Konkurso uoga – rungčių originalumas
Vytą konkurse labiausiai žavi netradicinės rungtys ir organizatorių paslaptingumas. Jie niekada neskelbia rungčių iš anksto, tad vairuotojams nėra kaip pasiruošti konkursui. Kaip sako pašnekovas, norint būti geriausiu Lietuvos vairuotoju reikia ruoštis visą laiką. Reikia domėtis naujovėmis, technologijomis, sekti eismą ir tobulinti vairavimo įgūdžius. Jis priduria, kad netgi patekti į finalą būna sunku, ypač naujiems dalyviams, mat tam reikia ir paties konkurso patirties, kad jau būtų galima prognozuoti, kokiose vietose jo organizatoriai, „Lietuvos žurnalistų autoklubas“, bandys dalyviams pakišti kiaulę.
Didžiausias smagumas laukia patekus į finalą. Kaip pasakoja ilgamečiai dalyviai, lenktynininkai Edvinas Bieliauskas ir Vytas Bilinskas, ten vairavimo įgūdžiai rungčių gausoje turi jau gana mažą įtaką bendram rezultatui. O ir vairuoti reikia kitaip: tai sukiotis atbulomis su priekaba, tai važiuoti laikui su kiaušiniu dubenėlyje ant variklio dangčio. Gali tekti išvardyti atsitiktines automobilio variklio dalis, išskirti „Neste“ degalų rūšis, atgaivinti avarijoje nukentėjusį žmogų, patikrinti seno automobilio techninę būklę, surasti priėjimą prie hibridinio modelio akumuliatoriaus ar užgesinti užsidegusią mašiną.
„Aš, kaip lenktynininkas, šiemet jau du kartus naudojausi gesintuvu per varžybas, gesindamas degantį automobilį. Retas vairuotojas išvis per gyvenimą gesintuvą išsitraukia, tai jei vėl bus tokia užduotis, galėsiu parodyti, kaip reikia gesinti“, – nusijuokė Edvinas Bieliauskas.
„Man patinka tokie konkursai. Kai gyveni automobiliais, tai jame labai įdomu sudalyvauti, pasitikrinti savo žinias, sugebėjimus su kitais vairuotojais, šis konkursas skatina pastoviai gilinti žinias ir domėtis automobilizmu“.
Lenktynininkai kovos tarpusavyje
Edvinas užsiregistruoti į konkursą įkalbėjo ir savo bičiulį bei varžovą Arą Kalėdą, besivaržantį Lietuvos ralio čempionate „BMW Cup“ įskaitoje. Jis dar nė karto nedalyvavo šiame konkurse, bet paskutinę savaitę intensyviai naršęs informaciją ir vaizdo įrašus iš ankstesnių konkursų, neslepia, kad vien Kauno etape gali pasirodyti kaip toli gražu ne geriausias vairuotojas.
„Aš nebijau išeiti iš komforto zonos ir nujaučiu, kad šiame konkurse galiu prasileisti. Man bus labai įdomu pažiūrėti, kiek ir kuriose vietose dalyvavimas automobilių sporte atneša bendro automobilinio supratimo ir bus įdomu pažiūrėti, ką gero galėsiu nuveikti su važiavimo užduotimis. Be to, čia yra viena iš nedaugelio vietų, kur galėsiu pasimatuoti su žmona, mat ir ji čia užsiregistravo“, – nusijuokė Kalėda.
Aras iš karto rėžė, kad čia bent jau karštakraujai lenktynininkai gali turėti bėdą perėję prie vairavimo rungčių, kurios šiemet bus atliekamos įvairiais „Suzuki“ automobiliais. Geriausiais vairuotojais konkurse netampa tie, kurie moka lėkti greitai ir nulaikyti automobilį ant kelio. Vairavimo rungtyse čia labai svarbu tikslumas ir stabilumas.
Kova dėl „Geriausio Lietuvos vairuotojo 2019“ titulo prasidės jau šį šeštadienį Kaune, „ARV auto“ autodrome.