Skirtingai negu „Forza Horizon“ serija, kurioje lenktyniavimas ir automobilių kolekcionavimas labiau primena pramogą, o ne rimtą užsiėmimą, jau aštuntoji „Forza Motorsport“ iteracija siekia iš pagrindų transformuoti lenktynių žanrą „Xbox“ konsolėse.
Kad ir kokią pažangą siekia pabrėžti „Turn 10“ studijos darbuotojai, tačiau pirmosios minutės žaidžiant „Forza Motorsport“ labiau primena ištisą dešimtmetį naudotą formulę. Žaidimo siužetas yra kaip niekada standartinis – gaunate atitinkamo dydžio biudžetą, išsirenkate savo pirmąjį automobilį ir su juo išsileidžiate į lenktynių pasaulį, kuriame kaupiate patirtį, pinigus ir žinoma – automobilius.
Kaip ir anksčiau, vieną lenktynių čempionatą sudaro kelios lenktynės, tačiau skirtingai nei anksčiau, tarp skirtingų etapų galite savo automobiliui atlikti vieną ar keletą modifikacijų, dėl kurių jis trasoje gali tapti šiek tiek greitesnis. Žinoma, tokia pačia privilegija naudojasi ir jūsų priešininkai, tad bet koks siekis įgauti pranašumą dažniausiai baigiasi nuolatiniu bandymu susikrauti kuo daugiau patirties taškų. Jie šiame žaidime skiriami už įvairiausius manevrus, aplenkimus, greitus ratus ar pergale. Iš esmės – kuo daugiau vairuojate automobilį, tuo daugiau patirties taškų uždirbate, o tai apsunkina tolygų, greitą ir pastangų nereikalaujantį progresą.
Nors žaidimo eiga yra labai panaši į „Gran Turismo“, naujoji „Forza Motorsport“ dalis turi vieną išskirtinį bruožą. „Forza Motorsport“ žaidime galite išsinuomoti bet kurį norimą automobilį ir su juo lenktyniauti bet kurioje trasoje. Nors nuomojant automobilį neužsidirbsite patirties taškų, tačiau tai suteikia progą išbandyti įvairiausius automobilius kada tik to užsimanote, neišleidžiant tūkstančių taškų jam įsigyti.
Ilgainiui galima įžvelgti ir dar vieną „Forza Motorsport“ privalumą – ankstesnėse „Forza Motorsport“ dalyse naudotą sudėtingumo lygį. Įjungus visas pagalbines priemones, net pradedantieji žaidėjai gali labai lengvai vairuoti greičiausius žaidime esančius automobilius. O štai patyrę žaidėjai palaipsniui gali išjungti įvairias pagalbines priemones ir taip padidinti sudėtingumo ir tikroviškumo lygį, tačiau iki tam tikros ribos, mat tikroviškumo sąvoka „Forza Motorsport“ žaidime yra labai abstrakti.
Labiausiai gaila, jog visai neblogą fizikos modelį gadina dirbtinio intelekto valdomi jūsų varžovai. Teoriškai, dirbtinis intelektas turėtų nuolatos analizuoti jūsų vairavimo stilių ir kitus parametrus, tačiau dėl sunkiai suprantamų priežasčių, priešininkai nuolatos daro kvailas klaidas arba iškart pasiduoda, kai juos visus aplenkiate. Kodėl? Sunku paaiškinti, nes, iš tiesų, norėtųsi, jog jie kovotų iki paskutinės akimirkos.
Automobilių įvairovė visuomet buvo „Forza Motorsport“ stiprioji pusė ir naujausioji dalis nėra išimtis. Standartinėje „Forza Motorsport“ versijoje gausite prieigą prie daugiau nei 500 skirtingų automobilių. Tarp jų – „Pagani“, „Rimac“, „Bugatti“, „Ferrari“ ar „Lamborghini“ superautomobiliai, tačiau į savo automobilių parką taip pat galėsite įtraukti „Opel Astra OPC“, „Mitsubishi Lancer EVO“ ar „Volvo 850 R“.
Be abejonės, lenktynių fanatikai nudžiugs išvydę ir gerokai rimtesnės technikos atstovus. Skirtingose lenktynių serijose galėsite dalyvauti su „McLaren F1 GT“, „Ferrari Risi Competizione F333 SP“ ar „BMW V12 LMR“.
Automobilių pasiūla – didžiulė, tad, tikėtina, jog žaidime kiekvienam žaidėjui pavyks surasti sau patinkantį automobilį ar išpildyti savo seną svajonę, pavyzdžiui, išbandyti 1957 metų „Porsche 356A Speedster“. Tačiau šis malonumas nebūtų toks džiuginantis, jeigu žaidimo kūrėjai būtų atsainiau pažiūrėję į įvairias smulkmenas.
Visų automobilių interjerai atkurti iki mažiausių smulkmenų. Kai kuriuose automobiliuose galima rasti net menkiausią įspaudą ant prietaisų skydelio, todėl sėdėdami už vairo galima pasijusti, jog konkretų modelį vairuojate iš tikro.
Estetiniu požiūriu – „Forza Motorsport“ yra, kol kas, įspūdingiausias serijos žaidimas. Didžiausią įspūdį kelia „Turn 10“ studijos darbuotojų sugebėjimas tiksliai atkurti kiekvieną trasos milimetrą ir joms suteikti daugiau gyvybės, natūralumo. Pavyzdžiui, trasos pašonėje esantys medžiai ar žolė čia atlieka ne tik gražių dekoracijų vaidmenų, tačiau tuo pačiu galima įžvelgti ir keletą trūkumų. Pavyzdžiui, ties „Eau Rouge“ posūkiu „Spa-Francorchamps“ trasoje nėra tribūnų, kurios yra realiame gyvenime.
Jeigu šią apžvalgą perskaitėte iki šios akimirkos, ko gero, norite manyti, jog „Turn 10“ žaidimų studijos pastangos sukurti įspūdingiausią „Forza Motorsport“ dalį yra vertos jūsų 70 eurų, tačiau tik su tam tikromis išimtimis.
„Forza Motorsport“ bus įdomus ir naudingas didelių lūkesčių šiam žaidimui nekeliantiems žaidėjams, kuriems labiau norisi mėgautis didžiule automobilių gausa, aki džiuginančiais vaizdais, o ne stipriai ištobulintu fizikos modeliu, galinčiu prilygti „Assetto Corsa“. Tad jeigu galite apriboti savo lūkesčius, tuomet naujausioji „Forza Motorsport“ dalis, iš ties, galės būti puikiu palydovu šaltais žiemos vakarais.