Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
8-ąjame dešimtmetyje Europoje knibždėjo vien tik ralio fanai. O automobilių gamintojams rūpėjo tik du žodžiai: homologuotas automobilis. To pasekoje ralio trasose lankstančių „bolidų" gatvinės versijos buvo gaminamos su homologacija. Ir anuomet tai buvo pakankamai normalus reiškinys. Beveik per naktį visi įprasti, gal net nuobodūs automobiliai tapo seksualūs. Kai pirkėjams buvo pasiūlyta įsigyti raumeningąsias įprastų automobilių versijas. Taip atsirado „VW Golf Rallye",„ BMW M3", „Ford Sierra RS Cosworth" ir „Lancia Delta Integrale". Tai tik keli paminėti modeliai, jų buvo ir daugiau.
Kad gamintojai galėtų varžytis ralio čempionatuose turėjo išleisti bent 5000 vienetų modelių, su kuriais ketino dalyvauti varžybose. Tuo pačiu, tai buvo puikus pasirinkimas vairavimo entuziastams, kurie neišgalėjo įsigyti superautomobilio.
Dabar šie nostalgiją keliantys homologuoti modeliai yra kolekcionierių trokštamas laimikis. O vienas labiausiai geidžiamų yra kampuotoji „Lancia Delta HF". Iš visų homologuotų gamyklinių automobilių šis nusipelno didžiausios šlovės, pelnytos ralio trasoje.
Automobilis sukurtas ant nepatrauklaus hečbeko, o prie pavadinimo pridėtas žodelis „Integrale", „4WD" sistema ir išplatintos ratų arkos. Savo laiku automobilis pelnė net 6 nugalėtojų titulus 2 „WRC" konstruktorių kategorijoje (1987,1992 metais) ir 4 vairuotojų pelnytus čempionų vardus (1987-1989 ir 1991 metais). Tai vienas sėkmingiausiu visų laikų ralio automobilių. Gatvei skirta homologuota versija būtent ir pabrėžia, kad tai nugalėtojų automobilis.
Kol automobilis skynė pergalės nuo Monte Karlo iki Argentinos ir Australijos, „Lancia" tapo „Martini racing" sinonimu. Riboto leidimo gatvei skirti „Integrale" automobiliai taip pat turėjo „Martini Racing" spalvų schemą.
Šis nuotraukose matomas automobilis priklauso Deividui Jorgui iš Didžiosios Britanijos. Tai 1993 metų „Delta HF Integrale 16v Evolution II" vienas paskutiniųjų modelių prieš gamybos pabaigą 1994 metais. Pradžioje tai buvo demonstracinis automobilis vienos italų kompanijos, kuri užsiima „Integrale" variklio kompiuterių tobulinimu.
Automobilis turi jau minėtą „Martini Racing" spalvų ir rėmėjų lipdukų schemą. „Evo II" buvo parduodami su ABS, oro kondicionieriumi. Ir svarbiausia su galingiausiais šio modelio varikliais, tai 4 cilindrų eilėje, „Garett" turbokompresoriumi apautas 16 vožtuvų variklis su 215 arklio galiomis. Kad būtų aiškiau galime pasakyti, jog ši „Integrale" rimtai stojo skersai kelią tokiam automobiliui kaip „Porsche 911".
Mašinos salonas aptrauktas „alcantra" ir apsiuvinėtas raudonomis siūlėmis. Saugos diržai tokie, kokie sutinkami ankstesniuose „Evo I Martini 5 special edition" modeliuose. Apskritai salonas nuo raliui skirtos versijos skiriasi tik saugos lankais.
Deivas automobilį nusipirko prieš 3 metus. Praktiškai nieko tvarkyti nereikėjo, neskaitant kelių smulkmenų. Todėl nuo pat pirmų dienų vyras mėgavosi automobiliu Anglijos užmiesčio keliais. O mašina traukia visų akį, žmonės pamatę automobilį ima jį fotografuoti, rodyti nykščius į viršų. Net policijos pareigūnai buvo sustabdę Deivą, tik tam kad galėtų iš arčiau apžiūrėti automobilį.
Tačiau vyro žmona nemėgo automobilio, tai truko iki pirmojo sniego. Kada visų varomųjų ratų automobilis sužavėjo ir Deivo antrąją pusę.
Gera išvaizda dar ne viskas, net turint klasikinį automobilį. Tokios prigimties mašinai svarbu ir dinaminės savybės. Deivo „Integrale" dėl greitesnio turbokompresoriaus užsipūtimo turi mažesnį nei įprasta, tačiau vis tiek „Garrett" turbokompresorių iš „Evo I" modelio. Pakeisti išmetimo ir įsiurbimo kolektoriai ir „Abarth" čipuotas variklio kompiuteris leidžia turėti saugų 250 arklio galių skaičių. Tai nėra daug pagal šių dienų standartus, tačiau vairavimo talentą turinčiam žmogui tai pakankama galia parodyti automobilio potencialą. Be to „Integrale" yra vienas labiausiai į vairuotojo poreikius atsižvelgus sukurtų automobilių.
Valdymas ir ratų sukibimas yra tiesiog fenomenalus. Mašina puikiai valdoma net ant ledo, atsižvelgus į jos amžių tai atrodo išties fantastiška. Na bet juk ne veltui „Lancia Integrale" skynė laurus ralio trasoje.
*pagal - „European Car"
8-ąjame dešimtmetyje Europoje knibždėjo vien tik ralio fanai. O automobilių gamintojams rūpėjo tik du žodžiai: homologuotas automobilis. To pasekoje ralio trasose lankstančių „bolidų" gatvinės versijos buvo gaminamos su homologacija. Ir anuomet tai buvo pakankamai normalus reiškinys. Beveik per naktį visi įprasti, gal net nuobodūs automobiliai tapo seksualūs. Kai pirkėjams buvo pasiūlyta įsigyti raumeningąsias įprastų automobilių versijas. Taip atsirado „VW Golf Rallye",„ BMW M3", „Ford Sierra RS Cosworth" ir „Lancia Delta Integrale". Tai tik keli paminėti modeliai, jų buvo ir daugiau.
Kad gamintojai galėtų varžytis ralio čempionatuose turėjo išleisti bent 5000 vienetų modelių, su kuriais ketino dalyvauti varžybose. Tuo pačiu, tai buvo puikus pasirinkimas vairavimo entuziastams, kurie neišgalėjo įsigyti superautomobilio.
Dabar šie nostalgiją keliantys homologuoti modeliai yra kolekcionierių trokštamas laimikis. O vienas labiausiai geidžiamų yra kampuotoji „Lancia Delta HF". Iš visų homologuotų gamyklinių automobilių šis nusipelno didžiausios šlovės, pelnytos ralio trasoje.
Automobilis sukurtas ant nepatrauklaus hečbeko, o prie pavadinimo pridėtas žodelis „Integrale", „4WD" sistema ir išplatintos ratų arkos. Savo laiku automobilis pelnė net 6 nugalėtojų titulus 2 „WRC" konstruktorių kategorijoje (1987,1992 metais) ir 4 vairuotojų pelnytus čempionų vardus (1987-1989 ir 1991 metais). Tai vienas sėkmingiausiu visų laikų ralio automobilių. Gatvei skirta homologuota versija būtent ir pabrėžia, kad tai nugalėtojų automobilis.
Kol automobilis skynė pergalės nuo Monte Karlo iki Argentinos ir Australijos, „Lancia" tapo „Martini racing" sinonimu. Riboto leidimo gatvei skirti „Integrale" automobiliai taip pat turėjo „Martini Racing" spalvų schemą.
Šis nuotraukose matomas automobilis priklauso Deividui Jorgui iš Didžiosios Britanijos. Tai 1993 metų „Delta HF Integrale 16v Evolution II" vienas paskutiniųjų modelių prieš gamybos pabaigą 1994 metais. Pradžioje tai buvo demonstracinis automobilis vienos italų kompanijos, kuri užsiima „Integrale" variklio kompiuterių tobulinimu.
Automobilis turi jau minėtą „Martini Racing" spalvų ir rėmėjų lipdukų schemą. „Evo II" buvo parduodami su ABS, oro kondicionieriumi. Ir svarbiausia su galingiausiais šio modelio varikliais, tai 4 cilindrų eilėje, „Garett" turbokompresoriumi apautas 16 vožtuvų variklis su 215 arklio galiomis. Kad būtų aiškiau galime pasakyti, jog ši „Integrale" rimtai stojo skersai kelią tokiam automobiliui kaip „Porsche 911".
Mašinos salonas aptrauktas „alcantra" ir apsiuvinėtas raudonomis siūlėmis. Saugos diržai tokie, kokie sutinkami ankstesniuose „Evo I Martini 5 special edition" modeliuose. Apskritai salonas nuo raliui skirtos versijos skiriasi tik saugos lankais.
Deivas automobilį nusipirko prieš 3 metus. Praktiškai nieko tvarkyti nereikėjo, neskaitant kelių smulkmenų. Todėl nuo pat pirmų dienų vyras mėgavosi automobiliu Anglijos užmiesčio keliais. O mašina traukia visų akį, žmonės pamatę automobilį ima jį fotografuoti, rodyti nykščius į viršų. Net policijos pareigūnai buvo sustabdę Deivą, tik tam kad galėtų iš arčiau apžiūrėti automobilį.
Tačiau vyro žmona nemėgo automobilio, tai truko iki pirmojo sniego. Kada visų varomųjų ratų automobilis sužavėjo ir Deivo antrąją pusę.
Gera išvaizda dar ne viskas, net turint klasikinį automobilį. Tokios prigimties mašinai svarbu ir dinaminės savybės. Deivo „Integrale" dėl greitesnio turbokompresoriaus užsipūtimo turi mažesnį nei įprasta, tačiau vis tiek „Garrett" turbokompresorių iš „Evo I" modelio. Pakeisti išmetimo ir įsiurbimo kolektoriai ir „Abarth" čipuotas variklio kompiuteris leidžia turėti saugų 250 arklio galių skaičių. Tai nėra daug pagal šių dienų standartus, tačiau vairavimo talentą turinčiam žmogui tai pakankama galia parodyti automobilio potencialą. Be to „Integrale" yra vienas labiausiai į vairuotojo poreikius atsižvelgus sukurtų automobilių.
Valdymas ir ratų sukibimas yra tiesiog fenomenalus. Mašina puikiai valdoma net ant ledo, atsižvelgus į jos amžių tai atrodo išties fantastiška. Na bet juk ne veltui „Lancia Integrale" skynė laurus ralio trasoje.
*pagal - „European Car"