• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Fiat S76 - neoficialiai yra vienas greičiausių automobilių pasaulyje. Bent jau pagal klasikinių automobilių ekspertus, 1911 metais šis itališkas automobilis buvo greičiausias pasaulyje.
Tačiau kodėl apie tokį rekordiškai greitą automobilį mes girdime pirmąjį kartą ir kodėl Fiat nesugeba atsiversti savo istorijos vadovėlių ir parodyti pavyzdinius automobilius? Tad šį kartą padarysime Fiat paslaugą ir trumpai papasakosime apie automobilį, kuris sugebėjo pavogti greičiausios mašinos titulą iš ambicingųjų vokiečių.
Fiat norėdama pademonstruoti savo inžinierių išmanumą, 1910 metais pradėjo dirbti ties visiškai unikaliu S76. Per maždaug aštuonis mėnesius Fiat sukūrė tik du, vos du, šio modelio vienetus, kurie turėjo tik vieną tikslą - tapti greičiausiu automobiliu pasaulyje.
1911 metais automobilį vairavęs Pietro Bordino, sugebėjo pasiekti 200 km/val. greitį. Vos po vienerių metų, tas pats automobilis su Artūru Duray už vairo, sugebėjo pasiekti net 225 km/val. greitį. Tiesa, pastarasis rekordas nebuvo užskaitytas, nes automobilį vairavęs prancūzas neatliko to pačio važiavimo dar vieną kartą. Norint įeiti į pasaulio rekordų knygą, buvo privaloma tą pačią užduotį atlikti du kartus.

Fiat S76 - neoficialiai yra vienas greičiausių automobilių pasaulyje. Bent jau pagal klasikinių automobilių ekspertus, 1911 metais šis itališkas automobilis buvo greičiausias pasaulyje.
Tačiau kodėl apie tokį rekordiškai greitą automobilį mes girdime pirmąjį kartą ir kodėl Fiat nesugeba atsiversti savo istorijos vadovėlių ir parodyti pavyzdinius automobilius? Tad šį kartą padarysime Fiat paslaugą ir trumpai papasakosime apie automobilį, kuris sugebėjo pavogti greičiausios mašinos titulą iš ambicingųjų vokiečių.
Fiat norėdama pademonstruoti savo inžinierių išmanumą, 1910 metais pradėjo dirbti ties visiškai unikaliu S76. Per maždaug aštuonis mėnesius Fiat sukūrė tik du, vos du, šio modelio vienetus, kurie turėjo tik vieną tikslą - tapti greičiausiu automobiliu pasaulyje.
1911 metais automobilį vairavęs Pietro Bordino, sugebėjo pasiekti 200 km/val. greitį. Vos po vienerių metų, tas pats automobilis su Artūru Duray už vairo, sugebėjo pasiekti net 225 km/val. greitį. Tiesa, pastarasis rekordas nebuvo užskaitytas, nes automobilį vairavęs prancūzas neatliko to pačio važiavimo dar vieną kartą. Norint įeiti į pasaulio rekordų knygą, buvo privaloma tą pačią užduotį atlikti du kartus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

053


Pasiknisus archyvuose paaiškėjo, kad daugybę metų garaže stovėjęs S76 yra vienintelis pasaulyje. Fiat norėdama išsaugoti technines paslaptis, dar prieš prasidedant pirmam pasauliniam karui sunaikino vieną S76 egzempliorių. Tuo tarpu antroji kopija priklausė Borisui Sukchanovui iš Rusijos. Įsibėgėjus karui, rusas šį automobilį išsiuntė atostogų į Australiją, o vėliau ir į Angliją.

REKLAMA

002


2003 metais, automobilių kolekcionierius Dunkanas Pittaway, nusprendė įsigyti šį „metalo laužą“ prikelti jį antram gyvenimui. Kadangi buvęs automobilio šeimininkas negalėjo pasigirti puikia finansine padėtimi, legendinis Fiat S76 iškeliavo į ambicingo brito rankas. Per pastaruosius metus automobilis buvo pilnai atrestauruotas. Pradedant varikliu ir baigiant važiuokle. Visas restauracijos procesas užtruko net dešimt metų!
Galerija :

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų