Klaidomis pažymėta ralio pradžia
„DHL Rally Elektrėnai“ organizatoriai numatė aštuonis greičio ruožus. Pirmajame jų naują bolidą - „Mitsubishi Lancer Evo X“ - šiame sezone vairuojantis Gintautas Šlepikas buvo 8-as, atsilikęs nuo ruožo nugalėtojo V. Žalos 25,5 sek. A. Gorelovas čia nuo Gintauto atsiliko 7,1 sek. ir buvo vienuoliktas.
Sekančiame ruože greitesnis jau buvo Alexander Gorelovas, pranokęs Gintautą 1,9 sek. Po dviejų ruožų bendroje įskaitoje juos skyrė 5,1 sek. Jie abu žengė atitinkamai aštuntoje ir dešimtoje vietose.
„Pirmajame greičio ruože pasirinkau labai didelį tempą, bet viso ruožo be klaidų įveikti nepavyko. Iki finišo likus apie 500 metrų pračiuožiau sankryžą ir užgesinau variklį, dėl to praradau apie 10-15 sekundžių. Antrajame ruože taip pat stengiausi važiuoti greitai, bet klaidų vėl nepavyko išvengti. Likus apie 300 metrų iki finišo išlėkiau iš trasos ir sulanksčiau bolido vairo traukę. Laimei, čia lydėjo sėkmė ir šiaip ne taip sugebėjau pasiekti serviso zoną, kur automobilis buvo suremontuotas“, - taip sunkią varžybų pradžią apibūdina lenktynininkas.
Visose klasėse bendroje čempionato įskaitoje prieš Elektrėnų ralį virė rimta kova. Elektrėnuose kiekvienas norėjo iškovoti kuo daugiau taškų. Apie ralyje tvyrojusią intrigą liudijo ir kitų lenktynininkų klaidos. Jau pirmajame greičio ruože iš kovos pasitraukė avariją patyręs čempionato lyderis Martynas Samsonas. Antrame greičio ruože ratą pramušė vos aštuoniais taškais mažiau bendroje įskaitoje turintis Vaidotas Žala, kuris po šio incidento nusirito į pirmojo trisdešimtuko galą. Taigi ralis ir pats ralio čempionatas tapo dar labiau nenuspėjamas.
3 ir 4 greičio ruožuose Gintautas toliau pamažu augino persvarą prieš rusą. Įpusėjus Elektrėnų raliui jis žengė 6-oje bendros įskaitos vietoje ir 12,4 sek. lenkė A. Gorelovą, kuris bendroje įskaitoje žengė 7-as.
„Po serviso zonos nutariau sumažinti tempą ir 3 greičio ruožą pravažiavau be klaidų, tačiau ketvirto greičio ruožo pabaiga ir vėl buvo ne itin sėkminga.. Paskutiniame posūkyje galiniu dešiniu ratu atsirėmiau į aukštą kelio kraštą ir numontavau padangą.“, - įspūdžiais dalinasi pilotas.
Po pertraukos
„Antroje varžybų dalyje viskas toliau vyko pagal išsikeltą planą. Servisas ir pietūs truko apie 2 valandas, taigi susidėliojau galvoje visas mintis ir nusiraminau“, - teigė Gintautas. Likusiuose keturiuose greičio ruožuose jo ir Audriaus Pivoro ekipažas tris kartus buvo greitesnis už rusų duetą. Pastarasis tik septintajame greičio ruože buvo 2,3 sek. pranašesnis už lietuvius.
„Po pertraukos pirmus tris ruožus pravažiavau labai atsargiai – nutariau nebelaužyti automobilio, neberizikavau, suradau tokį tempą, kad galėčiau rusų ekipažą išlaikyti už nugaros. Žemesnis tempas pasiteisino, nes leido trasą įveikti be klaidų ir ne tik išlaikyti, bet ir padidinti persvarą prieš pagrindinį varžovą“, - pasakoja Gintautas.
„Už paskutinio greičio ruožo laimėjimą klasėje - gaunami trys papildomi taškai. Taigi prieš jo startą susikaupiau ir nedarydamas nė menkiausios klaidos užfiksavau gerą rezultatą. Bendroje ralio įskaitoje čia buvau septintas, o savo klasėje – greičiausias.“, - papildomais trimis taškais džiaugiasi G. Šlepikas.
„MKtechnika – SlepikasMotorsport“ komandos nariai aštuonis Elektrėnų ralio greičio ruožus įveikė per 1 val. 10 min. 2,2 sek. ir bendroje įskaitoje užėmė 7-ą vietą. Nuo ralio nugalėtojo Giedriaus Notkaus (LRČ1 klasė) ekipažas atsiliko 3 min. 23,8 sek.
Intriga iki pat finišo
Ir nors prieš prasidedant paskutiniam greičio ruožui, atstumai tarp greičiausių lenktynininkų buvo gana nemaži, tačiau totalizatoriuje statyti už taip ir pasibaigsiančias varžybas būtų buvę didžiulė klaida.
Ralio nugalėtojas nepasikeitė – juo tapo Giedrius Notkus, tačiau varžybos jam nebuvo lengvos, klaidų ir įspūdingų, žiūrovams padovanotų momentų, neišvengė ir jis. Jam į nugarą vis kvėpavo latvis Janis Vorobjovs, taigi Giedriui reikėjo išlaikyti aukštą tempą. Stengdamasis jį pavyti, latvis paskutiniame greičio ruože padarė klaidą, pramušė ratą ir dėl to buvo priverstas antrąją poziciją užleisti Deividui Jociui.
Antrame greičio ruože klaidą padaręs V. Žala vėliau buvo labai greitas – jis laimėjo keturis greičio ruožus iš eilės ir iš 28 vietos sugebėjo pakilti iki šeštos pozicijos. Tai jis padarė paskutiniame greičio ruože - Gintautas Šlepikas nuo Vaidoto atsiliko vos 2,2 sek.
Pirma vieta klasėje
Elektrėnų ralyje, LRČ2 klasėje, Gintautas Šlepikas užėmė pirmąją vietą, aplenkęs pagrindinį čempionato varžovą A. Gorelovą 38 sekundes. Ši pergalė jam leido sustiprinti pirmą poziciją bendroje įskaitoje.
„Elektrėnų ralio pradžia buvo labai jaudinanti – jaučiau įtampą. Tikriausiai dėl to ir dariau daug klaidų. Po pertraukos pavyko nusiraminti ir antroje varžybų dalyje važiavau atsargiau, vykdžiau savo planą. Ralis buvo labai nenuspėjamas, o lenktynininkų klaidos darė jį intriguojantį. Iki pat jo finišo tikriausiai nei vienas nesijautė užtikrintas savo vieta – ralis daugumai buvo nelengvas.“, - ralį apibendrino Gintautas.
„Dabar lauksime paskutinio etapo - Druskininkų ralio, kur lauks ne ką mažesnė kova. Be to, šiame etape pelnyti taškai bus dauginami iš 1,5 koeficiento, taigi reikės stengtis konkurentus būtinai išlaikyti už nugaros“, - pridūrė pilotas.
„DHL Rally Elektrėnai“ TOP10:
1. G. Notkus / D. Strižanas (Mitsubishi Lancer Evo IX) 1:06:38.40
2. D. Jocius / D. Zvicevičius (Mitsubishi Lancer Evo IX) +41.60
3. J. Vorobjovs / A. Mālnieks (Mitsubishi Miraga) +1:07.00
4. B. Vanagas / G. Germanavičiūtė (Subaru Impreza WRC) +1:39.10
5. R. Čapkauskas / T. Šipkauskas (Mitsubishi Lancer Evo IX) +2:23.30
6. V. Žala / Ž. Žala (Mitsubishi Lancer Evo VIII) +3:21.60
7. G. Šlepikas / A. Pivoras (Mitsubishi Lancer Evo X) +3:23.80
8. A. Gorelov / I. Skuridin (Mitsubishi Lancer Evo X) +4:01.80
9. L. Vaškys / L. Paškevičius (Mitsubishi Lancer Evo IX) +4:13.50
10. Ł. Habaj / D. Dymurski (Ford Fiesta R5) +4.24:60