Remiantis analitinės bendrovės „Cloud Theory“ duomenimis, 2022 m. antrąjį ketvirtį „Ford“ atstovai per 30 dienų sugebėjo parduoti 86,4% sandėlyje buvusių „Mach-e“ modelių, tačiau per tą patį 2023 m. laikotarpį šį rodiklis sumažėjo iki vos 27,7%, nors sandėlyje esančių automobilių skaičius buvo daugiau negu dvigubai didesnis.
„Ford“ atstovai mano, jog pasiūla viršija paklausą
Su „Business Insider“ žurnalistais susisiekęs vienos „Ford“ atstovybės darbuotojas atskleidė, jog dabartinis elektrinių modelių gamybos tempas neatitinka realios automobilio paklausos.
„Mūsų atstovybėje turime ne vieną „Lightning“ ir „Mach-e“ modelį. Tokios situacijos dar niekada neturėjome“, – pridūrė jis.
„Ford“ prekybos atstovams kas mėnesį skiriamos atitinkamos automobilių kvotos, kurios skirstomos pagal atitinkamus prekybos atstovų ir rinkos poreikius, tačiau gamintojo spaudimas parduoti kuo daugiau elektromobilių piktina ne vieną „Ford“ atstovą, kurie kaltina koncerną pažeidžiant franšizės nuostatas.
„Manau, kad gamyba viršija paklausą“, – pridūrė rytinėje JAV pakrantėje „Ford“ automobilių atstovybę turintis pašnekovas.
„Mums yra suteikta galimybė atsisakyti paskirtų gamintojo kvotų. Iki šiol neatsisakėme nei vienos, išskyrus tas, kurios yra susijusios su elektromobiliais.“
„Ford“ nevykdo savo įsipareigojimų
„Ford“ turi problemų ne tik su „Mach-e“ paklausa, bet ir su „F-150 Lightning“ pikapo užsakymų įgyvendinimu.
Dar 2021 m. „Ford“ teigė sulaukusi daugiau nei 200 000 išankstinių „Lightning“ pikapo užsakymų. Toks didelis automobilių užsakymų skaičius, teoriškai, turėjo gamyklai suteikti nepertraukiamo darbo ištisus trejus metus, tačiau su „Business Insider“ žurnalistais kalbėjęs „Ford“ atstovas iš Vidurio Vakarų atskleidė, jog didžioji dalis „Lightning“ užsakymų, vis dar, nėra įgyvendinti.
Kadangi gamintojas neskuba kuo greičiau sumažinti užsakytų automobilių skaičiaus, vis daugiau žmonių nusprendžia pasirinkti kitą elektromobilį.
„Ford“ atstovo teigimu, toks gamintojo ir pirkėjų elgesys kelia nerimą, nes kuomet užsakyti automobiliai atkeliauja į atstovybes, daugelis pirkėjų jų tiesiog atsisako.