garsiosios bendrovės genų.
Laikas pokyčiams
Bet kuris, daugiau ambicijų turintis specialistas, anksčiau ar vėliau norės tapti konkrečios markės dizaino departamento vadovu, lyderiu, kuris sakytų kuria kryptimi turėtų evoliucionuoti automobilių dizainas.
1977 metais automobilių dizaineris iš Olandijos nusprendė priimti dosnų pasiūlymą iš „Ford“, kurios padalinys buvo įsikūręs viename svarbiausių Vokietijos miestų – Kelne. Dirbdamas gerokai didesnėje ir sudėtingesnėje organizacijoje Harmas Lagaay sugebėjo „Ford“ laivą pasukti kita kryptimi. Pakankamai klasikines formas pakeitė futuristiškos ir tiems laikams neįprastų formų „Sierra“ ir „Escort“. Nepaisant grandiozinių pakeitimų, tiek „Sierra“, tiek „Escort“ tapo absoliutūs bestseleriai, sėkmės istorijos, dėl kurių olandu pradėjo domėtis kitas automobilių pramonės gigantas – BMW.
Eksperimentas
Modernizmą propagavęs automobilių dizaineris į daugelio dievinamos markės biurą persikėlė 1985 metais. Tais pačiais metais Harmas Laagay pradėjo darbuotis prie dviviečio kabrioleto, dėl kurio svarbos iki šiol ginčijimąsi.
Nuo pat pirmųjų dienų „Z1“ turėjo būti ypatingu, išskirtiniu, ribotos laidos modeliu, kurį galėjo įsigyti ne bet kuris Vokietijos ar Europos pilietis. Ar tik dėl to, jog to panorėjo gamintojas? Tikrai ne. Tuomet „BMW Z1“ buvo įkainotas 83 000 Vokietijos markių suma. Palyginimui – „E30“ kartos „BMW M3“ tuomet kainavo vos 58 000 Vokietijos markių.
Kol BMW inžinieriai dieną ir naktį stengėsi paspartinti „Z1“ kabrioleto kelionę link serijinės gamybos, Harmas Laagay tuo pačiu metu sulaukė dosnaus pasiūlymo iš „Porsche“ – kompanijos, kuri padėjo labai tvirtus pamatus dizainerio karjerai.
Naujas etapas
1989 metai. „Porsche“ bendrovės vadovai oficialiai paskelbia, jog vyriausiojo dizainerio pareigas nuo šiol užims Harmas Laagay. Aukščiausios klasės specialistas, dėl kurio verta pakovoti. Ir panašu, jog „Porsche“ vadovai dėl šio dizainerio neklydo, nes per 15 metų laikotarpį olandas sukūrė ištisą įspūdingų modelių gvardiją: „993“, „996“, „997“ kartos „911“, pirmosios kartos „Boxster“, „Cayman“ ir „Cayenne“ taip pat tapo Harmo Laagay vizitinėmis kortelėmis. Vis dėlto, jeigu turėtume išrinkti vieną, vienintelį, patį įspūdingiausią Harmo Laagay projektą, mes net nesudvejoję įvardintume „Carrera GT“. Paskutinį senosios mokyklos atstovą, kurio galinius ratus suko aukštasūkis 10 cilindrų variklis. Tai buvo automobilis, kurį reikėjo vairuoti įsikibus į vairą ir tikėtis, jog aštresniame posūkyje jis Jums nenukastų galvos. Visiška priešingybė moderniems analogams.