Kaip bebūtų keista, tačiau „Super Truck II“ vardu pavadinta koncepcija neatrodo it būtų futuristiška koncepcija. „Daimler“ koncernui priklausantis gamintoja didžiausią dėmesį sutelkė į ne akivaizdžius patobulinimus.
„Freightliner“ inžinieriai sumontavo aerodinamiškesnį variklio dangtį, priekinį buferį ir važiuoklės apdailą. Siekiant oro turbulenciją, radiatoriaus grotelės, priekinis stiklas, durys ir oro įsiurbimo angos buvo sklandžiai integruotos į kėbulą.
Gamintojas taip pat siekdamas užtikrinti, jog pats sunkvežimis būtų kuo aptakesnis, „Freightliner“ inžinieriai sumažino prošvaisą. Be to, važiuojant greitkeliu jis automatiškai prisitaiko prie žemės paviršiaus. Galiausiai, vietoj išorinių veidrodėlių įrengta kamerų sistema, kurią jau keletą metų naudoja sunkvežimių gamintojai iš Europos.
Teigiama, jog visų aerodinaminių priemonių derinys turėtų padėti sumažinti oro pasipriešinimą daugiau nei dvylika procentų.
Didžiausias netikėtumas, vis gi, slypi po variklio dangčiu. „Freightliner“ nusprendė, jog ateities sunkvežimis toliau naudos dyzelinį variklį. Tai – „Detroit Diesel“ gamybos dyzelinis variklis, turintis du turbokompresorius, optimizuotą aušinimo sistemą. Šis variklis buvo suporuotas su 13 laipsnių pavarų dėže, kuri, bendrovės teigimu, pasižymi neįtikėtinu efektyvumu. Teigiama, kad variklio ir transmisijos agregato degalų sąnaudos, palyginti su „Super Truck I“, sumažėjo 5,7 proc.
Prie geresnių degalų sąnaudų rodiklių prisideda dar vienas inžinierinis sprendimas. Važiuojant greitkeliu sunkvežimis automatiškai persijungia iš 6x4 į 6x2 pavarą – atjungia vieną varančiąją ašį. Tokiu būdu vilkikas vartoja mažiau degalų, bei padeda sumažinti natūralų padangų dėvėjimąsi.
„Freightliner Super Truck II“ buvo sukurtas gavus JAV energetikos departamento finansinę paramą ir vargu ar ši koncepcija pateks į serijinę gamybą. Vietoje to, tikėtina, kad šioje koncepcijoje pademonstruotos naujovės bus įdiegtos būsimuose „Freightliner“ vilkikuose.