Viena gražiausių pasaulio trasų nuo Vilniaus yra nutolusi apie 1650 kilometrų. Atstumas nėra artimas, tačiau vairuoti yra sunkiausia (vertinant visa kelionę) atkarpoje nuo Vilniaus iki Varšuvos. Judėdamami nuo Lenkijos sostinės link žiedo gavome susimokėti už kelius. Paradoksalu, jog už Europos Sąjungos pinigus statyti keliai yra prižiūrimi privačių įmonių, kurios ir renka mokesčius. Tai mums kainavo 72,90 zloto kelionei į vieną pusę, toks pats mokestis yra taikomas ir grįžtant.
Keliaujantiems į „Nordschleife“ siūlytume neapsiriboti tik trasa ir paieškoti sau įdomių vietų pakeliui. Per daug nenutolstant nuo kurso, galima apsilankyti BMW, Mercedes Benz, Porsche, Audi ar VW muziejuose. Šie yra įsikūrę Miunchene (BMW), Štutgarte (MB ir Porsche), tarp šių miestų esančiame Ingolštate (Audi). Į vakarus nuo Berlyno Volfburge yra VW muziejus. Paskirkite tam pora dienų.
Vietos apgyvendinimui ieškojome labai gerame tinklapyje
www.booking.com Pasirinkome už 8 kilometrų nuo Niurburgo esantį Kelbergą. Tai mažas, labai jaukus miestukas, turintis viską, ko mums reikėjo. Pora maisto prekių parduotuvių, alaus „lavačką“, degalinę, keletą restoranėlių. Dar vienas didelis miestelio privalumas buvo kelias, vedantis į „Nordschleife“. Labai geras ir iš savęs verčiantis stipriau paspausti gazą.
Kelionę po Niurburgringo pramogų parką greičiausiai pradėsite nuo mašinos priparkavimo. Gerai paieškojus gana toli nuo įėjimo galima rasti nemokamą vietą, tačiau mes nutarėme „nesiparinti“ ir palikome mašiną po stogu – taip atsisveikinome su 5 eurais. Parkavimo trukmė – iki vienos darbo dienos. Būtinai apsilankykite muziejuje, apsilankykite visose suvenyrų parduotuvėse, prisėskite prie žaidimų automatų. Galiu sąžiningai pasakyti, kad net ir dabar negaila nei vieno ten išleisto euro.
Kainos suvenyrų parduotuvėse mums pasirodė gana protingos. Ypač po BMW ekspozicijos Miunchene. Lipdukai, priklausomai nuo dydžio ar reljefo (Jūs renkatės iš 2D ir 3D tipų), kainuoja nuo vieno iki dešimties eurų, už 15 – 25 rasite maikutę, panašiai kainuoja ir kepuraitės. Raktų pakabukai, rašikliai, puodukai, plakatai piniginę palengvins daugmaž dešimčia eurų. Jeigu vitrinose parduodamas vynas ar šampanas mūsų nestebino, tačiau tosteris, duonos riekutėje išdeginantis trasos formą, makaronai, forma sausainiams jau kvepėjo šiokiu tokiu lupikavimu. Kita vertus 50 litų už silikoninę „Nordschleife“ pyrago formą nėra jau toks ir kosmosas. Kai pagalvoju apie tai dabar, tai gaila, kad nenusipirkau.
Niurburgringo ofisas savo trasą pristato kaip gražiausią, ilgiausią, keliančią daugiausiai iššūkių. Taip pat nepamiršta paminėti, jog ji yra dažniausiai lankoma pasaulyje. Turiu pripažinti, jog jie yra velniškai teisūs. Apvažiuoti vieną ratą „Žaliuojų Pragaru“ kainuoja 26 eurus, keturis - 97, devynis - 202, dvidešimt penkis - 499, o metinio abonemento kaina yra 1475.
Prieš važiuojant į trasą siūlyčiau kuo daugiau dėmesio skirti pažinčiai. Priklausomai nuo turimos platformos, rinkitės rFactor ar Forza. Geras žinojimas pirmaisiais ratais lemia daug daugiau nei gerai paruoštas automobilis – trasa tikrai siaura, čia gausu vietų, kur reikia labai gerai žinoti kiek daug galima spausti prieš aklą posūkį. Verta pastebėti ir tai, kad apvažiavus „Žaliąjį Pragarą“ vieną kartą nesunku pajausti kuria kryptimi reiktų tobulinti savo keturratę ar dviratę transporto priemonę. Mūsiškis BMW E46 330 dar prieš atvykdamas į ringą buvo „nudropintas“, pakietintas, o važiuoklėje buvo sumontuota daug poliuretaninių medžiagų. Kaip parodė pora ratų trasoje tai buvo tikrai geras sprendimas – „bemsas“ ant asfalto stovėjo kaip įkaltas. Sekantis prioritetas mūsų nuomone būtų galingi, gerai aušinami stabdžiai ir pakankamai arklių po kapotu.
Taip pat siūlytume apvažiavus trasą pasidaryti sau nedidelę šventę. Kurioje nors iš „Nordschleife“ stebėjimo vietų atsidarykite alaus ir pasikepkite mėsos. Už tokius dalykus ten nebaudžiama. Pakelkite bokalą už šią didingą trasą. Ir sugrįžkite ten dar kartą. Mes gryšime, jau dabar užsisakėme viešbutį!
Trasą padėjo aplankyti “CARusselle” [www.carusselle.eu] ir Liqui Moly [www.liqui-moly.lt]