Per beveik 140 metų nuo pirmojo automobilio sukūrimo variklio dangtis tapo neatsiejama automobilio konstrukcijos dalimi. Tačiau „Ford“ siūlo permąstyti šį tradicinį sprendimą. Lankstų sistema, leidžianti sklandžiai atidaryti ir uždaryti dangtį, yra ne tik sudėtinga, bet ir brangi. Ypač elektromobiliuose, kuriuose po dangčiu nebėra tradicinių komponentų, tokių kaip vidaus degimo variklis, dangčio atidarymo poreikis tampa itin retas.
Kai kuriuose elektromobiliuose variklio dangtis apskritai nėra skirtas atidarymui. Pavyzdžiui, „BMW iX“ modelyje langų ploviklio skystis papildomas per specialią angą, esančią po BMW emblema, o visi techniniai aptarnavimo darbai atliekami tik autorizuotame servise. Tokiose situacijose tradicinė lankstų sistema tampa nereikalinga ir atrodo perteklinė.
„Ford“ siūlomas sprendimas
„Ford“ siūlo paprastesnę ir lengvesnę variklio dangčio konstrukciją. Jis būtų tvirtinamas priekyje specialiu užraktu, o gale būtų pridedamas papildomais fiksavimo taškais. Ši sistema turėtų kreipiančiąsias, kurios užtikrintų sklandų dangčio judėjimą į priekį bei apsaugotų nuo nepageidaujamo šoninio judėjimo.
Toks mechanizmas leistų ne tik sumažinti gamybos kaštus, bet ir sumažinti automobilio svorį, kas itin svarbu elektromobiliams. „Ford“ teigia, kad tokia konstrukcija puikiai tinka automobiliams, kuriuose po variklio dangčiu yra tik nedidelė „frunk“ bagažinė arba anga langų ploviklio skysčiui papildyti.
„Ford“ neišradinėja dviračio iš naujo
„Ford“ nėra pirmasis gamintojas, siūlantis atsisakyti tradicinių variklio dangčio lankstų. Panašų sprendimą jau naudojo antrosios kartos „Smart“ ir trečiosios kartos „Renault Twingo“ modeliai. Šiuose automobiliuose, kuriuose variklis buvo montuojamas gale, priekinis dangtis buvo tvirtinamas užrakto sistema su papildomu apsauginiu lynu.
„Ford“ taip pat numato įdiegti papildomas saugumo priemones, kurios užkirstų kelią dangčio netyčiniam atidarymui – tiek dėl netinkamo uždarymo, tiek dėl oro srauto spaudimo važiuojant dideliu greičiu.
Ar idėja pasiteisins?
Šis sprendimas atrodo logiškas: paprastesnė konstrukcija, mažesnės gamybos sąnaudos ir mažesnis automobilio svoris. Vis dėlto kyla klausimas, ar šie privalumai yra pakankamai reikšmingi, kad pateisintų šią naujovę, ypač atsižvelgiant į santykinai nedidelį kaštų ir svorio sumažinimą.
Tik laikas parodys, ar „Ford“ siūlomas sprendimas taps plačiai taikomu elektromobilių standartu. Tačiau vienas dalykas yra aiškus – automobilių gamintojai nuolat ieško būdų, kaip optimizuoti transporto priemonių konstrukciją. Net ir tokios iš pažiūros smulkios detalės, kaip variklio dangtis, gali turėti reikšmingos įtakos tiek gamybos efektyvumui, tiek automobilio patrauklumui rinkoje.