Praėjusią savaitę Londone įvykęs naujo „Formulės 1“ sezono pristatymas sulaukė įvairiapusiškų įvertinimų, tačiau tarptautinės automobilių sporto federacijos (FIA) vadovas Mohammedas Ben Sulayemas girdamas „F1 75“ renginio organizatorius užsiminė apie galimą revoliuciją „Formulėje 1“.
Jis leido suprasti, kad legendiniai V10 varikliai galėtų sugrįžti į „Formulę 1“, bet tik su viena sąlyga – jie turėtų būti varomi tvariais degalais.
Paskutinį kartą V10 varikliai „Formulės 1“ čempionate buvo naudojami 2005 metais. Tuomet šį agregatą, su tam tikrais apribojimais, naudojo „Toro Ross“ ekipa, tačiau jau 2006 metais visos „Formulės 1“ komandos naudojo V8 agregatus, o nuo 2014 metų – hibridinius motorus, turinčius V6 agregatą.
Teoriškai, šie pokyčiai atliepė visuotines automobilių pramonės tendencijas. Mažėjantis variklių tūris, susitelkimas į elektrifikaciją, efektyvumą ir naudą aplinkai, tačiau daugelis „Formulės 1“ gerbėjų „tvarumą“ propaguojančia kryptimi išlieka nusivylę.
„Formulės 1“ gerbėjai jau ne vienerius metus pasigenda šiurpuliukus keliančio variklių gausmo. Nors senieji bolidai buvo lėtesni, tačiau būtent V10 variklių era daugeliui šios sporto šakos gerbėjų kelia tik pačias geriausias emocijas.
Žinoma, šiuo metu niekas negali užtikrinti ar toks FIA prezidento pasiūlymas turėtų didesnį palaikymą, tiek pačioje federacijoje, tiek tarp „Formulės 1“ komandų, tačiau pasak Mohammedo Ben Sulayemo, tai bent jau viena iš galimų krypčių, kuri šiuo metu yra svarstoma.
Ar šie svarstymai peraugs į realius pokyčius, ar liks tik nostalgijos skatinama diskusija – pamatysime ateityje.