• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Ford“, ko gero, yra vienintelis automobilių gamintojas pasaulyje, kuris yra be galo mylimas ne tik savo gimtinėje – Jungtinėse Valstijose, bet ir kitose šalyse.
„Ford“, kaip automobilių gamintoją, garbina Australijos gyventojai, kurie nuožmiai kiekvieną penktadienį ginčijasi su kolegomis iš „Holden“ stovyklos.
Tuo tarpu trečioji pagal dydį „Ford“ gerbėjų populiacija randasi Europoje. Ne Vokietijoje, kur galime atrasti „Ford“ gamyklas ar „Ford of Europe“ padalinį, o D.Britanijoje, kurioje gyvena tūkstančiai šios markės entuziastų.
Tai yra viena iš priežasčių, kodėl „Ford“ bendrovei yra tokie svarbūs britų poreikiai. Jeigu ne jie, vargu ar šiandien galėtume džiaugtis chuliganiška sportiškų „Ford“ automobilių era, kuri truko bemaž 10 metų.

Ford Escort RS Cosworth
Perėmė estafetę
Ankstesnio „Ford“ ir „Cosworth“ šelmiško pasibuvimo pasekme tapusi „Ford Sierra Cosworth“ tapo tikru fenomenu. Neypatingai patrauklus, bet velniškai greitas automobilis buvo mėgstamas ne tik privačių autosporto komandų, bet ir sąžinės neturinčių šmikių.
Bent jau D.Britanijoje, skirtingos „Sierra Cosworth“ versijos buvo ypatingai mėgstamos ilgapirščių ir vėjavaikių, kurie penktadienio vakarą planuoja kaip su svetimu automobiliu nuvažiuoti pas merginas.
Tad kai atėjo metas sukonstruoti „Sierra Cosworth“ pamainą – „Escort RS Cosworth“, „Ford“ inžinieriai galėjo pasielgti protingiau ir savo fantazijas realizuoti kur nors kitur. Deja.

Ford Sierra RS Cosworth
„Ford“ specialistai naująjį pasiutėlį sukonstravo galvodami apie modifikacijas mėgstantį variklį ir jam tinkamą transmisiją. Būtent aplink šiuos du komponentus buvo projektuojama geidžiamiausia „Escort“ versija.
Pagal pirminį planą, „Escort RS Cosworth“ turėjo būti varomas tik priekiniais ratais, tačiau siekiant tinkamai išnaudoti keturių cilindrų variklio potencialą, vėliau buvo priimtas sprendimas naudoti keturių varančiųjų ratų sistemą, kuri variklio galią tarp priekinės ir galinės ašies paskirstė 34:66 koeficientu.

Ford Escort RS Cosworth
Kaip ir pramuštgalvė „Sierra Cosworth“, taip ir ją pakeitęs „Escort RS Cosworth“ dinaminėmis savybėmis sugebėjo pranokti gerokai rimtesnius „žaisliukus“: „Audi Quattro“, „BMW M3“, „Nissan 300ZX“ ir „Toyota Supra“ – visi šie įstabūs automobiliai likdavo „Ford Escort RS Cosworth“ galinio vaizdo veidrodėlyje, bet tai buvo ne pati smagiausia šio ratuočio savybė.
Pati nuostabiausia „Escort RS Cosworth“ savybė – sunkiai išsemiamas „Cosworth“ variklio resursas. Paprastam mirtingajam – tai visiškai nesvarbu, tačiau „Ford“ bendruomenei, kuri turi silpnybę modifikacijoms, „Cosworth“ inžinierių variklis buvo tikras perlas.
Standartinis keturių cilindrų variklis su turbina gebėdavo išvystyti 227 arklio galias ir 304 Nm sukimo momentą. Šių parametrų dėka „Escort RS Cosworth“ iki 100 km/val. įsibėgėdavo per mažiau 6 sekundes ir pasiekdavo 237 km/val. greitį.

Ford Escort RS Cosworth
Vis dėlto, elementarios modifikacijos leisdavo variklio galią padidinti iki 280 arklio galių. Perlipus rimtesnių investicijų laiptą, variklio galią buvo galima padidinti iki 330 arklio galių, o jeigu turite pakankamai gilias kišenes, šis motoras be didelių problemų gebės generuoti 540 arklio galių, o tai – žiedinėms lenktynėms skirtų bolidų teritorija.
Variklį sugrąžinus iš raumenų auginimo stovyklos, ją suvaldyti padėjo veiksmingi aerodinaminiai elementai. „Ford Escort RS Cosworth“ buvo vienas pirmųjų serijinių automobilių pasaulyje, kuris iš gamyklos išriedėdavo turėdamas naudingai funkcionuojančius spoilerius, gebančius sukurti prispaudžiamąją jėgą. Manote gigantiškas galinis spoileris buvo sumontuotas dėl grožio? Tikrai ne.

Ford Escort RS Cosworth
Suspindėjo ir automobilių sporto arenoje
„Ford“ ir automobilių sportas. Du vienas kitą papildantys poliai, ar ne? Na, iš dalies. Nepaisant įstabios ir neįtikėtinai brangios „Ford“ pergalės Le Mano 24 valandų maratone, kitose autosporto disciplinose „Ford“ labai dažnai likdavo pagrindinių konkurentų šešėlyje.
Pažvelkite į Pasaulio ralio čempionatą, kuriame „Ford“ konstruktorių taurę iškovojo TIK keturis kartus. Nustebote, ar ne?

Ford Escort RS Cosworth
„Ford“ automobiliai visuomet lipdavo lyderiams ant kulnų, tačiau lemiamomis akimirkomis savo pranašumą pademonstruodavo „Lancia“, „Toyota“, „Mitsubishi“, „Citroen“, „Peugeot“ ar netgi „Volkswagen“.
Štai – ralio varžyboms paruoštas „Ford Escort RS Cosworth“ buvo ypatingai konkurencingas bolidas už Pasaulio ralio čempionato ribų. Šį automobilį vairavę pilotai buvo nenugalimi Belgijoje, Italijoje, Vokietijoje, Prancūzijoje, Olandijoje ir Austrijoje. Ir tai tik maža dalis nacionalinių pergalių. Svarbus pasiekimas, kurį daugelis yra linkę pamiršti.

GALERIJA


„Ford“, ko gero, yra vienintelis automobilių gamintojas pasaulyje, kuris yra be galo mylimas ne tik savo gimtinėje – Jungtinėse Valstijose, bet ir kitose šalyse.
„Ford“, kaip automobilių gamintoją, garbina Australijos gyventojai, kurie nuožmiai kiekvieną penktadienį ginčijasi su kolegomis iš „Holden“ stovyklos.
Tuo tarpu trečioji pagal dydį „Ford“ gerbėjų populiacija randasi Europoje. Ne Vokietijoje, kur galime atrasti „Ford“ gamyklas ar „Ford of Europe“ padalinį, o D.Britanijoje, kurioje gyvena tūkstančiai šios markės entuziastų.
Tai yra viena iš priežasčių, kodėl „Ford“ bendrovei yra tokie svarbūs britų poreikiai. Jeigu ne jie, vargu ar šiandien galėtume džiaugtis chuliganiška sportiškų „Ford“ automobilių era, kuri truko bemaž 10 metų.

Ford Escort RS Cosworth
Perėmė estafetę
Ankstesnio „Ford“ ir „Cosworth“ šelmiško pasibuvimo pasekme tapusi „Ford Sierra Cosworth“ tapo tikru fenomenu. Neypatingai patrauklus, bet velniškai greitas automobilis buvo mėgstamas ne tik privačių autosporto komandų, bet ir sąžinės neturinčių šmikių.
Bent jau D.Britanijoje, skirtingos „Sierra Cosworth“ versijos buvo ypatingai mėgstamos ilgapirščių ir vėjavaikių, kurie penktadienio vakarą planuoja kaip su svetimu automobiliu nuvažiuoti pas merginas.
Tad kai atėjo metas sukonstruoti „Sierra Cosworth“ pamainą – „Escort RS Cosworth“, „Ford“ inžinieriai galėjo pasielgti protingiau ir savo fantazijas realizuoti kur nors kitur. Deja.

Ford Sierra RS Cosworth
„Ford“ specialistai naująjį pasiutėlį sukonstravo galvodami apie modifikacijas mėgstantį variklį ir jam tinkamą transmisiją. Būtent aplink šiuos du komponentus buvo projektuojama geidžiamiausia „Escort“ versija.
Pagal pirminį planą, „Escort RS Cosworth“ turėjo būti varomas tik priekiniais ratais, tačiau siekiant tinkamai išnaudoti keturių cilindrų variklio potencialą, vėliau buvo priimtas sprendimas naudoti keturių varančiųjų ratų sistemą, kuri variklio galią tarp priekinės ir galinės ašies paskirstė 34:66 koeficientu.

Ford Escort RS Cosworth
Kaip ir pramuštgalvė „Sierra Cosworth“, taip ir ją pakeitęs „Escort RS Cosworth“ dinaminėmis savybėmis sugebėjo pranokti gerokai rimtesnius „žaisliukus“: „Audi Quattro“, „BMW M3“, „Nissan 300ZX“ ir „Toyota Supra“ – visi šie įstabūs automobiliai likdavo „Ford Escort RS Cosworth“ galinio vaizdo veidrodėlyje, bet tai buvo ne pati smagiausia šio ratuočio savybė.
Pati nuostabiausia „Escort RS Cosworth“ savybė – sunkiai išsemiamas „Cosworth“ variklio resursas. Paprastam mirtingajam – tai visiškai nesvarbu, tačiau „Ford“ bendruomenei, kuri turi silpnybę modifikacijoms, „Cosworth“ inžinierių variklis buvo tikras perlas.
Standartinis keturių cilindrų variklis su turbina gebėdavo išvystyti 227 arklio galias ir 304 Nm sukimo momentą. Šių parametrų dėka „Escort RS Cosworth“ iki 100 km/val. įsibėgėdavo per mažiau 6 sekundes ir pasiekdavo 237 km/val. greitį.

Ford Escort RS Cosworth
Vis dėlto, elementarios modifikacijos leisdavo variklio galią padidinti iki 280 arklio galių. Perlipus rimtesnių investicijų laiptą, variklio galią buvo galima padidinti iki 330 arklio galių, o jeigu turite pakankamai gilias kišenes, šis motoras be didelių problemų gebės generuoti 540 arklio galių, o tai – žiedinėms lenktynėms skirtų bolidų teritorija.
Variklį sugrąžinus iš raumenų auginimo stovyklos, ją suvaldyti padėjo veiksmingi aerodinaminiai elementai. „Ford Escort RS Cosworth“ buvo vienas pirmųjų serijinių automobilių pasaulyje, kuris iš gamyklos išriedėdavo turėdamas naudingai funkcionuojančius spoilerius, gebančius sukurti prispaudžiamąją jėgą. Manote gigantiškas galinis spoileris buvo sumontuotas dėl grožio? Tikrai ne.

Ford Escort RS Cosworth
Suspindėjo ir automobilių sporto arenoje
„Ford“ ir automobilių sportas. Du vienas kitą papildantys poliai, ar ne? Na, iš dalies. Nepaisant įstabios ir neįtikėtinai brangios „Ford“ pergalės Le Mano 24 valandų maratone, kitose autosporto disciplinose „Ford“ labai dažnai likdavo pagrindinių konkurentų šešėlyje.
Pažvelkite į Pasaulio ralio čempionatą, kuriame „Ford“ konstruktorių taurę iškovojo TIK keturis kartus. Nustebote, ar ne?

Ford Escort RS Cosworth
„Ford“ automobiliai visuomet lipdavo lyderiams ant kulnų, tačiau lemiamomis akimirkomis savo pranašumą pademonstruodavo „Lancia“, „Toyota“, „Mitsubishi“, „Citroen“, „Peugeot“ ar netgi „Volkswagen“.
Štai – ralio varžyboms paruoštas „Ford Escort RS Cosworth“ buvo ypatingai konkurencingas bolidas už Pasaulio ralio čempionato ribų. Šį automobilį vairavę pilotai buvo nenugalimi Belgijoje, Italijoje, Vokietijoje, Prancūzijoje, Olandijoje ir Austrijoje. Ir tai tik maža dalis nacionalinių pergalių. Svarbus pasiekimas, kurį daugelis yra linkę pamiršti.

GALERIJA


REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų